Skocz do zawartości

kamilmozej

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    260
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika kamilmozej

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

19

Reputacja

  1. Ale tarcze są jeszcze niby dostępne, tylko ciekawe ile jeszcze będą, nie były, ostatni był klasy Urban Przez założeniem tematu jak sprawdziłem cenę kasety 105 11 rz CS-5800 to na allegro 289zł trochę się przestraszyłem
  2. Chcę kupić używaną szosę typu endurance. Będzie to moja pierwsza szosa, nie będę się z nikim ścigać, będzie służyć na rekreacyjne przejażdżki po kilkanaście kilometrów. Moje dotychczasowe rowery miały napęd 3Xi taki napęd mi nie przeszkadza. Do wyboru mam rower z tą sama ramą ale na różnym osprzęcie (katalogowo z 2018r) Shimano Sora R3000 napęd 3x9 z kołami noname https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/produkt/grupy_osprzetu/shimano/shimano/43685/sora albo: Shimano 105 5800 napęd 2x11 z kołami Mavic Aksium https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/produkt/grupy_osprzetu/shimano/shimano/43613/105_1 Różnicę w cenie zakupu pomijam, Wybór wydaje się prosty, wyższy osprzęt = wszystko lepsze, lepsze koła, tylko boję się że dla laika będzie to dla mnie bez znaczenia, za to wpakuję się w drogi w eksploatacji rower, bo np. kaseta 11rz to koszt 2 albo 3X wyższy od 9rz. Możecie coś doradzić? Napisać Ile kosztują was remonty takich napędów, ile trzeba mieć łańcuchów w rotacji, jaka jest dostępność części, zamienników np. pojedyńczych koronek do korby, ogólnie koszta eksploatacji takich starszych grup?.
  3. Jeśli uszkodzisz przy tym jakieś narzędzie, to i tak będziesz w plecy więcej niż ten wolnobieg wart.
  4. Ogólnie tych sprzętów nie opłaca się serwisować, jak się zużyje wyrzuca się i kupuje nowe. 2kg młotem wali się po śrubach zawieszenia w samochodówce, tutaj w ten sposób zrobisz więcej złego niż dobrego..
  5. Są na alledrogo te piasty nowe za 49zł 36H, jeśli zgadza się ilość szprych to najlepiej przepleść na nowa, a starą zostawić sobie na części zamienne. Ja też szukałem części do starszej piasty i skończyło się zakupem drugiej, ale nie musiałem przeplatać bo miski były w idealnym stanie.
  6. Jakie macie doświadczenia ze stosowaniem cienkiej taśmy antyprzebicowej do opon? Daje ona coś czy pogarsza? Czy przy łączeniu trzeba docinać na okrągło albo fazować papierem ściernym? Konkretnie chodzi mi o tanią pół- przezroczystą taśmę No-name jak poniżej
  7. Charakterystyczna dzwignia pod kierownicą kojarzy mi się z rowerami z Indii, Pakistanu
  8. Dokumosa ja tego jeszcze nie zrywałem, myślałem że pod zabezpieczeniem nic nie ma Mobil Grease XHP222
  9. Jakich smarów używacie do serwisowania pompek?. Mam w domu kilka, nowe i stare i pouszkadzane i pasowało by je wszystkie rozebrać przejrzeć i nasmarować. Kiedyś starą PRL-owską stalową pompkę stacjonarną smarowało się tłoczysko towotem i było dobrze, innym razem współczesną pompkę nożną, z plastikowym cylindrem i tłokiem na oringu nasmarowałem smarem ŁT i po tym zabiegu zaczęła przy pompowaniu niemiłosiernie ''wyć'.
  10. @Garlock sporo wyjaśniłeś,. Właśnie szkoda że nie kupiłem kartusza z tłokiem. Ale podsunąłeś mi pomysł aby zamiast zwiniętej w kulkę szmaty przełożyć tłok ze zużytego kartusza po silikonie. O ile wymiarami podejdzie
  11. Wybrałem ten bo właśnie ktoś polecał na forum, zastąpi Orlenowskiego ŁT43 do łożysk na początek skoro kartusz jest pełen mógł bym zacząć szerokim patyczkiem po lodach. A taki podobny patent jest w kartuszach Richmanna W kartuszu nie ma chyba typowego tłoka, trzeba dobrać odpowiedni trzonek albo celować w środek aby nie przekręcić denka, dobrze myślę? pędzelek pewnie dobry jest do gwintów i mechanizmów ja zamiast strzykawki będę nabijać mini smarowniczki Nie mam takie dużej smarownicy, ale co ciekawe widziałem kiedyś pedały właśnie z portami do wstrzykiwania smaru
  12. Chyba się wygłupiłem bo zakupiłem smar w kartuszu 400g, myśląc ze są to kartusze pasujące do maszynki do wyciskania silikonu, a to jest jakiś inny system. Jak korzystać z tego kartusza w celach rowerowych? Mam to wydłubywać łyżką na patyku? Jak z tego nabić mini- smarowniczkę z Lidla / Park Toola? Może ktoś już to przerabiał i ma patenty
  13. UNIOR europejski producent narzędzi, również tych rowerowych. Ogólnie Wysoka jakość, dająca sobie radę w serwisach rowerowych. Odkąd pamiętam marka kojarzona z kolorem niebieskim, wszelkie rączki koloru niebieskiego (kiedyś były też czarne), front plakietek opakowań, kolor skrzyneczek itd. Mam kilka starych niebieskich narzędzi miejsce produkcji Zrece, Kovaska c.10 SLO/EU. A o co chodzi z ''nowym'' kolorem czerwonym Uniora? Postanowili sobie zmienić kojarzony z marką kolor od tak, na czerwony, czy to może jakaś tańsza linia dla użytkowników domowych? Coś jak GEDORE i Gedore RED?
  14. Jeśli rama jest stalowa i będziesz to robić sam, to w pierwszej kolejności zamaluj sobie czymś antykorozyjnym, podkładem albo np. Rstopem. Jeśli pominiesz ten krok albo będziesz zwlekać zbyt długo zaraz wejdzie tam korozja. Tylko uwaga! wspomniany Rstop stosuje się na gołą stal, jeśli nawalisz tego na lakier to może wejść w reakcje i zrobić się bąbel
  15. i co nowe tuleje dało radę dokupić czy trzeba było dorabiać albo drutować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...