Skocz do zawartości

przemorski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    69
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika przemorski

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

13

Reputacja

  1. @Miro1970 Sztyca Came Creek (340gram) kosztuje obecnie ponad 1000zł. Dla 100 gramów na pewno nie będę jej skracał bo trekkinga wiecznie mieć nie będę i sztyca na pewno przejdzie do następnego roweru. Nie planuje również zmiany piast, ilości szprych. Podoba mi się tak jak jest. Chwyty Ergon robią robotę i nie planuje zmieniać bo nic lżejszego a równie wygodnego nie znajdę. Co do detek TPU to pełna zgoda. Testowałem ultralekkie butylowe Schwalbe i Conti oraz TPU i w moim odczuciu pod względem oporów toczenia butylowe Conti są najlepsze, biją nawet TPU chociaż Conti ważą 95-100gram. Wklejam screen ze strony Rolling resistance Minęło bardzo mało czasu ale rower odchodziłem o kolejne 400gram. 1. Kupiłem za 100zł pedały z Aliexpress z tytanowym trzpieniem w karbonowymi Promend M86C-Ti o łącznej wadze 210 gram za dwa pedały i zyskałem 100gram względem aluminiowych Rockbros. Rockbros są odrobinę szersze i dlatego idealnie wpasowują się w but ale w przypadku Promend też jest dobrze. 2. Znalazłem lzejszą podkowę YWS 52-P o wadze 195 gram i zyskałem 110 gram względem YWS 53 (30zł). 4. W tym sezonie będę zmieniać koszyki na plastikowe ale z Decathlon, już kupiłem o wadze 20 gram, obecne ważą 45gram, zysk 50 gram na dwóch koszykach. 5. Zmieniam zacisk sztycy na taki o wadze 10 gram - zysk 20 gram względem obecnego zacisku. 6. Kupiłem na Aliexpress siodełko 3d Ryet o wadze 155gram, zysk 120 gram względem obecnego Selle Italia. Jest mnóstwo głosów zachwalających te Ryet'y ale póki co jest niewiadomą jak moje 4 litery je przyjmą. Łącznie zysk 400 gram a stała waga Sensy to 11.4kg. I na koniec małe sprostowanie do poprzedniego posta - korba deore T6000 waży 607 gram a nie 697.
  2. Do sprzedania bardzo mało używane siodełko SELLE ITALIA Man Gel Flow Amp. Stan oceniam na BARDZO DOBRY - co potwierdzają zdjęcia. Szerokość 150mm, rozmiar L2. Pręty siodła: Manganese 7mm https://www.olx.pl/d/oferta/bdb-siodelko-selle-italia-man-gel-flow-amp-CID767-ID16nuDu.html
  3. Właśnie wczoraj przyszedł do mnie z Chin mostek amortyzowany Meroca (waga pomierzona samego mostka ze sprężyną 465gram). Mam za sobą około 36km jazdy na dwóch sprężynach (najpierw 12km na niebieskiej, 12km na czerwonej i znowu 12km na niebieskiej) dlatego myślę, że to dobry moment na podzielenie się pierwszymi wrażeniami. Mam 70kg, jechałem na oponach 1.5 (40mm) Schwalbe Marathon Efficiency z dętkami Conti Extra Light i ciśnieniem 3.2 bara zarówno z przodu jak i z tyłu. Posiadam też amortyzowaną sztycę Cane Creek Eesilk o skoku 2cm i elsatomerze Medium. Na przejażdżkę wybrałem się bez "pampersa". Pierwsze wrażenia co do niebieskiej sprężyny to bardzo dobrze ona tłumi niewielkie nierówności takie jak kostka, żwir, nierówny asfalt. Naprawdę czuć różnicę względem sztywnego mostka. Nie mam poczucia jakbym miał mniejszy kontakt z rowerem lub gorszą sterowność, nic z tych rzeczy. Niestety minusem jest to, że trochę często dobija. Samo dobijanie nie jest głośne i mi osobiście nie przeszkadza ale wspominam o tym bo dla kogoś może to być istotne. Czerwona sprężyna moim zdaniem przy wadze 70kg zupełnie nie sprawdza się jazdy po kostce czy też niezbyt równej nawierzchni szutrowej lub leśnej. Jest ona zbyt twarda i reaguje dopiero przy większych nierównościach jak np. zjazd z obniżonego krawężnika lub przejechanie przez grubszy korzeń. W takich momentach fajnie zdejmuje "krawędzie" wstrząsów ale minusem jest to, że na długich trasach ręce będą wyraźnie mocniej zmęczone niż przy niebieskiej sprężynie. Przybliżona grubość poszczególnych sprężyn zmierzona suwmiarką to: żółta - 1,8mm; niebieska - 2,2; czerwona - 2,5mm; zielona - 2,8. Myślę, że dłuższą recenzję napiszę za parę miesięcy jak już przejadę z nim więcej kilometrów. Tymczasem obecnie jedynie przeszkadza mi jego waga, prawie 300gram więcej niż tradycyjny mostek ale i tak dużo mniej niż najlżejszy amortyzator. Szkoda też, że nie ma opcji krótszej niż 90mm.
  4. Podbijam temat. Rzuć linka do zapasowych sprężyn. Napisz też ile ważysz bo jest to przydatne w kontekście wyboru czerwonej sprężyny.
  5. Ja miałem kiedyś sytuację, ze stukał mi suport.. rozkręcałem, smarowałem i nic nie pomagało. Ostatecznie okazało się, że niedokręcony był jeden pedał.
  6. Dwa lata i wiele kilometrów później .. dodam niewielką aktualizację co zmieniłem: - blokadę Python Sloot (385gram) na YWS-57A (305gram), zysk 80gram - przerzutka Deore m6000 (325gram) na XT m8000GS (275gram), zysk 50gram Obecnie stała waga Sensy jak na zdjęciu to 11.8kg. Rower sprawuje się fantastycznie. Jest zrobiony idealnie pode mnie, tak jak chciałem. Nie widzę już możliwości dalszego sensownego schodzenia z wagi za wyjątkiem: - najlżejsze dętki TPU do opon 40mm (do 100 gram na oba koła) - korba XT t8000 (około 640gram) w miejsce Deore t6000 (697gram), ale to dopiero jak obecna korba się zużyje - może znajdę gdzieś trochę lżejszy mostek i kierownicę ale to byłby łączny zysk max 100-150gram na obie części (obecny mostek waży 200gram a kierownica 300gram) I wtedy waga na stałe może zejdzie do tych 11.5kg ale to pewnie za parę lat ..
  7. Nie mogę wyedytować poprzedni post dlatego dodaję nowy z linkiem do OLX. https://www.olx.pl/d/oferta/2szt-nowe-opony-panaracer-gravelking-ss-700x38c-40-622-CID767-IDYsqRR.html?bs=olx_pro_listing
  8. Do sprzedania dwie NOWE, nigdy nie używane opony Panaracer Gravelking SS (wersja bez plusa) w rozmiarze 700x38C, 40-622. Opony kupiłem miesiąc temu ale doszedłem do wniosku, że wybiorę inne, trochę szersze. Cena 330zł dotyczy dwóch sztuk. Możliwy odbiór osobisty w rejonie Galerii Kazimierz w Krakowie. Na olx ogłoszenie pojawi się jak minie mój limit dodawania ogłoszeń w dziale "rowery" 🙂
  9. Ja bym wymienił stopkę 😅. Znam osoby, które wydają 300zł na lżejsza o 50gram przerzutkę więc max 40zł za nową stopkę wygląda ok
  10. Mam 36 szprych. Na codzień używam stopki Atranvelo cs1.1 (125gram) a na dłuższe wyjazdy zmieniam na Atranvelo Mooveable (215gram). Hamulce to v-brake Deore t-610. W postach nie wspomniałem, że przeszedłem też z napędu 1x10 na 1x11 i waga 11.9 jest już dla tej konfiguracji. Manetka SLX m7000, kaseta XT 11-42, przerzutka ta sama co przy 10 rzędach czyli Deore M6000. Przy okazji napisze, że pracy manetka SLX M7000 pracuje dużo przyjemniej. M6000 była jakaś .. twarda, nieprzyjemnie się klikało.
  11. Mam do forumowiczów pytanie o różnice w działaniu tylnej przerzutki XT m8000 w porównaniu do Deore m6000. Do tej pory miałem tylną deorkę m6000 najpierw zestawioną z manetką m6000 10 rzędową. Przyznam, że bardzo nie podobało mi się jak to połączenie zmienia biegi. Zarówno ze sprzęgłem jak i bez było bardzo twardo. Jakiś czas temu chciałem przejść na napęd 11 rzędowy i zdecydowałem się na pozostawienie przerzutki tylnej m6000 i połączeniu jej z manetką SLX m7000. I to był dobry wybór ponieważ jeżdżąc bez sprzęgła biegi przestały zmieniać się aż tak twardo, jest tak jak lubię. Jeździłem również z włączonym sprzęgłem ale nie byłem zadowolony z płynności zmiany biegów. Niestety podczas jazdy bez sprzęgła czasem słyszę jak łańcuch uderzy mi o ramę ale wolę to rozwiązanie niż toporną zmianę biegów. Parę dni temu miałem malą kolizję i pech chciał, że rozwaliłem sobie tylną przerzutkę i teraz zaczynam się zastanawiać co kupić - m8000 czy jednak ponownie m6000. Podobno XT m8000 przy wyłączonym sprzęgle ma mocniejszy naciąg niż deore m6000 przy wyłączonym ale z kolei nie aż tak mocny jak deore m6000 z włączonym sprzęgłem. Jest tak pośrodku. I tu jest pytanie do forumowiczów czy to jest prawda ? Chciałbym wyeliminować na ile się da obijanie łańcucha ale z drugiej strony nie chciałbym mieć zbyt twardej zmiany biegów. Czy ktoś z Was ma doświadczenie z połączenia tylnej przerzutki m8000 z manetką m7000 i mógłby się podzielić ? Swego czasu w materiałach reklamowych tylną przerzutkę XT m8000 (i tylko przerzutkę, nie manetkę) reklamowano, że zmiana biegów wymaga do 20 procent mniej wysiłku. Jakby co nie jeżdżę mtb, tylko szutry, drogi polne, leśne ale drogi.
  12. Tylko nie kupuj łańcuchów Shimano 10-rzedowych. Z racji tego, że są szlifowane tylko z jednej strony to są bardzo głośne. Miałem i ten hałas tak doprowadzał mnie do szału, że musiałem w końcu wymienić na inny. (Shimanowskie łańcuchy 9 i 11 rzędowe są szlifowane dwustronnie). Kup innej marki lub jak chcesz Shimano to 11-rzedowy.
  13. Ja na 1x11 (11-42 oraz 30/42) zrobiłem Szlak Wokół Tatr. Myślę, że pod sakwy to bardzo dobry wybór.
  14. Do sprzedania dwie piasty przód + tył Shimano Deore T610 wraz z zaciskami pod koła 36 (36 szprych), kulkowe (nie maszynowe). Piasty w bardzo dobrym stanie. Mają za sobą 1000km, brak jakichkolwiek luzów, chodzą lekko, cicho i bez żadnych "szmerów". Sprzedaję bo zmieniłem na Novatec. https://www.olx.pl/d/oferta/1000km-piasta-przod-tyl-shimano-deore-t610-36h-CID767-IDTlRwL.html?bs=olx_pro_listing Cena 125zł. Możliwy odbiór osobisty w rejonie Galerii Kazimierz lub wysyłka do Paczkomatu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...