Skocz do zawartości

przemorski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    69
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika przemorski

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

13

Reputacja

  1. @Miro1970 Sztyca Came Creek (340gram) kosztuje obecnie ponad 1000zł. Dla 100 gramów na pewno nie będę jej skracał bo trekkinga wiecznie mieć nie będę i sztyca na pewno przejdzie do następnego roweru. Nie planuje również zmiany piast, ilości szprych. Podoba mi się tak jak jest. Chwyty Ergon robią robotę i nie planuje zmieniać bo nic lżejszego a równie wygodnego nie znajdę. Co do detek TPU to pełna zgoda. Testowałem ultralekkie butylowe Schwalbe i Conti oraz TPU i w moim odczuciu pod względem oporów toczenia butylowe Conti są najlepsze, biją nawet TPU chociaż Conti ważą 95-100gram. Wklejam screen ze strony Rolling resistance Minęło bardzo mało czasu ale rower odchodziłem o kolejne 400gram. 1. Kupiłem za 100zł pedały z Aliexpress z tytanowym trzpieniem w karbonowymi Promend M86C-Ti o łącznej wadze 210 gram za dwa pedały i zyskałem 100gram względem aluminiowych Rockbros. Rockbros są odrobinę szersze i dlatego idealnie wpasowują się w but ale w przypadku Promend też jest dobrze. 2. Znalazłem lzejszą podkowę YWS 52-P o wadze 195 gram i zyskałem 110 gram względem YWS 53 (30zł). 4. W tym sezonie będę zmieniać koszyki na plastikowe ale z Decathlon, już kupiłem o wadze 20 gram, obecne ważą 45gram, zysk 50 gram na dwóch koszykach. 5. Zmieniam zacisk sztycy na taki o wadze 10 gram - zysk 20 gram względem obecnego zacisku. 6. Kupiłem na Aliexpress siodełko 3d Ryet o wadze 155gram, zysk 120 gram względem obecnego Selle Italia. Jest mnóstwo głosów zachwalających te Ryet'y ale póki co jest niewiadomą jak moje 4 litery je przyjmą. Łącznie zysk 400 gram a stała waga Sensy to 11.4kg. I na koniec małe sprostowanie do poprzedniego posta - korba deore T6000 waży 607 gram a nie 697.
  2. Do sprzedania bardzo mało używane siodełko SELLE ITALIA Man Gel Flow Amp. Stan oceniam na BARDZO DOBRY - co potwierdzają zdjęcia. Szerokość 150mm, rozmiar L2. Pręty siodła: Manganese 7mm https://www.olx.pl/d/oferta/bdb-siodelko-selle-italia-man-gel-flow-amp-CID767-ID16nuDu.html
  3. Właśnie wczoraj przyszedł do mnie z Chin mostek amortyzowany Meroca (waga pomierzona samego mostka ze sprężyną 465gram). Mam za sobą około 36km jazdy na dwóch sprężynach (najpierw 12km na niebieskiej, 12km na czerwonej i znowu 12km na niebieskiej) dlatego myślę, że to dobry moment na podzielenie się pierwszymi wrażeniami. Mam 70kg, jechałem na oponach 1.5 (40mm) Schwalbe Marathon Efficiency z dętkami Conti Extra Light i ciśnieniem 3.2 bara zarówno z przodu jak i z tyłu. Posiadam też amortyzowaną sztycę Cane Creek Eesilk o skoku 2cm i elsatomerze Medium. Na przejażdżkę wybrałem się bez "pampersa". Pierwsze wrażenia co do niebieskiej sprężyny to bardzo dobrze ona tłumi niewielkie nierówności takie jak kostka, żwir, nierówny asfalt. Naprawdę czuć różnicę względem sztywnego mostka. Nie mam poczucia jakbym miał mniejszy kontakt z rowerem lub gorszą sterowność, nic z tych rzeczy. Niestety minusem jest to, że trochę często dobija. Samo dobijanie nie jest głośne i mi osobiście nie przeszkadza ale wspominam o tym bo dla kogoś może to być istotne. Czerwona sprężyna moim zdaniem przy wadze 70kg zupełnie nie sprawdza się jazdy po kostce czy też niezbyt równej nawierzchni szutrowej lub leśnej. Jest ona zbyt twarda i reaguje dopiero przy większych nierównościach jak np. zjazd z obniżonego krawężnika lub przejechanie przez grubszy korzeń. W takich momentach fajnie zdejmuje "krawędzie" wstrząsów ale minusem jest to, że na długich trasach ręce będą wyraźnie mocniej zmęczone niż przy niebieskiej sprężynie. Przybliżona grubość poszczególnych sprężyn zmierzona suwmiarką to: żółta - 1,8mm; niebieska - 2,2; czerwona - 2,5mm; zielona - 2,8. Myślę, że dłuższą recenzję napiszę za parę miesięcy jak już przejadę z nim więcej kilometrów. Tymczasem obecnie jedynie przeszkadza mi jego waga, prawie 300gram więcej niż tradycyjny mostek ale i tak dużo mniej niż najlżejszy amortyzator. Szkoda też, że nie ma opcji krótszej niż 90mm.
  4. Podbijam temat. Rzuć linka do zapasowych sprężyn. Napisz też ile ważysz bo jest to przydatne w kontekście wyboru czerwonej sprężyny.
  5. Ja miałem kiedyś sytuację, ze stukał mi suport.. rozkręcałem, smarowałem i nic nie pomagało. Ostatecznie okazało się, że niedokręcony był jeden pedał.
  6. Dwa lata i wiele kilometrów później .. dodam niewielką aktualizację co zmieniłem: - blokadę Python Sloot (385gram) na YWS-57A (305gram), zysk 80gram - przerzutka Deore m6000 (325gram) na XT m8000GS (275gram), zysk 50gram Obecnie stała waga Sensy jak na zdjęciu to 11.8kg. Rower sprawuje się fantastycznie. Jest zrobiony idealnie pode mnie, tak jak chciałem. Nie widzę już możliwości dalszego sensownego schodzenia z wagi za wyjątkiem: - najlżejsze dętki TPU do opon 40mm (do 100 gram na oba koła) - korba XT t8000 (około 640gram) w miejsce Deore t6000 (697gram), ale to dopiero jak obecna korba się zużyje - może znajdę gdzieś trochę lżejszy mostek i kierownicę ale to byłby łączny zysk max 100-150gram na obie części (obecny mostek waży 200gram a kierownica 300gram) I wtedy waga na stałe może zejdzie do tych 11.5kg ale to pewnie za parę lat ..
  7. Nie mogę wyedytować poprzedni post dlatego dodaję nowy z linkiem do OLX. https://www.olx.pl/d/oferta/2szt-nowe-opony-panaracer-gravelking-ss-700x38c-40-622-CID767-IDYsqRR.html?bs=olx_pro_listing
  8. Do sprzedania dwie NOWE, nigdy nie używane opony Panaracer Gravelking SS (wersja bez plusa) w rozmiarze 700x38C, 40-622. Opony kupiłem miesiąc temu ale doszedłem do wniosku, że wybiorę inne, trochę szersze. Cena 330zł dotyczy dwóch sztuk. Możliwy odbiór osobisty w rejonie Galerii Kazimierz w Krakowie. Na olx ogłoszenie pojawi się jak minie mój limit dodawania ogłoszeń w dziale "rowery" 🙂
  9. Ja bym wymienił stopkę 😅. Znam osoby, które wydają 300zł na lżejsza o 50gram przerzutkę więc max 40zł za nową stopkę wygląda ok
  10. Mam 36 szprych. Na codzień używam stopki Atranvelo cs1.1 (125gram) a na dłuższe wyjazdy zmieniam na Atranvelo Mooveable (215gram). Hamulce to v-brake Deore t-610. W postach nie wspomniałem, że przeszedłem też z napędu 1x10 na 1x11 i waga 11.9 jest już dla tej konfiguracji. Manetka SLX m7000, kaseta XT 11-42, przerzutka ta sama co przy 10 rzędach czyli Deore M6000. Przy okazji napisze, że pracy manetka SLX M7000 pracuje dużo przyjemniej. M6000 była jakaś .. twarda, nieprzyjemnie się klikało.
  11. Żeby być dokładnym to zrzuciłem 3kg z 14,9 na 11,9 a pozostałe 1,9kg to waga osprzętu, którego pozbyć już się nie chcę. Czy faktycznie wywaliłem tyle kasy ? Myślę, że jak na dzisiejsze ceny to kwota za całość max 6000zł wydaje mi się jak najbardziej w porządku. Dla porównania znalazłem kilka innych rowerów, które kosztują bez porównania więcej a wagę mają podobną lub niewiele niższą. Przykładowo: 1. Scott Addict Gravel 20 - waga 9,3kg (rozm. M z pedałami), 2. Orbea Terra M30 - waga 9,6kg (rozm. M) 3. Riverside Touring 920 - waga 12,2 (rozm. M z pedałami), 4. Triban RC520 105 - waga 10,9 (rozm. M z pedałami), Pierwsze trzy są dużo droższe niż mój, rower czwarty jest troszkę tańszy i waży 1kg mniej ale nie ma osprzętu, który ja wożę więc w jego przypadku gdyby go doposażyć to cena byłaby podobna albo nieco wyższa.
  12. @Dokumosa Tylko, że ja od początku nie chciałem MTB. Waga podzespołów, które mam (bagażnik 750g, błotniki 300g, oświetlenie 200g, stopka 125g, blokada 385g, dzwonek i dwa koszyki na bidon 150g) - 1910gram czyli z 11.9kg robi się równe 10kg.
  13. Czy faktycznie tyle kasy ? Sam rower kosztował mnie 3800zł (kupiłem tuż przed pandemią w normalnych cenach). Potem całość wszystkich modyfikacji (uwzględniając to co sprzedałem) wychodzi max 6000zł. Oprócz zaplatania kół calą resztę robiłem sam więc robocizna odpadła. Rower w takiej konfiguracji nigdzie nie da się kupić a teraz przynajmniej mam to co chciałem.
  14. Może odpiszę po kolei: 1. Mostek. Tu na pewno zyskałem. Poprzedni mostek był minimalnie za długi. Teraz czuję, że jest idealnie więc zmiana jak najbardziej na plus. 2. Piasty. W tym wypadku nie czuję jakoś specjalnie różnicy w tym jak się "koła kręcą". Dużym plusem jest ilość zapadek, 27 w Novatec vs chyba 18 w Deore. Fajnie mieć ich wiekszą ilość bo jest mniejsza "dziura" przy starcie. Więc zmiana na plus chociaż nie jest to coś wielkiego. Kolejną przyczyną zmiany piast były posty m.in. na tym forum zachwalające trwałość i bezobsługowość Novatec w porównaniu do Shimano. Na temat trwałości Novateków się nie wypowiem bo przejechałem na nich raptem 500km. Natomiast o Shimano mogę powiedzieć tyle, że co roku przed sezonem robiłem serwis tych piast i potem przez cały sezon pracowały gladziutko ALE niemniej w mojej ocenie serwis coroczny był konieczny. Więc w tym wypadku zyskam (mam nadzieję) święty spokój z serwisowaniem. 3. Zmiana z octalink na HII była podyktowana przede wszystkim tym, że kiedyś w trakcie jazdy poluzowała się śruba trzymająca lewe ramię korby przez co ono odpadło. Nie mogłem wtedy znaleźć śruby i musiałem do najbliższego miasta dymać z buta. Konstrukcja HII powoduje, że takie niespodzianki mnie już nie spotkają a mam w planach dłuższe wyprawy bikepackingowe. Przy okazji byłem też ciekawy różnic w sztywności pomiędzy octalink a HII i szczerze nie czuje prawie żadnej. Pomiędzy kwadratem i octalinkiem jest przepaść ale pomiędzy octalink a HII różnicy praktycznie nie ma. 4. Cena Pythonslot to 35zł + przesyłka a Axę sprzedałem za 40zł + przesyłka. Biorąc pod uwagę, że to nie jest zabezpieczenie na dłuzszy czas lecz raczej tylko na chwilę aby zostawić rower pod sklepem to uważam, że było absolutnie warto. Waga poszła mocno w dół, różnic w działaniu nie widzę no i zyskałem 5 zeta 5. Zmiana opon była podyktowana czystą ciekawością jak 2x droższa i tak zachwalana opona wypadnie z budżetową Schwalbe. I szczerze .. nie widzę jakiejś dużej różnicy w oporach toczenia pomiędzy Schwalbe a Gravelking. Na razie mam około 100km na Gravelkingach więc o trwałości się nie wypowiem. 6. Jak już zmieniałem piasty to musiałem zmienić też szprychy. Miałem do wyboru najtańsze za 2zł lub Sapimy Race za 3zł za sztukę. Dopłaciłem te złotówkę od szprychy. Dla jednych skórka nie byłaby warta wyprawki dla innych owszem. Więc jeżeli chodzi o mostek, korbę i blokadę na koło to uważam, że to była zmiana absolutnie na plus. Co do reszty to zmiana szprych, piast i opon na pewno spowodowała, że rower jeszcze lżej się prowadzi, lepiej przyspiesza no i mam spokój z corocznym serwisowaniem ale jednak trochę to kosztowało i szczerze myślę, że w tym przypadku gdybym drugi raz miał takie coś zrobić to bym się zastanowił. A tak poza tym te 800gram mniej czuję wymiernie za każdym razem jak znoszę i wnoszę rower na 2 piętro.
  15. Myślałem, że już nic więcej w tym poście nie napiszę.. ale nigdy nie mów nigdy Minął rok a ja od tego czasu odchudziłem rower o kolejne prawie 800 gram i obecnie Trekking (albo raczej gravel z trekkingową kierownicą) waży około 11.9-12kg. Ale po kolei. 1. Na początku wymieniłem mostek regulowany Satori UP3 110 (370gram) na krótszy 90mm nieregulowany Ergotec Charisma (200gram) - zysk 170gram. 2. Zmieniłem piasty Deore T610 (200+435, łącznie 635gram) na Novatec A141SB oraz F162SB (160+345, łącznie 505gram) -zysk 130gram. 3. Przeszedłem z octalink (823gram) na HII (697gram) - zysk 126gram. 4. Zmieniłem blokadę na koło z Axa Defender (660gram) na Pythonslot (385gram) - zysk 275gram. 5. Zmieniłem Schwalbe Maraton Racer (525gram) na Gravelking SS+ (485gram) - zysk 90gram. 6. Zmieniłem szprychy ze zwykłych (530gram) na Sapim Race (460gram) - zysk 70gram. Łącznie zyskałem 791gram. Dodatkowo planuje zmienić dętki z obecnych standardowych (150gram) na trochę lżejsze Schwalbe (105gram) i zyskam kolejne 90gram przez co waga na stałe będzie się trzymać 11 z przodu Ale to dopiero "przy okazji" jak złapię kapcia. Biorąc pod uwagę, że mam zamontowane na stałe: bagażnik, błotniki, oświetlenie (tył+przód), stopkę, blokadę koła, dzwonek, dwa koszyki na bidon to waga 11.9 jest rewelacyjna !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...