Cześć
Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o amortyzatory, stąd pytanie do Was drodzy forumowicze. Zakupiłem crossa z takim wynalazkiem (dość stary - bo rocznik tego amora to 2007) - wiem że nie jest olejowy, ani powietrzy, w środku siedzi zwykła sprężyna. Pytanie - co może być przyczyna bardzo ciężkiego działania blokady skoku? Udaje mi się dopiero jak użyje kombinerek i złapie za blokadę. Pewnie odpowiedź będzie jedna - rozkręć go albo oddaj do serwisu. (popsikałem ciut Wd40 - ale to za pewne słabe działanie z mojej strony )
Dzięki za info
Dostałem taką odpowiedź od kolegi RainbowHunterPL
<Pamiętaj że ten amortyzator nie jest najlepszy to zwykły uginacz pozatym WD40 nie smaruje! zrób mu gruntowny serwis jeśli w środku po tylu latach będzie co serwisować.>
hmm pewnie nie bardzo jest co serwisować
A jakieś propozycję co do amortyzatora crosowego (koła 28) - co nie zrujnuje budżetu a ma blokadę skoku? Ten amorek jest chyba mocno ciężki. Rama AL 20 cali i waga roweru oscyluje wokół 14,5 kg - sporo (rama 20 cali)
Chyba że podzespoły są słabe jakościowo i ciężkie:
• Przerzutka tył SHIMANO DEORE • Przerzutka przód SHIMANO DEORE • Klamki TEKTRO • Manetki SHIMANODEORE 3x9 Speed • Hamulce tarczowe TEKTRO IO • Korby TRUATIV Isoflow • Kaseta SHIMANO 9 speed • Piasty QUANDO • Obręcze RIGIDA ZAC19 • Opony Michelin Transworld sprint
• Sztyca Kalloy
• Siodełko VeloPlush
Średnio się znam i w sumie nie wiem czy osprzęt jest ok... Cena roweru była poniżej 1000 PLN więc nie wiem czy było okazyjnie czy nie ...