Skocz do zawartości

kroczu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    121
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Sławek
  • Skąd
    Olsztyn

Osiągnięcia użytkownika kroczu

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Super, dawałem radę na temat słabo naciągniętej linki, a sam straciłem dzisiaj blokadę, zębatka kręci się w nieskończoność bez oporu :\ a na 100% nie przeciążałem tłumika na blokadzie.
  2. @MokryxD za słabo naciągniętą linkę/źle ustawioną zębatkę blokady wykluczyłeś?
  3. 1. potwierdzam - zalanie olejem znacznie zwiększa czułość ale... przy okazji się dopytam czy ktoś z kolegów "zalewających" miał może podobny problem: mianowicie tłumik po jakimś czasie łapie powietrza?/oleju z zalania? i skraca skok? Mi taka sytuacja zdarzyła się najpierw w XCR potem w Epiconie - teraz zalewam tylko lewą lagę (tę od sprężyny powietrznej). 2. czy jesteś pewien, że rzeczywiście jest za twardy? Może to tylko wrażenie spowodowane zbyt mocnym tłumieniem powrotu - też miałem takie na początku - XCM nie ma praktycznie tłumienia, zachowuje się jak buty na sprężynach, epicon po podbiciu koła "przykleja" praktycznie koło do ziemi. W efekcie gdy chcesz poskakać, czy nawet oderwać przednie koło od ziemi jest nieco ciężej, za to możesz gnać z góry po korzeniach trzymając kierownicę prawie że w dwóch palcach. 3. jeśli już jesteś pewien, że za twardy to sprawa jest taka, że wcześniejsze epicony mają trochę inne działanie tłumika niż nowe (piszę na podstawie własnego doświadczenia, bo przez gapiostwo rozwaliłem stary tłumik i mam teraz nowszą wersję); mianowicie tłumiki < 2012r.(około) przy wciskaniu nie stawiały żadnego oporu, te nowsze stawiają i to dosyć spory - może to jest problemem vs. Twoja waga i wtedy rzeczywiście wspominana przez kolegów zmiana oleju w tłumiku mogła by pomóc - ja bym się chyba w nowiusim amorku nie odważył. Z innej beczki, co się może stać z tłumikiem, gdy zapomni się wyłączyć blokadę skoku przed zeskoczeniem z dwóch schodków...:\ Obudowa wybuchła w miejscu kreski z pierwszego zdjęcia - nowy tłumik 200 zł :\
  4. Przymierzam się właśnie do wymiany mojej latarki z diodą XP (niecałe 300lm) na coś mocniejszego, diodę już w zasadzie wybrałem będzie to zapewne XM-L2 T6 3C. Zastanawiam się tylko w zasadzie nad obudową czy X1 czy solar force L2P. Solar wygląda solidniej i w ogóle jakoś tak ładniej, ale bardziej przekonuje mnie optyka TIR wąska X1-ki. W obecnej latarce mam soczewkę, która ostro odcina brzegi strumienia światła i nie jest to za szczęśliwe rozwiązanie na rower. Jak się komuś przyda to daję link forum do producenta/przerabiacza tych latarek ( porównanie wygląda bardzo wiarygodnie ) http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=118414 Pokazana tu jest różnica między poszczególnymi rodzajami optyk. Swoją drogą dopytam się dzisiaj jeszcze wyżej wspomnianego, może do L2P da się zamontować optykę TIR narrow... p.s. post może wyglądać nieco reklamowo, ale nie jestem w żaden sposób powiązany ze sprzedawcą, po prostu właśnie będę od niego prawdopodobnie kupował latarkę.
  5. Zastosowałem się do rady ale w okrojonej wersji, odkręciłem górę, nie wyjmowałem całości tylko wysunąłem górną część na 2 cm, dolałem 3ml oleju i skręciłem. Na razie nie wymieniałem chociaż zastałem pianę, bo mam tylko 2,5W na stanie a ten w środku wydaje mi się sporo "gęstszy". Któryś post sugerował skręcanie na wyciągniętym tłoku, ja zrobiłem po swojemu - na wciśniętym, aby pozbyć się całego powietrza. W rezultacie tłumik zachowuje się na tą chwilę wzorowo - wciska się bez oporu do końca, wyciąga z równym oporem na całej długości (wcześniej pod koniec miałem siorbnięcie i brak oporu). Tak po mojemu to niema najmniejszego sensu wyciągać całych podrobów ze środka, bo strach jest, że można uszkodzić (w końcu nierozbieralny ) a czyścić niema przecież czego, bo wszystko zamknięte i zalane olejem... Za jakiś czas dam znać czy operacja pomogła, czy tłumik znowu się po czasie zapowietrza i traci skok :\
  6. Dzięki za cenną informację, tylko czy ten mój olej nie będzie za "rzadki"? Bo jak mi kilka kropel przy odpowietrzaniu uciekało to ten z tłumika wydawał się gęstszy. Mam wrażenie, że oleju może być tam teraz za mało bo po ostatnim odpowietrzeniu nie tłumił mi tak na 1-2 cm od pełnego rozciągnięcia. Będę miał chwilę to rozbiorę i dam znać co i jak. A jeszcze jedna ważna sprawa: Po prostu rozkręcić to co się daje, niema tam żadnych niespodzianek w środku, że coś wyleci/wystrzeli czy co?
  7. Mam problem z tłumikiem w moim epiconie, mianowicie łyka mi powietrze i po jakimś czasie od odpowietrzenia (coraz krótszym) robi za dodatkową sprężynę powietrzną i skraca skok amorka. Podobny problem miałem w XCR, tylko tam tłumik był nie serwisowalny. Specyfikacja mojego epiconka: - skok 100mm - golenie zalane po 15ml oleju 2,5W motorex Czym to może być spowodowane? Powinienem rozkręcić tłumik i dolać/odlać oleju? Wspomniany motorex 2,5W chyba będzie się nadawał czy za rzadki?
  8. Na 100% nie będzie pasować, zupełnie inne uszczelki.
  9. W żadnym wypadku smarem, tłok szybko zepchnie smar do góry i będzie chodził na sucho i bez uszczelnienia - najpierw stracisz szczelność a potem gumka się wytrze i dopiero będzie problem. Tak jak pokazane na filmiku, zamoczyć smar w gęstym oleju ( hipol mi się kojarzy, ale sprawdź, czy nie jest agresywny dla gumy ) i zalać od góry tymże olejem ( według filmiku 6ml ). Co do uszczelek przeciw kurzowych to wiem z doświadczenia, że sprężynkę łatwo niechcący rozciągnąć - uszczelka nie będzie działać poprawnie, zastąpisz sprężynkę czym innym (np. zipem) ściśniesz odpowiednio - OK, odrobinę za mocno albo za słabo - znowu: uszczelka nie będzie działać poprawnie. Tak więc lepiej przy rozebranym amorku delikatnie wytrzeć od środka i się z nią bez potrzeby nie siłować, a nie maltretować uszczelki kawałkami plastiku.
  10. - uszczelki kurzowe (gumowe, ze sprężynkami) zostawiamy suche, żadnego smaru? Tak, i najlepiej w ogóle mało jak najmniej je dotykać, zwłaszcza sprężynki - stosował ktoś patent z wlewaniem 10-15ml oleju do dolnych goleni? Podobno gdzieś tak zalecają. Ja wlewam po 15 ml, zaleca to sam producent w papierach dostępnych online (PDF-y), mniejsza obawa, że coś zacznie rdzewieć, zacierać się, a i praca odczuwalnie lepsza (na drobniejszych nierównościach) Poza tym można czasem na noc zostawić rower do góry kołami, to olej nawilży te górne filcowe wycieraczki. Ale UWAGA! jak zostawiłem na czas urlopu (niecałe 2 tyg) rowerek do góry kołami, to olej z wnętrza goleni zaczął mi wyciekać pod pod kapslem blokady skoku O_o
  11. Popróbuj z naciągiem linki - może za bardzo naciągnięta, sprawdź, czy linka gładko chodzi w pancerzu - może jest zardzewiała, załamana czy cuś i sprężynka nie jest w stanie odkręcić blokady, może w końcu sama sprężynka niedomaga. Na 90% to to pierwsze. Popuść ze 2-3 mm i będzie cacy.
  12. Rurki PVC ( jeżeli chodzi Ci o taką od instalacji hydraulicznej ) są dosyć solidne, a w miejscu, gdzie te podkładki mają wchodzić niby dochodzi do mocnego ściskania, ale brak jako takiego uderzenia, bo jest ono amortyzowane przez sprężynę powietrzną. Ja bym spróbował, na 4-ech cm na 95% nic nie powinno się dziać. Może masz różne średnice tych rurek, to dla pewności włóż jedną w drugą i będzie pewniak.
  13. A przy 140-tu to goleń nie wypadnie z dolnego ślizgu już?
  14. Według dokumentacji przy skoku 80 są 3 podkładki, przy 100 dwie a przy 120 jedna, więc musisz mieć przynajmniej jedną w środku, to będziesz wiedział, jaki ma wymiar.
  15. Chyba jednak zdecyduję się na epicona. Porównując ceny w wersji z manetką i bez piwotów, bo taka mnie interesuje, wychodzi cenowo różnica nieco ponad 150 zł, z XCR-a w sumie byłem zadowolony przez pierwsze 2 miesiące, potem zaczęły się luzy i ciągłe reperacje przez następny rok z hakiem aż do zgonu ostatecznego ( zabity tłumik olejowy, praktycznie 0 skoku ). Plułbym sobie w brodę przy powtórce z rozrywki ciągłym gdybaniem co by było gdybym dołożył 150 złociszy... A i podkreślę, że nie jeżdżę tylko po mieście a od soli to może mu jakieś ubranko z ortalionu na górne golenie uszyję...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...