Witam Wszystkich,
mam kilka wątpliwości odnośnie doboru korby do mojego roweru. Stan obecny Scott Scale Comp 29. Korba Alivio M430 44x32x22, przerzutka przednia Alivia Top Swing M430, kaseta 11-34 9rz. W starym rowerze (26) jezdziłem często na blacie, ale teraz po przesiadce na 29er częściej używam środkowej zębatki, a jak już blatu to tak z 3-4 zębatką od dołu z tyłu. Dodatkowo zmienił mi się styl jazdy z twardych przełożeń na bardziej kadencyjny.
Zastanawiam się nad zmianą korby żeby otrzymać napęd 2x9.
Opcja nr 1.
kupno korby 38x24 (prawdopodobnie Deore M615) - tutaj zastanawiam się jak będzie to działać z moją aktualną przerzutką? czy może ktoś potwierdzić, lub też zaprzeczyć że to będzie działać? Zakładam po lekturze tego wątku jak i innych, że korba ta z łańcuchem 9rz będzie działać bez problemu. Jeśli chodzi o przełożenia, to blat 38 zębów wygląda po analizie przełożeń ok, tylko mała zębatka ma 24 zęby. Przełożenia 22x34 lub 22x30 używałem, ale 24x34 też powinno dać radę.
Opcja nr 2.
kupno korby 36x22 (M545 lub M665), która jest dedykowana pod 9rz. Tutaj chyba musiałbym wymienić przednią przerzutkę na dedykowaną SLX M665, chyba że moja by dała radę. Blat 36 zębów jest na styk, tzn. na codzień wygląda że będzie ok, ale prawdopodobnie max. prędkość to tak koło 50km/h. Mała ma w tym przypadku 22 zęby więc tak jak obecnie.
Czytając dane w instrukcji serwisowej linia łańcucha to 46,8mm w stosunku do 50mm obecnie. Czy nie jest to tak że w tym przypadku zębatka 22 i 36 są w miejscach występowania małej i środkowej w 3 rzędowej korbie? Jak tak to czy da się to wyregulować tak żebym mógl używać prawie całej kasety z tyłu dla każdej zębatki bez ocierania o prowadnicę przerzutki? Swoją drogą czy nie będzie problemu z ocieraniem blatu 36 o ramę? (niestety na ten moment nie mogę tego sprawdzić na swoim rowerze).
Dla korb dwu rzędowych dedykowanych pod napęd 10rz. linia łancucha to 48,8mm.
Opcja nr 3.
zastanawiam się jeszcze nad kupnem korby 40x30x22. Kwestia ta sama co w opcji nr 1, czyli współpraca przerzutki Alivio M430 z taką korbą.
Główne pytanie, które mam do Was to czy każda z tych opcji będzie możliwa do realizacji, czy też mogą się pojawić jakieś problemy?