To mój pierwszy post na tym forum więc Witam Wszystkich serdecznie!
Użytkuję rower Kross Level A6, rocznik 2009, wersja z hamulcami V-brake. Przez pierwsze 3 lata katowany był na zawodach MTB, a następne 3 lata jeździłem trochę mniej intensywnie MTB + dojazdy do pracy (łączny przebieg około 20-25 tys. km). Chciałbym wrócić do ścigania się, jednak stan niektórych podzespołów to uniemożliwia. Tu pojawia się moje pytanie do Was czy warto inwestować w niego czy dozbierać i kupić coś lepszego/porównywalnego? Budżet to max 2,5kPLN.
Specyfikacja:
Koła: 26”
Widelec: Rock Shok Dart 3
Dźwignie przerzutek: Shimano SLX M660 Rapidfire Plus
Przerzutka tył: Shimano SLX M662 Shadow, długi wózek
Przerzutka przód: Shimano SLX M661
Korba: Truvativ Firex 3.3, 44-32-22 z.
Środek suportu: Truvativ GXP
Łańcuch: CN-HG-53
Kaseta: Shimano SLX, 9 b.
Co do wymiany:
- amortyzator (obecnie to już praktycznie jest kołek, nic nie tłumi),
- koła (pasek na obręczy informujący o ich zużyciu już jest niewidoczny, łożyska w tylnym kole są „słyszalne”, bębenek dogorywa),
- hamulce (chcę zastąpić v-brake’i tarczowymi hydraulicznymi),
- kaseta, łańcuch, przednie zębatki,
- przerzutka tylna (na obecnej są już takie luzy, że po wyregulowaniu trudno wrzucić komfortowo żądany bieg),
- suport (nie wiem czy jest konieczna jego wymiana, pomimo upływu lat i kilometrów nie ma na nim luzów, pracuje bezgłośnie i bez oporów),
- stery (sytuacja j. w.),
- siodełko i inne (linki, pancerze + „gumki”, gripy, osłona na ramę pod łańcuch).
Manetki przerzutek wydają się być w stanie idealnym, były przeze mnie serwisowane i czyszczone. Przednia przerzutka pracuje prawidłowo i nie wykazuje oznak zużycia. Lakier na ramie jest w dobrym stanie. Kasetę, zębatki, tylną przerzutkę chcę pozostawić z tej samej grupy (SLX). Łańcuch – 2x CN-HG53 + 2x spinka Connex. Większość prac jestem w stanie wykonać samodzielnie, także koszty robocizny można pominąć.
Wstępnie obliczyłem, że na zębatki, kasetę, przerzutkę tylną, łańcuchy + spinki, gripy, siodełko, linki itp. Wystarczy mi 800zł.
Nie wiem jaki dobrać amortyzator, koła i hamulce tarczowe tak, by zmieścić się w reszcie założonego budżetu.
Co byście polecili?