Ja obecnie stosuje zamiennie 2 oleje-weldite wet i przekładniowy 75w80 elfa,oba oleje drogie-ten "rowerowy" w moim sklepie 24zł za setke,a ten "samochodowy" 20zł za 0.5l, na obu olejach jeździłem w różnych warunkach,błoto,sypki piasek,przejazdy przez wode,i różnice między tymi olejami jakie zauważyłem to:
-cena
-kolor(elf jest słomkowy,weldite wręcz brązowy)
-zapach(weldite go nie ma,elf ma specyficzny smrodek)
obydwa oleje charakteryzują się średnią odpornością na wode(co rozumie jako 30km w lekkim deszczu,jazda po błotku i głębszych kałużach),całkiem dobrą odpornością na brud(oczywiscie że łańcuch po 10km robi się cały czarny na ogniwach,to jest według mnie norma że wychodzi syf i kurz sie lepi,ale piasek i inny badziew nie jest chłonięty) co niestety nie zmienia faktu że kurz i piasek i tak znajdą się w łańcuchu.
w "suchych" warunkach na tych oliwkach MOJE ucho sugeruje mi smarowanie po 80-110km("suche"-bo zazwyczaj zawsze jakieś tam błotko czy strumyczek sie dopadnie^^)
Więc ja osobiście uważam że nie ma co przepłacać za olej,chyba że kogoś irytuje zapaszek,czy porząda właściwości oleju,jakich olej na mokre warunki(czyli i przekładniowy) nie posiada;
Co sie nakropi na łańcuch,ten to przepali:D