Skocz do zawartości

MrWers

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika MrWers

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

7

Reputacja

  1. Ten sam hamulec występuję pod różnymi markami w Chinach. IIIPRO PRO 5.0/ONIRII BR-05 /Zrace BR-005. A U Rondo nazywają to FunnOne PRO 5.0 https://pl.aliexpress.com/item/1005003563472936.html Trace velo na YT robił recenzję poprzedniego modelu BR-002. Dokładnie tak. Dostrzegłem potencjał i sens do takiej przebudowy jak zauważyłem, że ta rama nie ma tego łączenia i na tyle krótka, żeby dołożyć sensownej długości mostek pode mnie. Taki był plan, żeby to wyglądało "w miarę". 🙂 Nie chciałem robić czegoś co by tylko było. Nie, jest wręcz odwrotnie. W takim sensie, że BB jest wyżej niż w typowych rowerach gravelowych (27-28 cm), ale mniej niż w typowych MTB. Na oponie 43C napompowanej ponad 3 bary jest to +30cm. Na oponie 35C od schwalbe było 0.5 cm mniej. Zawadzanie pedałami nie grozi. Fabryczny rower na tej ramie miał amortyzator i chyba z 33 cm. Podaje wartości od podłoża do środka suportu. Jeśli chodzi o geometrię to wiadomo, że kompromisy będą i takiej przemyślanej ergonomii jak w rowerach sklepowych to być nie może. Z drugiej strony, raczej też nie ma jednej i właściwej definicji gravela. Są te bliżej szosy z długimi mostkami, a także takie gdzie rura pozioma jest długa, a mostek krótki, jak w takim starszym MTB. I to bardziej ten drugi typ. W tym momencie jest mostek 70 mm. Na próbę zamontowałem najpierw 85, ale był ciut za długi. Czy to 70 zostanie, czy jeszcze wydłużę do 75/80 to nie wiem, wyjdzie potem. Wideł 40 cm do korony. Jakość wydaje się ok, występuje w gravelu Serious Grafix. Widziałem po archiwum allegro, że sprzedawca wypuszcza co jakiś czas te widelce, więc może jeszcze ma. Testy będą, ale aura jeszcze nie zachęca.
  2. Chińczyk ma wszystko:) Zależy teraz czy masz piastę 100x12 czy 100x15. Generalnie nie widziałem na ali osi 15x100, a u nas są po 200 zł. Bez sensu. Jakbyś miał od razu piastę 12x100 to nie potrzebujesz redukcji. Przy 15x100 dokupujesz redukcje: https://pl.aliexpress.com/item/1005005921969664.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.6bf535eaiQPDUm&algo_pvid=7cc20caf-a56e-4b85-9ade-456010f4874b&algo_exp_id=7cc20caf-a56e-4b85-9ade-456010f4874b-1&pdp_npi=4%40dis!PLN!16.64!16.62!!!28.93!28.88!%40210384b217066605818714376e63bc!12000034862116208!sea!PL!894852726!&curPageLogUid=pWqojMQK5dZK&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Oś taka: L128xM12 1.5 TL17 (mam TL12, możesz też taką znaleźć jak jest) https://pl.aliexpress.com/item/1005002998033091.html Nakrętka na oś: M12x1.5 D https://pl.aliexpress.com/item/1005003596921910.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.6.fc13PhdLPhdLrR&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40050.354490.0&scm_id=1007.40050.354490.0&scm-url=1007.40050.354490.0&pvid=6dcb40c7-7771-4984-9638-b3eec0efb44e&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:6dcb40c7-7771-4984-9638-b3eec0efb44e,tpp_buckets:668%232846%238107%231934&pdp_npi=4%40dis!PLN!9.75!9.75!!!2.36!2.36!%402103895417066603468815550e256c!12000026475591300!rec!PL!894852726!&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A No i z drugiej strony redukcja z 15 na 12. Musisz już samemu przyciąć i dopasować do otoworu w widelcu. https://pl.aliexpress.com/item/1005005870988951.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.17.e2831c24wqWWOg&gatewayAdapt=glo2pol Wszystko siedzi dobrze, nie ma luzów. Do widelca o takiej samej budowie jak ten mój.
  3. Od razu zaznaczę, że można się pukać w czoło:) Czemu powstało? Dla funu, z powodu ewolucji pewnego wcześniejszego pomysłu i dlatego, że zimowe wieczory są długie. Rama od Canyona Grand Canyon hardtail 26" waga około 1700g. Mieści spokojnie 700x43 na obręczach 23 mm (tak, to wciąż rama 26 niemodyfikowana w żaden sposób). 45C wejdzie też. Siedzą Panaracer Gravelking SS. Napęd 2x11. Przerzutki Shimano 105 r7000. Kaseta 11-36 na piaście MTB. Piasty Novatec. Korba FSA 46/30 Widelec karbon 28". Siodło i sztyca to Chiński karbon. Zaciski mechaniczno-hydrauliczne z ali. Ciekawostkę zauważyłem, że Rondo rebranduje takie same i wkłada do swoich ruutów al2. Pancerze compressionless.
  4. Rozumiem, czyli jednak bez takiej redukcji się nie obędzie. Czy taka się nada? https://pl.aliexpress.com/item/1005005930705861.html?spm=a2g0o.cart.0.0.7e8f452c8xPvnC&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol Przyciąłbym odpowiednio do długości otworu.
  5. Nakrętka, która zakręca samą oś wchodzi bez żadnych luzów. Tutaj na krótkim filmiku pokazuje o co chodzi: https://streamable.com/1dx59l
  6. Taki adapter już mam🙂 On jest do zmiany rozmiaru otworu w piaście z 15x100 na 12x100 i ten adapter w całości wchodzi do piasty. Mi chodzi o obszar zaznaczony na czerwono, czyli odcinek, gdzie oś już znajduje się w widełkach. Po prostu lata z tej strony w tym otworze, który sam otwór ma 15 mm, a oś jest 12 mm i nie ma tu tulejki żadnej. Jak skręcę to wtedy się nie rusza, ale to jest karbon, więc nie wiem czy jak zaczną działać siły góra-dół na ten widelec to mi nie pęknie, bo oś w widełkach z tej strony nie ma żadnego podparcia, jest tylko ścisk nakrętki w poziomie.
  7. Witam, Próbuję dobrać sztywną oś do widelca, który z obu stron nie ma gwintu. Chciałem tu oś 15x100, ale nie udało mi się znaleźć takiej osi o długości 125-128 mm w sensownych pieniądzach. Zastosowałem więc 12x100. Mam jednak wątpliwości, gdyż oś z jednej strony nie ma żadnego oparcia w otworze widelca. Po skręceniu piasta siedzi mocno i nic się nie rusza. Tylko czy tak może zostać? Podejrzewam, że nie, więc jak to teraz rozwiązać bez wydawania 200 zł na kawałek aluminium. Można jakoś dokupić taki gładki adapter o średnica zew.15 mm wew. 12 mm i do 15 mm szerokości, do umieszczenia w tym otworze?
  8. Zmieniłem łańcuch na shimano HG i lekko pomogło, ale nie na tyle, żeby całkowicie wyeliminowało to problem. Już mnie to lekko poirytowało, więc wziąłem klucz szwedzki i bez niczego innego po prostu odgiąłem ten hak. Po krótkim sprawdzeniu tego ocierania już nie ma na wszystkich biegach kasety, także rzeczywiście był krzywy. Dzięki za sugestię🙂
  9. Wiem, że lekkie druciarstwo, ale wybór kasety wynikał też z piasty i rozstawu widełek ramy. Generalnie jednak podobne druciarstwo uskuteczniają producenci rowerów, bo przykładowo https://www.adrenalinebikes.com/shop/gravel-bikes-and-frames/steel/co-motion-deschutes-105-complete-ready-to-ship-copy/ Sugerowałem się też tym rowerem i komponenty praktycznie identyczne napędowe. Tam jest kaseta sunrace 11-40, więc jeszcze większa. Nie mam u siebie wolf tooth roadlink, bo też czytałem od użytkowników, że 105 r7000 spokojnie obsłuży 36T bez kombinowania i na takich jeżdżą. Przerzutka wskakuję na 36T i tam działa dobrze i b-screw wcale nie jest mocno odkręcone, jest zapas. Może się mylę, ale na logikę to problem mam z ocieraniem się łańcucha o kolejną zębatkę, czyli w płaszczyźnie bocznej, a wielkość kasety względem przerzutki to płaszczyzna pionowa. Nie wiedziałem, że 11rzędowe łańcuchy KMC są szersze od shimano. Gdybym wiedział, to bym tego nie kupował. Chyba będę musiał po kolei wszystko sprawdzać teraz.
  10. Przerzutka jest nowa, wyjęta z pudełka. Wcześniej był w tym rowerze zupełnie inny napęd. To był starszy rower, który postanowiłem przerobić na gravela. Ten krzywy hak by pasował do tego problemu, choć na oko wydaje się jednak prosto. Kaseta 11-36 od Sunrace. https://junbike.pl/kasety-11-rzedowe/kaseta-sunrace-ms8-eaw0-11-36t-11s-srebrna-box.html tył/przód 105 r7000, łańcuch KMC(sklepowy z PL, skrócony do 116 ogniw), korba FSA Omega 30/46.
  11. Przerzutka tylnia Shimano 105 r7000 GS. Wszystko w napędzie nowe, oprócz korby. Nie mogę ustawić bezproblemowego indeksowania. Środkowe biegi działają dobrze, ale problem jest z górnymi i dolnymi. Jeśli ustawie, żeby 3 najniższe(najmniejsze zębatki) biegi zmieniały się prawidłowo, to najwyższe "chroboczą". Gdy baryłką poprawie te trzy najwyższe, które w tym momencie były nieprawidłowe, to znowu te trzy najniższe zaczynają hałasować. Wszystkie biegi wchodzą, więc wychył wózka (H) jest odpowiednio szeroki. Operuję baryłką, którą przestawiam tylko tyle, żeby likwidować hałas kręcąc cały czas korbą. Wózek też oddalałem i przybliżałem za pomocą śruby b, ale bez efektu. Linka zamontowana prawidłowo, sprawdzałem. Sprawdziłem też dokręcenie kasety w kole. Może ktoś miał podobny problem i może mnie nakierować na rozwiązanie. edit: doprecyzowując. Licząc biegi kasety od 1(najmniejsza zębatka) do 11(największa zębatka) to główny problem jest z 2 i 3 zębatką i 9 i 10. Gdy 1-3 jest ok to ociera 9-10, a najwyższy 11 jest ok. Gdy wtedy poprawie 9-10 to wtedy odwrotnie i 1-3 ociera.
  12. Szkoda, w takim razie zostaje kombinowanie. Dobiorę kasetę Sunrace CSMS8 11-36T, która jest pod bębenek MTB. Czytałem, że 105 r7000 GS powinna obsłużyć 36T te 2T ponad zalecane przez shimano. Jest też kaseta shimano HG700, ale ma gorsze stopniowanie 11-13-15-17, a sunrace 11-12-13-15. Generalnie przerabiam stary rower na ramie stalowej cr-mo pod coś na kształt gravela. Korba będzie 48/32.
  13. Czy ktoś z forumowiczów mógłby potwierdzić lub wie i ma. Tylna piasta Novatec D042SB z aliexpress. Czy z bębenkiem jaki oni to sprzedają i piszą ogólnie, że piasta jest "11s compatible", to wejdzie 11-rzędowa kaseta szosowa? Jeśli nie to, czy ktoś może polecić w miarę tanią piastę HG 11s road pod rozstaw 135 mm? Mi się nie udało takiej znaleźć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...