
RafalG
Użytkownik-
Liczba zawartości
57 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Skąd
Slaskie
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika RafalG
-
RafalG obserwuje zawartość → [rower] Orbea Laufey 2023 rozmiar m i [korba] Ocena stanu korby
-
Cześć. Zatarło mi się łożysko w supporcie. Nie stanęło, ale lekko się zacina. Nie wiem, czy przez to uszkodziła się oś korby. Poniżej zdjęcia stanu korby. Proszę o ocenę czy korba do wymiany czy to normalny stan. Korba Praxis Cadet. https://photos.app.goo.gl/RhfixDsUpr4tURw4A https://photos.app.goo.gl/PkKNP3B51FUewu157
-
[Zębatka przednia] Zębatka stalowa 28T do Sram Direct mount
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Napęd rowerowy
Dzięki za link, Ale to jest blat do napędu 11rz, ja potrzebuję do 12rz. Wiem, że od biedy pasuje ale nie o to chodzi. -
Cześć. Czy ktoś wie gdzie można zamówić stalową zebatkę 28T do korby Praxis z mocowaniem SRAM Direct mount? Idealnie byłoby, gdyby to był owal.
-
Rozważam też zakup na ali ale nie wiem czy to się opłaca bo podobno na koła rowerowe walą cła antydampiongowe 45%. To i tak taniej niż u nas ale cena będzie około 3000. Takie koła jak mi pasują ważą około 1600g a lekkie alu np DT SWISS XM 1700 to 1850 czyli niedużo więcej, więc nie za bardzo jestem przekonany, tym bardziej że boję się trochę o jakość obręczy z ali. Ale nie ukrywam, że kusi. Co myślicie o kołach Fulcrum Red Metal 5?
-
Cześć. Poszukuję kól do MTB. Szerokość wewnętrzna 30mm Bębenek Microspline Standard Boost Cena okołó 2000 Koła do roweru Giant Trance 29 Mało jazdy w górach a nawet jak się kilka razy w roku zdarzy to tak po emerycku dlatego celuję bardziej w niską masę niż pancerność. Doradzicie coś z gotowców?
-
[downcountry] Giant Trance 29 1 vs 2
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Cześć. Przejechałem już 900km na nowym Trance. Pierwsze wrażenia mułowatości roweru już nieaktualne. Rower toczy się zaskakująco lekko chociaż jest trochę ociężały i czuć masę. Przyspieszenie słabe, ale jak sie rozpędzi to to jedzie naprawdę szybko. Gumy fabryczne Minion DHF i Aggresor 29x2,6 wynieniłm na Rekon 29x2,6 przód i tył. Nie widzę wielkiej różnicy w oporach toczenia a co ciekawe zestaw fabryczny jest o wiele cichszy na asfalcie od teoretycznie mniej radykalnych Rekonów. Komfort jazdy w dychę. Tak wygodnego roweru jeszcze nie miałem. A minusy: Poskładanie nie za dobre. Coś skrzypi, żgrzypi. Rozkreciłem cały kokpit, wysztko odtłuściłem, podkładałem na czysto i nie pomogło. Miałem już kilka rowerów i żaden takich odgłosów nie wydawał. Nie wiem, może to siodełko a może dropper trudno ocenić. Z kierownicy też jekieś trzaski dochodzą. Raczej to nie zawieszenie tylko sztywne elementy przykręacne Wszystkie śruby podokręcałem odpowiednimi momentami. Linki w ramie waliły trzeba było zastsować osłony. Nie są to wady wpływające na jazdę, ale okrutnie denerwujące. Praca przerzutki - dramat. Deorka 12 tka to bardzo dobry sprzęt a w tym rowerze nie da sie jej wyregulowć. Nawet jak w końcu jakoś się to ustawi to po godzinie jazdy znowu robi co chce. Dzisiaj mam przegląd gwarancyjny więc zobaczymy jak sobie z tym poradzą. Hamulce MT420 zaskakująco dobre, ale długie kalmki mi nie leżą. Strasznie duży skok jałowy. Tak, że upgrade będzie na klamki Deore M6100. Z upgradeów, zmieniłem mostek na Dartmoor Viper 31mm i blat na 28T oval. Podsumowując świetny rower do jazdy ale jakość ... nie za bardzo. To mój pierwszy Giant więc nie wiem czy to reguła u nich. Kusi mnie jeszcze wymiana kół na karbonowe. Mozna zrzucić z wagi około 1 kg. Będzie to odczuwalne? Celuje raczej w koła z Aliexpress czy ktoś może polecić jakie brać , żeby nie było potem wpadki? Przy takim zakupie to jeszcze chyba trzeba potem zapłacić jakieś cło i Vat? Waga mojej L-ki po tych wszystkih upgradech to 15,2kg z pedałami koszykiem na bidon i uchwytem do garmina. -
[8-10k] MTB o wygodnej pozycji, dla dużego zawodnika.
RafalG odpowiedział bmw750 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@Grzesiuuu Opony na jakie zmieniłem fabryczne Dissector to: przód Rekon 29x2,6 i tył Ikon 29x2,6. Jest to raczej zestaw na suche warunki. Na błotnistą polską zimę nie sprawdził się. Na zime to raczej Forekaster. Polecam opony 2,6 bo przy hardtailu przy ciśnienu 1,3bar fajnie wybierają drobne korzenie i kamienie. Ale ten zestaw mimo wszystko jest lepszy w teren niż na szutry albo asfalt. Moim zdanie trailówki hardtail to generalnie bardzo uniwersalne rowery. Na tyle lekkie, że mozna na nich jeździc wszybko i na tyle wytrzymałe, że w górach dają radę. -
[downcountry] Giant Trance 29 1 vs 2
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zakupiłem wczoraj Trance 2 rozmiar L (178 wzrost / 86 przekrok). Na razie wrażenia bardzo pozytywne. Wygoda i gólny komfort super. Niestety szybki to on nie jest. Być może to wina opon Minion DHF/Aggresor 29x2,6. Porónywałem w znanych sobie niejscach na zjazdach z poprzenim rowerem (Orbea Laufey) z oponami Rekon / Ikon 29z2,6 i różnica prędkości jest kolosalna, Raz nawet sprawdzałem w Trance czy mi hamulec nie trzyma bo rower zwalnia jak by w piachu i nIe chodzi tu o pompowanie w fullu tylko lużne staczanie się z górki szutrową aleją. Myślę, że opony to zmienią. Z to w terenie, kamieniach, kępach trawy i nierównościach mimo tych opon Trance jedzie szybciej niż Orbea. Miłą niespodzianką są hamulce niby MT200, ale czterotłoki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić chociaż niedotarte bo przejechałm ledwie 30 km. Tak, że na starcie koła i blat zmieniam na owal 28T. Potem zobaczę co się jeszcze nie sprawdza. -
[piasty] Montaż koła z piastą Shimano FH-MT410
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Koła rowerowe
A jaką lepszą piastę kupić żeby można było ją 1:1 przełożyć bez wymiany szprych? Warunki: 32 szprychy, boost, centerlock, microspline. -
[piasty] Montaż koła z piastą Shimano FH-MT410
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Koła rowerowe
Sprawdziłem pawidłowość montażu osi. Rozebrałem wszystko i poskładałem od nowa. Wsystko się zgadza z rysunkami shimano. Pod dokręceniu nakrętki nr 5 momentem 3 Nm koło obraca się bez oporów. Po dokręceniu osi zalecanym momentem 10Nm koło obraca się z oporem (niedużym, ale jednak). Co można w takiej sytuacji zrobić? czy to jest normalne dla tego typu piasty? Rower jest na grawrancji. Nadaje się to do reklamacji? -
[przerzutka] Śruby regulacyjne Hi - Low do przerzutki Shimano SLX RD-M7100
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Napęd rowerowy
Tak zgadza się to jest Y3FW98050. Pytanie gdzie to kupić? -
[piasty] Montaż koła z piastą Shimano FH-MT410
RafalG odpowiedział RafalG → na temat → Koła rowerowe
Piasta nie rozbierana od nowosci. Rower ma rok. Wyglądało jakby była fanbrycznie niedokręconoa. Nie da się jaj dokręcić mocniej iż tylko palcami bo oś zaczyna się obracać i wiem jak ją zabkokować. Trzymanie za nakrętke nr 2 nic nie daje bo ona też się obraca na osi -
Cześć. Po zdjęciu tylnego koła stwierdziłem lekki luz na nakrętce nr 5 wg poniższego rysunku Piasta FH-MT410 Dokręciłem ją lekko palcami tak, aby skasować ten luz. Po założeniu koła i dokręceniu osi koło kręciło się z wyraźnym oporem. Odkręciłem trochę tą nakretkę (ze dwa obroty) i po dokręceniu osi koło już kręciło się normalnie i nie miało żadnych luzów. Po tej operacji popierniczyły mi się szytskie ustawienia. Trzeba było ustawić zacisk hamulca, bo tarcza obcierała i na nowo wyregulować przerzutkę. Wygląda jakby cała oś nieco zmieniła położenie. W tej chwili działa to dobrze, ale nie jestem pewien czy to jest złożone prawidłowo. Czy to jest normalne, że koło montuje się przy lekko poluzowanej tej nakretce?. Nakrętka nr 2 ta od strony kasety nie da sie odkręcic ręcznie i obraca się razem z osią. Zdejmowałem wczesniej koło, ale nie przyszło mi do głowy sprawdzać jakichś luzów przy nakretce nr 5 i po założeniu wszystko działało dobrze. Ostatnio coś mnie podkusiło i ruszyłem tą nakrętkę i sie wszystko rozregulowało. Czy ona ma być w jakieś konkretnej pozycji?
-
Sprzedam super rower trailowy hardtail Orbea Laufey H10. Rower kupiony w styczniu 2024 posiada gwarancję do stycznia 2026. Laufey to bardzo udana konstrukcja do trailu i wszelkiego typu jazdy w cięższym terenie. Rama niezniszczalna z dożywotnią gwarancją. Wersja H10 to najbardziej optymalnie dobrana konfigiracja. Dobre hamulce, dobry napęd dobry amortyzator nic więcej nie potrzeba. Dodatkowo wymieniono fabryczną korbę Shimano FC MT 511 na Shimano SLX M7100. W stosunku do fabryki wymieniono też opony na lżejsze: przód Maxxis Rekon 29x2,6, tył Maxxis Ikon 29x2,6. Opony wymienione w styczniu 2025, więc są praktycznie nowe. Dzięki grubym oponom i niskiemu ciśnieniu rower bardzo miękko przechodzii przez korzenie i kamienie. Rower posiada małe ślady użytkowania nie wpływające na jego wytrzymałość czy działanie. Wszystko jest sprawne. Amortyzator przeszedł pełny serwis na koniec listopada czekał na sezon przez zimę. Zębatka przednia aktualnie to owal 28T. Zapewnia płynne pedałowanie i pozwala pokonać każde wzniesienie a przy tym można na niej z łatwością na płsakim rozwinąć 35 km/h co w terenie w większości i tak nie jest możliwe. Rower w ciągłym użytkowaniu, więc może się zdarzyć że przy oględzinach nie będzie dokładnie wyczyszczony. Przy sprzedaży oczywiście zostanie doczyszczony do stanu niemal fabrycznego. Jeżdzony po lasach i hałdach Górnago Śląska i Jury Krakowsko - Częstochowskiej. Nie był w górach, nie był skakany. Widoczne na zdjęciach gripy SQlab i mocowanie do Garmina nie są przedmiotem sprzedaży. Rower do wzięcia na nieużywanych orginalnych gripach. Specyfikacja: RAMA Orbea Laufey Hydro Triple Butted 29" Boost 12x148 ISCG 05 WIDELEC Marzocchi Bomber Z2 140 QR15x110 MECHANIZM KORBOWY Obecnie Shimano SLX FC m7100-1 STERY FSA 1-1/8 - 1-1/2" Integrated KIEROWNICA OC1 35mm 12mm Rise 780mm WSPORNIK KIEROWNICY OC1 3D Forged 35mm interface 7º MANETKI Shimano Deore M6100 I-Spec EV HAMULCE Shimano M6100 Hydraulic Disc KASETA Shimano CS-M6100 10-51t 12-Speed PRZERZUTKA TYŁ Shimano SLX M7100 SGS Shadow Plus ŁAŃCUCH Shimano M6100, obecnie SRAM GX KOŁA Orbea OC1 29c Tubeless Ready OPONY Maxxis Forekaster 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR Obecnie Maxxis Rekon OPONY Maxxis Rekon 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR obecnie Maxxis Ikon WSPORNIK SIODŁA OC MC20 Mountain Control Dropper, 31,6mm SEATPOST LEVER Shimano SL-MT500 I-Spec EV SIODŁO Fortune QF-3091 Lokalizacja: Czeladź, woj, śląskie Cena 4300 Możliwa wymiana na Giant Trance 29 ewentualnie Orbea Oiz nie starsze niż 1 sezon. Zdjęcia Orbea Laufey ID: 992858750