Skocz do zawartości

stefanj

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika stefanj

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. @Tyfon79unikam asfaltu na tyle na ile to możliwe * (koniec końców asfaltu pewnie wychodzi na każdej trasie 40-60% km, ale przez to, że lasach, dolinkach schodzi, to czasowo pewnie dłużej jestem w terenie niż na asfalcie😅). Generalnie Kraków/Podhale. Juz właśnie widzę, że to 1x11 ma większe ograniczenia, niż myślałem na początku.
  2. @abdesigndobrze, przyznaje, że pewnie musisz mieć racje. Tylko trochę nie o to mi chodzi żeby się z kimś klepać i ścigać na prędkości, bo gdyby tak było, to kupiłbym rower czasowy. A niestety lubię się pchać tam gdzie gravel nie ma prawa bytu, czyli teren już typowo pod mtb.
  3. @Mihau_ źle zrozumiałeś, napisałem jakie prędkości osiągam, a Wy, że na jeszcze mniejszych blatach jesteście w stanie utrzymywać 40kmh +, co jest nierealne na dłuższą metę, dlatego poleciłem Wam żebyście pojechali sprawdzić w rzeczywistości. Nie jeżdżę na gravelu na żadne szosowe ustawki. Unikam asfaltu. Tak jak napisałem 30-35kmh jedzie się komfortowo i kadencja z racji prawie maksymalnej prędkości roweru jest już bardzo wysoka. Gdy pojawia się zjazd albo gdy jadę za kimś, to nagle brakuje jeszcze koronki albo dwóch. Stopniowanie ma tu tez znaczenie, bo w kasecie jest bardzo duży przeskok pomiędzy 13t, a 11t i ja to czuję. Napisalem jakie mam odczucia i jest to zweryfikowane przez 3000km, które przejechałem na tym napędzie. Każdy jednak ma inaczej, ja czuję, że można pokombinować i dlatego pytam. Nie ma sensu dyskutowanie, jaką ktoś ma kadencje itd. bo to jest poza zakresem pytania.
  4. @leejoonidas chyba najlepszym rozwiązaniem będzie poczekanie i zobaczenie jak to 44t x 11-46 sprawdza się u kolegów albo na wypowiedź kogoś tu, kto testował 44t x 11-50
  5. @ChuChu swego czasu pakowali takie osprzęty do graveli, gdy nie było jeszcze GRX (wyszedł jakoś w 2020, jeśli się nie mylę), tylko Sram miał 1x11. Ja swojego pierwszego gravela z 2019 roku miałem fabrycznie na Shimano 105. Długość tylnych widełek mam 42,5cm
  6. Dziękuje @Kettler i @KNKS, o takie odpowiedzi mi chodziło! Stopniowanie kasety jest właśnie dużym problemem. Wiem, że nie da się mieć wszystkiego i na asfalcie najlepiej mieć szosę, a w lesie mtb i że 1x11 ma swoje ograniczenia, ale chciałbym wycisnąć z tego napędu maksa i trochę pokombinować z ustawieniami. Koledzy właśnie teraz poszli w 1x11 i 44t x 11-46, a ja cały czas myślę o tym 1x11 i 44t x 11-50.. Ostatnio właśnie rozkminiałem kiedy fabrycznie w gravelach będzie 1x12, to by dużo pomogło. Btw udało mi zajechać koronkę kasety 11t w 1800km (trochę się zapomniałem z wymianą łańcucha o czasie😅)
  7. MARCESO - nie wiem jak. Nieważne, w ogóle nie o to chodzi w tym pytaniu i nie ma sensu dyskutowanie na temat tych prędkości. Każdy ma inne odczucia i zbyt dużo zmiennych na to wpływa. LEEJOONIDAS - wiem, że to najdroższa opcja i zapycha się pewnie błotem x10, ale stawiam też na aspekt wizualny 😛 Mam taki koncept na napęd, jak napisałem wyżej i zależy mi na opinii kogoś, kto testował/ma takie coś w swoim rowerze albo może po prostu potwierdzić, że to się sprawdzi.
  8. LEEJOONIDAS - tak szczerze, to nie wiem. Nigdy tej informacji nie potrzebowałem. Jeździłem bardzo długo na szosie i mój pierwszy gravel też miał szosowe 105, dlatego teraz mam porównanie. Moje pytanie na forum pojawiło się, ponieważ chciałem spróbować 1x11 i nie mam obecnie zbyt dużej wiedzy na temat tego napędu, a zauważyłem, że można tworzyć różne miksy.
  9. Dokładnie tak jak napisał MARVELO. MIHAU_ i LEEJOONIDAS pojedźcie kiedyś na szosową ustawkę z średnią 30-35kmh na tych małych blatach, to będziecie jechać razem w ostaniej 2 osobowej grupce godzinę za resztą
  10. 50kmh nie, ale przy 38kmh już odcina. Na typowo płaskim wystarcza oczywiście, bo 35kmh, to dla mnie maks. Ale to już jest na ostatniej dostępnej koronce. Sprzęt mam dobrany dobrze, taka pecyfika terenu - strome podjazdy i 10-20km dojazdy/powroty po asfalcie.
  11. Cześć! Chciałbym się poradzić w kwestii zmiany konfiguracji mojego napędu Shimano GRX 800, 1x11 w gravelu. Obecnie Posiadam konfiguracje: blat 40t / kaseta 11-42t, przerzutka z fabrycznym wózkiem. Niestety na płaskim nie wystarcza (koledzy z kompaktowym 105 mają jeszcze zapas 2-3 koronek, gdy ja już nie mam czym kręcić. Na podjazdach też jest twardo. W szczególności, gdy teren jest ciężki. Chciałbym wymienić na: blat 44t / kaseta 11-50 + wózek Garbaruk z kółeczkami 11 + 16 (czy obsłuży to łańcuch 116 ogniw?). Na co dzień jeżdżę trasy 50-80km z przewyższeniem 600-1000m. Co myślicie o tej konfiguracji? Polecacie jakieś inne opcje? Docenię wszystkie rady! Dzięki!
  12. Miałem plan zmierzyć tak jak napisałeś, ewentualnie od śruby zacisku. Do punktu wyznaczonego na siodełku (długość siodełka : 2). Chyba tak udałoby się w miarę znaleźć też przesunięcie metodą na oko.
  13. Cześć, Macie jakieś sprawdzone pomysły jak przenieść wysokość starego siodła i jego przesunięcie przód/tył na nowe siodło (zupełnie inny kształt) i sztycę z innym offsetem? Mam kilka pomysłów, jak to wymierzyć, ale może ktoś już przechodził przez ten zabieg i ma sprawdzony sposób. Dzięki!
  14. Cześć, Mam pytanie odnośnie przetarć lakieru przy śrubach mocujących tylny hamulec Grx 810 do ramy carbon. Typowa sytuacja, słyszę, że tarcza ociera o klocek. Obracam rower żeby się tym zająć i widzę takie czarne koliste ślady, które zdarły lakier (podkładka pod śrubą mocującą to zrobiła. Przynajmniej z lewej strony zdjęcia. Z prawej za daleko jest to pęknięcie od miejsca mocowania). Wykręciłem śruby i widziałem, że jest tam metalowa wkładka i nie wiem, czy jest ona tylko przy śrubach, czy na całej płaskiej powierzchni. Chciałbym się upewnić, czy jednak wszystko jest okej, czy jest to normalne, czy trzeba się tym zająć?. Przy już maks oporze klucz dynamo pokazuje 3nm. Hamulec ważna sprawa, więc chcę to dokręcić wystarczająco mocno, a z drugiej strony boje się, że uszkodzę carbon. Nie mam doświadczenia serwisowego. Jakość malowania jest taka sobie jak widać na drugim zdjęciu i odpadający lakier, przy osi. Dzięki!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...