Skocz do zawartości

Yossarian

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

151 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Yossarian

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

1

Trafne odpowiedzi

  1. Jeśli masz konkretne pytania dot. e-bików fabrycznych w górach to pytaj. Jeżdżę po górach na takim rowerze. 1.Co się tyczy Ghosta to trudno jest znaleźć uzasadnienie posiadania karbonowej ramy w e-biku. Dla mnie jest to wada. Jeżdżąc intensywnie w górach na elektryku rower narażony jest dużo bardziej na uszkodzenia. Na elektryku będziesz jężdził w miejsca gdzie nigdy nie wybrałbyś się na rowerze zwykłym, skały, kamienie, korzenie, gałęzie w szprychach, bagna itp. Przez to częściej też zaliczasz gleby. Waga roweru nie ma żadnego znaczenia, 1-2 kg nie zwiększy zasięgu w zauważalny sposób. Zamiast karbonu kup aluminiowego plus druga bateria i zasięg wzrasta o 100%. (haibike podobno w tym roku wypuścił ramy w których można zamontować 2 baterie). 2.Zasięg 80 km w górach z przewyższeniem 2000m bez problemu na najniższych stopniach wspomagania, dużym wkładzie własnym i baterii 500Wh. Jeśli jeszcze nie ważysz ponad 100 kg to więcej. Jeśli jedziesz na pełnym wspomaganiu i na pełny gaz zasięg spada do maks. 20 km i 1000 m przewyższenia. 3.Tylko 29-er. Stabilność w górach na e-biku jest b.ważna. Jeździsz szybciej po trudniejszych trasach. 4.Nie ma sensu inwestować w drogi napęd w pedelcu. Jeżdżąc intensywnie w górach napęd zajeździsz albo rozwalisz bardzo szybko.
  2. 1.Jeśli rower będziesz użytkował tylko w mieście na utwardzonych ścieżkach bez zjeżdżania w teren to kup przedni napęd. Jest najtańszy, najmniej skomplikowany czyli niezawodny i kupisz najlepszy rower w kategorii jakosc/cena. 2. Ja na Twoim miejscu kierowałbym się przy wyborze takiego roweru warunkami gwarancji i serwisu. Zapytałbym o koszt i dostępność nowej baterii. Z tych powodów nie polecam żadnych "marketowych" chińskich rowerów i kierował się w stronę polskich producentów. 3. Zgodnie z przepisami rowery dopuszczone oficjalnie do sprzedaży powinny wspomagać rowerzystę tylko i wyłącznie w momencie gdy pedałujesz. Gdy przestajesz pedałować silnik się wyłącza. Powinieneś w swojej sytuacji wziąć to pod uwagę. Oczywiście można kupić na rynku rowery w których wspomaganie regulujesz manetką bez pedałowania. Nikt na razie oczywiście tego nie kontroluje i spokojnie można obecnie jeździć na takich rowerach. Problem może powstać w chwili jakiegoś wypadku. Powodzenia
  3. Nie będę pisał o podstawowych różnicach roweru, bo są to dwa różne rowery o różnym przeznaczeniu. Specialized nie wskazuje kto jest producentem napędu, (mnie wygląda on jak Brose) i ma mocno personalizowaną baterię, więc bardzo trudno będzie kupić taniej baterię, a oryginał może kosztować nawet 4000 pln. Jeździłem na wszystkich napędach oprócz Brose i w skrócie: 1. Wszystkie silniki mają taką samą moc i bardzo podobny moment obrotowy. Wszystkie przekazują moc na tej samej zasadzie, im mocniej naciskasz na pedały tym więcej mocy daje silnik. Działą to w taki sposób że poza momentem ruszania, masz wrażenie że silnik nie pracuje tylko ty masz taką łydę. Czuć różnicę w działaniu poszczególnych marek silników, ale trudno ocenić który jest najlepszy. Moc 250 W wystarcza w zupełności do jazdy na najbardziej ekstremalnych podjazdach (z założeniem że to ma być nadal jazda na rowerze z Twoim udziałem w pedałowaniu). Z użyciem najmocniejszego wspomagania wjedziesz na każdy podjazd. Ograniczeniem jest tylko to żebyś nie przepadł do tyłu. 2. Dostępność i koszt serwisu i baterii w Polsce - Bosch i Yamaha (baterie Boscha Yamahy produkowane są w Gliwicach i teraz na OLX dostępne Bosche w wersji bez brandu roweru za 60% wartości). Z Brose jest trudniej, Shimano dopiero wchodzi na rynek, ale montuje je Romet więc może nie jest źle, nie wiem. 3. Do jazdy po górach ważna funkcja to Walk, tzn że w momencie gdy chcesz podejść z rowerem jakieś trudne miejsce to rower sam jedzie powoli i Cię ciągnie. Miała to Yamaha na której jeździłem, ale mam wrażenie że w nowej generacji mogą to mieć wszystkie. 4. Przy jeździe po górach b. ważna jest pojemność baterii. Nie może Ci zabraknąć prądu w miejscu gdzie do powrotu będziesz miał przewyższenie np 800 m, bo się zajedziesz. Są trzy szkoły bardzo duża bateria, dwie mniejsze albo ładowarka w plecaku i 2,5 godz. przerwy w jakimś schronisku. Na baterii 500 Wh, tylko po górach robię ok. 60-70 km. W tym jest oczywiście połowa zjazdów. W tym względzie małą przewagę ma Yamaha, Bosch i Shimano mają mniej precyzyjne wskazania zużycia baterii. 5. Mówimy cały czas o jeździe w górach. Nie ma sensu inwestowanie w tylny napęd. Jaki by nie był bardzo często trzeba go wymieniać. Łańcuch, kaseta i tylna przerzutka dostają mocno popalić. Przy silnikach w tylnej piaście nie ma tego problemu, ale to jest zupełnie inna bajka, takie silniki mimo że dużo tańsze nie można porównywać do napędów centralnych. Różnica w jakości jazdy to przepaść. 6. Przewaga Yamahy to możliwość montażu dwublatowej przedniej przerzutki. Jak braknie prądu spokojnie dajesz radę jechać nie ekstremalne podjazdy. Gdy masz prąd nie ma znaczenia przełożenie. 7. Ostatnie spostrzeżenie, jaki napęd byś nie miał to jadąc w góry wrócisz tak samo zmęczony albo bardziej jak na rowerze bez napędu, przejedziesz tylko 3 razy większy dystans w tym samym czasie. Oczywiście przy założeniu że jazda na rowerze sprawia Ci frajdę i silnik ma być tylko pomocą. Jeśli myślisz o wożeniu się na rowerze z jak najmniejszym swoim udziałem to zasięg podziel przez 3 i kup najtańszy tylny napęd z manetką i dużą baterią. 8. Każdy napęd obniża środek ciężkości więc jest to pomocne przy stromych zjazdach. Jednocześnie trzeba wiedzieć że rower staje się bardziej ociężały na krętych zjazdach. Biorąc powyższe pod uwagę to z dwóch rowerów wymienionych napęd Gianta będzie lepszym wyborem. PS Napędy Boscha i Yamaha są bezobsługowe i nie wymagają serwisowania jako takiego. Nie dotyczy to oczywiście przeglądów gwarancyjnych, jeśli takowe są. Nie wiem, nie czytałem warunków gwarancji. Co do Brose i Shimano podejrzewam że będzie podobnie, ale nie wiem na 100%.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...