Skocz do zawartości

neon88

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika neon88

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Czy ja gdzieś pytałem, czy powinienem szukać roweru o geometrii luźnej, czy agresywnej? Mocno skupiłeś się na tym aspekcie, a to nie jest przedmiotem tego tematu. Jestem świadomy różnych geometrii. Gdyby tak nie było, nie wrzucałbym dwóch różnych modeli tego samego producenta, a każdy producent ma różne warianty geometryczne. Pozostawiam temat do zamknięcia. Niepotrzebnie się tu ukazał, bo wylały się jakieś frustracje i kilka informacji na temat, za które dziękuję. Miłego wszystkim!
  2. Widzisz to tak, a ja w inny sposób. Wielu kupuje auta niekoniecznie spełniające ich potrzeby. Dlaczego? Bo mają kasę to sobie kupują. Tak jest w moim przypadku roweru szosowego, gdzie pewien budżet ustaliłem. Po pierwsze - gdyby było tak, że różnice między szosą endurance i race była aż tak kosmiczna (a między tymi bianchi nie jest) to równie dobrze mógłbyś napisać, że z szosy nie przejdę na xc, traila, mtb, cross czy cokolwiek innego. Napiszesz, że to szosa wymaga największego stopnia wytrenowania i napisałem już, że o to się nie boję, bo znam swoje ciało. Mój post nie miał na celu pytać - czy szosa race, czy endurance jest dla mnie, a jedynie oczekiwałem, że ktoś rzuci okiem na obie te specyfikacje rowerów i oceni, czy są warte tej ceny. Jeżdżę chwilę na swoim gravelu i z uwagi na to, że 90% stanowi szosa - mam fanaberię, aby takową sobie kupić. Tylko tyle i aż tyle. Rower to też przyjemność dla oka. Oba Bianchi są w wariancie czarnym, podobnie jak Cervelo, które wrzuciłem, co jest dla mnie OK. Wizualnie najbardziej odpowiada mi ten ostatni rower, ale w tej chwili jest dostępny w tak dobrej cenie tylko w wariancie 61, który z pewnością będzie za duży (patrz dane o mnie). Skoro sam osprzęt jest już w miarę podobny, siodełka, sztyce, kierownice customowe - nie ma biedy, bo mi to akurat wystarczy na dzień dzisiejszy, bo w wyścigach brać udziału nie zamierzam. Koła jako treningowe rozważam jako zapewne wystarczające, skoro nikt nie napisał jeszcze, że to śmietnik. Bianchi z tego co wiem ma niecykające piasty, co dla melomanów może mieć znaczenie. Dla mnie istotne w momencie jazdy ścieżką dla rowerów. Nie mam dzwonka więc odpuszczam kręcenie i już piesi/rowerzyści z przodu z daleka słyszą, że ktoś jedzie. Nie muszę się wysilać i mówić
  3. Czy ja gdzieś napisałem, że Aria to odpowiednik Canyona enurace? Michau zapytał o ustawienie Aspre2, zmiany mostka, itp. więc jasno wyjaśniłem, że co by nie mówić sportowo ustawiony geometrycznie gravel jakim jest Aspre2 mi leży. Infinito ma łagodniejszą geometrię od Aspre2, a Aria agresywniejszą od obu. Po co mi zarzucasz brak logiki? Rozważam zarówno szosy typu endurance jak i race - to tyle i aż tyle. Jestem na początku tej drogi rowerowej i akceptuję ten fakt. Wiem, że to są dwa różne geometrycznie rowery, ale wiem również, że dobierając odpowiedni rozmiar i wprowadzając korekty - na obu jestem w stanie jeździć wygodnie, bo pozwoli mi na to moje ciało. Gdybym chciał kupić docelowo to, co chcę - musiałbym zapłacić 40-50k. Życie to jednak sztuka kompromisów, a oba rowery Bianchi są w tej chwili w bardzo atrakcyjnych cenach promocyjnych. Znajdź mi proszę w tym budżecie ciekawą alternatywę na elektronice, a chętnie się temu przyjrzę.
  4. Michau, wszystko ok, dlatego też w rozważaniach pomińmy kwestie geometrii i rozmiaru, bo totalnie rozjedzie się moja prośba o porownanie komponentów w tych 3 rowerach. Nie wiem, czy ktoś z Was miał do czynienia z Bianchi i jest w stanie wypowiedzieć się na temat jakości, trwałości i samej marki czy któregoś z wymienionych modelów? Grupa elektroniczna sram rival axs etap vs di2 105? Koła i opony seryjnie wkładane w tych modelach? Inne, poza ramą i geometrią rzeczy, których nie wymieniłem.
  5. Mihau, Ustawiłem go niemal fabrycznie, nic nie obracałem celem zyskania komfortu. Z najogolniejszych wyliczeń S/R wychodzi, że w aspre2 mam 1.48 gdzie chociażby taki canyon endurace ma 1,53 więc zakładam, że na szosie endurance spokojnie znajdę odpowiednią pozycję wybierając dobry rozmiar, a i w bardziej agresywnej powinienem sobie poradzić. Roweru szukam wszędzie, bo rozważam zakup wysyłkowy bez przymiarki. Cena jest tu kluczem. Z serwisu jestem w stanie zrezygnować drogą kompromisu. Najbardziej obawiam się pierwszego miesiąca. Dbam o swoje sprzęty więc jestem w stanie jakoś zminimalizować ryzyko na dalszym etapie, ale wiadomo. Póki co w Polsce takie ceny i rabaty są nieosiągalne. Nie wierzę, że ktoś w PL zechce zjechać 25-30% od cen katalogowych.
  6. Cześć, Jako, że ostatnio przymierzam się do roweru szosowego - chciałbym się Was poradzić o pomoc w wyborze i przeanalizowanie specyfikacji +/- Do tej pory użytkuję gravela Aspre2 w rozmiarze XL i jest dla mnie mega wygodnym sprzętem. Po ponad roku jeżdżenia wydaje mi się, że udało mi się trafić i skonfigurować go pod siebie (standardowy mostek 110mm). O mnie: 192cm / 85kg wagi / przekrok 92cm. Sylwetka w raczej rozciągnięta i nie mam w razie czego problemu z tym, żeby jeszcze więcej wypracować w tej kwestii. Mógłbym pójść w typową geometrię race, ale nie ukrywam, że przejście na rower szosowy ma mi sprawiać również przyjemność. Nie zamierzam się ścigać, szybka jazda pod siebie + jakieś wspólne przejażdżki na ustawkach. Na chwilę obecną znalazłem w dobrej cenie Bianchi - dwa różne modele. Celuję w rozmiar 59, który wydaje się optymalnym. Proszę Was o pomoc w analizie: Bianchi Infinito jako Endurance. Z uwagi na luźniejszą geometrię + możliwość wsadzenia w przyszłości opon 30-32mm - ta opcja bardziej przemawia do mnie: https://www.rdrbikes.it/en/bianchi-road-bikes/1302-2462-bianchi-infinito-xe-shimano-105-di2-12v-celeste-ck16.html#/35-bike_size-57 Binachi Aria - nieco droższa, ale może warto z uwagi na komponenty? https://www.rdrbikes.it/en/bianchi-road-bikes/1759-3144-bianchi-aria-rival-etap-axs-12v-celeste-ck16.html#/35-bike_size-57 Nie jestem w stanie kompletnie ocenić kół i opon w obu przypadkach. Wiem, że to nie carbonowe koła, ale do treningu jak najbardziej wystarczą na tym etapie. Oba te rowery są na elektronicznych grupach. Z uwagi na możliwość przepinania baterii oraz sposób ładowania - SRAM bardziej przemawia do mnie. Do tego chciałbym dokupić pomiar mocy inpeak i tutaj mam dwie opcje: dokupić jednostronne ramię - czy będzie kompatybilne w obu przypadkach? O ile shimano raczej tak i długość ramienia 172,5mm w wariancie 105 byłoby odpowiednikiem, jak to wygląda w kwestii SRAM? To tylko kwestia estetyki i napisu? dokupić pomiar obustronny i wymienić całą korbę Jeśli macie inne, ciekawe propozycje w tym budżecie, albo jesteście w stanie podesłać nazwy sklepów (również zagranicznych, bo widzę, że tam w tej chwili można liczyć na największe przeceny) - będę wdzięczny. Co do marki nie jestem jakkolwiek nastawiony na nic konkretnego i otwarty na wszelkie nowe drogi. PS. W ramach ciekawostki dodam jeszcze Cervelo, które również wzbudziło moje zainteresowanie, ale z uwagi na brak rozmiaru 58 (wydaje mi się, że 61 może być za duży mimo sugestii kalkulatorów) - nie mogę go w tej chwili rozważać: https://www.alltricks.com/F-41505-velos-route-_-cyclocross-_-triathlon/P-2559023-cervedonia_road_bike_shimano_105_di2_12v_glacier_2023
  7. Tak, aspre2 ma stosunkowo sportową geometrię jeśli rozważasz gravela. Odpowiedź sobie na pytanie, jaki jest Twój poziom rozciągnięcia i wytrenowania. Czy jeśli jest slabo, coś planujesz w tej kwestii zrobić. Jako użytkownik aspre2 jestem właściwie zadowolony. Jednak teraz, biorąc pod uwagę zrobione trasy stwierdzam, że szosa endurance byłaby bardziej odpowiednią do moich potrzeb. 90% a może I więcej tras robie na asfalcie. Jeśli jest już szuter to i tak teren równinny. Miałem problem 2x jadąc pod odcinkach leśnych gdzie trafiłem na piasek i opona 35mm nie dawała rady, bo seryjne schwalbe g one allround raczej preferuje asfalt niż ciężki teren. Przymierzam się do canyona jako endurance i zobaczymy jak to się rozwinie. Aspre2 może zostawię jeszcze jako 2gi rower na letnie eksploracje gdzieś w Polsce, a w koło komina w większości będę wypalał na szosie.
  8. @nossy Na co zwrócić uwagę przy zakupie ramienia z pomiarem? Są one kompatybilne ze wszystkimi korbami na rynku? Zalozyc tylko dlugosc ramienia? Jak wyglada kwestia dystansu od osi, czy są jakies adaptery, czy nie trzeba nic wiecej?
  9. Dzięki @Mandoleran za filmik. Chyba wszystko wyjaśnia. Z karbonowych ramą to wniosek jest taki chyba, że jeśli nie wyjdzie nic w ciągu pierwszych 3 miesięcy użytkowania, powinno być w porządku podczas normalnego użytkowania. Coraz bardziej skłonny jestem pójść w tym kierunku, bo nie ma co ukrywać, że to czego chce, a więc elektroniczne grupy raczej póki co montowane są właśnie w droższych wariantach, a więc z ramą karbonową. Finalnie w grze rozważam wciąż tego canyona endurace oraz gianta defy, o którym pisał @Mihau_. Niby kompletnie inne rowery jeśli chodzi o geometrię, ale oba powinny spełniać oczekiwania odnośnie jazdy po asfalcie różnego typu + chęć dłuższych jazd po 100-200km z wizja być może kiedyś jakiegoś ultra. Jeśli chodzi o napęd, jakoś bliżej mi do rivala etap axs z uwagi na pełna bezprzewodowosc, sposób ladowania oraz ewentualnie prostsze serwisowanie. Pomiar mocy może z uwagi na mniejszy koszt oraz prostotę powinien mi wystarczyć w ramieniu korby. Chyba, że polecacie jakieś pedały pod spd (bez -sl) - może rozważę, ale wydaje mi się, że to koszt ok. 4k lub więcej.
  10. Michau, im dalej w las, tym bardziej emocjonalnie podchodzisz do tego, co piszesz. Jeśli sprawia Ci to problem, możesz ominąć ten wątek. Cenię sobie wiedzę, ale konkretne informacje też pomijasz, bo zdanie "myślisz, że pomiar z jednej nogi ramienia korby jest lepszy niż z pedałów?" nie jest odpowiedzią. Cena, żywotność, dokładność - główne aspekty do rozważenia. Ad.1. Liczę, że ktoś wypowie się jak realnie kształtuje się stosunek cena/jakość w przypadku pedałów oraz korby. Plusy i minusy każdego z rozwiązań. W dobie sponsorowanych recenzji na yt szukam opinii użytkowników. Ad.2. Kolega wyżej napisał o module bluetooth, którego canyon nie ma w standardzie. Pytanie brzmi - co on umożliwią? Bo nie jest to przecież zbędna biżuteria. Jednak w di2 taki moduł po coś istnieje. Ad.3 Napisałem raczej jasno. Nie napisałem, że średnie dotyczą jazd 1-2 godzinnych, max na 4h trasie udało mi się zrobić średnia 29km/h. Na gravelu poki co. Dla mnie przelot po prostej, na asfalcie na odcinku 5km z prędkością 50km/h to odcinek przelotowy. Jeśli go rozumiesz inaczej to spoko, ale nie moją intencją jest naginanie rzeczywistosci w internecie. Pomijam siłę wiatru, bo tego nie sprawdziłem. Pisałeś o prędkościach to zwyczajnie Ci odpisałem jak to u mnie wygląda pod kątem prędkości na kołach Alu i sensowności karbonowych.
  11. Ad.1. Jeżdżę w spd i niechętnie z różnych względów chciałbym przechodzić na typowo szosowe platformy. Jest coś wartego uwagi pod spd? Druga kwestia to dokładności pomiaru. Ramię korby na jedną stronę wydaje się być w miarę sensownym wyborem, bo sądzę, że daje bardziej miarodajny wynik niż pedal i jak wygląda np pomiar mocy na pedałach po kilku latach użytkowania? Pedały lubią łapać luzy, a to z pewnością powinno fałszować wynik. Ad. 2. Właśnie chodzi mi o to, co ten moduł bluetooth daje? Tak jak Kolega wyżej pisze, Canyon go chyba nie ma w standardzie, a logicznie jak go nie ma - coś musiałoby się odbywac przewodowo. Ad.3. Póki co na gravelu jestem w stanie wykręcić średnia na poziomie 28-30km/h z prędkościami przelotowymi po płaskim na poziomie do 50km/h więc przy charakterystyce i planach jazdy jako dystanse 50-300km z nastawieniem może na jakieś ultra, te koła carbonowe rozważam jako być może sensowny wydatek.
  12. Czyli finalnie czas zaprzyjaźnić się z carbonem i tu jestem w stanie po waszych opiniach stwierdzić, że może nie jest on taki straszny. Dziękuję za propozycję rowerów Michau - sprawdzę, chociaż nie wiem jak różnią się od siebie geometrią. Osprzęt jakoś jestem w stanie porównać. Canyon endurace w sporym stopniu spełnia moje oczekiwania odnośnie samej elektronicznej grupy napędowej i pomiaru mocy. Mam kilka technicznych pytań czy: 1. Pomiar mocy załatwi wymiana ramienia korby i jeśli tak, na co zwrócić uwagę i czy ramię z pomiarem mocy jest kompatybilne z obecnymi na rynku korbami? Czy Shimano i Sram tak samo to ma rozwiązane? 2. Do Shimano DI2 zalecane są jakieś moduły bluetooth. One służą tylko do tego, aby bezprzewodowo sparować ten system z telefonem/garminem,wahoo itp.? Czy może sens jest inny? 3. Karbonowe koła do których jestem w stanie dopłacić, czy z doświadczenia warto? Tak jak wspomniałem - teren asfaltowy, a jego jakość różna, również z dziurami. Czy udało się Wam uszkodzić obręcz w normalnych, asfaltowych warunkach?
  13. Gwarancja ok, ale chodzi o dyskomfort związany z częstym problemem związanym z np. pękaniem karbonu np. pod siodełkiem w rowerze, który zwyczajnie mi się podoba cenowo i jakościowo sprawia, że szukam alternatyw, a karbon nie jest dla mnie zaletą, bo zyskanie +/- 1kg wagi mi w zasadzie nic nie daje. Jestem raczej wysokim gościem, a waga 90kg więc średnia postura i karbon niekoniecznie to polubi. Druga kwestia to osprzęt. Przy założeniu np. tego modelu canyona - jest on również w wariancie z di2 zamiast rivala axs. To niepełna bezprzewodowosc di2, gorsze oprogramowanie sprawia, że skłaniam się do rivala (również z uwagi na sposób ladowania) + pomiar mocy wychodzi sporo taniej. Waga rivala mnie nie odtrąca, bo nie jest to rower wyścigowy, chociaż lubię pojeździć szybko. https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-7-etap/3365.html?dwvar_3365_pv_rahmenfarbe=YE%2FBK Mogę dopłacić trochę do wariantu kol karbonowych: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8-disc-etap/3368.html?dwvar_3368_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK Wiem, że grupa SRAM się zmienia na force i w tej samej cenie jest rower na di2 105. Czy jednak te koła warte są zastanowienia przy założeniu, że budżet może się nieco zwiększyć? A może macie jakieś ciekawe propozycje przy założeniu, że z karbonem się polubię, ale chce zacząć przygodę endurance z grupą elektroniczną i pomiar mocy jest czymś, co chce uwzględnić.
  14. Cześć, Przymierzam się do kupna szosy endurance. Na oponie +/-30mm. Wymagania są bardzo niestandardowe i nie wiem, czy i który producent jest w stanie zaoferować taki rower, bo: Co jest dla mnie istotne: 1. Rama aluminiowa. Gdyby w grę wchodził karbon, canyon ma rower na eTAP Rival AXS z pomiarem mocy i pewnie temat by się zamknął, bo mieści się spokojnie w budżecie. Dlaczego rama aluminiowa? Ścigał się nie będę, a raczej obawiam się historii, że nagle komuś rama zaczynała pękać na skutek eksploatacji, pracy siodełka, nawet nie uderzeń mechanicznych. Chcę mieć z tym spokój i nie wyjeżdżać w długą traskę ze strachem z tyłu głowy. 2. Elektroniczną grupa. Preferowałbym najprostszy Rival ETAP AXS z pomiarem mocy. W zupełności wystarczy mi do amatorskich zabaw. DI2 na 105 nie wykluczam, ale to i większy koszt i chyba więcej kombinowania z pomiarem mocy. Pomiar chciałbym mieć, co ułatwiłoby ustalanie planów treningowych oraz trzymanie się ich w trakcie jazdy. Powiedzcie mi proszę, czy któryś producent łączy jeszcze ramę Alu z nowymi, bezprzewodowymi grupami napędowymi? Odnośnie mojej sylwetki - 190cm / 90kg / przekrok 91cm.
  15. Może z wygody, może z trendów mody, ale używam stacjonarnie pompki od xiaomi tego typu - Xiaomi Mi Portable Air Pump. Mała, poręczna, ale nie jest lekka więc na wojaże jej nie zabieram. Czeka w stajni. Robi swoją robotę, a budżet niewiele różni się od wysłanej przez Ciebie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...