Skocz do zawartości

[amortyzator] Jaki wideł do ramy Giant VT ONE?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, jestem tu nowy, ale nie widzę przywitalni, więc od raz smaruję posta z pytaniem :)

 

Zacznę od tego że przygodę z rowerami skończyłem 7 lat temu Scottem G-Zero FX-1 z Manitou Black Comp 100-120 skoku.

W lipcu kupiłem sobie Gianta NRS 1 z Marzocchi MXC Pro Lo 100mm, świetny rower ale nie dla mnie :(

Teraz stałem się sczęśliwym posiadaczem ramy VT One z damperem Manitou Swinger.

 

Pytanie do Was-jaki wideł do przodu będzie odpowiedni do tej ramy, dla ridera 85kg, do AM i enduro.

Wymagam:

-otwartej kąpieli olejowej

-sztywności

-skok 130-150mm

-blokada skoku jak ETA w Marzocchi

-lekki? hahah

-regulacja dobicia/ odbicia-wiadomo

-marcochy z lat 2007-2010 odpadają

 

Dopowiem że dwa lata śmigałem na motocyklu enduro i teraz od 2 lat śmigam na supermoto, więc wymagania co pracy zawieszenia mam spaczone dość mocno :)

 

Drogie Bravo-pomóż :))

 

pozdrowił

Napisano

Pike nie ma otwartej kąpieli. Która zresztą sporo komplikuje, tak na dobrą sprawę zostaje... Fox 32 z serii Evolution? Wszyscy już idą w kartridże, nawet FOX ze swoim FIT.

Napisano

Wiem że Pike nie ma otwartej kąpieli. Ma coś na kształt "półotwartej" mimo wszystko to dobry widelec i do tej ramy nada się idealnie.

Co do Fox'ów to sobie raczej darujmy. Cena widelca większa niż cena ramy.......

Z tego co Supafastmario sugeruje to pozostają tylko Marzocchi.

 

W pierwszej kolejności podaj ile jesteś w stanie dać za widelec, następnie czy nowy czy używany też może być.

Inna sprawa to fakt że Bombery z wcześniejszych roczników na alledrogo pojawiają się w kratkę. Czasem sezonowo czasem ni z tąd ni z owąd.

Poszperaj.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi-już straciłem nadzieję.

 

Otwarta kąpiel miażdży cycki z tego względu że tulejki ślizgowe i górne lagi "pluskają się" w oleju co drastycznie obniża tarcie i bardzo dobrze odbiera ciepło od tych elementów.

Wiem co piszę bo raz w roku rozbieram swój zawias w SM i czyszczę i zalewam nowym olejem. Komplikacji jest tam zero (jak w cepie).

 

Wracając do rowerków,

zależy mi na czymś co działa jak ETA, bo żeby zjechać trzeba się wdrapać a wstyd wprowadzać rower do AM...bo to nie kloc do DH :)

 

Amor jak najbardziej używany, obojętnie z PL, UK, czy gebbelsowni.

Jeździłem kiedyś na Marzocchi Z4 powietrznym a później na Manitou Black 100/120 i powiem że po Marcoku to nie ma nic, więc myślę że bd jednak celował w wideł od makaronów.

 

Tylko nie wiem co wybrać, moja rozeznanie wśród modeli kończy się na pierwszym Z 150, który rządził jak jeszcze jeździłem...

A teraz namnożyli tego jakieś 44, 55, 66 TST TST2. W ogóle się w tym nie łapię.

 

Co by Koledzy doradzili? Szukać jakiejś starej "Zetki" z ETA (Z1, Z150) czy może modlu All Mountain? Pchać się w ogóle w oś QR20 czy jednak nie odczuję tego "braku sztywności"?

 

Wiem że trochę sprzeczne wymagania ale nie chcę z roweru zrobić klamota, bo czasem się lubię z dziewczyną gdzieś na lajcie przejechać szuterkiem lub asfaltem. Nie będę na nim skakał i szaleńczo pędził w dół bo muszę uważać na kolana ale jak emeryt też nie bd śmigał :P

 

joł

Napisano

Jeżeli mam być szczery to szukaj jakiegoś starego Bombera (rocznik 2005-2007).

Sam mam All Mountain SL 2005, wyrwałem używkę na alledrogo za 550 zł, czyli cena uczciwa za 150-130 mm skoku i 4 komory powietrzne + otwarta kąpiel olejowa + TST. Opinie na jego temat różne, niby TST awaryjny, pracuje kiepsko, nie ma QR 20 mm, itd. itd.

Ja uważam, że jeżeli się o sprzęt dba i poświęci chwilkę na ustawienie to wtedy problemu nie ma. Jedno jest pewne jak dla mnie wystarcza (rama Giant Reign 2008), a i mimo krótkiego mostka (50 mm) i braku ETA, ATA da się z nim podjeżdżać przyzwoicie.

 

Ewentualnie jak pisałem wcześniej Rock Shox Pike, dobry widelec w sam raz do Twojej ramy, kilka wariantów U-Turn, Dual Air, posiada blokadę skoku, tłumienie Motion Control i banalnie prosty w serwisie, dodatkowo jest na sztywną oś co znacznie poprawia jego sztywność ale wiąże się to z piastą pod 20 mm ośkę. Na serwisach aukcyjnych używki latają od około 500 zł.

 

Do twojej ramy widelec z ETA nie jest konieczny no chyba, że takiego utrafisz wtedy jak najbardziej. Bardziej przydatna będzie blokada skoku.

VT to rama all mountain więc przy widelcu o odpowiednim skoku, tzn 140 mm lub większym o podobnej długości oś-korona, i tak będzie całkiem przyzwoicie podjeżdżać (oczywiście zależy też jaką długość mostka dobierzesz).

 

Jeżeli chciałbyś wybrać widelec o większym skoku np. Z1 150 FR czy Z1 Sport i tym podobne wtedy ETA jest wskazana bo dłuższy widelec trochę zmieni geometrię. Na zjazdach będziesz kwiczeć z radości ale pod górkę już gorzej więc możliwość skrócenia będzie nie oceniona.

 

Jeżeli chodzi o oś QR to różnica w sztywności jest. Teoretycznie VT nie służy do tak wymagającej jazdy aby w QR się pakować. Ale jak trafisz na widelec w QR wyposażony to na pewno nie zaszkodzi (co najwyżej trochę gramów przybędzie).

Napisano

Hehe Marzocchi górą ! :)

Większość modeli z rocznika 2007 to jeszcze dobre amory były. No może omijając awaryjną serię XC-cośtam i pojedyncze przypadki.

Modele od 120-130 mm w górę to istny miód na nadgarstki bikera.

Sam mam "tylko" powietrznego MX pro 120 mm i mimo to charakterystyka jego pracy jest bardzo liniowa jak na czystego powietrzniaka (nie powiem - sam zmieniałem skok ze 100 mm i czuć ogromną różnicę w stosunku do setki działającej na tym samym systemie), a taki Drop Off ze wspomaganiem sprężyną stalową to już kolejny poziom wyżej (grzebałem, jeździłem).

 

Problem z nimi tylko taki, że modele ze starą "emką" stają się już powoli klasykami gatunku i coraz ciężej kupić je w dobrym stanie wizualnym, a czasem nawet technicznym. Tak więc brać i nie oddawać.

Na Pike również miałem okazję kilkukrotnej krótkiej przejażdżki i wolę pracę Marzocchi. RS wydawał mi się jakiś taki jałowy, ale to już kwestia tego co kto lubi.

Napisano

Tu masz kilka interesujących Cię propozycji:

 

Klasyka klasyki, ETA, kąpiel, legendarna praca:

http://allegro.pl/ma...1964567430.html

 

Godny uwagi jeżeli nie wyrwiesz Z150 :)

http://allegro.pl/ma...1969471007.html

 

Również ciekawa propozycja:

http://allegro.pl/ma...1967848824.html

 

Dobry widelec, ale do Twojej ramy jest raczej za długi, wstawiam go bo ma ATA, ale tu tkwi problem. Ata potrafi być awaryjna i widelec się skraca w trakcie jazdy:

http://allegro.pl/ma...1961692989.html

 

To jest taka alternatywa, ale powyższe sztućce są lepsze

http://allegro.pl/qr...1965490773.html

 

Dowiedz się coś o tych widelcach, ale celuj w skok maksymalnie do 150mm, najlepiej z możliwością skrócenia, sztywna ośka to atut (kilkadziesiąt gram o zadyszkę Cie nie przyprawi) ale wiąże się z kupnem piasty i przeplotem koła.

Napisano

Heh no właśnie obserwuję te widły :)

 

Zastanawiam się czy 160mm to nie będzie za dużo to tej ramy???

 

BTW jeśli to prawda -->Marzocchi z150 FR 2004r - 3350g --> to ja podziękuję...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...