kenjisan Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 A mój rower? Jest ok. Rama dobrana dobrze, lampka micro z przodu, druga z tyłu. I torebka Topeak Micro po siodełkiem. Czyli standard MTB Lenar nie ośmieszaj się, co to w ogóle jest standard MTB? Dawaj dalej, napisz jaki jest standard wyposażenia szosy. Rozumiem że komuś może się nie podobać, od tego jest forum żeby komentować, szczególnie że chłopak sam pokazał rower. Niestety forma wypowiedzi niektórych jest bardzo niskich lotów. Na forum przoduje jakiś obraz jak powinien wyglądać rower, najlepiej ja nie będzie odblasków, torebek, lampek, błotników ...itp. Ile przypadków na forum kiedy ktoś zdejmuje rogi i traci na komforcie żeby wylajtować rower. Rozumiem, są różne sytuacje i każdy oczekuje czego innego ale doradzanie zdejmij to, to i to bo obciach... Napiszę jeszcze raz coś co już się przewinęło, rower jest dla mnie a nie na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Lenar- Forum jest po to ,aby prowadzić w miarę rozsądną dyskusję- dyskusja prowadzona przez Ciebie jest sprowadzana do wyśmiewania czegoś o czym nie masz pojęcia- vide wytykanie "aparatury" na kierownicy ,która ,jak się okazuje , jest częścią większego projektu. Czyli standard MTB Co to jest "standard MTB"? Wytyczne partii? Czy to Twój Standard? Mam wrażenie ,że każdy Twój post jest efektem usilnego poszukiwania czegoś,do czego można sie przyczepić i wysmiać. Owszem, warto miec swoje zdanie i je prezentować, pod warunkiem jednak,że ma ono sens i coś wnosi do dyskusji- Ty swoimi wypowiedziami nic do dyskusji nie wnosisz. Koniec OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Przecież po to jest ten dział, aby wypowiadać się o cudzych rowerach. Na tym forum nie ma wolności wypowiedzi - tu się liczy tylko regulamin, stawianie przecinków i pisanie na temat, nawet w tak wolnym dziale jak ten, a wszyscy są sprowadzeni do 10 latków, a kiedy próbujesz się tłumaczyć, odpisują że regulamin obowiązuje wszystkich. Co to jest "standard MTB"? ...dla mnie, akurat wszystko jest jasne. Zwracasz panie moderator uwagę, że próbuje ośmieszać Picha, a dokładnie robisz teraz to samo - gratuluje, rozumie że edukacyjnie A co do sztycy, nie wygląda na "grubą" więc zapewnie prędzej się ona wygnie, niż rama pęknie (oby) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2011 OkO- dobrze rozumiesz. Poza tym- Panie Moderator jeśli łaska. A propos "standardu MTB"- OKO ,czy przedstawiajac swój rower ,oczekując konstruktywnej krytyki i rzeczowych wypowiedzi, chciałbyś ,zeby głównym punktem założonego tematubyły np. założone do gietej kierownycy rogi? Każdy z nas tworzy własny standard MTB- ale nie znaczy to ,że każdy z nas musi się stosować do jednego, z góry założonego wzorca- dla mnie krytyka torebki, lampki czy innych ozdobników, zapominając o rowerze jako całości nie świadczy źle o właścicelu roweru ,ale o Krytyku. Rower ma być złożony dla Właściciela,a nie pod publikę. Niektóre wypowiedzi "Znafców" jako żywo pasują poziomem do kometarzy w Galerii BikeBoard. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Jaka lampka, uchwyt i licznik? Co Ty bredzisz??? Dwa mocne halogeny własnej roboty, pełno kabli, dodatkowe zasilanie w torebce na ramie i jakieś wielkie pudło z włącznikami i wyświetlaczem. Sam chwaliłeś się na forum mocno podekscytowany jak to oślepiasz kierowców samochodów na szosie... Zasilanie w torbie miałem tylko w początkowej fazie projektu, później było w rurce pcv która nie była wieksza od zwykłej pompki, a miernik napiecia miałem tylko przez chwilę. Więc proszę cie jeżeli nie znasz wszystkich faktów to nie wypowiadaj sie na temat lampki. Przyjrzyj się dobrze, gdzie tu widzisz torebke pod ramę i wielkie pudło na kierownicy?? Btw, ciekawy jestem dlaczego nikt nie przyczepi się chociażby tutaj, że jest za mała rama. Hmmm dziwne... http://www.forumrowerowe.org/topic/100034-rower-giant-xtc-0/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Nikt nie przyczepi sie ze rama za mała bo xtc to rasowy xc-maraton a twój giant to sciezkowiec z niższej polki. Sciezkowiec czyli 1. Szersza baza kol od roweru xcm 2. Tyłek nizej, kierownica wyzej w stosunku do rowerów xcm 3. Opony znakomicie trzymającej w terenie( np. Nevegal, których sie pozbyles) Podsumowując 1,2,3 - Masz za mała rame jak na rower sciezkowy. Wiadomo, dany typ roweru da sie w pewnym stopniu dostosować do swoich potrzeb, ale to co ty robisz z rowerami jest mocno zastanawiające. Jeśli kupi byś fulla xcm typu scott spark czy spec epic, wtedy nie pisnal bym ani słowa o rozmiarze. Chciałbyś mieć lekki i zwrotny rower co z góry wyklucza obecna rama, chcesz mieć rower przeznaczony do dojazdow do pracy po asfalcie i dlatego nie rozumiem wyboru FS i opon innych niż semi slick / slick. Torebki, swiatelka, blotniki itp. bzdety to znow w stronę trekingu... Wiec tak właściwie o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2011 O uniwersalność chodzi, o uniwersalność. Chce móc z przyjemnością wjechać w teren jesli zajdzie taka potrzeba (dlatego FS), móc poruszać się po asfalcie a i mieć przy sobie potrzebne rzeczy takie jak wymieniłeś. Po za tym.... masz coś do Continentali Mountain King i X-King, że ciągle mi wypominasz te nevegale?? Uważasz, że te opony nie trzymają w terenie?? Jeżeli tak to jestes w błędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Lenar nie ośmieszaj się, co to w ogóle jest standard MTB? Dawaj dalej, napisz jaki jest standard wyposażenia szosy. Rozumiem że komuś może się nie podobać, od tego jest forum żeby komentować, szczególnie że chłopak sam pokazał rower. Niestety forma wypowiedzi niektórych jest bardzo niskich lotów. Na forum przoduje jakiś obraz jak powinien wyglądać rower, najlepiej ja nie będzie odblasków, torebek, lampek, błotników ...itp. Ile przypadków na forum kiedy ktoś zdejmuje rogi i traci na komforcie żeby wylajtować rower. Rozumiem, są różne sytuacje i każdy oczekuje czego innego ale doradzanie zdejmij to, to i to bo obciach... Napiszę jeszcze raz coś co już się przewinęło, rower jest dla mnie a nie na odwrót. Jaki jest standard MTB? Przecież sam piszesz jaki jest: "Na forum przoduje jakiś obraz jak powinien wyglądać rower, najlepiej ja nie będzie odblasków, torebek, lampek, błotników" I to jest właśnie standard MTB. Więc Ty się nie ośmieszaj. Zadajesz mi pytanie na które znasz odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Wszystko zależy od tego o jakim terenie myślisz... Uzywalem obu modeli conti, a także nevegali, ale w prawdziwych gorach, nie tylko na leśnych sciezkach. Różnica w trudnym terenie jest kolosalna. Wspomniales o uniwersalnosci roweru, ja osobiście posiadam w tej chwili 4 rowery, każdy jest zupełnie inny, przeznaczony do całkowicie innej jazdy i oparty o komponenty przeznaczone stricte do danego typu roweru, dlatego tez cieżko mi sobie wyobrazic budowanie roweru uniwersalnego na bazie ramy FS. Jeśli już musiałbym zdecydować sie na jeden uniwersalny rower to z pewnością byłby to hardtail 29'er na semi slickach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Btw, ciekawy jestem dlaczego nikt nie przyczepi się chociażby tutaj, że jest za mała rama. Hmmm dziwne... http://www.forumrowerowe.org/topic/100034-rower-giant-xtc-0/ Nie ma potrzeby przyczepiania się do wielkości tej ramy, bo sam właściciel w poście stwierdził że jest ona dla niego trochę za mała. Kupił ją jednak do była w okazyjnej cenie. Pisze też, że chętnie się zamieni z kimś na większy rozmiar (widzę, że nieuważnie czytasz) Obiektywny i szczery forumowicz. Nie widzę potrzeby aby mówić mu o czymś co sam wie doskonale. Wtedy byłoby czepianie się na siłę. A tutaj jest inna sytuacja. Jesteś uparty, nie słuchasz nikogo i nie potrafisz przyznać się do własnej pomyłki. Zatem moja reakcja jest adekwatna do Twojej postawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Przyznam, jest ciut za mała, to fakt niech wam będzie ale dzięki temu mam bardziej wyprostowaną pozycję i nie nadwyrężam w ten sposób szyi jak w większych ramach. Urian nie był mi za mały, był w sam raz jeżeli chodzi o rozmiar a po dłuższych jazdach na nim praktycznie zawsze bolała mnie szyja. To tyle, jeżeli chodzi o rozmiar ramy. Aktualnie mam na oku ramę Trance 3 z 2008r i również jest to rozmiar M (18) - dodam, że jest pod widelec 1 i 1/8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siurak Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Dajcie już spokój z tym czepianiem się torebek i lampek. Sam tego nie lubię, ale czasem jest to potrzebne. A ludzi w "standardzie MTB" najczęściej widuję, jak jeżdżą wypucowanymi maszynami ostre XC.. dookoła błoń krakowskich. Co do dopasowania roweru do potrzeb - każdy jeździ jak lubi i czym lubi. Oczywiście czasem można się pośmiać, ale po 3 stronach to już staje się nudne. Z fullem i continentalami przynajmniej nie będzie beczał, jak ludzie z innego wątku, że ma w mieście za wysokie krawężniki i kostkę brukową na ścieżce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Taki smutny ten rower trochę. Moim zdaniem najśmieszniejsze w tym wszystkim wcale nie jest to że ten rower ma torebkę podsiodłową, lampkę, mobilny komputer na kierownicy z okablowaniem, długą sztycę, lecz to Później będzie kolejny płakał, że mu rower ukradli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Przyznam, jest ciut za mała, to fakt niech wam będzie ale dzięki temu mam bardziej wyprostowaną pozycję i nie nadwyrężam w ten sposób szyi jak w większych ramach. Urian nie był mi za mały, był w sam raz jeżeli chodzi o rozmiar a po dłuższych jazdach na nim praktycznie zawsze bolała mnie szyja. To tyle, jeżeli chodzi o rozmiar ramy. Aktualnie mam na oku ramę Trance 3 z 2008r i również jest to rozmiar M (18) - dodam, że jest pod widelec 1 i 1/8. Kompletnie Cię nie rozumiem... To właśnie na nieco większej ramie będziesz miał bardziej wyprostowaną pozycję niż obecnie. Niby kierownica jest trochę dalej, ale za to siodełko jest znacznie niżej, czyli kierownice masz wtedy wyżej. Takie ustawienie prostuję sylwetkę. Piszę o ramie dla Ciebie czyli L, a nie o jakimś długim monstrum które powoduję że leżysz na ramie. Masz giętą kierownicę, wysoki mostek i parę podkładek a mimo to pulpit masz niżej. Piszesz tylko o swojej pozycji. Liczą się jeszcze właściwości jezdne. Przecież za mała rama ma złe właściwości. Za krótki rozstaw osi = słaba kontrola. A ostre kamieniste zjazdy, podjazdy, zakręty w błocie i na deszczu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Taki smutny ten rower trochę. Moim zdaniem najśmieszniejsze w tym wszystkim wcale nie jest to że ten rower ma torebkę podsiodłową, lampkę, mobilny komputer na kierownicy z okablowaniem, długą sztycę, lecz to Później będzie kolejny płakał, że mu rower ukradli... A przyjrzyj się dokładnie w okolice tylnego koła i stojaka ukształtnego Jeżeli nadal nie widzisz: Kompletnie Cię nie rozumiem... To właśnie na nieco większej ramie będziesz miał bardziej wyprostowaną pozycję niż obecnie. Niby kierownica jest trochę dalej, ale za to siodełko jest znacznie niżej, czyli kierownice masz wtedy wyżej. Takie ustawienie prostuję sylwetkę. Piszę o ramie dla Ciebie czyli L, a nie o jakimś długim monstrum które powoduję że leżysz na ramie. Masz giętą kierownicę, wysoki mostek i parę podkładek a mimo to pulpit masz niżej. Piszesz tylko o swojej pozycji. Liczą się jeszcze właściwości jezdne. Przecież za mała rama ma złe właściwości. Za krótki rozstaw osi = słaba kontrola. A ostre kamieniste zjazdy, podjazdy, zakręty w błocie i na deszczu??? Czyli poniżej L nie mam co szukać? Jeszcze krótkie pytanie, co myslicie o tej ramce? http://www.pinkbike.com/buysell/914169/ Ciężko na pinkbiku czy ebayu znaleźć jakąś sensowną ramę w rozmiarze L w cenie do 300 funtów. Trance jest w zasięgu ale tylko rozmiar M, tak samo reign... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Czyli poniżej L nie mam co szukać? Moim zdaniem - tak. Mam 183 cm. wzrostu i ramę 19,5 cala. Minimalnie jest dla mnie za duża. Wolałbym 19 cali, ale akurat ten producent tego nie rozbił. Zaś 18-ka była przerażająco mała... Dobra dla kolesia mającego 170-178 cm. wzrostu. To że była niska - to nic, nawet fajnie. Najgorsze było to, że była strasznie krótka. Kierownice miałem prawie na kolanach... Więc wolałem wybrać ramę trochę za dużą, niż znacznie za małą. W necie znalazłem takie coś: "W przypadku rowerów górskich do Cross Country i rowerów szosowych istnieje obecnie tendencja do wybierania jak najmniejszych ram i stosowania długich sztyc. W obu przypadkach ma to podobne uzasadnienie. Mniejsza rama jest lżejsza, daje wrażenie większej kontroli nad rowerem i w razie upadku odległość górnej rury od krocza jest "bezpieczna". Rozmiarów ramy nie powinniśmy jednak za bardzo zmniejszyć, gdyż w pewnym momencie może zabraknąć długości sztycy i będzie się nam na niej siedziało bardzo niewygodnie. Rozsądną górną granicą wysunięcia sztycy jest mniej więcej 2/3 jej długości, co limituje minimalny rozmiar ramy" A przyjrzyj się dokładnie w okolice tylnego koła i stojaka ukształtnego Tutaj akurat pochwalę... Fajny sprzęt + mocna stalowa linka tej samej marki. Mi się marzy model New York, ale cena jest przerażająca... Zresztą nie wiem czy to ma sens? Kiedy bym wrócił pewnie zostałaby sama rama... Bez opieki można zostawiać rowery kosztujące do 1000 pln. W nich jest wszystko tanie i wszystko do dupy, więc złodziej nie będzie się bawił w rozkręcanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 11 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Widziałem, że tam są dwa zapięcia, ale spodziewałem się ujrzeć dwie słabej jakości linki, imitujące zabezpieczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2011 No to troszkę się pomyliłeś Więc co z tą ramą którą pokazałem we wcześniejszym poście? Warto ją brać? Co to za typ zawieszenia? http://www.pinkbike.com/buysell/914169/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Ja bym nie bral... 4-letni jednozawias z najslabszym modelem dampera RS... Nie znam wagi ramy, ale patrzac na rurki wyglada to jak rama w ciezarze AM ze skokiem ram XC, a nawet mniej bo rowery XC w tym roku to juz przewaznie 120mm skoku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Pichu, jeśli chcesz coś więcej wiedzieć na temat commencala to zaloguj się na forum emtb.pl i znajdź tam Tomka Dębca czy malaucha, administratora. Malauch chyba nadal jeździ na commencalu meta, bardzo ostre enduro, i preferuje tą firmę i system zawieszenia. Tomek Dębiec wygrywał na tym "słabym" zawiasie kilka edycji enduro trophy i z tego co wiem commencal jest jego faworytem co do roweru. Obaj mogą jeździć na innych rowerach/ramach (knolly, ibis, niner, canfield i inne), wolą te. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Tobo, Slaby damper, nie slaby zawias czy slaba rama... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Tu masz test tej ramy: http://www.mbr.co.uk/news/bike_news/commencal-combi-s-999/ Ale jeśli ktoś ją traktował jak rower zjazdowy, to nie wiem czy to ma sens? Mogą być luzy itd. Zabić się można, to przecież nie HT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Podsumowujac wyniki testu i skupiajac sie na samej ramie: -Ciezka -System zawieszenia lapie luzy -Skopana geometria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Mogłeś się wstrzymać trochę, poczekać i zamiast Gianta łyknąć to: http://uk.bikereserve.com/equipment/mountain-bikes-2010/mtb-enduro-all-mountain/canyon-nerve-xc5.html Fajna waga - 12,4 kg. Z przodu Reba, z tyłu Fox - oba 120mm. No i nowy sprzęt z gwarancją. Nawet sztyca z iridium... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Cos tak czy tak musiałem kupić, bo jakbym miał tu wydawać kasę na autobusy to bym zbankrutował Więc teraz tylko upgrady mi zostają. A więc dam sobie spokój z commencalem, bede szukał czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.