tubylas Napisano 30 Października 2011 Napisano 30 Października 2011 Witam Posiadam korbę truvativ noir która ma już 3 sezony i jest niestety strasznie odrapana od kamieni i łańcucha. Chciałbym ją odrestaurować i potrzebna mi jest tu wasza pomoc gdyż nie robiłem jeszcze takiej rzeczy. Na korbie chciałbym nakleić jakaś naklejkę być może będzie to napis firmy SRAM i pokryć to lakierem bezbarwnym. Prosiłbym was bardzo o pomoc i jakieś porady czym najlepiej zerwać stary lakier, czy muszą być specjalne naklejki niewchodzące w reakcję z lakierem bezbarwnym no i oczywiście jaki lakier zastosować by to ładnie wyglądało. Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za pomoc
Schwefel Napisano 30 Października 2011 Napisano 30 Października 2011 A jesteś pewny, że to lakier a nie anoda? Bo jak anoda to czeka cię wiele pasjonujących godzin z papierem ściernym w ręku. Lakieru możesz się pozbyć za pomocą Skansola.
Mod Team mrmorty Napisano 31 Października 2011 Mod Team Napisano 31 Października 2011 Też tak kiedyś myślałem i nawet siedziałem i kląłem na tę anodę. Oświecił mnie pewien bojownik działu Ostre Koło(w chamski co prawda sposób, ale czego się spodziewać od gościa granatem od pługa oderwanego ) - anodę zdejmuje się sodą kaustyczną... To działa, sprawdziłem. Polecam wizytę w dziale Ostre Koło i temat "malowanie i renowacja ramy"
tubylas Napisano 31 Października 2011 Autor Napisano 31 Października 2011 Nie na pewno nie jest to anoda i jestem tego pewien na 100%, korba jak była nowa wyglądała tak http://mmbike.pl/sklep/images/truvativ_noir.jpg . Chciałbym zdjąć wierzchnią warstwę by nie było widać obić od kamieni i otarć od łańcucha po czym zrobić o wewnątrz korby coś takiego http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2009/04/soc09-sram-force_03.jpg a z zewnątrz chce zrobić taki napis http://media.performancebike.com/images/performance/products/1500/50-7999-RED-TOP.jpg Więc pytanie jak zdjąć lakier żeby nie uszkodzić karbonu, jakie naklejki zastosować bądź czy musi być to pomalowany napis no i ostatnia kwestia jakim lakierem to pokryć by był twardy jak skała Pozdro
nieborak Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Co do naklejek to wystarczy zwykła folia, ewentualnie możesz zrobić szablon i pomalować. A lakier to chyba papierem ściernym jak korba karbonowa. Albo oddaj do luxtecha
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Najlepsze efekty da piaskowanie+lakier proszkowy+lakier bezbarwny+naklejka+folia bezbarwna jako ostateczna warstwa ochronna. Kwestią otwartą pozostaje cena całego zabiegu i sensowność wobec wartości korby. Wszelkie usuwanie powłok "lakierniczych" we własnym zakresie to uciążliwy i długotrwały proces czyli coś idealnego na zimowe wieczory. O ile komuś się chce
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.