
Painless
Użytkownik-
Liczba zawartości
25 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika Painless
-
Cześć, kilka dni temu Canyon poinformował o nowym modelu - Endurance AllRoad. Rower ma być dostępny dopiero w okolicy sierpnia. Cena to 4,5 k PLN. Jest to szosa endurance (nazwałem go też light gravel) z fabrycznymi oponami 35 mm i osprzęcie Shimano CUES. Zarówno rama, jak i widelec mają prześwit na opony do 40 mm. Ja dotychczas jeździłem na MTB. Teraz szukam czegoś pośredniego między szosą a gravelem, bo chcę móc zjechać z asfaltu w trudniejszy teren, ale nie szukam czegoś z bardzo szerokimi oponami, bo takie mam w moim drugim rowerze. Szukam także czegoś z wygodną geometrią (kiedyś rozważałem Felt Broam, Focus Atlas, nowy Kross Esker, Rose Blend), gdzie S/R był na poziomie >1,5. I teraz pytania do Was: - czy ktoś z Was rozważa/ł zakup tego modelu? - co sądzicie o osprzęcie Shimano CUES? - czy warto zainteresować się tym modelem? - co sądzicie o relacji cena vs. osprzęt tego modelu (gdzieś wyczytałem, że ten model to będzie hit)? - jak CUES ma się do GRX, tj. czy jest istotnie słabsze (czy amator to zauważy;))? - czy geometria (S/R = 1,46 w rozmiarze S) nie będzie zbyt sportowa dla kogoś takiego jak ja (tj. kogoś, kto celuje raczej w wyprostowaną pozycję)? Wszystkie Wasze opinie i spostrzeżenia mile widziane. Dzięki.
-
Cześć, mam nadzieję, że piszę ten post w dobrej kategorii. Od pewnego czasu szukam drugiego roweru. Jak dotąd jeździłem na MTB, ale chciałbym spróbować szybszej jazdy. Początkowo kierowałem się w stronę gravela, ale ostatnio coraz częściej myślę o road+/endurance. Nie szukam jednak bardzo agresywnej geometrii, ani nie mam zamiaru ścigać się. Chciałbym jednak móc założyć oponę o szerokości +/- 35mm i móc wjechać także w nieco trudniejszy teren. Przed kilkoma dniami Canyon wprowadził na rynek nowy model - Endurance AllRoad. Na "papierze" relacja Stack to Reach (dla rozmiaru S) to 1,46. Czy uważacie, że taka relacja S/R będzie zbyt agresywna i wymagające dobrego rozciągnięcia? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że do roweru trzeba się przymierzyć i nie patrzeć jedynie na podawane przez producenta parametry/geometrię. Chętnie poznam Wasze opinie. Dzięki.
-
Cześć, pytanie jak w temacie. Chętnie poznam Wasze opinii. Co wybralibyście? Nowego (dosłownie) Canyon Endurance Allroad (4499 PLN) czy Rose Blend (road za 1299 EUR lub gravel za 1399 EUR) czy używanego Focusa Atlas 6.7 (poniżej 5000 PLN) lub Revolt 1 (5000 PLN)? Atlas jest jak nowy, Revolt jest powystawowy. K.
-
Cześć, odświeżam temat. Do rowerów podanych w temacie dorzucam Unibike Geos (nieco ponad 6k PLN), Unibike Tier oraz Fuji Jari 1.1. Dziś oglądałem i przymierzałem się do Geosa i Tier. Czy warto dołożyć 1k PLN do Geosa? Czy ktoś z Was miał okazję już jeździć tańszym Tier'em? W ostatnim czasie pojawiło się całkiem sporo Fuji Jari 1.1 na GRX RX810 w cenie 6k PLN. Ma ktoś doświadczenia z Fuji i tym modelem? Warto go rozważyć?
-
Cześć, nie kupiłem Geosa. Nie kupiłem w ogóle gravela🙂. Mając leciwego już MTB, mając "zajawkę" na gravela, kupiłem... nowego MTB🙂. Co nie znaczy, że nie rozważam kupna kolejnego roweru, tym razem właśnie gravela. A jest ku temu kolejny powód, bo właśnie pojawił się na rynku nowy, tańszy gravel od Unibike - Unibike Tier. Ten model jest na GRX, z tym, że na uboższej grupie niż Geos. Kosztuje o 1k PLN mniej od Geosa. I tu moje pytanie do dobrze zorientowanych w temacie: czy warto zainteresować się Unibike Tier?
-
[Gravel czy Road+] Optymalny rower?
Painless odpowiedział Painless → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Hej, odświeżam temat;) Ale najpierw kilka słów o moich przygodach w poszukiwaniach🙂 Pod koniec marca mocno popsułem sobie kolano i przez trzy, a nawet cztery miesiące leczyłem je i rehabilitowałem. Poszukiwania roweru zarzuciłem i powróciłem do nich jakoś dopiero w połowie lipca. Biłem się z myślami, co wybrać, bo miałem kilka ciekawych propozycji. Ostatecznie, wybrałem... MTB🙂. Dlaczego? Będąc na urlopie w górach wybrałem się na wycieczkę rowerową single trackiem i... złapałem bakcyla. Kupiłem Focusa Whister 3.9 (a nawet dwa, bo i dla żony) w promocji -50% na stronie Focusa. Ale poszukiwań gravela/road+ nie zakończyłem. To kolejny mój cel, na kolejne miesiące🙂. Wracając do samego tematu: czy możecie mi podać propozycje rowerów typu road+ (poza już wyżej wymienionymi)? Chciałbym bowiem także spróbować jazdy szybszej, choć wiem, że sprinterem nie będę. Skoro mam już MTB, to czy warto jeszcze rozważać gravela na jazdę po trudniejszym terenie? Czy opony np. 35 mm dadzą radę na szutrze i trochę cięższym terenie? Przyglądałem się ostatnio Felt VR 40 i wiem, że on pomieści opony właśnie do 35 mm. Czy to byłby dobry wybór? -
[MTB DO 4 000 PLN] Focus Whistler?
Painless odpowiedział Painless → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Dzięki za podpowiedź. Mi po głowie chodzi Focus Whistler 3.8 i 3.9. Ta Merida to już dość znacznie przekracza mój budżet. A jest szansa, że nowego Whistlera 3.9 mógłbym kupić za 3 tysiące złotych. Warto w tych pieniądzach rozważyć tego Focusa? -
Cześć, Rozglądam się za MTB/cross w jak najlepszym stosunku ceny do jakości, w budżecie do 4 tys. PLN. Rozglądam się za rowerem dla siebie, jak i dla żony. Zależy mi na solidnym, uniwersalnym rowerze, na każdy teren, którym pojadę do miasta, na wycieczkę poza miasto, a także na wyprawę na single tracka. W ostatnim czasie zauważyłem ciekawe promocje. Na przykład na stronie Focus widziałem ofertę -50% na ich MTB (oferta jest już niestety nieaktualna), a w kilku krajowych sklepach są jeszcze do upolowania Focus Whistler w ciekawej cenie. Czy Focus Whistler to byłby dobry wybór?
-
Cześć, w ramach bardzo mozolnych poszukiwań gravela, wczoraj obejrzałem i przymierzyłem się do Focusa Atlas 6.7. Do tej pory nie brałem tej marki pod uwagę z uwagi na cenę, ale znalazłem dobrą (chyba?) ofertę na powystawowy Atlas 6.7. Przymiarkę i krótką przejażdżkę rowerem oceniam bardzo pozytywnie. Ponieważ celuję w bardziej komfortową geometrię, to wygodę Atlasa oceniam bardzo wysoko, na równi z wcześniej testowanym nowym Kross Esker 5.0/6.0 i Felt Broam 30. Co sądzicie o Focus Atlas 6.7? Warto się nim zainteresować? Na tym forum przeczytałem o dość nietypowej tylnej osi. Czy to aż tak duży problem? Po głowie cały czas chodzi mi nowość od Rose, mianowicie Rose Blend. Termin oczekiwania to kilkanaście tygodni, ale tak mi się on spodobał, że mógłbym na niego zaczekać skoro i tak moje poszukiwania roweru trwają już tak długo. Ktoś może coś więcej powiedzieć o tym Rose? Ciekawi mnie też Wasza opinia, gdybyście mieli wybrać pomiędzy Focus Atlas 6.7, Rose, Kross Esker i Felt Broam (dodam, że jakoś ciągle nie mogę się na 100% przekonać do marki Kross). Dzięki.
-
Cześć, podbijam założony przez siebie temat, choć wachlarz rozważanych rowerów jest teraz szerszy. Dokonałem też pomiarów swojego ciała i wg najnowszych pomiarów mam 171-172 cm wzrostu, przekrok 78-79 cm, ważę 70 kg. Dotychczas jeździłem MTB. Teraz szukam gravela (ew. szosy endurance). Geometria ma być mało agresywna. Rozumiem, że w uproszczeniu, taka geometria jest wtedy, gdy relacja stack/reach jest ponad 1,5. Cena - do ok. 7 K PLN za nowego. Zadbane używane także rozważam. W ramach swoich poszukiwań, obejrzałem i przejechałem się: 1. Unibike Geos (rozmiar 51) - był jednak raczej dla mnie za duży, a w sklepie nie było rozmiaru mniejszego (cena 6,5 K PLN po rabacie) 2. Felt Broam 30 (rozmiar 51/S) - wydawał się OK (cena 6 K PLN) 3. Felt VR 40, tzw. szosa+ (rozmiar S) - wydawał się OK (cena 4,4 K PLN) 4. Felt Breed 30 (rozmiar 51/S) - wydawał się OK, choć on ma geometrię bardziej agresywną niż Broam (cena 6,5 K PLN) 5. Kross Esker (gen 2) 5.0 i 6.0 (rozmiar 19/M) - wydawały się OK (cena 6 K PLN za 5.0 i niecałe 7 K za 6.0) W necie znalazłem następujące oferty, które mnie zainteresowały: 1. Felt Broam 40 - geometria, jak w Broam 30 (cena 4,8 K PLN) 2. Ridley Kanzo Apex - jest teraz w promocji w jednym ze sklepów, ale obawiam się jego dość agresywnej geometrii (cena 4,9 K PLN) 3. Focus Atlas 6.7 - nowy na OLX (cena 5,9 K PLN) 4. Rose Blend - szosa na Tiagrze lub gravel na GRX (cena odpowiednio 1,2 K EUR lub 1,4 K EUR); zakup tylko w ich sklepie z terminem realizacji > 12 tygodni. Niemniej, poziom wykonania ramy tego roweru - przynajmniej na zdjęciach - robi naprawdę duże wrażenie. 5. Polecano mi (także na tym forum) Sensa Modena, ale w najmniejszym rozmiarze, S/R wynosi 1,49, więc chyba bardziej agresywnie niż zakładam. Z ww. obejrzanych na żywo i w necie najbardziej podobają mi się nowy Kross Esker i Rose Blend (schludny kokpit dzięki w pełni zintegrowanym linkom, szlifowane spawy, etc.). Szczególnie ramy Rose wydają się fantastycznie wykonane (te szlifowane spawy). Czy możecie coś podpowiedzieć? Dzięki.
-
[Do 6-7k] Gravel Rose Blend czy coś innego?
Painless odpowiedział dawx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Cześć, podbijam temat Rose Blend, bo on też mi wpadł w oko. Rose Blend dostępny jest zarówno w konfiguracji szosy (1199 EUR), jak i gravela (1399 EUR). To najtańszy model w ofercie Rose. Jednak szosa (osprzęt Tiagry) i gravel (GRX) wyglądają (chyba?) całkiem konkurencyjnie w porównaniu z innymi producentami. Dodatkowo, choć nie widziałem Rose na żywo, to wydaje się, że jakość wykonania jest na wysokim poziomie, np. patrząc na polerowane spawy, etc. Co sądzicie? Warto kupić? Dodam, że obecnie rozważałem i przymierzałem się do Felta (30, 40) i Krossa gen 2 (5.0 i 6.0). -
Witajcie ponownie, naprawdę nikt nic nie doradzi;)? Dziś oglądałem i mierzyłem Eskera 5.0 i 6.0 (gen2). Z moimi 174 cm i przekrokiem 80 cm jestem na granicy rozmiaru S i M. Ku mojemu zdumieniu, rozmiar M pasuje idealnie, lepiej niż S. Geometria jest naprawdę bardzo wygodna. Byłem sceptyczny co do tej marki (nie wiem, dlaczego), ale muszę powiedzieć, że jakość wykonania ramy jest fantastyczna. Polerowane spawy wyglądają świetnie. Myślę, że to byłby dobry wybór. Dziś oglądałem także i mierzyłem Felta VR 40 (taki road+). Tu także jestem na granicy rozmiarów. Oba rozmiary (S i M) pasują całkiem dobrze. Jednak od razu dało się odczuć niewygodne siodełko... Przy okazji oglądania tego Felta, zwróciłem uwagę na innego Felta - model Breed (w sklepie nie było modeli Broam). Jest co prawda droższy o 1 tys. PLN niż podany przeze mnie w temacie posta budżet, ale rower zrobił na mnie duże wrażenie. Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o tym modelu? Jak byście go ocenili w porównaniu z Kross Esker, etc.? Poproszę o Wasze opinie i rady.
-
Painless obserwuje zawartość → [Gravel do 6k PLN] Kross Esker 5.0/6.0 czy Felt Broam 30/40 a może Road+ ?
-
Cześć, po dłuższej kontuzji kolana, powracam z tematem kupna nowego roweru. Dotychczas jeździłem na MTB. Nie zamierzam się ścigać ani robić bardzo długich wypraw. Głównie będę jeździł po asfalcie (+/- 70%), a geometria roweru ma być mało agresywna. Zależy mi na bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Rower ma być na lata. Wpadły mi w oko: - Felt Broam 30 - Felt Broam 40 - Kross Esker 6.0 - Kross Esker 5.0 Dodatkowo, główkuję nad Road+ i w tym przypadku zastanawiam się nad Felt VR 40. Co myślicie o ww. pozycjach? Ew. inne propozycje mile widziane. Dzięki.
-
Witam, jestem wciąż na etapie poszukiwań roweru (gravel), choć moje poszukiwania nieco wyhamowały z uwagi na kontuzję kolana (gra w piłkę...). Zakładając, że szybko wyliżę się z kontuzji i będę mógł podejść do tematu zakupu, chciałem prosić o porady dot. rodzaju przerzutek/producenta przerzutek/manetek. Po pierwsze, czy taki nowicjusz jak ja, który nie ma parcia na sprinty czy długie wyprawy bikepackingowe, odczuje różnicę między osprzętem GRX a np. Claris czy Sora? Po drugie, czy dla kogoś, kto będzie używał roweru w zasadzie rekreacyjnie, wskazany byłby 1 czy 2 blaty? Po trzecie, proszę Was o wskazanie plusów/minusów manetek Shimano i Sram. Dziękuję i pozdrawiam świątecznie. K.
-
[Gravel czy Road+] Optymalny rower?
Painless odpowiedział Painless → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Hej, dzięki za odpowiedź. Ja jedynie głośno się zastanawiam, czy Road+ byłby optymalnym wyborem. Głównie z uwagi na wysokie ceny graveli. Faktycznie, nie napisałem, gdzie zamierzam jeździć rowerem. Otóż, zakładam, że proporcje byłyby takie: 50% asfalt i 50% teren (głównie lasy). I tak, jak Ty, zakładam niespieszne wałęsanie się po okolicy. No i stąd pytanie o Road+. Miałem ofertę powystawowego Cannondale Topstone 3 w dobrej cenie (niestety nie przymierzałem), ale w sklepie, w którym oglądałem Geosa, odradzono mi Sorę w Cannondale. Czy różnica między GRX a Sorą są aż tak zauważalne dla amatora, takiego jak ja?