I od zeszłęgo roku jest jeszcze Specialized SL, autorskie rozwiązanie Specialized oparte o silnik utworzony we współpracy z firmą Mahle.
To jest koncepcja lekkich rowerów (17-20 kg), z mniejszym wspomaganiem i mniejszym akumulatorem, ale za to zbliżonych do normalnego roweru.
Zalety:
- waga zbliżona do normalnego roweru
- geometria i konstrukcja ramy oparta na Stumpjamper
- łatwość manewrowania i trików
- optymalna waga do zjazdów
- przy wyłączonym silniku rower odczuwa się jak zwykły, brak dodatkowych oporów
- nie ma potrzeby posiadania drugiego, zwykłego roweru
- typowe dla Specialized dopracowane sterowanie
- poręczny dodatkowy akumulator wielkości bidonu (wkłada się go do koszyka na bidon) i o wadze 1 kg
Wady:
- pod ostrą górę jedzie się około 2 razy wolniej niż na typowym elektryku
- silnik nie jest wprawdzie głosniejszy niz inne, ale ma wysoki ton
- wysoka cena, od 27 tyś do 65 tyś, sensownie wyposażony model Expert kosztuje 43 tyś