Skocz do zawartości

[torby/sakwy]Wyposażenie roweru w torby - potrzebna pomoc.


jaruone

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia przy doborze "sakwojaży"   ;) do mojego "bajka" - Unibike Voyager z bagażnikiem. W zależności od cen planuję kupić wszystko "na raz" lub stopniowo - wychodzę z założenia , że lepiej odczekać trochę, doskładać , a kupić coś dobrego (oczywiście jeśli cena ma przełożenie na jakość/zastosowanie - wiadomo, amator nie potrzebuje sprzętu w technologii NASA)

Zakładam, że zapewne będziecie mieli więcej dobrych (i pozwalających zaoszczędzić parę zł)pomysłów, niż gdybym sam przeczesywał zasoby allegro/sklepów i kupił coś na pałę. Pokrótce opiszę czego bym potrzebował/jakie zastosowanie przewiduję, a Was prosiłbym o rady. 

 

1) Priorytetem dla mnie na tę chwilę jest zakup jakiejś torby w której zmieszczę to 2,5 kg żelastwo http://oxford-products.com/us/products/HD-Chain.html (mam wersję o długości 1 m) i rozważam zakup jakiejś torby podsiodłowej/trójkąta na ramę - choć ta pierwsza opcja bardziej mi odpowiada, bo nie chciałbym niszczyć lakieru montując trójkąt (chyba, że jest jakaś torba tego typu która ma wyeliminowany ten problem).

Torba musi być wytrzymała , a jej zapięcie  ma być mocne , tak żebym się nie zastanawiał czy podczas zjazdu ze wzniesienia /bujania się po nierównościach prędzej pęknie torba czy jej mocowanie. Oprócz zapięcia woziłbym tam jeszcze jakiś multitool i zestaw naprawczy do dętek - nie jest to wymagane, najważniejsze aby łańcuch wlazł, bo jak na niego patrzę, to mnie aż otrząsa, mam nadzieję , że potencjalnego złodzieja też   ;)  Fajnie jakby torbę dało się lekko, łatwo i przyjemnie zdemontować np. na czas zakupów czy dłuższego postoju.

Myślałem o czymś takim : http://www.alpinbike.pl/arsenalsport.php?photo_id=46 pytanie jak się będzie sprawować z obciążeniem i czy pomieści się wszystko co ma się zmieścić.Zresztą może macie coś lepszego ??

 

2) Sakwy właściwe montowane na bagażniku. Na razie nie planuję jakiś wypadów na drugi koniec Polski, na co dzień chciałbym ich używać jako toreb na zakupy w markecie, zaś w weekend wrzucić koc,ręcznik, prowiant, jakieś drobne graty i skoczyć nad wodę czy na inne łono natury. Koledzy w innych tematach polecali jako tanie i dobre rozwiązanie sakwy od tego Pana: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=3287365 chyba zestaw 5 i 2 są najlepsze jakościowo. Pytanie czy 2x16l czy 2x27l ?? Nie chciałbym wyglądać jak gość co się z jakiejś ekspedycji rowerami na Syberię zgubił w środku miasta, ale za mała pojemność też będzie kłopotem jak nawalę wózek zakupów i nie będzie gdzie tego spakować :) Sensowny i szybki demontaż ze względu na zastosowanie zakupowe wskazane. No i oczywiście chętnie poznam Wasze typy.

 

3)Coś na kierownicę, aby wrzucić tam telefon z nawigacją, może portfel jakby było miejsce. Tu kompletnie nie mam pojęcia w co uderzyć, bo towaru "mnogo" na rynku.Jak powyższe 2 torby -ważne sensowne odpinanie.

 

Tak to wygląda, po rozłożeniu od najpilniejszej do najmniej pilnej torby. Tą do wożenia łańcucha to bym najchętniej do końca tygodnia przytulił, więc liczę na Waszą kreatywność :)

Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o torbę pod siodło to z własnych doświadczeń polecam coś na dwa paski na pręty+sztyca. Sztywno się trzyma w terenie jak i w czasie bujania. Miałem wcześniej torebkę z Lidla, ale ona właśnie goniła na boki przy byle nierówności.

Polecam: http://rowertour.com/product/list?query=Topeak+Aero+Wedge+Pac są różne rozmiary dla każdego coś spasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem na transport łańcuch jest okręcenie go w okół pasa. Innym sposobem jest okręcenie w okół sztycy podsiodłowej a ostatnim wpakowanie go do sakwy bagażnikowej bo do torby podsiodłowej nie wyobrażam sobie pakowanie takiego żelastwa.

 

169.x600.feat.centerfold1.jpg

 

Co do sakw bagażnikowych to poczytaj sobie

 

http://poradyzbagazemprzezswiat.blogspot.com/p/blog-page_28.html

 

Jeśli zależy ci na kasie to proponuję

 

http://www.bikeman.pl/sakwa-ortlieb-back-roller-urban-line-coffee,3,17869,17549

 

O torbach na kierownicę mam takie zestawienie 

 

http://www.forumrowerowe.org/blog/333/entry-848-torba-na-kierowniceortlieb-msx-czy-sport-arsenal/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nepalczyk - ta  torba pod siodłowa Topeak Aero Wedge Pack Large jest całkiem ok - tyle że mam sztycę pod siodłową amortyzowaną (taką jak tu: http://www.unibike.pl/voyagergts.php)  i obawiam się czy pasek nie będzie wypadał na ruchomym elemencie sztycy - może być  problemem z przecieraniem paska przy mocniejszym dobiciu siodełka. Dodatkowo mam w dalszych planach zakup sztycy Suntour NCX -też wydaje się, że pasek nie będzie dobrze się układał.

 

@alagor96 - trochę drogie (jak dla amatorskiego zastosowania) i nie wiem czy nie za duże ? Ale pewnie rozważę, czy warto doskładać. Na razie wolałbym pewnie ich podróby, walnąłbym sobie na nich jakieś logo handmade sprayem czy markerem olejowym i byłoby stylowo ;)

 

@robertrobert1 - dzięki za linki, w wolnej chwili poczytam. Co do oplatania łańcuchem siebie lub roweru odpada - za jakie grzechy ;). Opcja z sakwą siodłową ciekawa - obadam.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@robertrobert1, Mogłbyś mi wyjaśnić co jest skomplikowanego w zakładaniu sakw Crosso? Nawet po obejrzeniu filmiku nie rozumiem. 

ps. To tylko pytanie, nie traktuj tego jako atak, bo niestety wielu użytkowników forum nie odróżnia tych dwóch rzeczy. 

Po pierwsze, sakwa Crosso wymaga 3 punktów mocowań ... 2 punktów mocowania górnego i jednego od dołu. Na nie każdy bagażnik sakwę Crosso można założyć. Oto przykład

 

ZT_BAGAZ_002_1668_4f17c5069531e.jpg?osCs

 

Po drugie, jeśli już mam bagaznik z oczkiem czyli z dolnym mocowaniem to przed pierwszą czynnością podczas zakładania sakwy jest precyzyjne wcelowanie dolnego haka w owe oczko a następnie siłowe naciągnięcie dolnej gumy tak bardzo aby górne haki mogły zaczepić się o bagażnik . Owa ekwilibrystyka nie jest możliwa przy nieobciązonym rowerze gdyż podczas naciągania rower fika :bye2: .

Cała sztuka jest uciążliwa zarówno przy pustych sakwach jak i przy sakwach obciązonych.

 

O wiele sensowniejszy jest system Ortlieba oraz innych producentów. W tym przypadku wykonujesz tylko jeden ruch ... sakwę zakładasz od góry i ściągasz ją do góry. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli zależy ci na kasie to proponuję   Sakwa Ortlieb Back-Roller Urban Line Coffee - Sakwy Rowerowe - Bikeman Sklep Rowerowy  
 

 

Chyba powinno być "jeśli nie zależy Ci na kasie ... " - przy cenie 260 zł pisze "para" a na końcu opisu "cena, waga i pojemność dotyczą jednej sakwy." :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego Ortlieba, nawet w kawowym kolorze, i napiszę, że mimo wysokiej ceny... nie żałuję. Chociaż na pusto nie wygląda tak stylowo, jak na fotkach sklepu ;) Natomiast na ciuchy, i drugie śniadanie przy dojazdach do pracy, czy tam jakieś zakupy - rewelacja. Oczywiście zakupy na cały tydzień się nie zmieszczą :D Właściwie jedyny jej mankament to wysoka cena, ale przecież nie kupuje się tego aż tak często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, aby torba podsiodłowa długo pożyła wożąc łańcuch 2,5 kg (o ile w ogóle go zapakujesz). Przy napiętym budżecie na miasto kupiłbym te tanie sakwy na bagażnik (60-70   zł) - mniejsze (2x10-15 l). Kosztują raptem tyle co duża torba podsiodłowa, a przewiozą bez problemu łańcuch, zakupy i co tam jeszcze się przydarzy, być może chroniąc wszystko przed deszczem. System mocowania wzorowany na Crosso - wymaga dolnego punktu zaczepienia na bagażniku, metalowe haki bez dodatkowych podkładek mogą porysować jego lakier (wygląda, że estetyka się liczy).

Na co dzień wygodnie jeździ się z jedną sakwą boczną. Nie pogarsza to wygody jazdy - spotykam na mieście coraz więcej tak wyposażonych rowerzystów. Jeśli w toku miejskiej eksploatacji sakwy, mimo niskiej ceny, okażą się trwałe i odporne, to przydadzą się także do wypadów za miasto... Jeśli nie, poszukasz wśród markowych produktów (Crosso, Ortlieb, MSX, może jeszcze Merida). Pozostaje problem przewożenia drobiazgów (telefon, porfel...), które wrzucone do dużej sakwy na długo "zaginą" ;). Jednak rolę organizera spełni np. kosmetyczka, albo montowana oddzielnie torebka na kierownicę/pod siodło, ramę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu sakwy:

 

http://www.alpinbike.pl/pigeon.php?photo_id=340

 

najlepiej sprawdzą się w mieście. Pozwalają przewozić rzeczy w sposób bardziej uporządkowany (dodatkowe kieszenie), dodatkowo zawartość jest szybko dostępna (suwaki). Być może wykluczają konieczność zakupu dodatkowych torebek.

 

Nie są natomiast polecane na dłuższe wyprawy poza cywilizację - mankamenty to niewielka wodoodporność, ograniczona wytrzymałość, a tym samym wrażliwość na przeładowanie (w pierwszej kolejności niszczą się suwaki), uciążliwy montaż/demontaż (paski/rzepy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...