Skocz do zawartości

RafalG

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Slaskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika RafalG

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Ile dołożyłeś do ceny z Ali? Gdziś słyszałem, że na koła rowerowe obowiązuje cło antydampingowe ponad 40%. Prawda to? Ile tego cła jest rzeczywiście?
  2. Kurde nie mogę znaleźć żadnych kół MTB w Europie. Tylko szosa albo grawel.
  3. Cześć. Czy ktoś mógłby mi dać jakieś info onośnie zakupu kół na Ali? Rozumiem, że do ceny podanej na ali dodaję vat i clo? Sugerują tam, żeby wybierać opcję seller shipping method i wtedy oni płacą vat. Tak to działa? Lepiej się opłaca wziąć darmową przesyłkę i wszystkie te połaty zapłacić przy odbierze czy lepiej tą metoda powyżej? Przykładow ile będą mnie kosztowały finalnie takie koła? Koła z Ali
  4. W Giant Gliwice mi powiedzie, że to normalne i mam gwarancję dożywotnią i jak pęknie to wymienią a na razie to nie bo takie tematy zdarzają się przy spawanych ramach i niec się z nimi nie dzieje.
  5. Cześć. Ostanio przy czyszczeniu wnętrza rury podsiodłówej w rowerze Giant Trance 29 odkryłem, że w miejscu godzie rura podsiodłówa zespawana jest z rurą górną są dwie małe dziurki (śtednicy zapałki). Wyczuć to można jak się wszadzi palec do rury podsiodłowej. Powierzchnia nie jest gładka, pełna tylko od palcem czuć te dziurki. Wygląda, że przy spawaniu przepalona została rura podsiodlowa. Pytanie czy to jest normalne czy powinienem reklamować ramę? Zdjęcia niestety nie zamieszczę, po nie da się za bardzo sfotografować wnetrza rury podsiodłowej.
  6. Cześć. Zatarło mi się łożysko w supporcie. Nie stanęło, ale lekko się zacina. Nie wiem, czy przez to uszkodziła się oś korby. Poniżej zdjęcia stanu korby. Proszę o ocenę czy korba do wymiany czy to normalny stan. Korba Praxis Cadet. https://photos.app.goo.gl/RhfixDsUpr4tURw4A https://photos.app.goo.gl/PkKNP3B51FUewu157
  7. Dzięki za link, Ale to jest blat do napędu 11rz, ja potrzebuję do 12rz. Wiem, że od biedy pasuje ale nie o to chodzi.
  8. Cześć. Czy ktoś wie gdzie można zamówić stalową zebatkę 28T do korby Praxis z mocowaniem SRAM Direct mount? Idealnie byłoby, gdyby to był owal.
  9. Rozważam też zakup na ali ale nie wiem czy to się opłaca bo podobno na koła rowerowe walą cła antydampiongowe 45%. To i tak taniej niż u nas ale cena będzie około 3000. Takie koła jak mi pasują ważą około 1600g a lekkie alu np DT SWISS XM 1700 to 1850 czyli niedużo więcej, więc nie za bardzo jestem przekonany, tym bardziej że boję się trochę o jakość obręczy z ali. Ale nie ukrywam, że kusi. Co myślicie o kołach Fulcrum Red Metal 5?
  10. Cześć. Poszukuję kól do MTB. Szerokość wewnętrzna 30mm Bębenek Microspline Standard Boost Cena okołó 2000 Koła do roweru Giant Trance 29 Mało jazdy w górach a nawet jak się kilka razy w roku zdarzy to tak po emerycku dlatego celuję bardziej w niską masę niż pancerność. Doradzicie coś z gotowców?
  11. Cześć. Przejechałem już 900km na nowym Trance. Pierwsze wrażenia mułowatości roweru już nieaktualne. Rower toczy się zaskakująco lekko chociaż jest trochę ociężały i czuć masę. Przyspieszenie słabe, ale jak sie rozpędzi to to jedzie naprawdę szybko. Gumy fabryczne Minion DHF i Aggresor 29x2,6 wynieniłm na Rekon 29x2,6 przód i tył. Nie widzę wielkiej różnicy w oporach toczenia a co ciekawe zestaw fabryczny jest o wiele cichszy na asfalcie od teoretycznie mniej radykalnych Rekonów. Komfort jazdy w dychę. Tak wygodnego roweru jeszcze nie miałem. A minusy: Poskładanie nie za dobre. Coś skrzypi, żgrzypi. Rozkreciłem cały kokpit, wysztko odtłuściłem, podkładałem na czysto i nie pomogło. Miałem już kilka rowerów i żaden takich odgłosów nie wydawał. Nie wiem, może to siodełko a może dropper trudno ocenić. Z kierownicy też jekieś trzaski dochodzą. Raczej to nie zawieszenie tylko sztywne elementy przykręacne Wszystkie śruby podokręcałem odpowiednimi momentami. Linki w ramie waliły trzeba było zastsować osłony. Nie są to wady wpływające na jazdę, ale okrutnie denerwujące. Praca przerzutki - dramat. Deorka 12 tka to bardzo dobry sprzęt a w tym rowerze nie da sie jej wyregulowć. Nawet jak w końcu jakoś się to ustawi to po godzinie jazdy znowu robi co chce. Dzisiaj mam przegląd gwarancyjny więc zobaczymy jak sobie z tym poradzą. Hamulce MT420 zaskakująco dobre, ale długie kalmki mi nie leżą. Strasznie duży skok jałowy. Tak, że upgrade będzie na klamki Deore M6100. Z upgradeów, zmieniłem mostek na Dartmoor Viper 31mm i blat na 28T oval. Podsumowując świetny rower do jazdy ale jakość ... nie za bardzo. To mój pierwszy Giant więc nie wiem czy to reguła u nich. Kusi mnie jeszcze wymiana kół na karbonowe. Mozna zrzucić z wagi około 1 kg. Będzie to odczuwalne? Celuje raczej w koła z Aliexpress czy ktoś może polecić jakie brać , żeby nie było potem wpadki? Przy takim zakupie to jeszcze chyba trzeba potem zapłacić jakieś cło i Vat? Waga mojej L-ki po tych wszystkih upgradech to 15,2kg z pedałami koszykiem na bidon i uchwytem do garmina.
  12. @Grzesiuuu Opony na jakie zmieniłem fabryczne Dissector to: przód Rekon 29x2,6 i tył Ikon 29x2,6. Jest to raczej zestaw na suche warunki. Na błotnistą polską zimę nie sprawdził się. Na zime to raczej Forekaster. Polecam opony 2,6 bo przy hardtailu przy ciśnienu 1,3bar fajnie wybierają drobne korzenie i kamienie. Ale ten zestaw mimo wszystko jest lepszy w teren niż na szutry albo asfalt. Moim zdanie trailówki hardtail to generalnie bardzo uniwersalne rowery. Na tyle lekkie, że mozna na nich jeździc wszybko i na tyle wytrzymałe, że w górach dają radę.
  13. Zakupiłem wczoraj Trance 2 rozmiar L (178 wzrost / 86 przekrok). Na razie wrażenia bardzo pozytywne. Wygoda i gólny komfort super. Niestety szybki to on nie jest. Być może to wina opon Minion DHF/Aggresor 29x2,6. Porónywałem w znanych sobie niejscach na zjazdach z poprzenim rowerem (Orbea Laufey) z oponami Rekon / Ikon 29z2,6 i różnica prędkości jest kolosalna, Raz nawet sprawdzałem w Trance czy mi hamulec nie trzyma bo rower zwalnia jak by w piachu i nIe chodzi tu o pompowanie w fullu tylko lużne staczanie się z górki szutrową aleją. Myślę, że opony to zmienią. Z to w terenie, kamieniach, kępach trawy i nierównościach mimo tych opon Trance jedzie szybciej niż Orbea. Miłą niespodzianką są hamulce niby MT200, ale czterotłoki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić chociaż niedotarte bo przejechałm ledwie 30 km. Tak, że na starcie koła i blat zmieniam na owal 28T. Potem zobaczę co się jeszcze nie sprawdza.
  14. A jaką lepszą piastę kupić żeby można było ją 1:1 przełożyć bez wymiany szprych? Warunki: 32 szprychy, boost, centerlock, microspline.
  15. Sprawdziłem pawidłowość montażu osi. Rozebrałem wszystko i poskładałem od nowa. Wsystko się zgadza z rysunkami shimano. Pod dokręceniu nakrętki nr 5 momentem 3 Nm koło obraca się bez oporów. Po dokręceniu osi zalecanym momentem 10Nm koło obraca się z oporem (niedużym, ale jednak). Co można w takiej sytuacji zrobić? czy to jest normalne dla tego typu piasty? Rower jest na grawrancji. Nadaje się to do reklamacji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...