Skocz do zawartości

Grm

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia użytkownika Grm

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Jeśli chodzi o temat blokowania koła, to w zasadzie jest sytuacja, w której nawet dobre hamulce hydrauliczne nie zablokują przedniego koła... Podam na moim przykładzie - korzystam z Avidów Elixirów 3 na klockach metalicznych A2Z, z tarczą 180 mm A2Z. Mam dość stromy kąt główki i miękko ustawiony amortyzator. Przy prędkościach przekraczających 10 km/h, na suchym i przyczepnym asfalcie nie dochodzi u mnie do blokady koła, bo przy maksymalnym zaciśnięciu hamulca (1 palcem), jestem po prostu wyrzucany jak z katapulty do przodu i, gdybym uparcie trzymał hamulec z całej siły, bez problemu przelatuję przez kierownicę. (Na zarzuty, że Elixiry 3 nie są dobrym hamulcem hydraulicznym odpowiadam, że się zgadzam, ale na moje 75 kg, z dobrymi klockami i odpowietrzone wystarczają) Tylko, że aby twierdzić, że dobry hamulec hydrauliczny nie jest w stanie zablokować przedniego koła, to trzeba się wykazać złośliwością. A co do tematu... - Zapowietrzony hamulec (miękka klamka, wyraźny spadek siły hamowania po nagrzaniu klocków) - Niedotarte klocki (w zasadzie przy nowych klockach można spróbować ocenić na oko, czy ich powierzchnia nosi równomierne ślady tarcia - siła hamowania powinna wyraźnie wzrastać z każdym kolejnym) - Zatłuszczona tarcza i / lub klocki hamulcowe (metaliczne i półmetaliczne można wypalić w piekarniku / nad otwartym ogniem, żywiczne radzę przełożyć na tył / do szuflady, a na przód kupić nowe; zatłuszczone w deszczu i / lub na sucho prawdopodobnie będą piszczeć, w skrajnych przypadkach po przetarciu umytym i suchym palcem po tarczy powinno potem czuć się na palcach poślizg, najłatwiej sobie zalać przednią tarczę, jak się korzysta z Brunoxa do amortyzatora) - Wybitnie źle ustawiony i mocno dokręcony zacisk, tarcza jest wyginana przy hamowaniu i klocki nie łapią całej powierzchni Hamulce powinny albo podnosić tylne koło na suchym asfalcie, albo blokować przednie koło na zakurzonym asfalcie / żwirze. @Swoją drogą, z tarczą 203 mm spodziewał bym się lepszych wyników. Najłatwiej było by przeprowadzić próbę hamowania zaraz po wyjeździe rowerem z mieszkania. Przy minusowych temperaturach czuję pewną mułowatość hamulca, ale spadek siły hamowania nie jest mocno wyczuwalny.
  2. Klamka hamulcowa jest twarda? Czy jak pojedziesz na zaciśniętym hamulcu przez kilka metrów, czujesz intensywny spadek siły hamowania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...