Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.10.2013 w Wpisy na blogu

  1. Geax Saguaro 2.2 29er To co skłoniło mnie do napisania tego krótkiego opisu - testu to to że na forum często padają pytania na temat uniwersalnych opon które nie będą ciążyć na asfalcie , a że sam od jakiegoś czasu posiadam wyżej wymienione gumy postaram sie wypowiedzieć na ich temat . Geax to taki odpowiednik znanej w świecie szosowym marki "Vittoria" . Saguaro to w ofercie firmy Geax taki typowy "allrounder" który ma przejechać wszędzie i po wszystkim w granicach rozsądku, często bowiem tak jest że zjeżdżając z szosy natrafiamy na błoto czy głęboki piach a przecież nie chcemy mieć przymusu prowadzenia roweru przez jakiś odcinek i wolimy ( a przynajmniej ja ) go przejechać choćby wrzucając młynek. Opisywane przezemnie opony są w wersji drutowanej o szerokości 2.2 i obręczach o szerokości wewnętrznej 17mm. Oczywiście opisywane gumki można bez problemu zalać mleczkiem - nic nie stoi na przeszkodzie Na forach internetowych możemy znaleźć dość sporo o rzekomej uniwersalności tych opon i niskim zużyciu bieżnika. Waga opon w wersji drutowanej pod koła 29" wynosi ok 830g , fakt to sporo lecz w przypadku również znanego Continentala Race Kinga nie widzę dużej różnicy jeżeli chodzi o kwestie wagii a wolę posiadać odrobinę cięższe opony (saguaro) niż martwić się możliwymi przecięciami opon ( Race King) Asfalt 5/10 - Jest wolniej niż na Race Kingu ( średnia różniąca się ok 2-3km/h) Drogi gruntowe 7/10 Strome podjazdy leśne po utwardzonych ścieżkach i ściółce 9/10 - to właśnie tu saguaro pokazuje swoje pazurki i umożliwia podjazd wzniesień na których race king zwyczajnie buksował po lekkim podniesieniu tyłka z siodła Piach 8/10 Błoto , warunki po kilku dniach deszczu - 6/10 - nie oszukujmy sie opona bez problemu przejedzie przez głębsze błoto czy kałuża lecz o stromych wzniesieniach nie ma mowy . Ogólna ocena opony Opona od czasu zakupu ( Lipiec 2013) przejechała po zróżnicowanych podłożach ok 3200km spisując się przez ten czas wyśmienicie - co prawda środkowa część bieżnika w tylnej oponie już prawie zrównała się ze środkowym ciągłym paskiem lecz i tak uważam że jest nieźle. Moim zdaniem najbardziej uniwersalna oponka na rynku rowerowym w nie wygórowanej cenie i o dobrej odporności na ścieranie.
    2 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...