Skocz do zawartości

bart50

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika bart50

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Dzięki wielkie, rozumiem, że masz elektryka, bo z opisu ramy zwątpiłem. Sorry, za pytanie, ale z czego wynika, że X1 to problem w złapaniu czegoś? Wprawdzie do tej pory używałem innych zapięć, ale na mój rozum, albo jest do czego złapać, albo w ogóle nie. Teoretyzując w głowie, biorę szerokość ramy, przeciętny rozmiar pochwytu, jakiś niewielki luz pomiędzy i wychodzi mi, że wszędzie dostawię rower jeśli tylko jest do czego, bo jeśli nie ma to i 5 cm dłuższy ulock niczego nie wniesie. Może czegoś nie uwzględniłem, bo nie zaprzeczam, że dla ogólnego komfortu lepiej mieć dłuższy niż krótszy. Właściwie podejrzewam, że zostaje użyteczną głównie górna część ramy. Czy ciężko jest zapiąć coś X1, bo trzeba bardziej manewrować dosuwając nielekki rower, czy z innego powodu? Planuję troczyć do bagażnika.
  2. Witam, Chcę zakupić pierwsze u-locki w karierze i potrzebuję porady od praktyków. Mamy spore elektryczne fulle Bergamont E-trailster 130 o przekroju ramy w miejscu montowania baterii 100x90mm i szerokości poprzecznej górnej ramy średnio 70mm. Najbardziej odpowiadałby mi zakup Liteloka X1 z rozmiarem wewnętrznym 19,8x10mm i ewentualnie mogę się skusić na prawie o połowę droższego X1 Plus o wymiarach 25,5 x 10mm. Wiem, że nie obejmę nimi tylnego koła 29 cali z rurą podsiodłową i pozostają mi do kotwienia raczej wyłącznie elementy ramy pod kierownicą, górnej i ewentualnie połączenia górnej i podsiodłowej. Kieruję pytanie do praktyków, używających z natury szerszych rowerów elektrycznych, czy warto szarpać się finansowo na dłuższe zamkniecie dla lepszego komfortu czy Wasza praktyka wskazuje, że w 20cm da się temat spokojnie ogarnąć na stojakach rowerowych, lub innych miejscach w przestrzeni publicznej?
  3. Odświeżę temat. Mogę kupić nowe amortyzatory Paragon przycięte i z nabitą gwiazdką. Sklep rowerowy, więc domyślam się, że z demontażu. Golenie górne są srebrne, a ostatnie roczniki mają czarne, więc czy ktoś się orientuje od kiedy RS to zmienił? Nie mogę znaleźć tej informacji, a sklep z innego obszaru płatniczego i bez sprawnego kontaktu.
  4. Dzięki, nie miałem pojęcia o 2-piece Crankset. Z wyglądu uznałem, że to HT2. Logo na Deore jest, zatem przyjmuję, że jest pusta w środku i odeślę bez dalszych badań. Pytanie, czy Alivio 9s, które ma taką samą linię łańcucha 50mm jak moje Deore 10s obsłuży dziesiątkę w wydaniu turystycznym wystarczająco, czy z braku laku zmierzać w kierunku 2x11 i porzucić wiercenie?
  5. Literalnie rozumiem to tak samo, bo z czegoś ta waga musi się brać. Z ciekawości ją prześwietlę, ale z wewnętrznym zawodem obstawiam pustą. Nie ma już nawet sensu kombinować z Alivio FC-MT210 też 3x, bo to HT2, więc pewnie tak samo.
  6. Dziękuję za opinie. zaskoczyliście mnie, bo byłem prawie pewien, że Deore ma pełne ramiona, chociaż zdjęcie yapabaka sprawiło, że jestem na końcu lekko zdezorientowany. Dla porządku uściślę, że chodzi o ten model: FC-M6000/T6010 i wklejam poniżej. Przyjmuję uspokajające uwagi, że łapiąc prosty kąt wiercenia fachowiec nie powinien spartolić tej roboty. Na razie, głosy co do zawartości wnętrza lub jej braku rozkładają się mniej więcej po połowie. Medyczne bardziej, niż modowe. Miałem w tym roku trzy wypadki z udziałem kolan i pismo czując nosem, że dochodzenie do formy potrwa wolę odciążyć układ ruchu. Z mikrego przekroku 72cm przy 170 wzrostu wychodzi mi coś w ten deseń. Każdy centymetr to jakieś 3 procent mniejszego zgięcia kolana. Jeśli się nie zaadoptuję planuję iść w górę i stanąć na max 165cm:) Dzięki za komentarz ślusarski
  7. Hej, Rozważam jeszcze taką opcję, zanim przejdę na 2x, jak skrócenie ramion nowej korby Deore HT2 3x ze 175 na 155 mm. Całość, czyli przewiercenie i gwintowanie oraz nowy profil końcówki ramienia zleciłbym w profesjonalnym warsztacie obróbki metalu, ale nie na maszynie CNC. Czy może, któryś z Kolegów, który miał może za sobą podobne eksperymenty, więc mógłby doradzić, czy gra jest warta świeczki, zwłaszcza z pominięciem CNC. Koszty robocizny są akceptowalne, zatem teoretycznie cała operacja jest dla mnie opłacalna. Mógłbym nawet sprzedać Deore i wiercić w Alivio, jednak podobno nawet do jazdy turystycznej różnica w sztywności oraz pracy pinów i ramp jest odczuwalna. Nie miałem okazji sprawdzić, ale wiem, że są tu większym doświadczeniem od mojego Będę wdzięczny za komentarze.
  8. Odświeżam temat. Czy ktoś używa dłużej amortyzacji mostka w układzie z amortyzowanym widelcem? Teorię działania, co do czego rozumiem, ale zastanawiam się nad sensem używaniem tego wynalazku w praktyce przy skoku amora RS Paragon 64mm i w elektrycznym FS do trailu RS Gold 35 ze skokiem 130mm?
  9. Jak się nie ma już zdrowego kopyta to niuanse 2x/3x przyjemne są. Muszę się wgłębić w temat budowy korby, ale jak to mnie pokona przejdę na 1x.
  10. Czy biorąc pod uwagę kwestie regulacyjne in spe, linii łańcucha, etc. poniższe rozwiązanie rokuje lepiej, czy należy iść w pająka? https://pl.aliexpress.com/item/1005009872644750.html?spm=a2g0o.productlist.main.41.4eb23404tlUszN&algo_pvid=9e427988-5455-4d0d-9012-499859691248&algo_exp_id=9e427988-5455-4d0d-9012-499859691248-40&pdp_ext_f={"order"%3A"22"%2C"eval"%3A"1"%2C"fromPage"%3A"search"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!81.18!80.19!!!154.13!152.24!%402103917f17630067520718105eb547!12000050435738160!sea!PL!0!ABX!1!0!n_tag%3A-29910%3Bd%3A66c9a9c3%3Bm03_new_user%3A-29895&curPageLogUid=Uc3SJCGUO08R&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A|x_object_id%3A1005009872644750|_p_origin_prod%3A
  11. Myślałem o czymś takim, ale nie widzę modułowego pająka, żeby zrobić z tego ładną całość. Mniejsza o obawy dotyczące q-factora
  12. Dzięki. Niestety, nie są już do kupienia od Las Vegas po Tokio, nawet jako używki.
  13. Witam, Mam problem, który przeszło pewnie kilka osób przede mną, więc proszę o poradę. Korzystam w XC z napędu 3x10 z długością ramienia 170mm. Ze względów zdrowotnych chciałbym wypróbować zakres 155-165mm. Chciałbym pozostać w systemie HC2 (BB52) i kierunkowo zejść z układu 26/36/48T w stronę 22/30/40 lub w podobny deseń na 2x w przedział typu 22-34T. Shimano wypuściło korby pod HT 165mm jedynie dla 3x9 i 3x11, ale są już niedostępne w kraju i za morzami. Przejrzałem trochę fora i Ali bez rezultatów. Podobnie z 2x. Wnioski mam takie, że może któryś z Kolegów coś podpowie zakupowo, albo zostaje przejście na 1x i tutaj odpowiednią korbę mam już wybraną, jednak dla mnie to ostateczność. Czy może rozwiązaniem byłoby przejście na wieloklin i pewne cofnięcie się technologiczne, ale za to z łatwiejszym rynkowo dostępem do pożądanego rozmiaru i wtedy nie wiem, w który wieloklin celować, żeby zmiana rokowała sukces? Czy też może, rozważyć budowę własnej korby HT2, ale nadal kłopot ze znalezieniem bazy 165mm. Z góry dziękuję za pomoc. Dodam, że linia łańcucha obecnie to 50mm.
  14. Może ktoś coś poleci, w miarę możliwości lżejszego.
  15. Przychodzi mi jeszcze do głowy, że można rozciąć tylną poprzeczkę i całość powinna zachować sztywność na codzienne jazdy do 3 kg bagażu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...