Testowałem i pomierzyłem dwa Treki 2014 i zarówno wersja alu (Superfly 7) jak i carbon (SF 9.6) miały krótszą górną rurę o około 18mm od deklarowanych oraz odpowiednio podsiodłówki były odrobinę dłuższe o 3-4mm ., także 18.5' miało 602mm TT zamiast 620 ,podsiodłówka prawie 450mm/445 ,
wersja 19.5' miała TT około 622mm wobec 640 deklarowanych.
Moim skromnym zdaniem w Treku Superfly 29 na 2014 rok , można /ze względu na relatywnie mały przekrok / rozważac rozmiar ramy ciut większy i skrócic mostek.
W moim przypadku przy wzroście 182 i nodze 83 ,chyba zdecyduję się na 19.5 i mostek 80mm.
Martwi mnie jedynie mała sztywnośc ram na ten rok(priorytetem przy projektowaniu podobno miał byc komfort tzw Apollo project)
Z drugiej strony w testach carbonów do 2000 Euro większość ram wypadła blado , włącznie z Canyonem CF SL ,na którego sztywność liczyłem biorąc pod uwagę wyniki testów wersji CF SLX ,który grubo przekroczył 100Nm (chyba 118 główka i 130 suport) a wersja cf ledwo 90...
Jedyną ramą z tych tanszych powyżej 100Nm był lekcewazony tutaj Cube Reaction (110Nm) ale brak sztywnej osi z tyłu..
Dylematy...