Skocz do zawartości

zlatan

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    171
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika zlatan

Znachor

Znachor (6/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

72

Reputacja

  1. Miej wymagania: niska rama, wygodna pozycja, błotniki i lampki, budżet około 2000. Dostań jako propozycję nowego Silexa. Heh.
  2. Ale co ty chcesz osiągnąć tym powtarzaniem że "powinno być inaczej"? Chcesz wymusić jakiś głos który ci uspokoi sumienie i potwierdzi że będzie wszystko git, kiedy raczej nie będzie? xD Jak masz pomysły żeby się tak bawić, to sam weź za to odpowiedzialność. A, i daj znać jak było.
  3. No dobra, po rozebraniu mam taki widok. Lewe ramię wygląda jakby faktycznie w jednym punkcie było mocno wyślizgane z czarnej farby. Z kolei ten oring był założony poprawnie (gumowym rantem w stronę suportu). Od tej metalowej strony też jest lekko wytarty z farby (ale to chyba nie szkodzi), z kolei gumowa strona wygląda na nienaruszoną. Nie wiedziałem co sensownego z tym zrobić, więc wszystko wytarłem do czysta, nasmarowałem oring i gniazdo na niego naprawdę nieprzyzwoitą ilością nowego smaru i złożyłem z powrotem. Pojeżdżę, poobserwuję. Ale mądrzejszy się nie czuję, no jakieś ślady są, ale co konkretnie trze o co i dlaczego, to nadal nie wiem. Odgłos jest "gumowy", ale ślad wytarcia jest na metalu...
  4. Dzięki! I tak chyba zacznę tylko od lewej strony, bo jestem prawie pewny że to stamtąd jest odgłos.
  5. No właśnie dlatego żeby wykluczyć suport jako przyczynę. Jeździłem z MT501, zaczęło piszczeć, teraz mam 801 i nadal piszczy. @TheJW do zdjęcia prawej uszczelki trzeba rozebrać całą korbę z zębatkami, czy da się ją wyjąć niezależnie?
  6. Miałem suport MT501, wymieniłem na MT801, żaden nie zrobił więcej niż 1000-1500km. Wszystko zawsze porządnie nasmarowane smarem Shimano, podokręcane z odpowiednim momentem. Przy obu jest to samo - no piszczy Znalazłem filmik, na którym ktoś ma bardzo podobny problem do mojego, to jest właśnie taki odgłos, tylko u mnie trochę rzadziej występuje:
  7. Fotka nie jest moja, ale tak, jeżdżę na platformach. Ale nie, na 100% nie jest to but Moje platformy są dość duże, a ja naturalnie układam stopę tak że jest wyraźna przerwa między butem a ramieniem korby.. Po tym jak zaczęło piszczeć, zawsze jeszcze dodatkowo patrzyłem czy to nie but, i zawsze był daleko od korby. W drugim rowerze też mam platformy i tego odgłosu nie ma. Doceniam troskę, ale no nie, to absolutnie nie jest to. To coś technicznego
  8. Tylko podczas normalnego pedałowania nogami. Próbowałem to odtworzyć na stojaku, ale nie ma tego efektu nawet po dłuższym kręceniu. Pisk okresowy i krótki, tak jak piszesz, około 1/6-1/8 pełnego obrotu. Raczej jeden raz na obrót. Faktycznie odgłos przypomina tarcie gumy, ale nie mam tak dobrego ucha by stwierdzić na 100% czy to guma-metal czy metal-metal. Raczej guma.
  9. Taki mam problem, że pojawiło mi się jakieś dziwne piszczenie w rowerze. Chodzi o to, że pedałuję normalnie, jest cisza, i w pewnym momencie pojawia się kilka krótkich pisków zgodnie z rytmem kręcenia korbą i zawsze w tej samej pozycji ramion korby. Popiszczy tak sobie przez kilka obrotów i jest cisza. Po kilku minutach ciszy znowu kilka pisków itd. Piszczenie pojawia się tylko przy pedałowaniu. Nie wpływa na samą jazdę, nic nie chodzi za ciężko ani za luźno, nie przeskakuje, jedyny efekt jest irytująco akustyczny. Zlokalizowałem je w okolicach suportu, chyba z lewej strony. Wymieniłem suport, włożyłem na próbę inne pedały, nic to nie pomoglo. Więc chyba to jakiś problem z korbą, tylko nie bardzo rozumiem jaki, bo w samej korbie nie ma żadnego mechanizmu obrotowego? Suport MT801 BSA, korba Deore T6010 HT2. Jedyne co zauważyłem, to że lewe ramię korby ma taki jakby cienki pierścień (link na dole) dookoła otworu który wkłada się w oś korby, to jest jedyna ruchoma rzecz w tej okolicy. Nałożyłem na niego porządną warstwę smaru (bez wyjmowania tego pierścienia), ale to też nic nie dało. Ten pierścień się jakoś wyjmuje/wymienia? Czy on ma jakieś "strony" i mógł być fabrycznie założony złą stroną? Po co on w ogóle jest? Czy on może się jakoś uszkodzić? Czy to może być przyczyna piszczenia? https://i.sstatic.net/S0nTr.jpg
  10. Ostatecznie niczego satysfakcjonującego nie znalazłem i kupiłem oryginalne Ergon GA3. To że nie można przełożyć ich na wylot na szczęście nie wynika z tego że tam jest pełna "ścianka" na zakończeniu, tylko po prostu prześwit jest delikatnie mniejszy na końcu. 10 minut roboty metalowym pilnikiem z Castoramy, ta blokująca plastikowa obwódka bardzo wdzięcznie się ściera i mam to co chciałem.
  11. Dokładnie. To tak jakby powiedzieć, że wygodne siodełko to zbędny bajer.
  12. Dzięki za polecenie, ale... no nie. Ta pseudo skóra, te niby-lustrzane wstawki, nie mógłbym patrzeć na swój rower. Szukam czegoś co wygląda bardziej zwyczajnie, zwykła czarna/szara guma
  13. https://allegro.pl/oferta/chwyty-profilowane-lock-on-riderace-rl9328-skrecane-pierscieniami-czarne-17192742929 Mam obecnie takie gripy RideRace jak podlinkowane, takie tam podróbki Ergon GA3. Chciałbym kupić sobie podobne, to znaczy: - o podobnym kształcie, dla mnie idealnym, czyli z taką delikatną podpórką pod dłoń. Nie chcę ani całkiem okrągłych, ani jakichś gigantycznych poduszek. - koniecznie przykręcane. - nieco dziwne, ale kluczowe dla mnie wymaganie - chwyty musi dać się przełożyć w całości przez kierownicę, tak żeby na końcu założyć jeszcze rogi (nie chcę kupować gripów ze zintegrowanymi rogami, bo bardzo lubię rogi te co mam i nie chcę ich zmieniać). Te moje RideRace na końcu otworu mają po prostu samą gumę z dziurką którą bardzo sprawnie da się rozciąć w pożądanym kształcie zwykłym nożykiem do papieru. Oryginalne GA3 mają tam plastik który uniemożliwia założenie gripu na przelot. Zamówiłem też na próbę KLS Token Lockon, ale też mają zatkany otwór plastikiem, a w dodatku kształt gripu od zewnątrz jest jakby "niesymetryczny", lekko ścięty pod kątem, między gripem a rogiem będzie kawałek gołej kierownicy. Dalej w ciemno nie chce mi się szukać. Nie chce mi się bawić w jakieś druciarstwo, równe docinanie plastiku, później jakieś wykańczanie papierem ściernym żeby nie rysowały kierownicy itd. Chcę kupić gripy albo od razu gotowe, albo wymagające tylko drobnej korekty typu właśnie przecięcie gumki. Te RideRace co mam są w idealnym typie, ale niestety są dość marnej jakości, po 2000 km guma na bieżniku jest mocno postrzępiona i w paprochach. Może ktoś się bawił w podobne rzeczy i poleci jakiś model? Dzięki.
  14. Według mnie problem jest tutaj, u samego źródła, próbując dopasować niewłaściwy rower do swoich potrzeb. FS nie bardzo nadaje się na długie wycieczki, między innymi z powodu geometrii (bo nie tylko). Współczesne rowery FS XC/Trail mają geometrię przystosowaną do jazdy w terenie, kontroli na zjazdach, mocnego dociskania przodu (dlatego w takich rowerach masz krótki ten "odwrotny reach" żeby przesunąć rowerzystę do przodu i niejako wymusić to dociśnięcie), a nie do wygodnego siedzenia i spokojnego pedałowania przez 100 km. Jak jesteś uparty i mówisz "doradźcie mi fulla do długich wycieczek", to się nie dziw że ludzie polecają ci XC, bo to generalnie jest rzeźbienie w gównie i nikt ci nie wyczaruje roweru którego pewnie nawet nie ma.
  15. zlatan

    [Wycena] Składany MTB

    Sprzedane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...