Skocz do zawartości

[korba] Prośba o ocenę zużycia


Spekulant

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znalazłem kilka korb na alledrogo i prosiłbym o ocenę zużycia tych korb. Czy któraś z nich da radę przyjąć nowy łańcuch?

KORBA SHIMANO M 542 (deore) (1911685394) - Aukcje internetowe Allegro

korba xt okazja !!! (1897287037) - Aukcje internetowe Allegro

Super korba Deore XT FC-M770 - OKAZJA!!!!! (1909436192) - Aukcje internetowe Allegro

 

Ta ostatnia chyba w ogóle nie jest godna uwagi ale podaje ją,,,

Korba pracowałaby w systemie 3x9, z góry dzięki za odpowiedź :)

Napisano

Używane ale stan IDEALNY!!!

Zebatki bez problemy przyjma nowy łańcuch

 

Haha ale ludzi mają fantazję.

Na moje oko każda z tych korb szególnie te XT mają największy blat do wyrzucenia, najlepiej wygląda ta Deore.

 

Warto kupić dla samych ramion a blaty do kupić.

  • Mod Team
Napisano

możesz spokojnie dokupić poszczególne koronki, należy pamiętać tylko by mocowanie śrub było takie samo.

możesz też reanimować największe koronki - sklep żelazny i zakup okrągłego pilniczka do ostrzenia łańcuchów w pilarkach spalinowych. Rozmiar pilniczka to 5 lub 6, koszt 8 zł - zrób kalkulację i działaj ;)

  • Mod Team
Napisano

spokojnie da radę. Jeśli będzie przeskakiwać na nowym łańcuchu to albo wybijasz ten trzpień i piłujesz(ja tak przejeżdżam zimę na napędzie z lata - minimum roboty i spore oszczędności) albo zakładasz nowy łańcuch na inny zestaw napędu, robisz na nim ok 300 km i po tym jak już się troszkę rozciągnie to zakładasz go na napęd dedykowany. Moim zdaniem obejdzie się bez powyższych czynności. Dla bezpieczeństwa to kupiłbym łańcuch miększy niż kaseta(ale nie śmieciowy) tak by nowy twardy łańcuch nie orał starej kasety.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Hejka,

 

Ja szczerze odradzałbym ci kupowanie którejkolwiek z tych korb, a na pewno używanej kasety.

 

Kup nową korbe na jaką cie stać (może SLX, który jest już zupełnie ok) + nową kasete + 2-3 łańcuchy i zmieniaj je co 500 km (najpierw nr 1, potem nr 2, potem nr 3, potem znowu 1, 2 i 3 i tak w kółko), aż cały zestaw będzie zajechany (uznasz że nie działaj już jak trzeba).

 

Wtedy wyrzucasz wszystko i kupujesz nowe.

 

To wbrew pozorom nie jest znacznie droższe rozwiązanie od kombinowania ze szlifowaniem i pseudooszczednościami, a na pewno przyniesie ci frajde z jazdy.

 

 

Sugestie o "szlifowaniu" mogą wydawac się bardzo kuszące, ale szkoda że ich autor nie napisał ci jakie są tego konsekwencje:

 

1.Łańcuch co prawda nie będzie skakał, ale ulegnie znacznie szybszemu zużyciu (rozciągnięciu), a co za tym idzie będzie również gorzej przerzucał.

 

Pomyśl tez ile czasu (godzin) tracisz na wyszukiwanie tych rzeczy na necie. Przelicz na godziny, znajdź robote i okaże się, że stać cię na nowe XT a nie używane :).

 

Taka moja rada,

 

Pozdrawiam,

 

Michał

  • Mod Team
Napisano

Myśle ze w prawie 3 tygodnie od posta autor albo sobie jakaś już kupił a już na pewno aukcje sie pokończyły tak wiec no ludzie myslcie zanim coś napiszecie ...

  • Mod Team
Napisano

Kamil, niektórzy zapominają że wykopki to najpóźniej kończą się we wrześniu... ;)

Na zamknięcie tematu dodam, że jeśli pobawić się ze szlifowaniem "z głową" to nie zostaną żadne ostre krawędzie które by "orały" łańcuch. Po prostu rozstaw zębów w szlifowanej koronce ma być podobny do tych z koronki najmniej zużytej. Dla mnie to max godzinka zabawy w garażu i mnóstwo przyjemności.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...