Skocz do zawartości

Entyl

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    City of sin

Osiągnięcia użytkownika Entyl

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Rower przed modyfikacjami (poza wymianą opon) wyglądał tak. Po zmianach wygląda tak. Zamontowałem nową kierownicę, manetki, klamki, gripy, nowe linki i pancerze, przerobiłem hamulce z cantilever na v-brake. Jazda zmieniła się nie do poznania. Kierownica jest bardzo wygodna (Author Aco-xc) i dużo lepiej dozuje mi się siłę hamowania. Napęd wygląda nieźle, więc nie będę go na razie dotykał. Pozostało poprawić centrowanie tylnego koła, bo ma lekkie bicie. Jeżeli chodzi o oświetlenie, to po nocach nie planuję jeździć, więc nie będę teraz nic z nim robił. Bardzo dziękuję za pomoc @marvelo!🤜🤛
  2. Fajny zestaw za fajne pieniądze. Na razie myślałem nad BR-T4000 od Shimano, ale rzucę okiem na Promaxy. Rower jest w tonacji czarno - szarej, więc trochę by się gryzły kolorystycznie, ale widzę, że mają też czarne. Mój błąd, że nie napisałem tego na samym początku. Faktycznie przydałyby się te zdjęcia. 😉 Pójdę za Twoją radą i przyjrzę się dokładniej napędowi i korbie. Dzięki.🤜🤛
  3. Niestety nie mam zdjęć i zostawiłem go aktualnie u teściowej wraz z rowerem małej. Może będę tam w sobotę, to zrobię kilka i dodam. Rozmiar kół to 26 cali. 3 biegi z przodu i 6 z tyłu. Manetka obrotowa. Jeżeli chodzi o korbę, to "z głowy" niestety nic konkretnego nie pamiętam, ale na przerzutkach pamiętam, że był napis Shimano SIS. Nie pomyślałem nad oświetleniem bateryjnym. Lampki faktycznie są na żarówki. Po prostu oświetlenie roweru zawsze kojarzyło mi się z dynamem. 😉 Kierownicy poszukam aluminiowej. W kwestii hamulców - to muszę to jeszcze dobrze przemyśleć, ale chyba faktycznie pójdę w v-brake. Moje manetki obrotowe działają poprawnie, ale czasami wymagają dalszego pociągnięcia, żeby zmienić bieg. Dzięki za cenne rady!
  4. Witam. Córa mi podrosła i zaczęła jeździć na rowerze, więc wyciągnąłem z piwnicy mój stary sprzęt, żeby z nią pozwiedzać okoliczne ulice i polne ścieżki. Myślałem nad zakupem nowego, ale o swój sprzęt zawsze dbałem, więc szkoda go nie przywrócić do sprawności po ponad 10 latach postoju. Jest to 27-letni rower firmy Douglas. Wtedy na wszystko z oponami w kostkę mówiło się "rower górski", ale myślę, że można określić go jako rower trekkingowy. Wymieniłem opony (Continental Double Figher 3) i dętki, ale po przejażdżce wyszły pewne rzeczy. Cel jaki mi przyświeca, to poprawienie wygody jazdy, a jeździć będę tak, jak wspominałem wcześniej - asfalt, czy kostka i polne, ubite ścieżki. Kierownica jest zbyt wąska i prosta, co mi obecnie nie pasuje. W barkach mam 53 cm szerokości, a ona ma 55 cm. Wolałbym kierownicę, która nie powoduje tak dużego pochylenia do przodu i ma bardziej naturalnie ułożenie rąk i nadgarstków. Średnica montażowa to 25,4 mm. Myślałem nad czymś tego typu: https://allegro.pl/oferta/prox-kierownica-rowerowa-trekking-25-4-630-60mm-13535068566# Nie bardzo wiem na czym się skupić. Kształt myślę, że by mi odpowiadał. Może jest za ciężka? Może lepiej poszukać aluminiowej? Hamulce mam typu cantilever i obecnie hamują dość słabo. Myślałem nad zmianą klocków i regulacją. Tylko, że klamki na kierownicy mam z plastiku i one też by poszły do zmiany. Linki na pierwszy rzut oka nie wyglądają źle, ale czas pewnie zrobił swoje. Zastanawiam się, czy nie lepiej wymienić całość na v-brake? Jest jeszcze kwestia gripów. Stare gumowe zrobiły się twarde jak kamień i dość nieprzyjemne w dotyku. Czy są jakieś polecane firmy lub konkretne modele, którymi powinienem się zainteresować? Pozostało jeszcze dynamo, które odmówiło posłuszeństwa. Myślałem nad Axa HR-Traction, ale z drugiej strony używałem je sporadycznie, więc może lepiej poszukać coś tańszego? Pozdrawiam.🤜🤛
×
×
  • Dodaj nową pozycję...