Skocz do zawartości

dwutlenek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    piotrek

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika dwutlenek

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Korba to stara Shimano Deore FC-M532 lecz z wymienionym blatem z 44 na 42 (pojemność to 42-22=20, przerzutka ma 18). Wiem że korby 9 rzędowe są wrażliwe na pracę z 10 rzędowymi przerzutkami + dodatkowo pojemność przerzutki jest mniejsza - czy taki układ będzie się dało prawidłowo wyregulować tylko dla przednich zębatek korby 24 oraz 32 (blatu 42 praktycznie w ogóle nie używam - tutaj może obcierać) dzięki serdeczne
  2. Dziękuje bardzo - a czy może pojawić się efekt obcierania łańcucha o przerzutkę na skrajnych przełożeniach (w związku z tym iż łańcuch 9 rzędowy jest trochę szerszy od 10 rz.) lub w najgorszym wypadku uniemożliwiający prawidłową zmianę przełożeń?
  3. Czy przerzutka przednia np. jak poniżej (10 rz.) https://www.cyklomania.pl/shimano-przerzutka-slx-fd-m672-l-side-swing-3rz-low,id6036.html będzie prawidłowo współpracować z przednią manetką 3 rzędową od grupy 9 rzędowej?
  4. Przeserwisowałem ponownie drugą klamkę która działała prawidłowo. Na chwilę obecną klamka działa jeszcze płynniej niż przed serwisem - tłoczek w klamce zamontowałem również na "mokro". Dzięki raz jeszcze
  5. Kolmark serdeczne dzięki za pomoc i wyczerpującą odpowiedź. Problem rozwiązany. Zamontowałem w klamce tłoczek na "mokro" tj. umieściłem go całego na chwilę oleju mineralnym i dodatkowo zaaplikowałem smaru do tłoczków na górną uszczelkę. Klamka chodzi z taką gładkością jak nowa. W załączeniu przesyłam zdjęcie tłoka - widać na nim iż uszczelnienia tłoczka są w idealnym stanie. p.s. uprzednio smarowałem 2 uszczelki na tłoczku smarem jaki używam do uszczelnień zacisków. Klamka na "sucho" chodziła idealnie lecz po zalaniu układu olejem mineralnym wystąpił ponownie problem z niewracającym tłoczkiem klamki.
  6. Dziękuje bardzo - tego artykułu nie znałem. Wygląda na to, iż tłoczki są zatarte.
  7. witam Jakiś czas temu rozłożyłem obie klamki w celu ich przeserwisowania (klamki mają 2 lata z tym że używałem je przez dłuższy czas w cięższych warunkach - raz było bardzo dużo deszczu, innym razem bardzo duży stopień zapylenia). Po złożeniu obie klamki przez pewien czas działały prawidłowo natomiast ostatnio po naciśnięciu prawej klamki jej tłoczek nie wracał całkowicie do położenia poczatkowego. Po dalszych 2-3 dniach jazdy tłoczek w klamcę zaczął wracać się tylko do pewnego momentu co spowodowało zaciśnięcie się okładziny tarczy hamulcowej (koło z wielkim trudem mogło się kręcić). Po rozłożeniu klamki i zdemontowaniu tłoczka zauważyłem iż nie przemieszcza się ona w sposób płynny i lekko (sprężyna wypychająca tłoczek wewnątrz klamki jest w porządku) w wyniku czego tłoczek można z łatwością wepchnąć lecz samoistnie nie ma on mozliwości wrócić się do pozycji wyjściowej. Do serwisu tłoczka (jego czyszczenia) używałem wyłącznie oleju mineralnego Shimano (nie było żadnego rozpuszczalnika, izopropanolu). Mam wrażenie jakby uszczelki/o-ringi tłoczka zwiększyły swoją objętość w wyniku czego nie przemieszcza się on płynnie. Czy spotkaliście się z taka sytuacja, czy uszczelki na tłoczku (są tam 2 pary uszczelek) mogłyby napuchnąć - jeśli tak to od czego? Czy da się jeszcze to naprawić? serdeczne dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...