Skocz do zawartości

Tuurban78

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Tuurban78

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Kilka słów o moim nowym zakupie: 29" rower MTB/cross/trekking, rama 20", cena sklepowa 6150zł brutto (grudzień 2023) Jeden z najtańszych rowerów MTB tej wielkości z napędem centralnym dostępny w sklepach. W skrócie parametry techniczne: Silnik TSDZ5 80Nm 350W (pik <500W kontroler 15A teoretycznie), Aku 432Wh 36V 12Ah Greencell, zasięg 80km Rama 20" ALU 6061 , Koła 29" (56-622 fabryczne opony, na zdjęciu już inne zmienione przeze mnie), Alivio 9 biegów. Korba 36T, hamulce hydrauliczne MT200, przód 180mm, tył 160mm Co mnie skusiło do zakupu: BRAK BLOKADY prędkości, cena, potrzeba drugiego zamiennego pojazdu dla obecnego SX300. Rowerek jest przyjemny, ma wszystko co potrzeba, będę go przerabiał na lekki treking (błotniki bagażnik opony), prosty wyświetlacz LCD zawierający podstawowe funkcje, są jakieś zaślepione dodatkowe wyjścia, być może na manetkę gazu / światło, jest też port USB, na razie jeszcze tego nie rozgryzłem. Silnik 350W wspomaga do około 45km/h (później już za duża kadencja gdyż przednia tarcza tylko 36T). Dla mnie to wystarczy. Po przejechaniu ~40km mam jeszcze 50% baterii (tryb normal/tour) więc zasięg podawany jest realny. Jest to mój 2 rower elektryczny w użytkowaniu. W sieci bardzo mało info o tym sprzęcie. Jego korzenie są włoskie - instrukcja odsyła do bottari pl a opis na opakowaniu do: https://www.cicliesperia.com/ ale mam świadomość że dzisiaj sporo jest robione w chinach a tylko może być składane w Italii - brand stworzony na potrzeby sklepów. Prezentuje się solidnie, sam serwisuje sobie swoje pojazdy i raczej nie korzystam z gwarancji no chyba że wydarzy się coś niespodziewanego. Po pierwszych przejażdżkach nie mam żadnych zastrzeżeń, przy tej cenie nie ma się do czego przyczepić, może z wyjątkiem mocowania baterii był drobny problem i obudowa wymagała lekkiego przeszlifowania żeby aku zamykał się solidnie / pewnie. W nielicznych wzmiankach w sieci o tym rowerze inni potwierdzają tą przypadłość ale dla mnie to nie problem. Podpórka jest dokupiona/ nie było jej w komplecie i nie ma mocowania na fabryczną podpórkę. Są mocowania na błotniki.
  2. Przy silniku centralnym to TRWAŁOŚĆ, ponad rok temu, jak kupiłem SX300, to specjalnie szukałem 9 (bo były również wersje 10)Teraz mam zrobione na tej sztuce SX300 >4kkm i napęd całkiem się trzyma, w tym modelu jest 85Nm i ~700W w piku, używam go turystycznie/miejsko ale nie oszczędzam. Jak kupowałem rower to patrzyłem żeby bateria była duża, i wybrałem największą(były : 480 600 i 720Wh), dzisiaj oceniam że przy moim użytkowaniu zupełnie jest to niepotrzebne, wolę mieć baterię na ~70km lżejszą która naładuje się w 3-4 godziny niż baterię na 120km cięższą którą trzeba ładować 8h. Niewielu użytkowników wie że to że zaświeciła się zielona lampka na ładowarce nie oznacza że proces ładowania i balansowania się zakończył. Niektóre baterie z BMSami pasywnymi lepiej trzymać na prądzie przez 24h. Jeżeli autor chce kupić rower elektryczny turystyczny trekingowy crossowy to 3 biegi mu wystarczą ale takich nie ma:). Znajomi pokupowali rowery za 15-25k a ja ekobajkiem ich zjadam na śniadanie, teraz mam troche wolnej gotówki, szukam do jakiegoś eksperymentu, czegoś taniego do testowania, może chciałbym spróbować napędu w kole, jak to się ma do centralnego. Jest zalew chińczyków w cenie 5-7k które na papierze fajnie wyglądają, chciałbym się przekonać co to warte. BTW: do stycznia to najlepszy okres do kupowania rowerów, jeszcze jest sporo sztuk a ceny lecą z dnia na dzień w dół.
  3. do tych zastosowań w zupełności wystarczy ecobike mtb mx300 Sx300 do bólu będę je polecał bo mam sx300 od prawie 2 lat i obecnie kupuje drugi też coś z ecobike. zalety : obecnie za 8k najlepszy wybór dla mnie najważniejsze to brak blokady bateria z bms aktywnym (dopiero trzeba się poznać na temacie żeby wiedzieć co to i po co), w skrócie bateria po 2 latach ma wzorowe napięcie i praktycznie fabryczną pojemność napęd 9 to potężna zaleta, wszystkim zwolennikom 10 11 12 śmieję się prosto w twarz bo bredzą (no chyba że silnik jest w kole:) inne marki: jak będę miał 2 lata coś i używał to się wypowiem, decathlonowskie rowery (zwykłe) mam , miałem (kilkanaście!) i oceniam bardzo dobrze ale tak jak napisałem każdy rower obojętnie za ile który jest zablokowany i nie ma łatwego(znanego) sposobu na odblokowanie - odrzucam do śmieci to tak jak kupić samochód który jedzie do 140 bo tyle w Polsce można max
  4. każdy który nie jest zablokowany do 25km. Po roku jazdy na elektryku, przesiadłem się chwilowo na zwykły rower i kilka dni użytkowałem go na tych samych trasach miejscach na których przez rok jeździłem elektrykiem powiem szok, mam wrażenie jakbym stał w miejscu, tam gdzie elektrykiem pomykam 45 jadąc do pracy tu z trudem 21 wyciągam, na elektryku wiaterek to przyjemność w upały, na zwykłym to dramat i mordercza walka, górka na której znajduje się moje mieszkanko to himalaje (zwłaszcza po całym dniu pracy jak wracam do domu) nigdy nie kupił bym roweru elektrycznego który przestaje jechać po przekroczeniu 25km/h
  5. Zdecydowanie ECOBIKE, ze względu na manetkę gazu, brak blokady, kompatybilność i dostępność baterii/części.
  6. oj chyba utknąłeś w jakiś wirtualnych kalkulatorach i dywagacjach które nie znajdą to odpowiedzi i rozwiązania innego niż pożyczyć od znajomego rower elektryczny na tydzień, będziesz wiedział czym się to je, na co zwracać uwagę
  7. Moja flota to obecnie 4 rowery (5 zamówiony), są to rowery niskiej klasy, zastosowania mam podobne jak twoje: RIVERSIDE 500 (lekki treking, lub na zakupy, sporadycznie również używany przez płeć piękną) KROSS LEVEL 3.0 (rower zapasowy) ECOBIKE SX300 elektryk wyglądający jak MTB ale idealnie nadający się jako treking (30% siły z nóg, 70% siły z prądu - odwrotnie to zezłomujesz go po roku) GIANT TALON 3 kombajn do wszystkiego, wyjazd lokalny, praca, na zakupy, treking, miasto, MTB ECOBIKE RX500 elektryk(zamówiony) ma być to wyższych górek lasów stricte MTB i ma zastąpić SX300 lub będę używał równolegle Jeśli chodzi o elektryki to zakochałem się rok temu, ale obecnie istnieją tylko dla mnie 2 rozwiązania: konwersja albo ecobike Nie interesują mnie żadne rowery elektryczne z blokadami: kellys, hibikie, kross itd wszędzie tam gdzie jest fabryczna blokada której obejście jest albo niesatysfakcjonujące albo/i problemy gwarancyjne. Nie wiem czy coś się zmieniło i czy nadal jedyną firmą której rowery nie posiadają blokady to ecobike(tzn posiadają ale jest w pełni wyłączalna z poziomu fabrycznych funkcji) Poza tym kolejna sprawa to baterie, dla ecobike są i to często w 3 pojemnościach, możesz zrobić naprawdę duży zasięg mając drugą baterię w plecaku, ja na średniej baterii robiłem wycieczki 100km dziennie i wystarcza w zupełności. Może ktoś bardziej śledzi elektryki i wie czy coś pojawiło się nowego w kwestii "odblokowanych" marek, chętnie się zapoznam.
  8. To może zablokujmy wszystkie samochody do 140 bo nie ma dróg w PL które pozwalają jechać szybciej. Dlaczego nie sprzedają w PL samochodów zablokowanych do 140 ? Wczoraj jechałem autrostradą i śmignął koło mnie >210 wiem bo ja jechałem fabianką 210
  9. Silnik na pewno bardzo trwały, jeden tryb tylko plastikowy reszta stal, ułożyskowanie głównej zębatki bardzo solidne, wszystko wypełnione fabrycznie dobrym smarem, ale inny element w silniku (a właściwie szczegół konstrukcyjny) jest ogromnie nietrwały przy niewłaściwym użytkowaniu
  10. Cześć wszystkim! Kupiłem Ecobike SX300, rower dobry ale ma pewien mankament który dla mnie dyskwalifikuje do dalszego użytkowania Teraz jestem w trakcie poszukiwania nowego pojazdu, musi mieć podobne cechy: treking/cross 29, fabrycznie możliwość odblokowania. Niestety bardzo ciężko znaleźć w sieci informacje które nowe rowery dają się odblokować bez żadnych kombinacji. Nie piszcie po co ( i że to nie motor) bo ja na zwykłym rowerze jeżdżę 25/35 /h (a motorem 200) więc do dzisiaj nie mogę zrozumieć przyczyny istnienia blokady i ograniczeń dla rowerów ze wspomaganiem. To jest nienormalne że na zwykłym rowerze mogę jechać ulicą 50 a na rowerze ze wspomaganiem tylko 25. Zawężając: jeśli ktoś ma informacje który fabryczny elektryk ma z menu odblokowanie to proszę o info, niestety Ecobike np RX500 nie są już dostępne. W ostateczności będę kombinował z konwersją na bafanga 750 bo to ma sporo plusów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...