Skocz do zawartości

padamus

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika padamus

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Collaborator
  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Właśnie oglądałem wersję V3 https://piwnicarowerowa.pl/sztyca-regulowana-oneup-components-v3-31-6-mm-21,3,43266,48729 tylko jaki skok. Ten 150mm będzie dobry do tego roweru? Po przemyśleniu sprawy to chyba muszę kupić 120mm. Bo jak będzie więcej to siodełko po rozłożeniu może być za wysoko.
  2. Cześć, Może ktoś polecić opuszczaną sztyce, która będzie pasowała do Cannondale Trail SL 3 https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gorskie/sport/trail-sl/trail-sl-3-c26351m Z opisu wynika, że jest tam sztyca Cannondale C3, 6061 Alloy, 31.6 x 350mm (S), 400mm (M-XL) ja mam rozmiar ramy L także to będzie 31.6 x400mm. Jeżeli chodzi o przedział cenowy to okolice 1000zł. Chyba, że znalazło by się coś taniego i dobrego. Fajnie jakby ta sztyca miała jakiś większy skok coś w okolicy 15 centymetrów albo więcej.
  3. Sam sobie odpowiem, znalazłem filmik na którym też jest widoczne takie wgłębienie. Przynajmniej wiem, że ten widelec tak ma wyglądać. Pytanie tylko po co coś takiego jest zrobione?
  4. Kupiłem nowy rower Cannondale Trail SL 3. Zakup przez Internet. Może to głupie pytanie ale zauważyłem, że tylny widelec ma wgłębienie. Widać to na zdjęciu. Czy to do czegoś służy, czy też może jest to wada produkcyjna?
  5. Nie wiem czy to było by takie proste. Byłem już w jednym punkcie dorabiania kluczy i rozłożyli ręce. Ale już chyba sam znalazłem. Tego klucza trzeba szukać po ABUS T82. Znalazłem coś takiego w UK https://www.safelocks.co.uk/acatalog/abus-t82-key-cutting-amparo-abus-t82-key-cut-to-code.html a później jak już wiedziałem że to T82 to na allegro można poszukać po ABUS T82.
  6. Cześć, Nie znalazłem lepszej kategorii na forum dlatego piszę tutaj. Zgubiłem klucz ABUS Amparo dzięki któremu można wyjąć baterię z roweru, uchwyt BM-E8010. Mam jeszcze jeden klucz także nie jest to dla mnie jakiś większy problem natomiast chce dorobić zapasowy. Widzę, że na allegro dorabiają jakieś kluczę ABUS ale trzeba mieć kartę kodów także to chyba nie jest dokładnie ta grupa kluczy. Ma ktoś może z tym doświadczenie? Gdzie można dorobić taki klucz?
  7. Cześć, Chciałem zrobić serwis opuszczanej sztycy Canyon Iridium. Nie mam zielonego pojęcia co to dokładnie za model ale raczej nie jest najnowsza. Wygląda podobnie do sztycy z filmu https://www.youtube.com/watch?v=NdHOKIjXdo4 chodzi mi o ten drugi model. Film trzeba oglądać od 16 minuty. Tak jak na filmie aby rozebrać tę szczycę trzeba odkręcić śrubkę, nakrętkę od kartridża, która jest pod jarzemkiem siodełka. Problem w tym, że u mnie ta śrubka, nakrętka była całkowicie skorodowana. Z powodu korozji, zapieczenia. Nie potrafię powiedzieć czy u mnie była to nakrętka czy śruba. Dało się nią kręcić za pomocą klucza nasadowego. Na początku był bardzo duży opór, a później zaczęła kręcić się lekko tyle, że można nią było kręcić w nieskończoność. Robiłem to tak jak na filmie czyli sztyca była złożona. Wydaje mi się, że zamiast odkręcić nakrętkę cały kartridż się gdzieś tam środku zerwał i obracał w koło. Pytanie czy coś z tym można zrobić? I czy dobrze interpretuje to co się stało?
  8. Klamkę mam do Deore XT 8100. W sumie jak teraz czytam to ma ona I-SPEC EV także IL też da się zamontować. Kupie jednak i tak L bo nie wiem czy nie będę w przyszłości zmieniał hamulca na SRAM Code R.
  9. Dzięki. Proponowany dropper wygląda dobrze. Manetkę będę musiał kupić w wersji L, a nie IL https://allegro.pl/oferta/manetka-do-sztycy-regulowanej-shimano-sl-mt500-l-13157840828 inaczej tego nie spasuje do mojej manetki hamulca.
  10. Cześć, Będę musiał wymienić dropper w rowerze do enduro. Aktualnie mam https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq-and-suport-articles/suport-articles/iridium-dropper-post.html 30,9 skok 150mm (mam starszą wersję niż ta z linka). Możecie coś polecić najlepiej w dwóch grupach cenowych do 800 zł i do około 1600 zł. Poprzednia sztyca wytarła się, zawiodła też manetka (rozleciała się) nie ma w niej nawet łożyska ślizgowego. Urwało się też jarzemko od siodełka.
  11. No nic. Na razie skłaniam się ku zestawowi opona 2,25 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-nobby-nic-evolution-hs602-pd32364 + obręcz Race Face 19 szerokość 30 + wkładka antyprzebiciowa https://allegro.pl/oferta/wkladka-antyprzebiciowa-tubolight-evo-sl-29-11299639925.
  12. @Tyfon79 bo w pierwszym poście bez zbytniego rozwodzenia się zadałem po prostu pytanie? Odpowiedzią na to pytanie jest 29x2,1" i o to mi chodziło. Czy takie koło założe jeszcze nie wiem bo 2,1 to trochę mało. Reszta gadaniny jest tylko odpowiedzią na pytania co i po co a przy założeniu 2,40 do mojego tylnego koła biłbym niemiłosiernie częściej platformami po kamulcach i tyle. Dużo tu też zależy od roweru od tego czy chcesz pedałować jadąc z górki w trudnym terenie czy nie, ustawienia amortyzacji. Różne rowery mają różną wysokość suportu, korby też mają różną długość. Jak dla mnie 2,6 to już jest wartość graniczna tego co mogę założyć na to co mam teraz, a i tak drugi raz tego nie zrobię bo chce mieć suport jak najwyżej.
  13. @zekker silnik ma wspomaganie tylko do 25km/h w e-bike przy zjazdach on w niczym nie pomaga (no chyba, że czasami jest pod górę na trasie). IMHO przy zjeżdżaniu wole mieć cieńszą oponę ale z wkładką, niż szeroką ale bez wkładki. Niestety te 29x2,1" to może być trochę za mało jeżeli chodzi o szerokość opony. Chociaż jak będzie wkładka to może to przejdzie. Nie tyle chodzi mi o odchudzenie koła co o opory toczenia. Chociaż z masą też będę się starał zejść.
  14. Piastę i tak będę wymieniał bo chce mieć taką samą piastę, kasetę, tarcze jak w kole, które mam teraz tak aby można było szybko wymienić całe koło. Będę szukał do kupienia samą obręcz. Te fabrycznie zamontowane Maxisy Minion szybko wymieniłem. Te opony nie nadają się pod enduro i e-bike. Nawet nie chodziło o parametry jazdy, opony się rozpadały po miesiącu jazdy. Dwa razy odpadała mi stopka w tylnej oponie. Ogólnie to do e-bike nie wziął bym już opony bez wzmocnionej ścianki bocznej. Teraz jeżdżę na Schwalbe Eddy Current i jeżeli chodzi o wytrzymałość to przez 3 lata nic się nie działo, nie złapałem nawet kapcia (tylko ten ciężar i opory toczenia przy tak szerokiej oponie przeszkadzają).
  15. Tutaj pod zakładką geometria są wymiary ramy https://www.canyon.com/pl-pl/spectral-on-al-7.0/50006668.html?utm_source=csemail&utm_medium=email&utm_campaign=customer-email&campaigndate=20200309 nie jest to rower wysoko zawieszony. I tak te parę mm obniżenia w dół potrafi bardzo przeszkadzać. @itrmleko + wkładki antyprzebiciowe i problem łapania snake się rozwiązuje. Wkładka zabezpiecza też samą obręcz. Kombinuje z tymi oponami, obręczami bo ciężko jest mi ten rower rozpędzić, jest za mało dynamiczny + duże opory toczenia. Przy e-bike cudów nie będzie ale myślę, że to co mam teraz jest na tyle mało optymalne pod względem oporów toczenia i masy, że da się to usprawnić. W tej chwili sama opona której używam ma masę 1,4 kg do tego dochodzą wkładki antyprzebiciowe + sama szerokość 35. Koło 2,75 na oponie 2.8 chce sobie zostawić na wycieczki górskie, jazdę w zimie gdzie przy jeździe pod górkę ma to sens bo jest lepsza przyczepność. Natomiast do samych zjazdów to IMHO się to mało nadaje raz że ciężko rozpędzić, dwa taka szeroka opona ma straszne opory toczenia. Zmiana bieżnika wcale dużo tutaj nie musi pomóc bo powierzchnia styku z podłożem i tak zostanie bardzo duża. @Tyfon79 to nie jest oryginalny pomysł w Enduro często spotyka się taką konfigurację gdzie z przodu masz szerszą oponę, a z tyłu węższą. Chodzi o zmniejszenie oporów toczenia, masy rotacyjnej na kole napędowym przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności na przednim kole.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...