Skocz do zawartości

Wirgiliusz

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Skąd
    Gorzów Wlkp.

Ostatnie wizyty

160 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Wirgiliusz

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Jeszcze pytanie odnośnie tego kalkultaora. Przeanalizowałem caly wykres i niby wszystko rozumiem ale chyba nie do końca. Pierwszy wykres pokazuje rzeczywiście to co osagam na moim obecnym rowerze. Rzeczywiście na najwiekszym blacie 42 i zębatce przedostatniej czyli 16 maksymalnie ile isągnęłem to 30km/h. A na 14 pojechałem 35. Tylko nie rozumiem jak to liczy!? Ja jakiś mocny w nogach nie jestem. Ale ktoś kto trenuje jest w stanie podejrzewam że pojechać szybieciej? Jak to wylicza ten kalkulator? A drugi wykres pokazuje że mając tylko blat 34 to nawet na 12 jestem w stanie osiągnąć 35km/h? To wychodzi że mógłbym pojechać szybciej niż na moim obecnym rowerzy gdybym wrzucił np 11 ?
  2. Fajny tylko szkoda że nie ma amortyzatorów z przodu.
  3. A tak przy okazji... Czy jeszcze rózni się rower MTB od Crossa? Z tego co ja widzę to szerokośc opon, blaty z przodu (zazwyczaj dwa w przypadku crossa) , kaseta z innym zakresem zębatek no i być może geometria samej ramy w niektórych przypadkach! Czymś jeszcze? A sama rama? W MTB chyba same aluminiowe a w crossowych część stalowa? Bo patrzę na niektóre sklepy i opis rowerów to jak jest aluminum to czcionka pogrubiona. A jak nie aluminium to kombinacje jak tu nie napisać co i potem czytam takie opisy: " Rama roweru Unibike Crossfire Man to solidna i wytrzymała konstrukcja, która zapewnia doskonałą stabilność podczas jazdy. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, gwarantuje nie tylko trwałość, ale także niską wagę – ok. 15-16 kg" I dalej w opisie też ani słowa z czego ta rama jest zrobiona. A poza ramą jakie jeszcze różnice ? Wiem że do crossowych można wsadzić szersze opony ale chyba max do 2,1 !?
  4. O to właśnie mi chodziło. A mamucie kasety to co to znaczy? Że duże? Z dużą ilościa zębatek? Ja chciłbym nowy rower MTB na którym uzyskam przełożenia jak na moim starym a jednoczesnie będe miał korbę z jedną zębatką ze wszelkimi jej zaletami. Bo zalety też mają takie napędy. I jeżeli osiągnę takie przełożenia jak na strym to jestm usatysfakcjonowany. Mój przedział cenowy to 3000-4000zł. I co ciekawe po analizie napędów w rowerach MTB w tym przedziale zauważyłem że najczęściej wstawiają właśnie blaty 32. I wtedy z tyłu kaseta powiedzmy od 11-42 do 11-50. A nieliczne mają blaty 34 i wtedy zawsze widzę kaseta 11-50 albo 10-51. Aż takich zębatek nie potrzebuję . A nie widze nigdzie żeby fabrycznie wstawiano blaty np 36 a kasety maksymalnie do 11-42 ??
  5. Czyli mój stan wiedzy jest taki na chwilę obecną że najlepiej gdyby blat miał 34 lub 36 zębów. A kaseta nie więcej niż 11-46. Bo większe zębatki nie będą wykorzystane. No najgorsze że nie mam gdzie się tym przejechać bo nie znam nikogo z takim rowerem. Najlepiej było by wsiąś i zobaczyć jak to wygląda na jakimś kilkunasto km odcinku płaskim. Póki co zbieram informacje. Patrzyłem na rowery typu cross ale ja nie lubię cienkich opon takich poniżej 2 cali szerokości.
  6. Obecny mój rower ma koła 26. Przyszły zamierzam kupić albo na 27,5 albo 29.
  7. DZięki. Będe musiał to rozgryźć. Koła mam 26 calowe.
  8. Witam Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Czy jestem w stanie z powyższymi napędami odtworzyć to co mam teraz na 3x7 ? Najbardziej chodzi mi po głowie czy dam radę na 1x11 rozwinąć prędkość porównywalną z tym co teraz mam . W moim przypadku to na prostej ok 30km/h Innymi słowy czy na napędach 1x11 czy 1x12 znajdę tak twarde przełożenia jak mam obecnie? Bo spotykam się z opiniami że na prostej rowery z takimi napędami nie są jakieś szybkie.
  9. Powyżej kolega pisze o rowerach z Decathlonu. Przychylałbym sie do jego opinii bo widziałem kilka filmików na YT gdzie kilka osób testowało i dzieliło się opiniami na temat rowerów np Rockrider i raczej pozytywnie było o nich. Nie wiem co dla Ciebie jest duzym renomowanym producentem ale o Decu słuszałem że mają bardzo dobry serwis gwarancyjny. W zasadzie bezproblemowy. Słyszałem nawet że jest najlepszy. A jeżeli chodzi o drobnicę... Wytypowałem sobie kilka pozycji z firm Orbea, Sensa, Ghost, Marin czy GT. Czy to raczej pewne firmy jeżeli chodzi o gwarancje i serwis w Polsce? Upadek firm się zdarzają. Teraz wniosek o upadłość złożyła firma 7Anna... Producent między innymi NS Bikes. Polska firma.
  10. O co mi chodzi to wyjaśniłem w pierwszym swoim wpisie. I w nie podiosłem tam ani razu kwestii gwarancji. Tak jak i w późniejszych wpisach nie zacząłem tego tematu. Odniosłem się do tego co ktoś napisał o dożywotnich gwarancjach.
  11. Liczyłem że cos zaproponujesz... A Ty skupiłeś się na mojej wierze.
  12. Przyglądałem się tym Rockrider również... Ten o którym piszesz to prawie 4000zł. Uważasz że są gorsze od Krossa? Osprzęt widzę jest ok... Co z nimi jest nie tak?
  13. Nie bardzo tę kwestię rozumiem... A gdzie producent określa tę żywtność ramy? W karcie gwarancyjnej? Przeanalizowałem warunki gwarancji Specialized i nie było tam określenia żywotności ramy. Firma owszem daje dożywotnią gwarancję na ramę ale tylko dla pierotnego właściciela. A brzmi to tak: " Dożywotnia gwarancja na wady materiałowe, produkcyjne lub wady wykończenia we wszystkich modelach ram Specialized dla pierwotnego właściciela." W Cannondale też nie widzę określenia żywotności ramy. Tak to wygląda: https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/dozywotnia-gwarancja-na-rowery-cannondale Mam zamiar wydać na rower ok 3-4 tys zł. Będzie to albo coś z MTB albo Cross. Nie ma zbyt dużego znaczenia bo nie bedzie używany w bardzo trudnym terenie ale na polnych czy leśnych drogach, jakieś wertepy, szutry itp. Uważam że modele i z jednej i drugiej grupy się nadadzą. Jazda typowo rekraacyjna 10-50km 3-4 razy w tygodniu. Wymagania śa takie żeby za tę kwotę dostać możliwie najlepszy rower. Ale tak jak powiedziałem nie chciałbym przepłacać za coś tylko dlatego że firma ma jakieś utytuowane teamy czy topowe modele za duże pieniądze albo za logo na ramie. Jestem otwary zarówno na shimano, sram czy microshift. Wcześniej miałem ( a w zasadzie mam) od 12 lat Kross Black Edition 1. Tył to przerzutki acera, przód trolley (nie pamiętam już modeli).
  14. No właśnie ciekawe jak wygląda to w rzeczywistości... Np wspomniany scott daje 3 lata gwarancji na ramę a Orbea (podobna klasa, podobne pieniadze oba MTB) dożywotnią... I np wklepuję w google frazę "pękające ramy Giant"... I wysykakują wyniki i nie napawa to optymizmem zważywszy że to jedna z tych bardziej utytuowanych firm.
  15. Zgadza się. Wiem o tym. Dlatego kupując np. laptopa patrzę na jakość opakowania czyli obudowy. Dla mnie ważne żeby była np z aluminium. Wiem jakie marki mają problemy z pekającymi zawiasami a jakie z pękającymi frejmami (frame). Podobnie z telefonami wiem co i jak jest zaiplementowane. Dlatego tu pytam o jakość ram. Bo tematem nigdy się nie interesowałem. Czy są marki które w konkretnym przedziale cenowym ( np 3-5 tys zł) mają kiepskie ramy które np potrafiły pękać? Czy są firmy które sostują ramy w miarę niezawodne? Bo widzę że np są firmy dające gwarancję dożywotnią na ramę a są firmy jak scott dające 3 lata na ramę. A jak będziesz co roku dokonywał przeglądu w autoryzowanym serwisie to wydłużą ci gwarancję do 5 lat. Chcę się dowiedzieć czy kupując Krossa za 3000zł za z osprzętem X i Treka za 5000 z tym samym osprzetem płacę 2000zł więcej za ramę która tak naprawde jest takiej samej jakości? Bo chcę uniknąć płacenia za logo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...