Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki to dokładnie model?

Zapewne HSI-SPRO (jedyna za 120zł ze strony Velo pasujące do Peak'a) - rzeczywiście marne.

 

 

są to normalnie łożyska maszynowe

Nie są to "normalne" łożyska tylko kartridże - jak wyciągniesz plastikową pokrywkę/uszczelnienie to możesz je rozebrać i w środku znajdziesz plastikowy wianuszek z kulkami.

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, przecież większość łożysk jest zbudowana w taki sposób.

 

4-20-08%20inner%20rear%20bearing.jpg

 

U mnie wyglądają tak:

 

f605144d9d751c036cfe409b7f03d86b.jpg

 

W czym to niby przeszkadza?


 

 

Nie są to "normalne" łożyska tylko kartridże

 

A czym się różni kartridż od normalnego?

 

O ile dobrze widzę, Cartrige po angielsku ( a zapewne stąd nazwa) oznacza dokładnie to co u nas "łożysko maszynowe" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym zdjęciu masz standardowe łożysko maszynowe , na drugim kartridż do sterów potocznie tez nazywane maszynowym. Jak wyjmiesz ten plastikowy czarny pierścień rozbierzesz go na części (bieżnia dolna i górna + wianek z kulkami). Wiele osób uważa to za bezobsługowe , ale warto czasem to rozebrać wyczyścić i przesmarować bo wbrew pozorom uszczelnienie jest słabe i syf się dostaje siejąc spustoszenie (moje fabryczne VP na dole wytrzymały 3 miechy , u kolegi HSI-SPRO niecałe pół roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG, przecież łożysko do sterów jest łożyskiem skośnym, które ma za zadanie przenosić siły wzdłużne jak i poprzeczne. Ma/może mieć identyczną konstrukcję wewnętrzną jak każde inne łożysko proste. To nie jest żaden kartridż czy jak to tam zwiecie, tylko zwyczajne łożysko o budowie przystosowanej do przenoszenia odp. sił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ja się kłócił nie będę ale też mi się tak wydaje, tylko na forach rowerowych istnieje milion różnych typów łożysk które tak naprawdę są jednym i tym samym.

 

Z każdego można zdjąć pokrywkę i nasmarować od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym i tym samym nie są, bo w rowerze najczęściej spotykane są kulkowe proste, jednorzędowe, podwójnie uszczelnione i na te łożyska lud mówi "maszynowe". Takim samym łożyskiem maszynowym jest wspomniane łożysko skośne sterów, łożysko baryłkowe wahliwe, igiełkowe i wiele, wiele innych. Wszystkie one należą do grupy łożysk tocznych (mają toczący się element w środku np. wałek, kulkę, igiełkę, baryłkę). Drugą grupą są łożyska ślizgowe, takimi łożyskami są np. te ceramiczne czy stalowe elementy w oryginalnych kółeczkach przerzutek Shimano, ale także taką rolę spełnia parzcież rolka łańcucha lub niektóre elementy wewnątrz manetek. 

Generalnie wszystkie te łożyska można na dobra sprawę nazwać maszynowymi, bo każde ma zastosowanie w jakiejś maszynie. Jest to niepoprawna nazwa oczywiście, ale w środowisku rowerowym przyjęta i akceptowalna, no ale nazywać łożysko kulkowe skośne jakimś kartridżem, to już lekkie przegięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Arni220 twoje elaboraty czasami są porażające niczym wykłady na uniwersytecie :002:

Pod hasłem "kartridż sterów" kryję się właśnie wspomniane łożysko , a nazwa takowych sterów (pamiętam jeszcze z lat '90) to kartridżowe.

Sam zauważyłeś , że nie są to normalne (czytaj powszechnie spotykane) łożyska stąd i nazwa specyficzna.

 

Dobra , koniec OT bo temat nie o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jest to powszechnie spotykany typ łożyska, a jedno co zauważyłem, to niewłaściwe jego nazewnictwo gdzie łożysko skośne nazywane jest kartridżem, bo ma w środku wianuszek z kulkami. Problem w tym, że wiele łożysk tocznych ma wianuszek z kulkami, a nie tylko skośne.

Skoro mamy być poważni w dyskusjach, to należy używać także poprawnego nazewnictwa, a nie potocznego z lat minionych, nie cofajmy się, idźmy do przodu, bo później rodzą się takie kwiaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że świetna alternatywa dla Peaka, jak nie lepsza (jakby był tapered to na pewno):

http://allegro.pl/force-epigoni-mtb-29-rama-czarna-17-5-i6558236634.html

 

Force Epigoni geo:

http://ultimabike.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_1699d2b89f65473acdbd338ce03731f0.jpg

Edytowane przez GTZaskar1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to problem do rozwiązania za pomocą specjalnych sterów. Poza tym Force produkuje też ramę z taperowaną główką. Mało jest opinii na temat tej ramy epigoni (a w zasadzie brak) - ja kupiłem w ciemno bo była w promocji za 380 zł, jak się sprawdzi w budżetowym sztywniaku ? Zobaczymy. Na razie przejechane 12 km i się nie rozleciała :)

Edytowane przez firefoks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest to problem do rozwiązania za pomocą specjalnych sterów.

Niby tak ,ale przy takiej główce stożek tapera się raczej nie zmieści (próbowałem przy innej ramie z tak profilowaną główką).

 

 

Poza tym Force produkuje też ramę z taperowaną główką.

Ale geo i cena zupełnie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niby tak ,ale przy takiej główce stożek tapera się raczej nie zmieści (próbowałem przy innej ramie z tak profilowaną główką).
 

Stożki taperowane potrafią być niskie.Oczywiście zależy to od modelu widelca/amortyzatora.Do tego dochodzą specjalne stery które wydłużają główkę ramy  i rozszerzają ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby miała taper (zabawa ze sterami nie zawsze możliwa, droga, psuje estetykę i geo), była trwalsza od peaka a kąt główki byłby <=70deg (dla dużych rozmiarówek) to byłaby ciekawą propozycją. Gdyby jeszczcze była pod 142x12 to byłaby wręcz świetna. Aktualnie poza masą nic szczególnego jej nie wyróżnia w stosunku do ram z najniższej półki (kands, tdf i jeszcze paru innych) i w sumie niewiele o niej wiadomo (peaków jest zatrzęsienie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...