Skocz do zawartości

[przerzutki] zamiana altus na SLX


Vigolec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam rower Merida Crossway 40D.

Wg specyfikacji:

Przerzutka P Shimano M370 48

Przerzutka T Shimano Altus 9

Manetka P/T Shimano Altus Rapidfire

Korba SR Suntour XCM 48-36-26 CG

kaseta Sunrace CS-M9 11-32

 

Musiałem zmienić hamulce, bo padły mi Promaxy. Kupiłem i założyłem Shimano SLX. I chodz mi po głowie zmiana reszty osprzętu. Czy Mogłbym na razie zmienić tylko manetki i przerzutki? Czy to zagra z kasetą i zębatkami na korbie? czy lepiej wymienić też kasetę? Jeśli tak, to cxzy wystarczy wymiana kasety czy trzeba wymieniać załą oś w kole? A co z korbą? Mam nadzieję, że wyrażam się w miarę sensownie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostajesz na napędzie 9s to poszczególne elementy możesz zmieniać stopniowo (dostępność lepszych nowych części pod 9s na Alivio się kończy) , jeśli chcesz coś jeszcze wyżej to już 10s a tym wypadku przerzutka tył , manetki , kaseta i łańcuch do wymiany na raz (korba jeśli nie zajechana może zostać bo dla niej nie robi różnicy 9 czy 10).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje "cudaczenie" w rowerach Romet Gazela 4,0 (2014 r.) i Jolene (2013 r.) 

Zaczynałem od wymiany manetek i to od razy na XT.

 

Romet Jolene z 2013 r.

11s1oc3.jpg

 

Romet Gazela 4,0 z 2014 r.

33l06yq.jpg

 

W Gazela tylko ta zmiana ogromnie poprawiło komfort zmiany przełożeń.

 

jka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :-)

 

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

Jeśli zostajesz na napędzie 9s to poszczególne elementy możesz zmieniać stopniowo (dostępność lepszych nowych części pod 9s na Alivio się kończy) , jeśli chcesz coś jeszcze wyżej to już 10s a tym wypadku przerzutka tył , manetki , kaseta i łańcuch do wymiany na raz (korba jeśli nie zajechana może zostać bo dla niej nie robi różnicy 9 czy 10).

 

Dla pewności - jeśli chcę przejść na 10s, wymieniam manetki, przerzutki, kasetę i łańcuch. A co z osią tylnego koła - czy jest tak jak pisał siimon, że stara zostaje i będzie grała z nową kasetą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro do tej pory miałeś 9s to miałeś tylną piastę z bębenkiem pod kasetę 8/9s a ten jest taki sam dla 10s , tak więc żadnego elementu tylnego koła nie musisz zmieniać - wszystko będzie pasować. Pod 10s na raz potrzebujesz : manetki ,tylnej przerzutki , kasety i łańcucha (przednia przerzutka ma dużą szanse na współpracę z 10s , ale to się okaże jak zamontujesz całość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK. Zmieniam na 10s. I kolejne pytanie - deore, SLX czy xt. Ja wiem, ze najlepiej mieć w życiu wszystko co najlepsze, ale czy do jazdy rekreacyjnej - wycieczki po asfalcie, szutrze, trochę ostrych podjazdów, ale żadnych górskich, leśnych ścieżek z kamieniami i korzeniami - naprawdę potrzebuje xt? Z tego co wyczytałem, chyba deore byłoby wystarczające, ale może mała ekstrawagancja w stronę SLX nie gdzie grzechem? On i kwestia manetek - czy xt bedą naprawdę kolosalnie lepsze od SLX i czy jeśli tak, zagrają z napędem SLX? Uff... Dużo pytań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deore w zupełności wystarczy , warto dołożyć do manetek XT- tu bedzie czuć różnicę (będą całkowicie kompatybilne i z Deore i z SLX). Z SLX ewentualnie warto korbę bo jest Hollowtech II (ale to bardziej wagowo niż jakościowo względem Deore).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze jedno pytanie - mam hamulce SLX I -spec B. Czy lepiej brać manetki xt SL-m780 mocowane na obejmę czy na I-spec?

To zależy od twoich preferencji , jeśli zależy ci na monitorkach to wersja na obejmę jeśli nie to możesz brać I-Spec B (ale tu masz ograniczony montaż tylko do 4 typów hamulców - M615 , M675 , M785 , M985).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się jeszcze czy ten rower wart jest takiego nakładu kosztów.

Hmm... Cały czas się zastanawiam. Hamulce wymieniłem, bo promaxy padły. Tylna przerzutka zaczyna świrować. Czasem trzeba sobie zrobić przyjemność. Wydaje mi się, że ten rower po poniesieniu wspomnianych nakładów będzie całkiem fajnym  rowerem jak na moje potrzeby. Rama mi pasuje - zresztą, gdybym chciał ją zmienić w przyszłości, to będzie chyba co na nią pozakładać? Kluczem do wszystkiego jest to, czy obecna korba dogada się z resztą. Bo jeśli nie, to suma wydatków przestanie mnie cieszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli korba nie jest zajechana to bez problemu będzie współgrała z resztą napędu 10s (jeśli masz wątpliwości zrób zdjęcia zębatek korby). Jeśli ci rama odpowiada rozmiarem i geometrią to jak najbardziej jest sens modernizować (w rowerach crossowych w przedziale cenowym ok.3k lepszych ram od twojej nie montują). Z czasem jeszcze wymienisz amor , koła i będzie świetna maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTB - przy założeniu, że jednak chciałbym "zaszaleć", czy jesteś w stanie ocenić, czy to wszystko będzie do siebie pasować i zagra z moją ramą?

  • WKŁAD SUPORTU LX XT SLX SM-BB70B BSA SHIMANO
  • Przerzutka przednia Deore FD-M611 10rz 28,6/31,8/34,9mm
  • Mechanizm korbowy SLX FC-M670 (48x36x26T / korba 175 mm / osłona)

BTW - serdzeczne podziękowania za pomoc :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko pozakladane. Tylko brak czasu na regulację. Mam pytanie odnośnie korby - założyłem SLX hollowtech. Posmarowalem gwinty smarem typu towot, dokrecilem francuzem, co nie najlepiej wpłynęło na wyglad suportu. I wyczytałem, że warto użyć specjalnego smaru zapobiegającego zapiekaniu. Rozkręcać, kupować smar i skręcać od nowa, czy zostawić jak jest?

 

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana dokonana. Wszystko chodzi przepieknie... poza jednym. Prawa manetka deore xt -sl780 - przy wrzucaniu na wyższy bieg (zrzucanie w dół kasety), czuć wyraźny opór, a potem jest wyraźny i głośny klik. W drugą stronę idzie lekko i jest delikatne "cyknięcie". Czy tak ma być? Przerzutka tył SLX, kaseta slx 10rz

 

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok z linką. Zresztą taki sam efekt był "na sucho" czyli kiedy linka nie była w pancerzu. Pobawiłem się jeszcze chwilę i sam nie wiem - może jestem przeczulony? Ale zastanawia mnie z koleji inna rzecz - poczytałem o systemach w tej manetce, czyli instant relase, 2-way relase i multi relase. Z tego co pisze, multi relase umożliwia jednoczesną zmianę o 2 biegi, a w moim przypadku, gdy docisnę dzwignię do końca, mogę zmienić o chyba 4 lub 5 biegów. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Multi relase przy lekkim naciśnięciu zrzuca o jedną a przy maksymalnym o dwie koronki , jeśli zrzuca więcej to nie jest normalne i coś jest zrąbane w mechanizmie , trzeba by rozbierać i zobaczyć , ale skoro są nowe to odsyłaj z powrotem do sklepu powołując się na rękojmię - nie zgodność towaru z umową .

 

EDIT

Multi relase działa o 2 przy zrzucaniu na mniejsze koronki (występuje wówczas "klik") , przy wrzucaniu na większe (kciukiem) maksymalne wciśnięcie dźwigni daje przeskok o 4 koronki.

Jeśli możesz to wrzuć jakiś filmik w czym problem , bo być może wszystko jest ok a inność manetek powoduje twoje obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując :

 

rower Merida Crossway 40D.

 

Przerzutka P Shimano M370 48 => Shimano Deore FD-T611 10rz

Przerzutka T Shimano Altus 9 => Shimano SLX RD M-670

Manetka P/T Shimano Altus Rapidfire => Shimano Deore XT SL-M780

Korba SR Suntour XCM 48-36-26 CG => Shimano SLX FC-M670 48-36-26

kaseta Sunrace CS-M9 11-32 => Shimano SLX CS-HG81 11-36

Hamulce Promax Deceipher => Shimanno SLX

 

Największa radość w tym wszystkim, że zmieniłem wszystko sam. To nawet nie to, że poczułem się bohaterem we własnym domu. Teraz wiem, że mogę góry przenosić, a Steve Jobs czy Elon Musk to leszcze w porównaniu ze mną.

Oczywiście droga do sukcesu nie była pozbawiona wybojów. Na dwa dni przed przybyciem paczki z nowym ustrojstwem, zrobiłem fikołaszka na rowerze. Tył zaczął halasowac w trakcie jazdy, ale olałem to, bo nowe miało nadejść. I gdy nadeszło i zaistniało okazało się, że klops. Nie da się ustawić. Jak zwykle pomogły internety. Po wyprostowaniu haka przerzutki - miód. Wszystko chodzi jak marzenie - cicho, płynnie. Zmiana biegów nawet przy obciążeniu bezproblemowa. Możliwość wrzucania o 4 w górę i zrzucania o 2 w dół rewelacyjna.

Czy to miało sens? Myślę, że tak. Nie drąże, czy lepsza praca to autosugestia, czy faktycznie wyższa klasa się sprawdza. Radość z majterkowania i wrażenia po - bezcenne.

Minus to wydana kasa. Ale, że pieniądze szczęścia nie dają, trzeba się ich szybko pozbywać przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...