Skocz do zawartości

Od czego zacząć przygodę z rowerami ?


Gontar3d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Chciałbym zacząć swoją przygodę z rowerami.

Zacząłem od czytania, chciałem na początku zapoznać  się z typami rowerów , poznać ich specyfikacje.

Byłem w różnych sklepach rowerowych.

I w sumie najbardziej podobają mi się rowery górskie typu MTB ( wiem też , że zakup takiego typu będzie najlepszym wyborem jesli będę chciał używać roweru w proporcjach 70 miasto 30 góry/lasy)

Podobają mi się ogólnie roweru z grubą ramą i dużymi oponami. Mogą być nawet 28 opony.

Głownie zależy mi na tym, żeby rower miał właśnie duże opony które zapewnią dobry komfort,  amortyzatory no i fajny  wygląd.

Jestem młody, mam 23 lata więc chciałbym aby rower wyróżniał się trochę , miał nowoczesny design :)

 

 

Jaki rower polecalibyście dla poczatkującego rowerzysty ? :)

 

Pogrzebałem trochę i trafiłem na ciekawą promocję na model Kross Level R3

http://www.top-narty.pl/rowery/mtb-hardtail/level-r3-1-2-detail

Jestem wysoki mam 189-190 cm wzrostu.

Więc podejrzewam, że rama L będzie idealna.

 

Cena mogę powiedzieć tak w granicach 1000-2500 zł ( jeśli będzie warto dołożyć do  jakiegoś modelu to chętnie)

 

Pozdrawiam serdecznie i liczę na waszą pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te góry to jakieś porządne? Masz upatrzone jakieś konkretne trasy, po których będziesz chciał jeździć tym rowerem? Bo jak nie, to mam spore wątpliwości, czy rzeczywiście MTB będzie takim świetnym pomysłem. Po drugie, nawet nie patrz na rowery z napędem 3x8. To już mocno przestarzała technologia i od lat nie używana w rowerach nawet ze średniej półki. Po trzecie: jeśli jesteś w stanie dołożyć, to szukaj roweru z amortyzatorem powietrznym. W przeciwieństwie do tych ze sprężyną stalową - będzie działał (czyli amortyzował, a nie tylko uginał się).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ostatnio zaiwestowali w rowerki. Jeden krossa, drugi rometa. Oba rowerki fajne oba kolo 1800. Kross osprzet Allivio, wiec slabo, ale wiadomo dziala! Romecik na SLX wiec juz jest dobrze. Hydraulika Shimano, wiadomo nie sa to najlepsze hamulce na rynku. Amorki na sprezynie. Za 2500 naprawde kozesz kupic cos fajnego. Szukaj na osprzecie SLX, Deore, XT ponizej nie ma co schodzic. Hamulce fajnie gdyby byly Avidy, a amorek rock shox, ale do 2500 nie bedzie w nim zadnego dobrego rock'a na powietrzu. Skad jestes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za celne uwagi.

 

Jestem z okolic Warszawy.

Góry to raz- dwa razy w roku wypad  gdzieś w okolice Tatr itp :) Tak to częste wypady ze znajomymi gdzieś nad wodę itp.

 

Szczerze mówiąc najbardziej wizualnie podoba mi się Cube Aim Pro 29 "  2016, utargowałem go na 2000 zł. Ale osprzętowo podobny do tego Krossa :(

Myślałem też,żeby samemu coś złożyć ale nie wiem czy podołam ;)

 

Szukam też używanych Cube z osprzętem Deore i amortyzatorem Shox.

Modele Analog 29 można wyrwać w okolicach 2k ale nie ma rozmiaru ramy , która byłaby dla mnie dobra :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Koledzy ostatnio zaiwestowali w rowerki. Jeden krossa, drugi rometa. Oba rowerki fajne oba kolo 1800. Kross osprzet Allivio, wiec slabo, ale wiadomo dziala! Romecik na SLX wiec juz jest dobrze. Hydraulika Shimano, wiadomo nie sa to najlepsze hamulce na rynku. Amorki na sprezynie. Za 2500 naprawde kozesz kupic cos fajnego. Szukaj na osprzecie SLX, Deore, XT ponizej nie ma co schodzic. Hamulce fajnie gdyby byly Avidy, a amorek rock shox, ale do 2500 nie bedzie w nim zadnego dobrego rock'a na powietrzu.
Śmiać mi się chce, jak takie rady czytam :P
Czemuż to koniecznie musi być RS?
Informacje o wysokiej jakości niskopółkowych Avidów też jakoś mi umknęły w gęstwinie forum. Zdradzisz jakieś szczegóły? Tak na marginesie, w mojej rzeczywistości to właśnie SLX od Shimano mają najlepszy stosunek jakości do ceny (ergo: uchodzą za najlepsze na rynku). A w Twojej? :P
"Allivio" słabe do amatorskiej jazdy? Ale Deore już spoko? A masz na myśli jakiś konkretny podzespół, czy po prostu napis na tylnej przerzutce tak Cię jara, że od razu 30 sekund/km zyskujesz?

@Gontar3d: ten rower masz na myśli? Jak tak, to nawet kijem nie tykaj. Napęd 3x8 Tourney/Altus nie nadaje się nawet do płaskiego lasu, nie mówiąc o wypadach w góry. Jego praca pod obciążeniem delikatnie mówiąc jest nędzna, więc na podjazdach będzie tylko wkurzać.
Rzuć sobie okiem na rowery Northteca. Głowy nie urywają (XCM, hamulce m355), ale mają chociaż napęd Alivio 3x9 z przyzwoitą korbą i manetkami. Generalnie wybij sobie z głowy nowe rowery znanych marek. Szukaj albo po producentach typu Northtec/Silverback, albo używek. Inaczej kupisz badziewie (napęd 3x8 Altus/Tourney, "amor" typu XCT/XCM, hamulce Promax) za niemałą kasę

To tak na szybko, może forumowi łowcy okazji podpowiedzą coś ciekawszego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , bede celował w używki tak za około 2tys :)

 

A coś takiego byłoby już w miarę spoko: http://olx.pl/oferta/cube-analog-29er-rock-shox-rok-2014-rozm-18-cali-CID767-IDflaQp.html#d0bba82dd0 ??

 

Jeśli mam 189 cm wzrostu przy wadzę 78 kg  to chyba  rama  21  od Cube powinna być dla mnie w porządku nie ?

 

Tak szczerze mówią to ja w 80% przypadkach miasta i asfalt do takiego celu fajniejszy byłby rower crossowy ale  ja  po przejażdżce mojego kolegi 29er MTB już nie moge sobie ich wybić z głowy :P

 

 

EDIT: Zdecydowałem,że przemęcze się na moim starym rowerze a nowy kupie jakoś po sezonie  upatrzę jakąs promocję i poszukam lepszego modelu :) Czytałem na forum, że w sklepie  bike -discount są ciekawe promocje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak szczerze mówią to ja w 80% przypadkach miasta i asfalt do takiego celu fajniejszy byłby rower crossowy ale  ja  po przejażdżce mojego kolegi 29er MTB już nie moge sobie ich wybić z głowy
Znam ten ból ;) Jeśli jest ryzyko, że miasta będzie coraz mniej, a lasu więcej, to nawet nie taki głupi pomysł. Tylko serio pomyśl o zwiększeniu budżetu. Powietrzny amortyzator (nawet podstawowy) naprawdę robi różnicę. Drugim takim elementem są manetki. Zawsze w cieniu tylnej przerzutki, a dużo bardziej wpływają na to, jak będziesz odbierał pracę napędu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...