Skocz do zawartości

adamm

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adam
  • Skąd
    Gliwice

Osiągnięcia użytkownika adamm

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Jestem już po pierwszych rozmowach z Activia, ale tak się rozglądam jeszcze co jest w podobnej cenie z innych marek. Czytałem, że ten Manitou M30 Air, to jest amortyzator OEM z rowerów Cube, odpowiednik Marvel Comp. Ma system MARS, ale nie wiem jakie jeszcze systemy są w nim zwarte. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/manitou-marvel-expert-29-29-er-os-9-mm-1i1-8-i5237281033.html Tutaj pisze o systemie Air Asist, wydaje mi się, że jest poniżej MARS, ale z drugiej strony Expert jest powyżej Compa, więc już sam nie wiem. Jak te systemy Manitou (sprężyna stalowa + powietrze) działają na codzień? Amortyzator jest rzeczywiście czulszy na drobne nierówności? Z moich rozważań chyba odpada RST First, zostaje Epixon, no jest ta Reba (muszę sprawdzić dokładnie potrzebną długość rury sterowej w moim rowerze) no i te Manitou.
  2. Cześć jeszcze raz, A ewentualnie co mozecie powiedzieć o takim amortyzatorze. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5244408727 Ma już trzy lata, ale może wart jest uwagi? Pozdrawiam Adam
  3. Cześć Wszystkim, stoję przed wyborem amortyzatora do mojego roweru. Aktualnie mam Suntour XCR w Scott Scale Comp 29. Rama z główką standardową (nie tapered), oś 9mm. (moja waga 88kg). Wstępnie wybrałem Epixona 29 RL-R od użytkownika Activia. Zastanawiam się, czy w cenie około 1000 złotych mogę dostać coś innego. Kiedyś zastanawiałem się jeszcze nad RST Fist Air 29. Widziałem jeszcze na portalu aukcyjnym ofertę z Manitou M30 Air w cenie 999zł. Rebę jeżeli by się udało znaleźć w tej cenie to tylko używaną, no i na razie jeszcze nie znalazłem - czy to jest wogóle realne? Nowe są najtaniej po około 1500zł. Czy powyższy mój wybór według Was jest ok? Przeskok w pracy i tak będzie duży, ale szukam najbardziej optymalnego rozwiązania w tym przedziale cenowym. Dziś jeszcze zacząłem się zastanawiać nad Epixonem 29 RL-RC, ale on ma oś 15mm i musiałbym zmienić w rowerze piastę, czyli do pierwszej wersji muszę dołożyć ponad 300zł. Jeżdżę głównie po drogach polnych, leśnych - Górny Śląsk i Jura Krakowsko-Częstochowska. Sporadycznie Beskidy. Dzięki za wszelkie opinie. Adam
  4. Jescze raz dzieki :-) Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
  5. A czy moglbym miec prosbe o zmierzenie kilku wymiarow. Niestety nie moge sie o nie doprosic u sprzedawcy. Interesowal by mnie wymiar od siodelka przy maksymalnie wysunietej sztycy do pedala w najnizszym polozeniu. Drugi wymiar od zamkniecia sztycy do kierownicy, lub tez od siodelka w osi sztycy do kierownicy. Chodzi o 17 damska. Ps. Jezeli ktos z Was dysponuje 19 damska to bym prosil o takie same wymiary. Z racji, ze nie ma tabelki w aukcjach dla damskiej wersji zostanie ta informacja rownolegle dla potomnych :-) Z gory dziekuje ... Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
  6. A przy takim wzroscie rower w rozmiarze 17 jest jeszcze z duzym zapasem, czy juz raczej na styk? Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
  7. Witam, Mam pytanie o rozmiar ramy, ale w wersji damskiej. Czy dla kobiety o wzroscie ok 168-169 rozmiar ramy 17 bedzie odpowiedni. Z tabelki na ich aukcjach wynika, ze tak, ale jest na styk z 19. Niestety nie ma tabelki z rozmiarami ramy jak dla wersji meskiej, wiec nie mam jak porownac z aktualnym rowerem (stary cross na stalowej ramie - wymiary ramy jak cos mam zmierzone). Sam sie sklaniam do 17, ale licze na pomoc z Waszej strony. Czytajac watek glownie pisze o rozmiarowce meskiej. Pozdrawiam Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
  8. adamm

    [korba] optymalna 2x10 dla 29er

    Dzieki za informacje. A jeszcze mam pytanie o dlugosc osi, pozostawiles standardowa pod ta korbe czyli 118mm? Udalo Ci sie tak wyregulowac przerzutke, ze wogole nie ociera czy jednak na skrajnych przelozeniach bedzie ocierac? Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
  9. adamm

    [korba] optymalna 2x10 dla 29er

    Jest to moja 4 opcja, ale na razie najmniej sie nad nia zastanawialem. A jaka zebatke zalozyles, tzn od jakiej korby. Ostatnio byla aukcja zebatki 36 zebow z korby slx m665. Zamontowana masz dokladnie w miejsce srodkowej, czy jakos inaczej? Pod katem kosztow to jest na pewno na pierwszy miejscu :-) A mozesz cos powiedziec z praktyki na temat predkosci jakie da sie osiagac. Zastanawiam sie jeszcze czy jak cos to lepiej brac zebatke wlasnie od slx 665 ktora jest dedykowana jako najwieksza, czy wystarczy np z korby deore gdzie byla montowana jako srodkowa - kwestia spadania lancucha poza blat. W razie czego to sruby trzeba wymienic na krotsze? Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
  10. adamm

    [korba] optymalna 2x10 dla 29er

    Witam Wszystkich, mam kilka wątpliwości odnośnie doboru korby do mojego roweru. Stan obecny Scott Scale Comp 29. Korba Alivio M430 44x32x22, przerzutka przednia Alivia Top Swing M430, kaseta 11-34 9rz. W starym rowerze (26) jezdziłem często na blacie, ale teraz po przesiadce na 29er częściej używam środkowej zębatki, a jak już blatu to tak z 3-4 zębatką od dołu z tyłu. Dodatkowo zmienił mi się styl jazdy z twardych przełożeń na bardziej kadencyjny. Zastanawiam się nad zmianą korby żeby otrzymać napęd 2x9. Opcja nr 1. kupno korby 38x24 (prawdopodobnie Deore M615) - tutaj zastanawiam się jak będzie to działać z moją aktualną przerzutką? czy może ktoś potwierdzić, lub też zaprzeczyć że to będzie działać? Zakładam po lekturze tego wątku jak i innych, że korba ta z łańcuchem 9rz będzie działać bez problemu. Jeśli chodzi o przełożenia, to blat 38 zębów wygląda po analizie przełożeń ok, tylko mała zębatka ma 24 zęby. Przełożenia 22x34 lub 22x30 używałem, ale 24x34 też powinno dać radę. Opcja nr 2. kupno korby 36x22 (M545 lub M665), która jest dedykowana pod 9rz. Tutaj chyba musiałbym wymienić przednią przerzutkę na dedykowaną SLX M665, chyba że moja by dała radę. Blat 36 zębów jest na styk, tzn. na codzień wygląda że będzie ok, ale prawdopodobnie max. prędkość to tak koło 50km/h. Mała ma w tym przypadku 22 zęby więc tak jak obecnie. Czytając dane w instrukcji serwisowej linia łańcucha to 46,8mm w stosunku do 50mm obecnie. Czy nie jest to tak że w tym przypadku zębatka 22 i 36 są w miejscach występowania małej i środkowej w 3 rzędowej korbie? Jak tak to czy da się to wyregulować tak żebym mógl używać prawie całej kasety z tyłu dla każdej zębatki bez ocierania o prowadnicę przerzutki? Swoją drogą czy nie będzie problemu z ocieraniem blatu 36 o ramę? (niestety na ten moment nie mogę tego sprawdzić na swoim rowerze). Dla korb dwu rzędowych dedykowanych pod napęd 10rz. linia łancucha to 48,8mm. Opcja nr 3. zastanawiam się jeszcze nad kupnem korby 40x30x22. Kwestia ta sama co w opcji nr 1, czyli współpraca przerzutki Alivio M430 z taką korbą. Główne pytanie, które mam do Was to czy każda z tych opcji będzie możliwa do realizacji, czy też mogą się pojawić jakieś problemy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...