Skocz do zawartości

bart50

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    65
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika bart50

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Może ktoś coś poleci, w miarę możliwości lżejszego.
  2. Przychodzi mi jeszcze do głowy, że można rozciąć tylną poprzeczkę i całość powinna zachować sztywność na codzienne jazdy do 3 kg bagażu.
  3. Witam, Wątków na akcesoriach jest multum i przynajmniej ja nie dokopałam się do wiedzy. Planuję zakupić lekki bagażnik Trek Lightweight i chciałbym dołożyć zamykanie sprężynowe. Czy ktoś przrabiał adaptery i może coś doradzić? Podobno nie są zbyt stabilne https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-do-rowerów/bagażniki-rowerowe/trek-lightweight-rear-rack/p/42060/
  4. Żony tak mają, nie tylko Twoja Ale progi zawsze przenoszę, nawet mniejsze. Nigdy nie wiadomo kiedy się przykozaczy, vide film: https://www.sadol.pl/cwiczenia-psp-ktore-przerodzily-sie-w-koszmar-vt324257.htm
  5. Haha, tylko tam są niezbyt wartkie rzeki. A tak poważnie, mogę polecić jedną zasadę. Jeśli szukasz czegoś także na jeziora to patrz na packrafty w kształcie kajaka. Zazwyczaj są szybsze, lepiej trzymają kurs kiedy nie ma nurtu (w sensie nie chodzą tak na boki) i wyposażone są w płetwę sterową utrzymującą lepiej zadany kurs. Modeli nie polecę, bo teraz jest tego multum. Patrzyłbym na aktualne promocje i rodzaj oraz grubość powłoki plus rozwiązanie siedziska. Niektóre pozwalają chować bagaż wewnątrz komór wypornościowych. Przyzwoitej klasy sprzęt nie powinien przekraczać okolic 5 tys. złotych. Wygoda związana z brakiem kajaka klamota na końcu spływu i możliwością powrotu na rowerze do samochodu, czy punktu startu - bezcenna.
  6. Serdeczne dzięki!
  7. Witam, Mam taką możliwość, żeby ciężkim elektrykiem z czterotłoczkowymi Shimano MT-420 i tarczami Shimano SM-RT30 203 mm wyskoczyć w góry zaraz po zakupie. Planuję przejechać przynajmniej odcinek, gdzie będę miał 500 metrów przewyższenia na niecałych pięciu kilometrach, więc z powrotem hamulce się przydadzą. Dzień wcześniej przejadę po płaskim około 15 km. Internety zalecają raz 15, raz 30 hamowań przed normalnym sposobem korzystania, a można wyczytać, że trzeba przejechać i około 200km. Pytanie do praktyków, jak to faktycznie być powinno? Jeśli miałbym sobie popsuć hamulce lub zdrowie to odpuszczę krótki wypad w góry na później.
  8. W rowerze b) jest osprzęt Deore identyczny jak w d).
  9. Hej, Biorę się teraz za zakup analogów na krótkie jazdy tj., po płaskim mam 15 minut do parku w jedną stronę i dłuższe tylko okazjonalne powroty z packraftingu po spływie do zaparkowanego samochodu, więc pewnie kawałek przez las i raczej większość szosa - w przeważającej mierze też na nizinach czyli po płaskim. Reszta, czyli góry i dalsza turystyka elektrycznym fulem. Wybrałem czeski wynalazek, bo cena i waga, który zwą Levit Simur. Występuje to z 3 wersjami osprzętu. a) Microshift Marvo-LT, Microshift RD-M46L, Microshift FD-M22 oraz Zephyr-701 (175 mm, 48 / 36 / 26 z.) i S-Ride M300 (11 - 36 z.) https://www.bikemax.cz/levit-simur-3-midstep-2022/?variantId=19681 b) osprzęt Shimano Deore (brak konkretu) oraz Prowheel MPL-851 (175 mm, 48 / 36 / 26 z.) i Shimano Deore (11 - 42 z.) https://www.bikemax.cz/levit-simur-1-midstep-2022/?variantId=19678 c) Shimano Deore M6000, Shimano Deore T6000 3x10, Shimano Deore T6000, Prowheel MPL-851 (175 mm, 48 / 36 / 26 t.) i Shimano Deore M4100 (11 – 42 t.) https://www.cyklosvec.cz/levit-2022-simur-1-mid-28 Zastanawiam się oczywiście, który wystarczy do moich potrzeb, zapewne na najbliższą dekadę. między a) i b) jest 350 zł dopłaty; między b) i c) kolejne 1000 - 2300zł. 1. Planuję niskie przebiegi i przejrzawszy to forum, nie jestem pewien czy muszę iść w 11-42 zamiast 11-36? 2. Czy w przyszłości bez problemu zmodernizuję kastę Microshifta na Shimano (chyba tak) i jaki jest największy sensowny zakres kasety 11-36 w układzie 3x9, czy powyżej 11-36 nie wyjdę?
  10. Koledzy, Biorę się teraz za zakup analogów na krótkie jazdy tj., po płaskim mam 15 minut do parku w jedną stronę i dłuższe tylko okazjonalne powroty z packraftingu po spływie do zaparkowanego samochodu, więc pewnie kawałek przez las i raczej większość z kilkunastu kilometrów to szosa - w przeważającej mierze też na nizinach, czyli po płaskim. Reszta, czyli góry i dalsza turystyka elektrycznym fullem. Zawodnik lekki - 64 kg. Wybrałem czeski wynalazek, bo cena i waga, który zwą Levit Simur. Występuje to z 4 wersjami osprzętu. a) RST Neon PLS TnL (60 mm, se zamykáním z korunky) za 1350 zł cały rower (reszta osprzętu to Microshift/S-Ride) 48 / 36 / 26 x 11 - 36 https://www.bikemax.cz/levit-simur-3-midstep-2022/?variantId=19681 b) SR Suntour (nie wiem jaki, bo jeszcze mi nie odpisali) za 1700 zł rower na osprzęcie Shimano Deore (brak konkretu) 48 / 36 / 26 x 11 - 42 https://www.bikemax.cz/levit-simur-1-midstep-2022/?variantId=19678 c) RST Neon TnL (60 mm, se zamykáním z korunky) za 1870 zł na osprzęcie Microshifta/S-Ride 48 / 36 / 26 x 11 - 32 https://www.bikemax.cz/levit-simur-5-midstep-2022/ d) RST VivAir TnL (60 mm, air susp. with lock-out) za 2700- 4000 zł na Deore T6000 i M4100 48 / 36 / 26 x 11 – 42 Czasem da się wyrwać jeszcze 10% upustu, ale nie o to chodzi. Zastanawiam się oczywiście, który wystarczy do moich potrzeb, zapewne na najbliższą dekadę, jako rower drugiego wyboru?
  11. Czyli rozumiem, że tarczowe jednak w terenie nie powinny sprawiać problemu z ponownym właściwym ustawieniem po ponownym podłączeniu koła na zasadzie 'plug and play", w dużym uproszczeniu. Czy zmiana położenia koła na poziome w trakcie spływu nie będzie implikować problemów z zapowietrzeniem układu? Rozumiem, że zasadniczo system musi być szczelny, ale wiadomo, to tylko urządzenie. Po drugie, łatwiejsze w obsłudze będą mechaniczne czy hydrauliczne, czy ganz egal?
  12. Dzięki serdeczn! Chylę czoła, coś mi to wniosło do obrazu
  13. Czy możecie doradzić dogodny dobór systemu człowiekowi, który nie miał w życiu kontaktu z hamulcami tarczowymi w rowerze. Pływam czasem na packrafcie i chce zmienić stary rower na nowy lżejszy. Mam jeszcze dostępne opcje nabycia v-brake'ów, ale w grę wchodzą też tarczowe mechaniczne lub hydrauliczne. Przed rejsem zdejmuję przednie koło i w tanim rowerze raczej nie będę miał sztywnej osi. Potem muszę je zamontować ponownie szybko i sprawnie w warunkach polowych. Nie chcę się się siłować. Jeden z kolegów doradził mi tarcze z hydrauliką, ale przyznał, że czasem obsługa może wymagać dodatkowych czynności na które nie będę miał wieczorem czasu, ani siły. Nie jest to mój jedyny rower i będę się nim telepał po lasach do samochodu, więc argument bezpieczeństwa jest pomijalny.
  14. Dzięki, w takim razie tak się skończy. Po primo bezpieczeństwo. Dzięki!
  15. Witam, Temat pewnie znany, zwłaszcza starszym rowerzystom. Wiadomo, że należy unikać agresywnych pozycji i chyba szerokich siodeł. Ponieważ nie mam ochoty, żeby problem zdjął mnie przedwcześnie z roweru to pytania do Was jak sobie radzicie i jakie macie doświadczenia? Ortopeda złotousty orzekł, że może Pan jeździć, ale niech Pan nie przesadza. Łatwiej powiedzieć, niż ocenić kiedy się już przesadza, a kiedy jeszcze nie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...