Skocz do zawartości

[stery]demontaż


Madara

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, kupiłem nową kierownicę i mostek, jednakże średnica mostka jest za duża na moją rurę sterową, o ile w ogóle się to tak nazywa. Na zdjęciu prezentuje się to następująco:

http://imageshack.us.../img0168bo.jpg/

Prawdopodobnie ta nierówna końcówka spowodowana jest oderwaniem się mostka, który możliwe, że był przymocowany do tej rurki na stałe.

http://imageshack.us.../img0177jk.jpg/

Nietypowo krótki ten mostek jakiś (http://imageshack.us.../img0178uo.jpg/).

 

Odkręciłem tę długą śrubę i od środka ukazał mi się taki widok:

http://imageshack.us.../img0173su.jpg/

http://imageshack.us.../img0172kx.jpg/

 

A mianowicie gwint na śrubę i jakiś dziwny klin(?), który zaznaczyłem kółkiem na zdjęciach. Na obrzeżach tej rurki od strony wewnętrznej widać ponowe linie, jakby to co tam siedzi na dnie zostało wbite i się trzyma. Próbowałem tak: wkręciłem tę długą śrubę, po czm zaczynałem ciągnąć, ale ani drgnie. Co robić? Czy po wybiciu tej rurki będę mógł kupić adapter (np. http://allegro.pl/re...2032993578.html) i założyć normalny mostek?

Napisano

Możesz zastosować ten adapter tylko najpierw zmierz średnicę rurki pozostałej po wsporniku kierownicy i musisz się pozbyć tej rurki wystającej ze steru. Najlepiej jak byś rozkręcił całe stery ale na początek spróbuj wybić "grzybek" tą część z gwintem w środku rury sterowej. Spróbuj od dołu jak masz jakiś spray na poluzowanie śrub to możesz psiknąć.

Napisano

Znaczy odkręcić koło, hamulce (śruba przebiega przez środek widelca) i spróbować odbić? Czyli ta rurka (pseudo cześć mostka) po prostu siedzi w widelcu? Nie bać się, że coś jeszcze bardziej zniszczę?

Napisano

Żeby usunąc rurkę wraz klinem, odkręć tą długą śrubę tak żeby wystawała na jakieś 0,5-1cm po czym uderzaj w nią młotkiem aż klin się poluzuje. Wtedy całość będzie można bez problemu wyjąć.

Napisano

Spróbowałbym teraz, tylko głupio o tej porze z młotkiem działać. Na wszelki wypadek napsikam dw-40, a jutro kupię jeszcze jakiś K2 na zapieczone śruby na wszelki wypadek.

Napisano

Udało się, poszło jak po maśle nawet bez środka na zapieczone śruby. Jedno stuknięcie wyszło. Być może obędzie się bez adaptera,

wyciągnąłem z drugiego roweru i pasuje (model : ZOOM 28.6-22.2 mm czarny

img0196jg.th.jpg), pomierzyłem i średnice się zgadzają. W poniedziałek powinienem mieć już mostek.

 

Czy kolejność składania przedstawia się następująco: klin, adapter, śruba+zakrętka i na to mostek?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...