Skocz do zawartości

[amortyzator] Co zamiast xc 600?


Qba66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie wszystkich zacnych forumowiczów. Tym razem piszę do was w pewnej nietypowej sprawie. Na początku tych wakacji kupiłem nowego bombera Xc600 retro ( 130mm) ETA. Praca amortyzatora mnie zadowala, jednak odgłosy tłumika RV już nie. Co by się nie rozpisywać po prostu mnie drażni to jakie stuki wydaje ( tak, na pewno jest sprawny technicznie - był w w gregorio na gwarancji gdzie rozebrali, sprawdzili i odesłali). I tak teraz stoje przed dylematem co by tu zrobić. Najchętniej sprzedałbym Bombera i kupił coś z RSa - Revelationa z air u-turnem np. Ewentualnie Manitou Minute z 2008 roku - tylko tutaj wielką niewiadomą jest jego sztywność i praca, a nie chce popełnić kolejnego błędu. W koncu chciałbym jakiś amorek na stałe, a nie przejściowy..

 

A w związku z tym sprzedawałbym mojego marcoka. Jakieś pomysły ile to to warte? :)

 

Pozdrawiam i liczę na jakieś wsparcie.

P.S ewentualnie może znacie jakieś fajne promocje gdzie można by kupić coś po dużej przecenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Float to chyba jednak ponad mój budżet. :( Szukam czegoś w okazyjnej cenie powiedzmy 1000-1200zł. Ewentualnie parę "groszy" więcej jeśli byłaby okazja. Dodatkowo obawiam się o późniejszy brak serwisów zajmujących się foxami. A co do Revelationa to jeśli już szukałbym tego na 2009r. ze skokiem 140mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się serwisu floata czy Vanilli bo niewiele drozej wychodzi od RSa. Dopiero talasy i dampery kosztuja chore pieniadze.

Poszukał bym faktycznie jakiegos Floata 140 byc moze RLC lub chociaz RL, Manitou moją opinie znasz.

 

Jak Ci sie nie spieszy bardzo to poczekaj na spadek waluty i szukaj cos u zachodnich przyjaciół.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spadku waluty to może to szybko nie nastąpić, ale fakt faktem - nie spieszy mi się. Mam całą zimę na zmianę. Potem obawiam się, że ceny skoczą w górę. Na allegro jest jeden float RL ale za 1450zł, a to wg mnie nie jest wcale jakaś super okazja.

Czyli, mówicie, żeby szukać na niemieckim ebay'u? Aktualnie nic ciekawego tam nie znalazłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wiem już, że wybór padnie na revelationa bądź foxa floata. Z floatem problem jest taki, ze w ludzkich cenach do dostania jest tylko w USA, a tam oprócz drożejącego dolara dochodzi kwestia opłat celnych i suma sumarum cena wyjdzie znaczna. Z revelationem jest podobnie, szczególnie jeśli chodzi o modele na 2009r ze 140mm skoku. Zastanawiam się więc czy nie wystarczyłby mi model na 2008 rok revelationa air u-turn? Wiem też, że w wypadku RSa łatwiej bedzie o tani serwis niż w foxie. Z ustawieniami również nie powinno być problemu bo jeździłem na Rebie sporo czasu, więc jakieś doświadczenie z podwójnymi komorowcami mam :) Jakieś sugestie?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fox nie jest OCZYWISCIE lepszym wyborem - jest alternatywnym wyborem. rev ma lepszą czulosc na male wyboje ale ciut bardziej sportową charakterystykę w dalszej czesci skoku.

fox jest bardzo miękki jesli ma wykorzystywac caly skok - popularna na allegro wersja rl nie ma regulacji "platformy" - jesli komus zalezy na efektywnosci podjazdow bez wlaczonej blokady to rev z floodgatem jest lepszym wyborem.

 

wersja rlc jest rzadziej dostepna i ta juz moze byc bezposrednim konkurentem revelationa jesli od obu widelcow oczekuje sie tych samych bajerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze do Was pytanie. Na ile byliście/jesteście w stanie wykorzystać skok w RVL z tych 130mm? Bo w rebie pamiętam, że na 115mm udawało mi się wykrzesać ok 105mm skoku podczas jazdy. Jeśli w RVL jest podobnie tzn wykorzystam te powiedzmy 120mm skoku, to wybiorę raczej RVL :) A no i jak się sprawuje air u-turn? Nie ma z tym problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na powyższe pytanie to będę wdzięczny. Poza tym mam jeszcze jedno pytanie. Jak to jest z tymi różnicami w revelationach na rok 2009? Bo chce kupić revelationa 409 dual air ze 140mm skoku. Na stronie Srama jest napisane, że 409 posiada zewnętrzną regulacje floodgate'u a przy opisie 426-tki jest napisane, że "ulepszenie w stosunku do modelu 409: zewnętrzna regulacja floodgate". Do tego zastanawiam się czy modele 409 są dostępne z manetkami na kierownicę czy jedynie z blokadą na goleni. :mellow:

:) W ogóle nie widzę różnicy miedzy modelami 409 a 426. (mówię o wersjach dual air) ;)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porównaniu do bomberów czy foxa rvl wydaje się sportowo twardy przy średnich i dużych nierownościach, na małych jest czulszy niz fox.

z utrunem powietrznym nie ma chyba problemów - poza problemem z kręceniem, które nie trwa mgnienia oka i nadaje sie raczej do redukcji przy dłuższych podjazdach a nie takich, które są co kilkadziesiąt metrów - wtedy kręcenie jest męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sel, też myślę, że chodzi o imbus albo pokrętło, ale czemu w opisie jednego jak i drugiego jest napisane, że i ten i ten ma external floodgate. Tu opis ze strony srama: http://www.sram.com/en/rockshox/trail/revelation/#tab1

 

 

- dla modelu 409: "External rebound, low speed compression to 'Lock' with external Floodgate" czyli jak byk.. "Zewnętrzna regulacja odbicia, wolnej kompresji aż do blokady z zewnętrzną regulacją floodgate'u"

- dla modelu 426: "External rebound, low speed compression to 'Lock' with external Floodgate" czli dokładnie to samo :) Na dole jest jeszcze dodane "UpgradeOver 409: External Floodgate" czyli że niby ulepszenie w stosunku do 409 to zewnętrzna regulacja floodgate :P

 

Albo strzelili gafę i źle na stronie napisali ( co śmieszniejsze zdjęcia na stronie potwierdzają, że oba modele mają zewnętrzne złote pokrętło floodgate..)

 

Tobo, mógłbyś jeszcze opisać swoje odczucia co do tego jak bardzo sportowo zachowuje się RVL? Czy oznacza to, że ciężej wykorzystać zbliżoną do maximum wartość skoku ( wiadomo, że te kilkanaście mm bezpieczeństwa odejmuje). Może też te dodatkowe 10mm skoku wpłynie pozytywniej na wyłapywanie większych nierówności? Bo z tego co się orientuje to Revelation jest taką Rebą ze zwiększonym skokiem. Mnie praca Reby bardzo przypadła do gustu. Czy RVL będzie pracował podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem revelationa u turn air 130 skoku z 2007 roku i foxa floata 32 rl z 140 mm skoku. niby tylko 10 mm mniej skoku ale amor wydawal sie byc taki jakby miał go sporo mniej. kombinowałem cisnieniami, oscylując jednak w ustawieniach takich, że w negatywnej było tyle samo lub więcej powietrza niż w pozytywnej. amor był czulszy niż obecny fox, ale za to progresywniejszy w dalszej części skoku. Myślałem, że spowodowane jest to być może przesiadką z amora o skoku 160 mm (float 36), jednak po zmontowaniu floata 32 rl jego charakterystyka była bliższa co do komfortu i pracy niż charakterystyka revelationa. z obadywanych przeze mnie rock shoxów (także sprężynowych) wszystkie wydają mi się relatywnie twardsze niż np bombery różnej klasy, czy właśnie foxy.

 

dam inne porównanie: bomber z1 fr eta 150 skoku (stalowe sprężyny) jest super miękki w stosunku do sprężynowego pike'a ze skokiem 140 mm czy lyrikiem uturn coil 160 mm. czuć to wyraźnie podczas naciskania widelca w rowerze stojącym i podobnie choć ciut mniej w czasie jazdy. wg mnie oba te rs'y są za twarde. no i ważne jest to, że foxa mogę ustawić powietrzem tak jak chcę a tamtego revelationa nie mogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...