Skocz do zawartości

[Serwis] Epicon RLRC 29 100mm


Marcin9

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj na You Tube może coś tam będzie.

Już szukałem na yt ale nic nie znalazłem. Szukałem też na stronie sr ale nie znalazłem.

 

 

spierdzielił cały kartridż

  Tego raczej nie będę na razie ruszał ponieważ 1000km to chyba za mały przebieg na rozkręcanie kartridż i wymianę oleju w nim.

Na razie chciałbym tylko wymienić olej w lagach i nasączyć gąbeczki jeśli są w tym amortyzatorze.

Jaki olej polecasz do dolnych lag i gąbeczek jeśli są? Jakiś smar muszę kupić czy wystarczy tylko olej? 

 

Ps. Jest to rocznik 2014 

Edytowane przez Marcin9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto ci chodziło!!! Na dolne lagi lejesz olej w miarę rzadki tj 2,5W. W Epiconach to musisz uważać od strony popychacza bo tam od zewnatrz jest tylko podkłądka i srubka i nie ma żadnego uszczelniania od wewnątrz w porównaniu od strony kartridża. Po uszczelnieniu tej śrubki, (tzn jakaś podkładka gumowi itp.) to możesz wlać po 15ml z każdej strony, 

Co do uszczelek olejowych to tam już zamocz je w miarę gęstszym oleju z tego względu że dłużej wtedy to trzyma i nie wysusza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin9 czy jak będziesz rozkręcać tego amorka, to możesz nagrać jakiś filmik, czy ew. potem napisać jakaś instrukcję dla potomnych ?

@ACTIVIA czy serwis EPICONA RLRC z 2012 będzie się różnić od tego tuta 2014?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

popychacza bo tam od zewnatrz jest tylko podkłądka i srubka i nie ma żadnego uszczelniania od wewnątrz w porównaniu od strony kartridża
Jako uszczelniacz mogę użyć kawałka dętki?

 

 

 

 

@Marcin9 czy jak będziesz rozkręcać tego amorka, to możesz nagrać jakiś filmik, czy ew. potem napisać jakaś instrukcję dla potomnych ?
Postaram się porobić zdjęcia i opisać na forum ale dopiero za tydzień  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętka nie jest odporna na olej, zacznie się rozłazić, najlepiej było by kupić uszczelniasz tego typu :

http://www.sklepdlarolnika.pl/uszczelka-metalowo-gumowa-227x30x2-wspomaganie-c-385a/989/produkt.htm

można też kupić zwykły o-ring .

Powinny być w każdym sklepie z częściami do ciężarówek lub innym sklepie technicznym, w Jarocinie pewnie się taki sklep znajdzie ... np tu:

http://www.autoport-jarocin.pl/

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisałem na allegro Uszczelka metalowo-gumowa i wyskoczyło takie coś http://allegro.pl/uszczelka-metalowo-gumowa-pompy-wspomagania-nissan-i5351828448.html :w00t: Ta cenna to chyba jakiś żart lub pomyłka   :icon_lol: no chyba że jest wykonana że złota  :teehee:

Na szczęście są też w normalnej cenie http://allegro.pl/podkladka-uszczelka-metalowo-gumowa-14mm-i5394405533.html

 

 

Powinny być w każdym sklepie z częściami do ciężarówek lub innym sklepie technicznym, w Jarocinie pewnie się taki sklep znajdzie ... np tu:

Dzięki jutro skocze do tego sklepu może będą mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin9 czy jak będziesz rozkręcać tego amorka, to możesz nagrać jakiś filmik, czy ew. potem napisać jakaś instrukcję dla potomnych ?

 

@ACTIVIA czy serwis EPICONA RLRC z 2012 będzie się różnić od tego tuta 2014?

 

Z góry dzięki.

 

Pozdrawiam

 

 

Różnią się tylko grubością rurek tej części dłuższej. z 2014/15 mają już grubsze i lepsze kartridże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie podpiszę się pod temat.
Zacznę że amor miał już na początku sezonu iść na serwis, ale ze względu na braki finansowe pomysł musiał czekać, aż do dzisiaj kiedy urodził mi się z nim problem.
W Amorze puściła blokada, najprawdopodobniej na blokadzie za duża dziura (tak to jest jak się komuś daje przejechać i zaczyna się bawić) (i rozkręciła się śruba oznaczona strzałką, temat już kiedyś przerabiałem więc skręciłem i blokada wróciła, ale tym razem doszło do wycieku oleju, bo jak wyciągałem kartridż to olej już poleciał, musiało się tak rozkręcić że uciekł. Wyciek był na tyle spory że postanowiłem wymienić zawartość kartridźa tylko teraz nie wiem jak i ile go tam wlać, czy do 1 czy 2 czy może do obu tylko jak to później skręcić by nie ulać ?
amor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wlewać wtedy kiedy te dwa są skręcone zaś ten czarny odkręcony. oczywiście idzie zalać olejem kartridż mając rozkręcony sam środek lecz jak nie za bardzo wiesz jak to robić to nie polecam bo wystarczy że lekko chwycisz czymś rurkę i możesz już mieć kłopoty poprzez problemy pracy popychacza, ze względu że te rurki są cieńkie.

Nigdy nie używaj żadnych kleszczy do przytrzymania rurek!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę lipa rozumiem że ten czarny mam odkręcić, tyle że on nie za bardzo chce się odkręcić, a nie chce tak jak piszesz łapać czymś bo mogę powyginać i albo jeszcze gorzej coś zrobić więc chyba będę musiał wlać jak będą miał rozkręcone 1 i 2 ile trzeba wlać tego oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej by było gdybym ci go wysłał, ale w obecnej sytuacji nie posiadam nawet na browara na dzisiejszy mecz a co dopiero na serwis amorka :) 

muszę zrobić na razie we własnym zakresie to co się da, a serwis i tak jest w planie więc jak tylko zdobędę fundusze na pewno się odezwę
posiadam olej 10w do amortyzatorów motorowych i z braku laku chyba go wleje 
nie będę miał do ciebie żadnych pretensji, jedyne jakie mogę mieć to do siebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...