Skocz do zawartości

TrueFaith

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    175
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Daniel
  • Skąd
    JL

Osiągnięcia użytkownika TrueFaith

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Rower kupiony - jeszcze jako singiel. Faktycznie jest wygodnie, nie spodziewałem się że stalowa rama będzie tak "amortyzować", pomijając jakieś zauważalne dziury/uskoki to jest wygodnie jak na mtb. Jeździ się szybko, podjazdy pod wzniesienia bez redukcji kilku biegów to ciekawe doświadczenie. Na pewno wlatuje kierownica bycze rogi i dłuższy mostek, czuję że będzie idealnie. Teraz jestem mocno zgięty i brakuje tej szybszej pozycji Mam natomiast kilka pytań @MikeSkywalker @skom25 (od razu mówię że nigdy nie miałem nowego roweru, zawsze używki trochę lepszej klasy): 1. Łożyska chodzą dość ciężko, i pedały i w kołach, "dotrą" się czy lepiej to rozebrać i dać jakiś dobry smar? do tego chyba z przodu coś lekko popiskuje 2. Hamulce nie hamują, warto się bawić w czyszczenie/lekki szlif czy te klocki to śmietnik? Aktualnie mogło by ich nie być, szybciej sie zatrzymam wsadzając buta między ramę i oponę 3. Zębatka i kontra pod ostre. Co warto brać żeby się nie połamało, nie pogieło, nie zużyło w tydzień? Trzeba od razu inwestować w jakieś dia-compe czy np. Miche daje rade? 4. Przełożenie, aktualnie jest 44/18 (2.44) i na płaskim jest za lekko, jak była droga minimalnie z górki to nie wkładałem żadnej siły w pedałowanie. 17 zębów (2.59) zrobi różnicę czy od razu brać 15 (2.93)? Na MTB z 30 przełożeniami nigdy się nie zastanawiałem na jakim latam, więc te cyferki póki co nic mi nie mówią 5. Opony, nadają się do czegoś czy mają opór milion watów jak to w większości "tanich" rowerów?
  2. Sprzedam rower Romet Mustang M1, użytkowany sporadycznie, serwisowany na bieżąco. Minimalne ślady użytkowania, sprzęt działa jak nowy. Rama XL 21 cali (na około 175-190cm wzrostu) Przerzutki Shimano Deore 3 przód 10 tył Hamulce tarczowe hydrauliczne shimano Amortyzator z regulacją dobicia/odbicia i blokadą Opony Michelin CountryRacer Gratis uchwyt na napój Mogę dowieźć rower w okolicach Wrocławia Cena 1950 do negocjacji, zależy mi na sprawnej sprzedaży Preferowany kontakt OLX/telefon https://www.olx.pl/d/oferta/rower-romet-mustang-m1-shimano-deore-hamulce-hydrauliczne-CID767-IDPQQNn.html?fbclid=IwAR3YFBQzUj6q0Zlqb_CDaqzrCVWIzVUfEGGMas2hW79wy29i8E-HEr6oUqU Więcej zdjęć zrobię na życzenie dla zainteresowanych
  3. Rower ma być do jazdy (miejska + jakieś tam wypady po płaskim), nie jestem z tych lansujących się, stąd też moja złość(?) na obecne ceny, bo taniej można kupić podstawową szosę na jakimś clarisie niż takie "lepsze" ostre. Ale szosy nie chcę, zdecydowanie wolę wypady w las na mtb, a ostre ma być ciekawym dodatkiem w miasto. Natomiast zależy mi na kierownicy bycze rogi i ewentualnie jakichś lekkich kołach. Chodzi mi o to czy ta rama/widelec nie zacznie zaraz korodować/giąć/rozbijać się, czy suport i korba nie są z jakiegoś guano-litu. No i kolejna sprawa, z moim wzrostem (192) wiąże się też waga 100kg
  4. Brałem go pod uwagę, ale internetowo brak - będę musiał zrobić wycieczkę. Pojawia się natomiast pytanie - czy w taki rower warto później inwestować? Koła, kiera, siodełko itd. No i ten XL - jaki to rozmiar? Bo żadnej rozpiski nie mają
  5. Cześć, Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie myśl zbudowania lub kupna ostrego. W tym roku kolejne podejście do tematu - i zonk. Ceny nawet najtańszych złomów są kosmiczne (przerobione zabytki z geometrią kanapy po 1000-1500zł) a dostępność ram słaba. Zacznijmy od tego że mam 192cm wzrostu - z tego co wyczytałem rama minimum 58 a najlepiej 60/62cm. To już jest spory problem, bo lwia część to 52-56. Do tego dochodzą ceny, w blogach/poradnikach sprzed kilku lat można przeczytać o ramach torowych za 200-300zł. Aktualnie "rama torowa" na allegro o wadze kowadła (nic nie mająca wspólnego z torową geometrią) to 600-1000zł. Ramy loca bikes to prawie 2000 złotych. Gdzie szukać rowerów/części? Rozglądałem się już za starą szosą, ale wszystko za małe... Jedna jedyna 58cm: https://www.olx.pl/d/oferta/kolarka-rower-szosowy-28-cali-rama-58-CID767-IDG4DuJ.html?reason=observed_ad sama rama średnio podoba mi się wizualnie no i widelec do wymiany, ale czy takie coś ujdzie? Myślałem nawet o kupnie "chińczyka" z decathlonu czy media expert, ale tam też brak rozmiarów. Z góry dzięki za pomoc w temacie
  6. A jaki olej lać do tych gąbek smarujących i potem ewentualnie na golenie? Najlepiej coś co dałoby się kupić w rozsądnej ilości. Chyba że taki silnikowy się nada
  7. Fakt zapomniałem podać modelu. Z tego co pamiętam jest to 2013, blokada z manetki, pompowany od dołu. Takie same naklejki jak ten w temacie. Nie chciałbym na niego nie wiadomo jakiej kwoty wydać, w tym roku raczej skupie się na prawie jazdy i samochodzie ale na następny sezon planuję już składać nowy sprzęt na Epiconie/Rebie lub czymś w tym stylu.
  8. Czy modyfikacja z pierwszego postu pozytywnie wpłynie na wybieranie małych nierówności? mrmorty pisał, że amortyzator zaczął nieco ciężej wchodzić na początku ugięcia, co na logikę obniża czułość na małe nierówności. Chciałbym ten amortyzator trochę podrasować zanim złożę nowy rower, najbardziej mnie irytuje właśnie jego ospałość, jak się jedzie po kamieniach czy czymś takim to on w ogóle nie pracuje, lałem mu pod uszczelki trochę oleju wazelinowego co jakiś czas ale dawało to efekt na chwilę, poza tym zawsze po takim zabiegu golenie górne były całe upieprzone w czarnym smarze, możliwe że duża jego ilość się wypłukała. Może pokombinować coś przy tym tłumiku jeśli da radę go rozebrać? Nie wiem czy kombinować na siłę z olejami czy przywrócić widelec do stanu fabrycznego (stały smar + nowe uszczelki). Jak mówiłem priorytetem jest uzyskanie z niego maksymalnej czułości na małe nierówności, potem stawiam na możlwiie długą bezobsługowość.
  9. Ok, trochę zamotałem, potrzebuję samych końcówek i pancerzy dla przerzutki, linkę dla przerzutki mają klamkomanetki, zestaw dla hamulców biorę osobno. Wygląda to tak: http://scr.hu/1i7x/rknd8 Rozumiem, że mam kupić dajmy na to 3 metry tego: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/pancerze/p,pancerz-linki-przerzutki-clark-s,44730.html?qrtc_slt=slt_product_1_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_purch&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75555623&qrtc_pos=1&skad=quartic oraz ileś tam sztuk tego: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/pancerze/p,koncowka-pancerza-przerzutki-4-mm-x-17-mm-accent,8568.html?qrtc_slt=slt_product_1_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_purch&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75518218&qrtc_pos=2&skad=quartic I dwie takie (lub więcej na zapas) http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/koncowki/p,koncowka-linki-hamulca-przerzutki-cx88dp-1mm-1-6mm-aluminiowa-clark-s,13290.html?qrtc_slt=slt_product_1_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_purch&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75554730&qrtc_pos=5&skad=quartic Interesowała by mnie jeszcze taka rzecz, czy na pewno pancerz 4mm do przerzutki nie będzie luźny w ramie ? Wszystkie takie są ? Bo wydaje mi się, że u mnie oba są tej samej grubości, ale może to mylne złudzenie
  10. Jakie pancerze powinienem zamówić do klamkomanetek Altus M310? Te pancerze przycina się zamemu czy w jaki sposób to działa? Ile musiałbym zakupić np. takiego pancerza http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/pancerze/p,pancerz-linki-hamulca-clark-s,45623.html i takich końcówek? http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/pancerze/p,koncowka-pancerza-hamulca-cx15dp-cnc-clark-s,8218.html
  11. Czyli teoretycznie mógłbym kupić to żeby nie kombinować: I do tego te np. klocki Kellys'a? Zaczynam się gubić
  12. Czyli tamte klocki przejdą, a to?: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/zestawy/p,zestaw-linek-i-pancerzy-przerzutkowych-szosa-czarny-shimano,184414.html?qrtc_slt=slt_product_1_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_purch&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75546792&qrtc_pos=1&skad=quartic http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/zestawy/p,shimano-zestaw-linek-i-pancerzy-do-hamulca-mtb-szosa-shimano,36792.html Te przerzutkowe są do szosy jednak innych nie znalazłem (tylko jakieś za stówę). Chyba że niczym się nie różnią te do hamulców i mogę 2 sztuki kupić? Tego Unex'a dużo mają
  13. A coś tańszego i czarnego przede wszystkim? Przykładowo: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/zestawy/p,zestaw-linek-i-pancerzy-do-przerzutek-unex,181311.html http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/zestawy/p,zestaw-linek-i-pancerzy-hamulcowych-mtb-unex,181290.html http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/klocki-okladziny/p,klocki-hamulcowe-kls-controlstop-v-02-para-kellys,429961.html Dałoby radę? A może kupić linkę, pancerz i samemu zrobić? Przy wariancie który podałeś wydałbym więcej na linki i klocki niż pewnie jest wart mój osprzęt Ostatnio zapłaciłem coś koło 50zł za nowe linki i regulację wszystkiego, zaczynam się bać co mi gościu wsadził Nadal też nie wiem czy opłaca mi się wymieniać klamkomanetki. Idę póki co zdemontuje tylną przerzutkę i rozbiorę, zobaczymy co tam siedzi, może kupiłbym nowe kółka? http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/czesci-zamienne/p,shimano-kolka-przerzutki-gorne-i-dolne-deore-lx-slx-i-inne-shimano,2335.html Kaseta i korba są w dobrym stanie technicznym tj. nic nie przeskakuje, ząbki nie są ścięte
  14. Tarcz raczej nie zechcę założyć zważając że mój amortyzator ma piwoty Jak już to zmienię rower po podjęciu się pracy i zarobieniu na coś fajnego. Linki w przerzutkach da radę wymienić? Polecacie jakieś konkretne linki, klocki, pancerze? Wolę wydać parę dych niż parę złotych i mieć coś troszkę lepszego o ile jest.
  15. I cały mój post poszedł w pizdu, ahh te kochane przyciski do cofania stron w myszce. Przednie koło zostało wymienione na jakieś budżetowe, tył był nigdy nie rozbierany i szumi/trze dość mocno, w dodatku jest zupełnie inny niż przód, opłaca się to robić czy lepiej zmienić? suport też był czyszczony przy okazji zmiany ramy, jednak już zaczyna szurać. Zależy mi głównie na tym żeby wszystko było sztywne i twarde, rozwiążą to klamkomanetki + klocki czy raczej przyczyny szukać dalej ? Klamkomanetki też planowałem wymienić, aktualnie są ST-EF65, chciałbym jakieś surowo wyglądające np. http://allegro.pl/manetki-klamkomanetki-alivio-3x8-i5277409005.html http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-deore-lx-3x8-m567-ac8-i5271986427.html etc. jednak nie wiem do końca co wybrać. Zmieniam też siodło (Selle Italia x1?), pedały(Vp559) i gripy ale to na osobny temat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...