Dobra nie rozumiem tego. Tutaj koleś ma taką samą ramę jak moja, wygląda tak samo i jakby ten sam rocznik (2019), ale z opisu wynika, że to 148x12.
Ja mam 142x12 na pewno. Wyjąłem tą plastikową rurkę wstawioną w miejsce huba na czas transportu i ona ma jak w mordę strzelił 142 mm. I teraz, skoro to taka posrana kombinacja (przód boost, tył 142x12), to:
1. Jaki brać napęd, żeby łańcuch nie był za bardzo przekoszony. Wszystkie kasety mają mniej więcej tę samą szerokość? Wszystko jedno czy wezmę 10, 11, czy 12 speed? Czy z którymś będzie potencjalnie mniej problemów. Najchętniej dałbym 2x10/11 a ostatecznie 1x12. Z którym będzie najmniej problemów?
2. Jeśli wybrałbym 12, to czy na przód muszę dać korbę FC-M7100-1 (52mm chainline works with 142x12). Ale boję się o największe biegi z tyłu, skoro oś 142 to czy przekoszenie nie będzie za duże?
3. Jeśli wybrałbym 2x10 to już nie muszę przejmować się chyba tak chainlie, bo zębatka mała jest mniejsza i nie będzie trzeć o ramę? Czyli mógłbym wziąć np. Deore FC-M6000-2 z chainline 48,8 na przód?
4. Jeśli 2 biegi z przodu to co z mocowaniem pancerza do ramy przy przerzutce z E mount? Muszę mieć na ramie przelotkę dla przedniej przerzutki, o którą pancerz się oprze, czy pancerz dochodzi gdzieś do przerzutki? czy jak przelotki nie ma to da się jakoś to obejść?
5. Ocieranie łańcucha o oponę: Planowałem dać albo 27,5x2,8 albo 29x2,3. Czy ocieranie grozi przy 2,8 czy dopiero od 3,0 wzwyż?