Skocz do zawartości

[opony] MTB 26" do 200 zł za komplet


Youleck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam opon do mojego Krossa. Niestety oryginały poszły w pół roku, więc chce kupić coś trwalszego.

Z funduszy.. mam do 200 zł. Moja jazda to ok. 60% miasto 40% teren (nie zbyt mocno wymagający). Szerokość jaka mnie interesuje to najlepiej 2.0-2.1.

Na oku mam Michelin XC AT 2.0. Waga opon byleby była niższa niż oryginałów (a o to nie trudno, oryginał - 800g). Interesuje mnie wiadomo, wytrzymałość, przyczepność, odporność na ścieranie.. jak każdego. Chcę opony opony zwijane. Mój styl jazdy jest dość agresywny (ścinanie zakrętów, zdarzają się ostre hamowania).

 

Pozdrawiam i czekam na opinie o oponkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zapewne zauważyłeś,ze Panaracer waży ok 1 tony i jest nieznacznie lzejszy od Twoich obecnych? Poza tym zakładając ,ze będziesz jeździł 60% po mieście zakup Panaracera troche mija się z celem. Tutaj Micheliny lub Smart Samy wypadają znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze Geax Saguaro. Interesuje mnie rozmiar 2.0. Czytałem że dobrze sobie radzą na asfalcie, ale i leśne ścieżki są bdb. Gorzej podobno z błotem i w deszczu. Nie znalazłem tylko jeden informacji. Jaki one mają oplot TPI? Oczywiście wersja zwijana.

I czym różni się Geax kevlarowy od Geaxa TNT (oprócz wagi) ?

Może zastosować jakąś mieszankę, typu na tył Michelin, na przód Geax itd. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem drutówek Schwalbe Smart Sam w wersji 2.25 i jestem zadowolony - przez błoto i piach jadę jak Kamazem 8x8 :icon_cool: Na asfalcie przy większym ciśnieniu też można śmiało śmigać, opony wtedy (choć na ubitym szutrze też) delikatnie "huczą", coś jak autobus na luzie, z tym że cicho :thumbsup: No i wygląd - konkretny bieżnik, balon 57mm, białe napisy. Poza tym te opony uchodzą za trwałe, czego Wam i sobie życzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
I czym różni się Geax kevlarowy od Geaxa TNT (oprócz wagi) ?

TNT to opona odchudzona opona bezdętkowa stosowana razem z uszczelniaczem.

Jaki one mają oplot TPI?

Wg strony Geaxa- 120 TPI

Wykorzystując opony Geaxa może pomyśleć o zestawie AKA/Saguaro ( przód/tył) lub Gato/Saguaro. Generalnie panuje zasada,że na przód dajesz oponę o lepszej trakcji ( bardziej uniwersalną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź pod uwagę racekingi, waza one +/- 500g, strasznie żywotne, mam juz na nich 5000km z czego 400km to teren, reszta asfalt, bieżnika nawet nie ubyło o połowę, naprawdę polecam, do 200 zł mozna wersje kevlar aczkolwiek wagowo nie ma duzej roznicy. Minusem jest zachowanie opony na mokrym asfalcie, łatwo odjeżdza rower, tzw szlify których doświadczyłem 2x :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Saguaro, to jestem mile zaskoczony, jeśli chodzi o zachowywanie się opony w terenie, w błocie też daje rade. Po 1000km nie widać prawie śladów zużycia, a większość moich tras to asfalt. Było o nich na forum, opinie raczej pozytywne, bardzo uniwersalna oponka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W tej cenie to spokkojnie zmieścisz się nawet z ciekawymi Continentalami.....w lepszych wersjach (zwijka, protection)

 

Na mieszaną jazdę może dorwiesz Explorery 2.1 ...poczytać trzeba bo nie każdemu pasuje ich charakter :)

Verticale to już 2.3 (realnie 2,2)

i jest jeszcze MountainKing II ,,,, podobno na maratonach w nich jeżdżą :) ja mam słąbe doświadczenie z oponami poniżej 2.3"

kiedyś jeździłem na IRC Mythos XC - mega zadziorne oponki (pokazywały pazur i na asfalcie i na szlakach)

 

Oponki mają dobrą wytrzymałość i są cienkie jak dętki....powiedziałbym papierowe na prawdziwe góry...ale mój komplet Vertical 2.3 / Survival pro 2.3 przejechał Beskid Śądecki, Enduro Trophy i parę innych ciekawych wypraw i nawet zadziorów nie widać ;) generalnie był to już kolejny zestaw tych właśnie opon

....po mieście w tylnej generalnie szybciej się zużywa środek...ale nie znika w oczach jak to bywa w StickE czy 42a itp.

Teraz zmieniam i tylko dla miękkiej mieszanki...właściwości Conti mi bardzo odpowiadały.......a lekko nie miały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, jakie opony 2 tym przedziale cenowym dadzą pewność prowadzenia na mokrym i suchym asfalcie i jednocześnie będą dzielne w terenie? Waga też jest dość istotna, bo obręcze mam już ciężkawe i przydałoby się odchudzić masę rotującą ;) obecnie wybierałbym między Geax Saguaro a Rocket Ronami, ale czy to dobry wybór?

 

qdlaty123, a jak z trakcją verticali i survivali na mokrym asfalcie?

Mam Conti Explorer 2.1 wersja drut i na mokrym asfalcie, to według mnie najlepiej nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Conti Explorer 2.1 wersja drut i na mokrym asfalcie, to według mnie najlepiej nie jest.

 

I wszystko napisałeś ;) ;)

Choć nie jest tragicznie, to ja tym oponom po prostu na mokrym asfalcie mosno pomagałem hamulcami....dla pewności....ale tylko w zakrętach, bo podczas przyspieszania naprawdę nieźle trzymają na prostej ;)

 

Ja nie mam okazji jeździć po mokrym asfalcie szybko....w górach nie ma asfaltu ;) w mieście nie ma gór :) w deszczu na rowerze to jestem tylko w górach ;) a tam asfaltu unikam jeżeli się da....no i na asfalcie szybko w zakrętach to tylko jakaś dojazdówka w dół...a tu jednak wolę planować trasę tak, żeby asfaltu uniknąć ;)

 

W ogóle unikatowe w oponach są zdolności Continentali z otwartym bieżnikiem do samoczyszczenia....nie miałem okazji porównać Conti między sobą....ale widziałem jak wyglądały Ardenty, Miniony, Highrollery i NIBBY NICe ;) po takim samym błocie......... Conti był przezroczysty :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...