Skocz do zawartości

emperex

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika emperex

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. 1) Napęd W starym rowerze miałem 3x9 i wykorzystywałem głównie 3-4 biegi. Ciągle jeździłem na 2 z przodu, a z tyłu poniędzy 3-7. Stąd pomysł aby pójść w 1x9. A żeby to zrobić i tym samym zugradować klasę sprzętu, musiałbym chyba wskoczyć na SLX bo widzę że jest to najniższa grupa wspierająca 1x z przodu? Myślałem o 36/38 zębach z przodu oraz 11-34 bądź 11-36 z tyłu. Jeszcze się nad tym zastanawiam. Idąc w SLX z przodu, wygooglałem taki zestawik (470 zł): Korba SLX FC-M7000 290 zł Tarcza Shimano SLX FC M7000 38T 100 zł Wkład suportu SHIMANO SLX/XT BB-MT800 80 zł Mając SLX z przodu, wydaje mi się że kiepsko byłoby zostawać na Alivio/Acerze, więc poszukałem też jak to wygląda z tyłu. Opcja 1 (1x9) (~420 zł) Kaseta SHIMANO Deore XT CS-M770 (9-rzędowa) 200 zł Manetka SHIMANO Deore SL-M590 (9-biegów) 93 zł Przerzutka tylna SHIMANO Deore RD-M591 (9-biegów) 135 zł Opcja 2 (1x10) (475 zł) Kaseta SHIMANO SLX CS-HG81 (10-biegowa) 150 zł Manetka SHIMANO SLX SL-M7000 125 zł Przerzutka tylna SHIMANO SLX RD-M7000 200 zł Sporo wyszło, około 900 zł za całość albo 470 za sam przód. I nie wiem czy to wszystko pasowałoby do siebie, a tym bardziej do Muirwoodsa. Co o tym myślicie? 2) Oponki Tegoroczny model ma: Vee Tire, Speedster, 700x40, Puncture Protection, Reflective Sidewall, Wire Bead @m0d dlaczego uważasz, że wymiana na Speed Ride'a byłaby jedną z pierwszych rzeczy którą dobrze by było zrobić? Jaką różnicę w szybkości, przyczepności i amortyzacji miałbym zauważyć?
  2. Nieużywane podzespoły można odsprzedać. Wydałem póki co jedynie 1800 z założonych 3000, więc jestem gotów jeszcze trochę dołożyć. Tym bardziej powyższe to żadna deklaracja zakupu – na razie potrzebuję wiedzy, aby ocenić w co warto zainwestować. Ale na użytek tej dyskusji to tak, potraktujmy mnie jak kogoś kto nie ma na co wydać pieniędzy :)
  3. Cześć! Właśnie dotarł do mnie lśniący Muirwoods XXL, rocznik 2019. Zakup oczywiście za namową forumowiczów. Podłączam się pod temat kolegi. 1) Na start chciałbym wymienić wszystkie podzespoły, które są powszechnie uważane za "kiepskie", o ile takowe są w konfiguracji 2019 (jestem początkujący w kwestiach rowerowych). Czy wg Was rowerek ma jakieś słabe punkty, które warto by wymienić już na start? 2) Jestem chętny aby "upraszczać" i redukować wagę. Zastanawiałem się nad wymianą napędu na 1x9 i przy okazji małym upgadzie – nie podoba mi się, że korba jest na kwadrat oraz doceniłbym osprzęt jakości wyższej niż Altus (celowałbym w odpowiednik Deore bądź wyżej). Czy jesteście w stanie polecić jakieś konkretne podzespoły? 3) Chciałbym dostosować ergonomię do moich preferencji tzn. kierownica powinna być wyżej i bliżej – myślę o jakimś mostku regulowanym oraz wymianie kierownicy na bardziej "miejską", taką nieco zakrzywioną w kierunku użytkownika. Jest ktoś w stanie coś polecić? 4) Z akcesoriów będę poszukiwał jakiegoś lekkiego bagażnika, a także zastanowiłbym się nad drugim kompletem kół/opon na długie wyjazdy trekkingowe. 5) Z ciekawości, czy dla tej ramy, która podobno jest stosunkowo szeroka w miejscu kół, jest możliwość zamontowania przerzutek planetarnych typu Alfine? Z góry serdeczne dzięki za wszelkie sugestie! Będę wdzięczny za podrzucanie konkretnych podzespołów, których sami używacie bądź uważacie za bardzo dobre.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...