Skocz do zawartości

lis50

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    100
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika lis50

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

16

Reputacja

  1. Łatwo można zweryfikować to co twierdzisz, to co ja - również. Wystarczy nakręcić X filmów pokazujących pracę napędu na stojaku. Ustawić telefon czy kamerę tak samo do wszystkich nagrań. Filmy można obejrzeć i to jak pracują napędy ocenić samemu: szybkość zmiany biegów, precyzja zmiany. Do tego głośność pracy i głośność zmiany biegów. Nawet jeśli mikrofon telefonu czy kamery jest kiepski to bez znaczenia bo będzie identycznie kiepski dla wszystkich nagrań. Oczywiście to na stojaku, co można uznać za niewymierne. W razie potrzeby można to samo zrobić w plenerze montując kamerę. Ilość nagrań można pomnożyć robiąc to samo dla kombinacji nowych i używanych. Jeśli coś opisujesz to twoje odczucia są kulawo przekładalne na obiektywny opis. Ale film to film i nie jest uposledzony subiektywizmem. Oczywiście musiałoby się zachcieć to zrobić.
  2. Zakładając że mam kilka rowerów i sram kasą.... Ale nie rozmawiamy o pieniądzach, czy jednak? Poza tym 28 lat razy 11-12 tysięcy km. 300 tysięcy z jakimś hakiem. Wszystkie zimy . Wymiany łańcucha zależnie od jakości łańcucha 1000-2000 km. To powiedzmy ze 250 sztuk. W zimie destrukcja łańcuchowa podniosi ilość wymienianych o dodatkowych kilka dziesiątek. 28 zim. Na niektórych kombinacjach dłużej na innych miesiąc. Wszystkie modele kaset shimano i srama od 1997 roku. Poza tym kilkaset kombinacji, nie napędów. Przynajmniej tak napisałem, za interpretację nie odpowiadam. Miałem też ponad 200 sztuk różnych hydraulików. Można założyć że sram tym czym piszesz albo kupuję, testuję i sprzedaję. Jedni ćpają, inni palą, jeszcze inni mieszkają w KFC. Zakładając że miałem setkę kombinacji shimano to znaczy tyle że mogłem zrotować X zacisków kombinując je z iluś klamkami. Ale jak się uprzesz to możesz srejtu-lejtować i z kombinacji zrobić sztuki. Ale to twoja wyobraźnia a nie moje słowa.
  3. Na 500tce w górach (Sowie) zrobiłem 65 km z pozostającą jedną kreską. 1500 m przewyższeń, tryb mieszany eco - sport, bez trybu turbo. Silnik brose, 70Nm, rower decathlona. To znaczy że na pakiecie 20% większym zrobiłbym w tych samych warunkach ok 80 km, maks 90 do rozładowania. Wszystkie podjazdy zrobione na 2 i 3 trybie.
  4. Mam za sobą kilkaset kombinacji napędów i zdecydowanie homogeniczne nie działają najlepej. 8, 9,10, 11 i 12 biegów, kasety od altusa do xtr, łańcuchy sram, shimano, kmc, campagnolo.
  5. Z tej samej firmy? Niby dlaczego? Mam -kasetę shimano 10sp z łańcuchem kmc x10EL -11tkę z łańcuchem sram pc1110 -12tkę shimano z łańcuchem sram x01. Ostatni raz łańcuch shimano używałem 14 lat temu. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości zmiany biegów i ogólnie kultury pracy.
  6. Jeśli chcesz kupić jakość zamiast tandety - zdecydowanie nie cues.
  7. Do tego roweru dolicz krotnie wyższe koszty obsługi serwisowej ze względu na kompletnie bezsensowną integrację przewodów i kabli. Serwis może skasować za wymianę sterów 10-15 % ceny tego roweru.
  8. Ino gorzej jeśli się żadnych osobistych doświadczeń nie ma. A fora , jak to, bazują na dzieleniu się własnymi. Tylko ze wtedy zakres możliwości udzielania się drastycznie by ci się zredukował.
  9. Nie chodzi o stanowienie prawa. Tylko o to co można znaleźć w internetachi podlinkować tu. Nawet bez jakiegokolwiek doświadczenia w tej kwestii.
  10. Ja doświadczyłem. W bardzo dużej ilości. Poza obecnie używanymi mt520 które mam kilka miesięcy bez problemów prawie żaden hamulec shimano który miałem (nie wiem ile sztuk dokładnie, 50-70) nie zakończył u mnie kariery jako sprawny. Szczanie z zacisków. Modele od mt200 do xtr, roczniki od 2012 do 2023. Jedynie stare 525, 535 i 775 miałem długo (2 lata każda para), bez problemów. Obecne są mniej wrażliwe na niskie temperatury. 535 i 775 już na plusie robiły się betonowe, przy czym 775 przy plus 11. W innej parze mam dźwignie xt i saint po jednej sztuce z mułowatymi tłokami podawczymi.
  11. Czy praktykujesz to co linkujesz?
  12. Powiedz to o manetce niebieskim, gdy cię zatrzymają. Tupniesz nóźką , ulękną się i puszczą cię "luzem"? Czy wtedy będziesz prowadził inną narrację?
  13. Twoja mentalność i światopogląd bazuje wyłącznie na jednej , dość wąskiej, perspektywie. Rower powstał w 1817 roku i na 99% powstał jako wynalazek służący do zabawy. Nie siedział nad tym nikt kto chciał wymyśleć nowy sport dla napinaczy. Więc założenie jest takie , że można rowerem chcieć jeździć np żeby jeździć z A do B. A w związku z tym ja, rowerzysta, wcale nie muszę chcieć się rzeźbić i fizycznie zrobić by móc z tej zabawki korzystać. To tak jak likwidacja smalcu na brzuchu tylko na sezon letni, czyli znęcanie się nad sobą tylko po to żeby nie było wstyd bo inni patrzą. A w rowerówce ci inni to wszyscy spinacze którzy uważają że skoro nie mogę gdzieś wjechać to muszę "popracować trochę". To zdeczko śmieszne. A co mi zaproponujesz? 78 kilo, 50 lat. Dzienny przebieg z buta 10-15 km w pracy, 30 km dziennie rower. Więc w tygodniu robię 200-250 km, miesiąc to ok 1000. Do tego wszystkie dostępne weekendy rower lub turystyka górska na nogach, często 10-15 kg na plecach, wielokrotnie 20-40 km na raz. Jeśli rower to weekend 50-150. Wychodzi 200-500 miesięcznie. Ewentualnie razy dwa. Dwie prace, zależnie od "obłożenia" 8-12h dziennie. Jest żona, która też jest aktywna, spędzamy masę czasu razem "na nogach". Jest pies, a ten bez problemu robi "na raz" 30-50 km. Trzeba robić razem z nim. Powiedzmy 300 km miesięcznie. W 30 dni sumarycznie ok 1500-2000-2500 km. Czy wg ciebie mam jakieś wymówki? Powinienem popracować nad sobą? Czy wg twojej mentalności jestem leniwy? Czy miałbym jeszcze "upchnąć" dodatkowy trening żeby sprostać wyobrażeniom o "odpowiednim" wg ciebie stylu życia tak by nie jeździć "elektroulepem"?
  14. M200 to silnik bulwarowy albo nizinny. Jest beznadziejnie słaby.
  15. Używam centerline ze wszystkimi hamulcami, także z tymi "niekompatybilnymi". Niekompatybilność jest w tym przypadku zabawna bo hamulce srama też są z nimi niekompatybilne. Wns
×
×
  • Dodaj nową pozycję...