Skocz do zawartości

neon88

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika neon88

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Czy ja gdzieś pytałem, czy powinienem szukać roweru o geometrii luźnej, czy agresywnej? Mocno skupiłeś się na tym aspekcie, a to nie jest przedmiotem tego tematu. Jestem świadomy różnych geometrii. Gdyby tak nie było, nie wrzucałbym dwóch różnych modeli tego samego producenta, a każdy producent ma różne warianty geometryczne. Pozostawiam temat do zamknięcia. Niepotrzebnie się tu ukazał, bo wylały się jakieś frustracje i kilka informacji na temat, za które dziękuję. Miłego wszystkim!
  2. Widzisz to tak, a ja w inny sposób. Wielu kupuje auta niekoniecznie spełniające ich potrzeby. Dlaczego? Bo mają kasę to sobie kupują. Tak jest w moim przypadku roweru szosowego, gdzie pewien budżet ustaliłem. Po pierwsze - gdyby było tak, że różnice między szosą endurance i race była aż tak kosmiczna (a między tymi bianchi nie jest) to równie dobrze mógłbyś napisać, że z szosy nie przejdę na xc, traila, mtb, cross czy cokolwiek innego. Napiszesz, że to szosa wymaga największego stopnia wytrenowania i napisałem już, że o to się nie boję, bo znam swoje ciało. Mój post nie miał na celu pytać - czy szosa race, czy endurance jest dla mnie, a jedynie oczekiwałem, że ktoś rzuci okiem na obie te specyfikacje rowerów i oceni, czy są warte tej ceny. Jeżdżę chwilę na swoim gravelu i z uwagi na to, że 90% stanowi szosa - mam fanaberię, aby takową sobie kupić. Tylko tyle i aż tyle. Rower to też przyjemność dla oka. Oba Bianchi są w wariancie czarnym, podobnie jak Cervelo, które wrzuciłem, co jest dla mnie OK. Wizualnie najbardziej odpowiada mi ten ostatni rower, ale w tej chwili jest dostępny w tak dobrej cenie tylko w wariancie 61, który z pewnością będzie za duży (patrz dane o mnie). Skoro sam osprzęt jest już w miarę podobny, siodełka, sztyce, kierownice customowe - nie ma biedy, bo mi to akurat wystarczy na dzień dzisiejszy, bo w wyścigach brać udziału nie zamierzam. Koła jako treningowe rozważam jako zapewne wystarczające, skoro nikt nie napisał jeszcze, że to śmietnik. Bianchi z tego co wiem ma niecykające piasty, co dla melomanów może mieć znaczenie. Dla mnie istotne w momencie jazdy ścieżką dla rowerów. Nie mam dzwonka więc odpuszczam kręcenie i już piesi/rowerzyści z przodu z daleka słyszą, że ktoś jedzie. Nie muszę się wysilać i mówić
  3. Czy ja gdzieś napisałem, że Aria to odpowiednik Canyona enurace? Michau zapytał o ustawienie Aspre2, zmiany mostka, itp. więc jasno wyjaśniłem, że co by nie mówić sportowo ustawiony geometrycznie gravel jakim jest Aspre2 mi leży. Infinito ma łagodniejszą geometrię od Aspre2, a Aria agresywniejszą od obu. Po co mi zarzucasz brak logiki? Rozważam zarówno szosy typu endurance jak i race - to tyle i aż tyle. Jestem na początku tej drogi rowerowej i akceptuję ten fakt. Wiem, że to są dwa różne geometrycznie rowery, ale wiem również, że dobierając odpowiedni rozmiar i wprowadzając korekty - na obu jestem w stanie jeździć wygodnie, bo pozwoli mi na to moje ciało. Gdybym chciał kupić docelowo to, co chcę - musiałbym zapłacić 40-50k. Życie to jednak sztuka kompromisów, a oba rowery Bianchi są w tej chwili w bardzo atrakcyjnych cenach promocyjnych. Znajdź mi proszę w tym budżecie ciekawą alternatywę na elektronice, a chętnie się temu przyjrzę.
  4. Michau, wszystko ok, dlatego też w rozważaniach pomińmy kwestie geometrii i rozmiaru, bo totalnie rozjedzie się moja prośba o porownanie komponentów w tych 3 rowerach. Nie wiem, czy ktoś z Was miał do czynienia z Bianchi i jest w stanie wypowiedzieć się na temat jakości, trwałości i samej marki czy któregoś z wymienionych modelów? Grupa elektroniczna sram rival axs etap vs di2 105? Koła i opony seryjnie wkładane w tych modelach? Inne, poza ramą i geometrią rzeczy, których nie wymieniłem.
  5. Mihau, Ustawiłem go niemal fabrycznie, nic nie obracałem celem zyskania komfortu. Z najogolniejszych wyliczeń S/R wychodzi, że w aspre2 mam 1.48 gdzie chociażby taki canyon endurace ma 1,53 więc zakładam, że na szosie endurance spokojnie znajdę odpowiednią pozycję wybierając dobry rozmiar, a i w bardziej agresywnej powinienem sobie poradzić. Roweru szukam wszędzie, bo rozważam zakup wysyłkowy bez przymiarki. Cena jest tu kluczem. Z serwisu jestem w stanie zrezygnować drogą kompromisu. Najbardziej obawiam się pierwszego miesiąca. Dbam o swoje sprzęty więc jestem w stanie jakoś zminimalizować ryzyko na dalszym etapie, ale wiadomo. Póki co w Polsce takie ceny i rabaty są nieosiągalne. Nie wierzę, że ktoś w PL zechce zjechać 25-30% od cen katalogowych.
  6. Cześć, Jako, że ostatnio przymierzam się do roweru szosowego - chciałbym się Was poradzić o pomoc w wyborze i przeanalizowanie specyfikacji +/- Do tej pory użytkuję gravela Aspre2 w rozmiarze XL i jest dla mnie mega wygodnym sprzętem. Po ponad roku jeżdżenia wydaje mi się, że udało mi się trafić i skonfigurować go pod siebie (standardowy mostek 110mm). O mnie: 192cm / 85kg wagi / przekrok 92cm. Sylwetka w raczej rozciągnięta i nie mam w razie czego problemu z tym, żeby jeszcze więcej wypracować w tej kwestii. Mógłbym pójść w typową geometrię race, ale nie ukrywam, że przejście na rower szosowy ma mi sprawiać również przyjemność. Nie zamierzam się ścigać, szybka jazda pod siebie + jakieś wspólne przejażdżki na ustawkach. Na chwilę obecną znalazłem w dobrej cenie Bianchi - dwa różne modele. Celuję w rozmiar 59, który wydaje się optymalnym. Proszę Was o pomoc w analizie: Bianchi Infinito jako Endurance. Z uwagi na luźniejszą geometrię + możliwość wsadzenia w przyszłości opon 30-32mm - ta opcja bardziej przemawia do mnie: https://www.rdrbikes.it/en/bianchi-road-bikes/1302-2462-bianchi-infinito-xe-shimano-105-di2-12v-celeste-ck16.html#/35-bike_size-57 Binachi Aria - nieco droższa, ale może warto z uwagi na komponenty? https://www.rdrbikes.it/en/bianchi-road-bikes/1759-3144-bianchi-aria-rival-etap-axs-12v-celeste-ck16.html#/35-bike_size-57 Nie jestem w stanie kompletnie ocenić kół i opon w obu przypadkach. Wiem, że to nie carbonowe koła, ale do treningu jak najbardziej wystarczą na tym etapie. Oba te rowery są na elektronicznych grupach. Z uwagi na możliwość przepinania baterii oraz sposób ładowania - SRAM bardziej przemawia do mnie. Do tego chciałbym dokupić pomiar mocy inpeak i tutaj mam dwie opcje: dokupić jednostronne ramię - czy będzie kompatybilne w obu przypadkach? O ile shimano raczej tak i długość ramienia 172,5mm w wariancie 105 byłoby odpowiednikiem, jak to wygląda w kwestii SRAM? To tylko kwestia estetyki i napisu? dokupić pomiar obustronny i wymienić całą korbę Jeśli macie inne, ciekawe propozycje w tym budżecie, albo jesteście w stanie podesłać nazwy sklepów (również zagranicznych, bo widzę, że tam w tej chwili można liczyć na największe przeceny) - będę wdzięczny. Co do marki nie jestem jakkolwiek nastawiony na nic konkretnego i otwarty na wszelkie nowe drogi. PS. W ramach ciekawostki dodam jeszcze Cervelo, które również wzbudziło moje zainteresowanie, ale z uwagi na brak rozmiaru 58 (wydaje mi się, że 61 może być za duży mimo sugestii kalkulatorów) - nie mogę go w tej chwili rozważać: https://www.alltricks.com/F-41505-velos-route-_-cyclocross-_-triathlon/P-2559023-cervedonia_road_bike_shimano_105_di2_12v_glacier_2023
  7. Tak, aspre2 ma stosunkowo sportową geometrię jeśli rozważasz gravela. Odpowiedź sobie na pytanie, jaki jest Twój poziom rozciągnięcia i wytrenowania. Czy jeśli jest slabo, coś planujesz w tej kwestii zrobić. Jako użytkownik aspre2 jestem właściwie zadowolony. Jednak teraz, biorąc pod uwagę zrobione trasy stwierdzam, że szosa endurance byłaby bardziej odpowiednią do moich potrzeb. 90% a może I więcej tras robie na asfalcie. Jeśli jest już szuter to i tak teren równinny. Miałem problem 2x jadąc pod odcinkach leśnych gdzie trafiłem na piasek i opona 35mm nie dawała rady, bo seryjne schwalbe g one allround raczej preferuje asfalt niż ciężki teren. Przymierzam się do canyona jako endurance i zobaczymy jak to się rozwinie. Aspre2 może zostawię jeszcze jako 2gi rower na letnie eksploracje gdzieś w Polsce, a w koło komina w większości będę wypalał na szosie.
  8. Może z wygody, może z trendów mody, ale używam stacjonarnie pompki od xiaomi tego typu - Xiaomi Mi Portable Air Pump. Mała, poręczna, ale nie jest lekka więc na wojaże jej nie zabieram. Czeka w stajni. Robi swoją robotę, a budżet niewiele różni się od wysłanej przez Ciebie.
  9. Fafor, Nie wiem kto pisał o pękających ramach w Rometach, ale to jaki krzyk rozpaczy. Nie bierz do głowy. Co do rozmiaru - ja mam 193cm wzrostu więc nie chcę Ci nic sugerować. Mam największy model i mi bardzo odpowiada. Nie korzystałem jednak z usług bikefitera. Sugeruj się dostępnością roweru, bo ja też rozpocząłem research od tego co chcę i po chwili stwierdziłem, że nie ma co się zastanawiać i kupiłem Aspre2 w okolicach maja. To był przedostatni rower w tym rozmiarze w Polsce! Jeśli pytasz o stan zadowolenia z Aspre2 to jest mój pierwszy gravel, ale jestem bardzo zadowolony z zakupu i złapałem mega zajawkę na jazdy. Nic się z nim nie dzieje. Póki co przejechane ok 1k km ale dopiero od 2tyg znalazlem więcej czasu na jazdy więc dokręcam cały czas kilometry
  10. FAFOR, Jeśli szukasz na Apexie w nieduzym budżecie to możesz obejrzeć rowniez gravele Rometa serii Boreas. Co do pytań odnośnie Rometa Aspre 2 - chętnie odpowiem jako użytkownik. Wszystko co obecnie znajdziesz zapewne będzie na oponach Schwalbe 35, a nie Michelinach jak przedstawia specyfikacja roweru. Robię w większości trasy na szosie + nie boję się zjechać w las czy szutry. Pamiętaj jednak, że na luźnych piaskach będzie ciężko i zdążyło mi się podprowadzić rower kiedy opona 5cm w piasku grzęzła Ktoś pisał o braku komfortu na płytach, leśnych drogach itd. Wiadomo - brak amortyzatora to marny komfort na kamieniach czy konarach, ale na crossie z wąska opona również będzie strach i amor nie pomoże. Ja gravelem latam po lasach, dziurawych drogach, szutrach i da się lecieć 30km/h komfortowo. Zawsze tylko trzeba zachować uwagę żeby w jakaś piaskownice nie wjechać, bo może być różnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...