Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie

[pomoc] potrzebuje pomocy informatyka w sprawie modemu!


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 14394 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 19:03

mieszkam obecnie w norwegii, korzystam z bezprzewodowego dostępu do internetu w norweskiej sieci telenor.
niestety profil terenu upośledza sygnał i połączenie  często się rwie.
do tego sygnał jest złej jakości i transfer jest niski.

chciałem kupic antenę wzmacniającą do modemu, jednak modem który pracuje z kartą sim telenor nie posiada wyjścia antenowego.

w takim przypadku zdecydowałem się kupic modem w polsce, ktory posiada wyjscie antenowe - modem huawei e 160 g, pracujacy w systemie hsdpa, ktory to protokól obsługuje równiez modem sony, tak więc istnieje zgodność technologiczna.
kupiony modem pochodzi z blueconnecta, więc polska era gsm, jednak modem jest bez simlocka.
huawei posiada gniazdo antenowe, kupiłem do tego antenę, którą testowałem juz na innym huaweiu w polsce (dla moich rodziców).

modem kupiłem na allegro, nie było mnie w trakcie zakupu w polsce, modem przyjechał do mnie w paczce dostarczonej do norwegii przez kolegę.
załozyłem kartne sim norweską telenora, modem posiada wgrane oprogramowanie, więc zainstalował się praktycznie automatycznie jak to instalują sie np gry.
w oknie blueconnect pojawił sie komunikat ze modem "znalazł" siec telenor (więc wygląda na to ze modem działa bez problemu od strony elektronicznej) a po uruchomieniu opcji "połącz":


"powiadomienie o połączeniu sieciowym:  błąd 619: nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem, więc port używany  do tego połączenia  został zamknięty."

no i zonk.
nie znam się na kompach kompltetnie, tak jak na sprawach sieciowych...

może ktoś mi powie co to za typ problemu?

a może ktoś mi powie co z tym zrobić?

Reklama

Reklama
  • Google

#2 .PaVLo.

.PaVLo.

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 864 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 19:24

Możliwe, że modem trzeba skonfigurować do sieci bezprzewodowej, zalogować się do niej itp..
u6163y2014v3.gif
V-Max 82.25km/h - Świeradów Zdrój 2010 Mój szczur
V-Max 81.92km/h - Świeradów Zdrój 2011

#3 Classified

Classified

    Maniak

  • Użytkownik
  • 361 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 21:25

Prowadzę firmę serwisująca średnie i małe przedsiębiorstwa w zakresie IT, mogę ci co nieco doradzić.


619 to błąd dostępu do portów, BlueConnect próbuje się łączyć z usługą a tymczasem modem rozłącza porty.
Zobacz jaką masz wersję firmware w modemie, tj 3.19 czy nowszy? Od 3.19 ten problem się pojawia częściej w Huaweiach.

Problemem jest albo brak zasiegu, albo uszkodzony modem, albo załączone usypianie.
We własciwościach połączenia wybierz "konfiguruj" obok nazwy używanej karty/modemu i odznacz w zakładce "Zarządzanie energią" opcje "Zezwalaj komputerowi na wyłączanie tego urządzenia w celu zaoszczędzenia energii".

Sprawdź zasięg w oprogramowaniu do modemu, może to być po prostu wystarczająco nierówny i urywany sygnał aby modem nie był w stanie przetransmitować "handshakingu" i podłączyć sie do usługi.

Pozdrawiam

Użytkownik Classified edytował ten post 10 styczeń 2010 - 21:26

"Jeszcze jedna taka wypowiedź i całe społeczeństwo rowerowe będę uważał za niewychowanych bachorów. Jak tego nie chcesz to wyloguj się i znajdź sobie inne zajęcie"-Hetman

Moja ERA+ na bikestats

Mój Poisonik na bikestats


#4 zahas

zahas

    Pro

  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 21:25

Według mnie modem nie został skonfigurowany: nie został podany użytkownik, hasło, APN (bodajże takie dane musiałem podać w swoim modemie przed pierwszym uruchomieniem).
A taki patent może ci pomóc w zwiększeniu zasięgu: http://niebezpieczni...demu-usb-video/

Użytkownik zahas edytował ten post 10 styczeń 2010 - 21:35


#5 Classified

Classified

    Maniak

  • Użytkownik
  • 361 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 21:29

Wykorzystanie efektu odbicia w celu amplifikacji sygnału :) Pomysł znany i lubiany.

"Jeszcze jedna taka wypowiedź i całe społeczeństwo rowerowe będę uważał za niewychowanych bachorów. Jak tego nie chcesz to wyloguj się i znajdź sobie inne zajęcie"-Hetman

Moja ERA+ na bikestats

Mój Poisonik na bikestats


Reklama

Reklama
  • Google

#6 zahas

zahas

    Pro

  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 21:51

Poszukałem trochę w necie: spróbuj w Ustawieniach -> ustawieniach sieci w oknie użytkownik wpisać numer telefonu, to samo w oknie "hasło" a jako APN ustawić Telnor

#7 Cuberider

Cuberider

    Maniak

  • Użytkownik
  • 380 postów

Napisano 10 styczeń 2010 - 22:24

Hm..;/
Mam to samo dokładnie co Ty tylko modem jest niższy E156
Dokładnie ten sam błąd wyskakuje mi podczas łączenia z internetem Ja sądzę że jest to wina systemu jak i samego modemu. Te modemy tak czasem mają
Jeżeli byłby źle skonfigurowany modem to w ogóle by nie wykrył sieci. Od razu wyskakuje komunikat "Brak urządzeń lub urządzenie niedostępne"
Ja w takim wypadku robię optymalizację systemu, reset modemu i po chwili już nie ma tego komunikatu
Czasem pomaga wyjęcie i wpięcie go w inny port USB(rzadko)

Reklama

Reklama
  • Google

#8 Hanzo

Hanzo

    Maniak

  • Użytkownik
  • 518 postów

Napisano 11 styczeń 2010 - 07:13

Tobo, nie wiem czy znalazłeś ale jest dobre forum o internecie komórkowym. Nazywa się "Bez kabli" tu masz link klik.
Z tego co zrozumiałem próbujesz przez program blueconnecta połaczyć sie z norweską siecią. Na twoim miejscu spróbował bym ręcznie skonfigurować połączenie, bez używania tego programu.



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post