Skocz do zawartości

Darek87

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Darek87

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Dealer Treka z Wrocławia twierdził, FX Sport Al 3 (na 2026 rok) to będzie od teraz „podstawowa” wersja FX sporta - na Alu ramie. Rower ma teraz dostać szersze opony w standardzie więc de facto przez najbliższy rok będzie kanibalizujące starcie pomiędzy FX a Dual Sportem - co woli rynek, zostanie w sprzedaży.
  2. Riversiede nie jest rowerem MTB, to cross. Trek DS ma kola 650Bx50 więc opona jest szeroka.
  3. Treki FX na 2026 rok mają niebawem pojawić się w sprzedaży - początek sierpnia. Teraz gdzieś je upolować, to wielkie wyzwanie. Na 2026 ma być nowy FX - FX Sport 3 na aluminiowej ramie w cenie ok. 5.000 zł. Dotychczas FX Sporty były tylko w włóknie węglowym.
  4. FX sport 4 jest na ramie z włókna węglowego więc teoretycznie powinien być lepszy komfort jazdy pod kątem amortyzacji. Sirrus X4.0 ma mini amortyzator w mostku, który nawet daje radę. Reszta osprzętu jest bardzo podobna. Radziłbym Ci przymierzyć się do każdego na żywo i w ten sposób ocenić, na którym lepiej Ci się jedzie.
  5. Chodzi Ci o rozmiar kół czy czegoś innego? Trek wprowadził te koła do tego modelu w 2023 r wiec stosunkowo niedawno. Ds 2 ma różnice w konfiguracji względem Ds 3, np. aluminiowy a nie karbonowy widelec, gorsze chwyty. Niemniej jednak przy obecnych promkach obydwa są dobrze wycenione.
  6. Specialized Sirrus X4.0, Trek FX 3 gen 4 lub FX Sport 4, a z bardziej komfortową pozycją Trek Dual Sport 3 gen 5.
  7. Ja od siebie dodam jeszcze Treka Dual Sport 3 gen 5. Teraz są na niego dobre promki. Przy Twoim wzroście odpowiednią będzie rama L. Sam takiego ostatnio kupiłem, też mam 177 cm wzrostu i z roweru jestem bardzo zadowolony.
  8. Ja też szukam obecnie roweru tego typu dla siebie. Marin DSX bardzo mnie interesował ale jak się do niego przymierzyłem to jednak pozycja mocno mi nie odpowiadała - była zbyt mocno pochylona. Miałem wręcz wrażenie, że wylecę przez kierownicę do przodu. Ale ja szukam czegoś bardziej komfortowego pod kątem sylwetki na rowerze (bardzie wyprostowana). Z tego względu Trek mi bardzo odpowiada bo jest się dość wyprostowanym. W tej cenie powinieneś też znaleźć Specialized Siruss X3.0. To też bardzo sympatyczny rower. Pytanie też jaką masz mieć proporcję tych asfaltów do szutrów, bo jak więcej szutrów to rozważałbym jednak szerszą oponę.
  9. Dzień dobry, zapraszam do zakupu prawie nowego roweru niemieckiej marki Ghost Asket Essential Al, rozmiar ramy M (171-181 cm) w kolorze czarny mat z zielonymi wstawkami. Rower jest jeszcze na gwarancji - kupiłem 27.08.2024 r. i od tego czasu przejechałem na nim ok. 500 km. Rower jest w 100% sprawny i niewyeksploatowany. Średnio co 50 km napęd roweru był dokładnie czyszczony i smarowany. Wszystko chodzi płynnie i bezproblemowo. Rower sprzedaję, ponieważ gravel to jednak nie moja bajka i potrzebuję czegoś z bardziej wyprostowaną pozycją. Odbiór osobisty we Wrocławiu. Cena do 4.000 zł do negocjacji. Cena sprzedaży nie obejmuje akcesoriów (lampki, torba podsiodłowa itp.). W cenie mogą zostać koszyki na bidon (mieszczą duże bidony - do 0,95l). Poniżej link do ogłoszenia ze zdjęciami i specyfikacją: https://www.olx.pl/d/oferta/ghost-asket-essential-al-rama-m-CID767-ID16v9Fs.html Zapraszam do zakupu.
  10. Też o tym samym pomyślałem, zazwyczaj przy obręczy 27,5 mamy wyższą oponę, a przy 28 niższą. I tak jest chyba w porównaniu aktualnego Dual Sporta i FX? Udało mi się znaleźć w dosłownie kilku miejscach nowego FX Sport Al 3 na 2026 r. Co ciekawe na oficjalnej stronie Trek jeszcze nie ma nowych rowerów. Na stronach nie mam niestety nigdzie podanej geometrii ramy a tylko wstępna specyfikacja techniczna, która jest prawie identyczna jak w Dual Sport 3 Gen 5. Jak patrzę na zdjęcia tych dwóch modeli to w kształcie ramy żadnych różnic nie widzę. Ale tak samo mam w przypadku obecnego FX a ponoć się jednak czymś różni. Tu link do jednej ze stron. https://www.activcycles.co.uk/bikes/hybrid-bikes/trek-fx-sport-al-3-step-over-hybrid-bike-in-cobra-blood-red__27200 - nazwa koloru przednia
  11. Nie wiem czy już kupiłeś rower czy jeszcze nie ale być może komuś tak czy siak przyda się mój komentarz. Podobnie jak Ty jestem na etapie zmiany gravela na coś bardziej komfortowego/crossowego. Bardzo podobał mi się Marin DSX 2 ale po przymiarce wiem już, że ten rower w moim przypadku absolutnie odpada. Pozycja na nim jest jeszcze mniej komfortowa niż na moim gravelu. Do tego rama jest dość krótka, przynajmniej w M-ce (mam 176 cm wzrostu i teoretycznie jest to mój rozmiar), przez co jadąc odnosiłem wrażenie, że wylecę przez kierownicę. Może gdyby dodać jakieś podkładki albo adapter kierownicy żeby ją podnieść pozycja byłaby bardziej komfortowa ale wychodzę z założenia, że nie chce kupować roweru i od razu musieć coś w nim zmieniać. Na L-ce było podobnie. Jeździłem też na Sirrusie x3.0 i x4.0. Pozycja na rowerze dość przyjemna i na x4.0 dużą robotę robił ten mini amortyzator w kierownicy. X3.0 dużo gorzej amortyzował nawet niewielkie nierówności na ścieżce rowerowej bo ma aluminiowy widelec i dość wąskie opony. Oryginalnie są 700x35, max wchodzą wg danych producenta 700x40 więc dużo lepiej nie będzie. Niestety X4.0 jest poza moim budżetem (max. 5.000 zł) bo nawet po upuście wychodzi ok. 5.700 zł. Wreszcie jeździłem też Tekiem Dual Sport 2 i 3 Gen 5. Pozycja na rowerze bardzo, bardzo wygodna. Amortyzacja też bardzo przyjemna dzięki kołom 650b x 50 i to nawet na aluminiowym widelcu w DS 2. I generalnie pewnie już bym dalej nie szukał ale sprzedawca zaczął mocno narzekać na koła 27,5”, że niby wolniej się jeździ niż na 28” i że aby utrzymać prędkość trzeba się więcej napedałować. Pod tym względem zachwalał FX Sporta Al 2026 który dopiero wchodzi na rynek. Ma mieć koła 28”, ponoć na starcie 700x40 z możliwością do 700x50. Osprzęt jak w DS tylko trochę bardziej agresywna pozycja. To znowu kłóci się z tym co znalazłem w necie i z tych informacji wynika że FX jest bardziej komfortowy niż DS. Mają mieć tego nowego FX w ciągu 2 tyg więc tyle zamierzam poczekać i się do niego przymierzyć. Cenowo DS i nowy FX podobnie ok. 5.000 zł.
  12. Kalkulator na chromie centrumrowerowe pokazuje tak jak pisałem 55 cm zbliżone bardziej do 57cm. Na stronie producenta pokazuje 54 M. Standover jest taka: 51 - 71,3 cm 54 - 72 cm 56 - 76,2 cm to chyba są odpowiedniki rozmiarów ze sklepu: 53,5, 55 i 57
  13. Tak właśnie czułem. 53,5 cm będzie pewnie za mała?
  14. Właśnie poniżej. 177 cm.
  15. Ten Felt mi się podoba wizualnie. Niestety jest dostępna rama albo 53,5 cm albo 57 cm. Konfigurator podpowiada mi natomiast 55 cm. Ew. 57 cm do rekreacyjnej jazdy. Zastanawiam się więc czy ten rozmiar ramy nie będzie w tym przypadku problemem. W porównaniu do Ghosta, który z tych dwóch jest Waszym zdaniem lepszy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...