Skocz do zawartości

MariuszOnisk

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika MariuszOnisk

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. U mnie poszła taka modernizacja , zwykły stary romet rambler dostał drugie życie. Zakupy i montaż koniec kwietnia : NAPĘD Pedałay rowerowe platformowe Shimano PD-GR400 Black Korba Miranda Vuelta Portugal ALFA 1-46 170 mm - wyleciał napęd 3-rzędowy 3x7 na rzecz 1x11 Łańcuch rowerowy Shimano ICNLG500138Q(1) 11/ (5,5 mm) Kaseta Shimano CS-M5100-11 11 rzędów Przerzutka tylna Shimano RD-M5100-SGS SGS (długi) 11 rz. Hak przerzutki - stary był niby dobry, ale nie dało się na nim wyregulować przerzutki a na nowym praktyczni wszystko od ręki przyjęło swoje pozycję tylko minimalnie baryłką linkę doregulowałem Manetka Shimano Deore M5100 tylne Suport Shimano BB-UN300 68 mm - nie polecam straszny badziew po kilkudziesięciu kilometrach zaczął trzeszczeć i to już drugi egzemplarz który zrobił to samo. ogólnie sprzęt shimano polecam , ale suporty na kwadrat to mogli by se odpuścić, nie wychodzą im . KOŁO Koło tylne SHIMANO Deore WH-MT500 - założeniem projektu był hamulec tarczowy z tyłu i napęd 1x11 więc niezbędna była wymiana koła bo stare ani mocowania tarczy nie miało ani pod kasetę 11rz. się nie nadawało Opona rowerowa Kenda Piedmont K1185 30TPI 700x45 28x1,75 Opona rowerowa 700x45 miejska szybka 28 x 1,75 " - opony obie nowe , stare były dojechane do płótna, nie buduje roweru MTB tylko uniwersalny rekreacyjny, więc węższe opony niż w oryginale z szosowym bieżnikiem o małych oporach HAMULCE Adapter hamulca tarczowego A2Z DM-UNI 160 mm - stara rama ramblera nie miała mocowania na hamulec tarczowy , ten chiński wynalazek pozwolił zamontować mi w starej ramie tarczówkę, byłem pełen obaw czy to zadziała, ale zadziałało i to świetnie Adapter hamulca tarczowego Shimano SMMA90R160PS - trzeba było jeszcze przejść z IS na PM Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT64 160 mm (6") Hamulec hydrauliczny Shimano M6100 Tył Dźwignia hamulca Shimano Deore BL-T610 czarna lewa - z przodu tylko dźwignia wymieniona , żeby pasowała do tylnej, zresztą v-brike z przodu całkiem nieźle się spisuje Całość dział, jest lekka ( rower stracił ponad kilogram ) bardzo się bałem czy nie wywalam kasy w błoto, ale wyszło rewelacyjnie , jestem zachwycony końcowym efektem. Na razie przejechane 300 około 300 km. Jedyna kropla dziegciu w tej beczce miodu to suport, oryginał jakiś no-name z plastikowymi miskami i wytrzymał 2 sezony, dostał luzów i go wymieniłem na jakiś kolejny no-name tym razem natańczy jaki był w sklepie rowerowym z tym że miski były już metalowe. Ten wytrzymał pełen sezon. w tym roku wczesną wiosna nim mi przyszła do głowy ta modernizacja kupiłem Shimano BB-UN30 myślałem sobie: "shimano będzie na lata" a tu klapa zaczął trzeszczeć praktyczne po zamontowaniu , mówię sobie: " no jakiś wadliwy mi się zdarzył " wtedy zacząłem myśleć o modernizacji i kupiłem kolejny suport shimano myśląc że po prostu poprzednio trafił mi się jakiś felerny, ale tym razem nie było wiele lepiej, na pierwszym wypadzie poza miasto po 60 km zaczął trzeszczeć. Aktualnie po 300 km to trzeszczy, skrzypi i chrupie, co ciekawe nadal się kręci bez oporów i nie dostał luzów, ale jazda z takimi odgłosami to żaden relaks. Musze chyba kupić coś innego. I może jeszcze dołożę prowadnicę bo jak wrzucam jedynkę z tyłu to mi spada łańcuch z przodu , jak jadę na obciążeniu to jest ok, ale jak tylko zrobi się luźno to spada Zdjęcia jeszcze przed wymiana pedałów
  2. Fizyka. Mniejszy styk z podłożem mniejsze opory ruchu, owalny przekrój ( tylko grzbiet opony styka się z podłożem, bez bocznych wsporników ) to lepsza reakcja na balans ciałem, tym samym efektywniejsze szybsze skręty.
  3. Proponuję to: https://pmbike.pl/product-pol-23836-Trek-Dual-Sport-1-Gen-4-2023.html lub to https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-28-unibike-flash-m-19-czarny-13147888860 w pierwszym przypadku dokupisz sobie regulowany mostek w drugim już taki masz w standardzie. ( wejdź tylko na stronę producenta i sprawdź tabele rozmiarów która rama będzie dla ciebie odpowiednia. Dziś strona unibike nie działa ale myślę że to przejściowe) Nie wiem czemu chcesz sobie zrobić taką krzywdę i kupić rower na sztywnym widelcu ? szczególnie do miasta gdzie drogi rowerowe często są wyłożone kostką, a na każdy wjeździe na posesje i na każdym skrzyżowaniu masz większy bądź mniejszy krawężnik. Te amortyzatory w tanich rowerach nic wielkiego nie oferują, ale w zbieraniu drgań i lekkich uderzeń sporo pomagają. Też mam rower z takim jakimś ekonomicznym amorem i miałem okazję przejechać się ostatnio takim na sztywnym widelcu i różnica jest zauważalna. Jak nie jeździłeś 20 lat i masz nadwagę to szybko się zmęczysz drganiami, zaczną boleć cię stawy, ewentualnie drętwieć mięsnie, zniechęcisz się i tyle będzie z jazdy rowerem. Dlatego polecam jednak amortyzator. Co do napędu to zapomnij o korbach z 3 rzędami, po co to do roweru miejskiego rekreacyjnego ? Przełożenia powtarzają się bez sensu i tylko dodatkowy balast. Wybierz napęd 2x8 lub 2x9. Już dziś na jakimś innym wątku dokładnie to samo pisałem. Oczywiście dla zaawansowanego rowerzysty np. przy turystyce rowerowej 3 rzędy z przodu jak najbardziej są przydatne gdy rowerzysta zwraca uwagę na przekosy stara się zoptymalizować zużycie energii, gdy ma dzień po dniu do pokonania po 100+ km, ale do roweru rekreacyjnego nie ma to sensu. Na początku wspomniałem o regulowanym mostku, dla ciebie jest niezbędny i jeszcze jakieś rogi bym ci polecił. Ważysz 100 kg przy średnim wzroście więc masz brzuch. Nie możesz zacząć jeździć w pozycji pochylonej, po prostu zabraknie ci oddechu. Tłuszcz na brzuchu zacznie uciskać przeponę i nie będziesz mógł prawidłowo oddychać. Szybko się zmęczysz i zniechęcisz, a i pewnie zaczniecie boleć kręgosłup bo brzuch po pochyleniu do przodu będzie go wyginał do tyły w pozycje nie naturalną. Dlatego polecam ci pozycję pół otwartą lub wręcz otwartą gdzie siedzi się na siodełku jak na krześle a nie pochylonym na kierownice , i z tego powodu czeka cię tez wymiana siodełka na jakieś silikonowe lub sprężynowe nie to twarde kopyto które wszyscy sprzedają w standardzie. Oba te rowery wytrzymają twój ciężar, maja deklarowaną dopuszczalna masę całkowitą w granicach około140 kg
  4. Z zaproponowanych rowerów stanowczo polecam Treka. Uniwersalny rower do miasta i na przejażdżki rekreacyjne powinien mieć 3 cechy. Po pierwsze w miarę lekki. Między Kands a Trek jest 2,2 kg różnicy, niby wydaje się nie dużo ale to ogromna różnica. Po drugie opony nie powinny być szersze niż 1,75 cala i mieć owalny przekrój żeby na twardym podłożu mieć mały styk z nawierzchnią dzięki czemu jedzie się lżej i rower lepiej skręca a w mieście mobilność jest bardzo ważna. I po trzecie zapomnij o napędach 3x7 , 3x8 , 3x9 to przeżytki, relikty supermarketowych rowerów pseudo MTB ( oczywiście napęd 3xX jak najbardziej jest dla wielu rowerzystów bardzo dobry, ale nie do uniwersalnego roweru ) Wybierz napęd 2x8 albo 2x9 prosty lekki napęd. Z wybranych przez ciebie tylko Trek . Ewentualnie może zainteresuje cię ten rower https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-unibike-flash-d-19-grafitowo-czarny-12561621975 waga nie jest najlepsza, ale pozostałe parametry ma dobre. Zaletą jest to że posiada jako jedyny regulowany mostek. Z wielu montowni rowerów które pojawiły się w Polsce Unibrike cieszy się nieco większą od pozostałych renomą produktu jakościowego o czym świadczy chociażby to że Unbrike jako jedyny deklaruje dopuszczalną masę całkowitą na 140 kg. Poza tym moja żona jeździ takim drugi sezon i jest bardzo zadowolona. A i jeszcze jedna uwaga: koniecznie przejedź się rowerem nim go kupisz, poszukaj dilerów w okolicy nawet jak zamierzasz kupić rower na allegro i dobierz odpowiednio rower do swojego wzrostu
  5. Jak w temacie, poszukuje pedałów do 200 może 250 zł, jeśli jakoś szczególnie mi się spodobają. Poszukuje pedałów do jazdy rekreacyjno turystycznej, sprawdzonych na łożyskach, z pinami. Proszę o info od osób które przetestowały proponowane produkty a najlepiej je rozebrały i wiedzą że naprawdę są tam łożyska i najlepiej żeby były co najmniej 3. Bo zapewnienie na allegro o trwałości i konstrukcji pedałów są mało warte. Jedne się powyginały, dosłownie powyginały się ośki. Inne miały być na 3 łożyskach, jest na jednym a od korby jest tuleja. Jeszcze inne zaczęły skrzypieć po 60 km niby wszystko w środku jest ok, ale skrzypią. Z innych których nie mogę rozebrać wyciekł jakiś smar i dostały luzów w linii ośki dobre 2-3 mm w prawo i lewo się przesuwają. Dodam że ważę 120 kg. A jeszcze co sądzicie o pedałach shimano (GR400, GR 500, EF202, EF102) ? Niby mają dobre opinię, ale shimano skrzętnie ukrywa co jest w środku, a słyszałem że tam są wianki a nie łożyska. Czy to prawda ? a może są godne uwagi mimo wianków , mój dziadek był listonoszem i jeździł zwykłą ukrainą, też chłop 100+, a tam pedały były na wiankach a on lata całe jeździł na tym bez większych problemów.
  6. czy używacie manetek bez wskaźnika ? czy ciężko jest się przestawić z tradycyjnej manetki ? rozumiem że tarcze zmienia się na czują : za ciężko - w górę na lżejsze przełożenie, lekko się kręci - w dół na sztywniejsze. ale jak rozpoznać że już jest koniec ? co jeśli mam już 11 tarczę ( ostatnią ) i spróbuję przerzucić w dół jak zareaguje manetka i przerzutka ? co się stanie ? i podobnie jak będzie największa tarcza a jeszcze pociągnę wajchę do zmiany w górę ? jak w ogóle zamontować taką manetkę ? skąd mam wiedzieć w którym miejscu jest ustawiona zwłaszcza jak ktoś mi ją wyjął z pudełka "co by se obejrzeć" i "se wajchami popstrykał" ?
  7. problem musi tkwić w jakimś łożysku co na to wskazuje ? 1. stuka przy obciążeniu więc nie jest to problem z uderzaniem lub obcieraniem skoro bez obciążenia nie występuje 2. problem znika po 10 km czyli gdy dojdzie do rozgrzania obracających się elementów nieraz starczy kilka stopni żeby metal zaczął reagować inaczej. Osobiście, tak samo jak koledzy forumowicze tu pisali, obstawiam pedał lub suport i to lewą stronę, podejrzewam że jesteś dużym chłopcem i swoją wagę masz. To podobnie jak ja , w ciągu 3 lat poszły mi 3 suporty i 3 komplety pedałów przy jeździe wyłącznie rekreacyjnej 2-3 kkm rocznie. Proponuję wsadzić na rower: żonę , dziewczynę, siostrę, wyslimowanego kolegę, czy kogo tam znajdziesz w wadze piórkowej i sprawdzić czy przy mniejszym obciążeniu będzie występował problem. Innym sposobem sprawdzenia jest założenie jakiejś opaski na stopę i pedałowanie jedną stroną, to prawdopodobnie pomoże nawet ustalić która to strona. Żaden serwis raczej nie pomoże smarowanie też nie, problem jest w kształcie gdzieś któraś kulka lub bieżnia ma wżer lub jest "krzywa" w mikroskopijny sposób ale to starczy. trzeba wymienić albo pedały albo łożyska suportu.
  8. przeglądając forum, znalazłem mój wymarzony rower https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-al-cf/roadlite-7/3282.html?dwvar_3282_pv_rahmenfarbe=BK&dwvar_3282_pv_rahmengroesse=L 1x12 11-52 46T z przodu😵🤩😍 niestety zupełnie mnie na niego nie stać 😥😢
  9. Nie wiem jaki odcinek jest dla ciebie sensowny, żeby tym sprzętem który jest podlinkowany przejechać w godzinę 45 km to trzeba zrobić 5400 obrotów czyli dokładnie 1,5 obrotu na sekundę, jak dla mnie to właśnie jest "kręcenie jak chomik". Żeby na rozsądnych odcinkach utrzymywać średnia prędkość ponad 30km/h przy kole 28'' niezbędne jest przełożenie ponad 4 tu jest 3,64
  10. Hejka wszystkim Zamierzam kupić rower w przedziale cenowym jak w temacie, mam upatrzone kilka konkretnych modeli, poproszę o dodatkowe informacje których nie widać w specyfikacji technicznej. Dodam że ważę 120 kg i mam 185 cm 1. https://unibike.pl/cross/crossfire-gts/ - mam możliwość kupić go za 3250 zł 2. https://unibike.pl/cross/viper-gts/ - tego mogę kupić za 4100 zł moje pytania: co sądzicie o marce unibrike ? Moja żona jeździ rowerem cross tej marki ale niewiele mi to mówi bo moja żona jest o połowę ode mnie lżejsza i jeździ 10x mniej niż ja więc ten rower spisuje się świetnie ale przy takim użytkowaniu to nawet najtańszy supermarket by się spisywał. drugie pytanie: pierwszy model to z grubsza wyposażenie alivio a drugi deore czy warto dołożyć Waszym zdaniem 900 zł do tego drugiego w zasadzie tylko za deore. Dla mnie zaletą tego drugiego jest to że ma trochę twardsze max przełożenie, a wada jest to że ma 3 tarcze z przodu, marzy mi się jedna 48 z przodu. 3. https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-6-0-pp-niebieski-srebrny-polysk - do kupienia za 3400 zł czy w porównaniu z unibrike kross to lepsza czy gorsza marka, stosują te same podzespoły ale pytanie jak im to wychodzi jeśli chodzi o złożenie tego w całość , ustawienie, wyregulowanie. Co do składu podzespołów to tu tak mieszanka od acera po deore ( w modelu z tego roku nawet nie ma deore ale sprzedawca u którego byłem ma model z zeszłego roku i tam jest przerzutka tylna i piasty deore). Niepokoi mnie w tym modelu kolba i suport. FC-T3010 występuje w wersji kwadrat i octalink w tym konkretnie co oglądałem jest kwadrat. Właśnie suport na kwadrat jest najbardziej awaryjną i sprawiająca mi problemy częścią w aktualnie eksploatowanym prze ze mnie Ramblerze. 4. https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-7-0-czarny-srebrny-polysk-1 jak nie evado 6 to może evado 7 około 3 700 zeszłoroczny ale tu jest jakaś taka chińska korba PROWHEEL MPL-751P-TT dla mnie dwie niewiadome: nic nie wiem o tej marce, a po drugie w ogóle nie wiem ile jest wart ten zintegrowany suport nie tyle producenta PROWHEEL co w ogóle jako rozwiązanie. podejrzewam że nawet w chińskiej wersji lepszy od kwadratu ? 5. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-4/p/35104/ To rower znalazłem tu na forum. Urzekł mnie swoim wyglądem w czerwonym malowaniu, zachwyca mnie też jedna zębatka z przodu i kaseta 11-46 z tyłu ale mimo wszystko max jaki może dać ten rower to 40 na 11 czyli przełożenie poniżej 4 trochę dla mnie za słabo, jak już pisałem marzy mi się jedna tarcza z przodu: 48 lub 46. Poza powyższymi o rowerze trek wiem najmniej i nie mam w okolicy żadnego dilera więc zakładając że najbliższy mnie ma ten rower w wersji red i 21'' to czeka mnie przejażdżka koło 100 km. Poproszę o odpowiedzi na moje pytania i wątpliwości oraz o Wasze opinie , albo propozycję, te 5 podlinkowanych modeli wskazują jakie są moje preferencję.
  11. sorry że post pod postem ale nie umiem tu edycji własnego posta zrobić w poprzednim się pomyliłem, jest odwrotnie jak napisałem niebieski to nowinka a ten czarny to rocznik 2021 lub 2022 niestety model z tego roku ma ciut słabszą specyfikację ale pewnie jest to zabieg celowy żeby jako tako utrzymać poziom cenowy przy szalejącej inflacji
  12. Nie zupełnie, nie są to te same modele. Producent na swojej stronie wyraźnie zaznacza jaki jest rocznik danego modelu i np. możesz kupić evado 2023 , 2022 itd. i linki które wrzuciłeś dotyczą właśnie takiej sytuacji ten czarny to najnowszy wypust ten granatowy to będzie 2021 albo 2020. Sam zastanawiam się czy tego czarnego nie kupić chociaż z wyglądu dużo bardziej podoba mi się granatowy.
  13. to nie kwestia przerzutki , przy tarczy 46 dokładam do łańcucha 12 ogniw , przy tarczy 48 dokładam 14 ogniw i dla przerzutki nie ma żadnej różnicy, napięcie łańcucha zostaje to samo więc przerzutka nie zmienia swojej pozycji. w chwili obecnej jeżdżę starym rometem ramblerem z kombinowanym napędem. Musiałem wymienić oryginalne tylne koło, więc kupiłem na bębenek i zamiast wielotrybu z minimalną zębatką 14 założyłem taką kasetę: Shimano Altus CS-HG31 i zmieniłem manetkę z 7 na 8. Teraz mam przełożenie 44 na 11 i zdarza się że mi brakuje większego przełożenia więc myślę że 46 lub 48 na 11 było by ok. I pewnie by jeszcze pasowało by wymienić suport i kolbę na inne, bo u mnie jest kwadrat i przy moich 120 kg, i takim przełożeniu to jak któryś suport wytrzyma 1000 km to wielki sukces. Wiem że takie i jeszcze twardsze przełożenia występują w rowerach szosowych ale szosówki nie podobają mi się tak bardzo z wyglądu i mają dla mnie tak niewygodną pozycję do jazdy że gdybym miał jeździć szosówką ( kolarką ) to bym se chyba inne hobby zalazł .
  14. Mnie bardzo podoba się ten rower z pierwszego linku Rower górski madani Reatini, ten wrzucony przypadkowo. Niemniej tak jak ktoś pisał brak tu twardych przełożeń. Mam pytanie czy możliwa jest zmiana przedniego trybu albo całej kolby na 48 i dodać 12 ogniw do łańcucha ? Mógłbym taką przekładkę zrobić sam, gwarancja i przeglądy z Deca mnie nie interesują więc nie boję się utraty ani jednego ani drugiego, ale problem polega na tym że nie umiem znaleźć takiej kolby. Pomysł roweru z jedna tarczą z przodu bardzo mi się podoba ale wszystkie rozwiązania są dla MTB w ogóle brak takich rozwiązań dla jazdy rekreacyjnej po terenie płaskim i utwardzonym, a przecież po takim terenie jeździ większość rowerzystów dla których rower to rekreacja. Taka korba 48 albo 46 z przodu zapewniła by przełożenia od 4,2 do 0,92 a to jest spektrum do poruszania się po asfalcie, szutrze, leśnej ścieżce, a i na umiarkowany podjazd przy 0,92 da się wjechać. Czy ktoś z was widział gdzieś taką kolbę albo ma patent jak to zrobić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...