Skocz do zawartości

[stery]Trudności z regulacją sterów A-head po nasmarowaniu


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zachciało mi się rozbierać stery. rzeczywiście smar był już stary, więc umyłem łożyska i inne elementy w benzynie, potem nałożyłem smar i mała konsternacja - zapomniałem jak to było złożone. Ale z pomocą Google jakoś sobie poradziłem. Jednak pojawiły się trudności z regulacją. Dokręcałem tę śrubę imbusową i nagle zaczęła się kręcić dookoła. Myślałem, że zerwał się gwint w śrubie, ale okazało się że nie. Wziąłem inną śrubę i było to samo. Gdy gwint się zerwie to przecież nie jest łatwo wykręcić śrubę. A tu wykręca się normalnie. I niestety przy maksymalnym dokręceniu tej śruby oraz późniejszym dokręceniu 2 śrub bocznych na sterach był wyraźny luz. W końcu okazało się, że ta gwiazdka w rurze zaczyna niemal wyłazić z rury. Wyjąłem ja i okazało się, że niektóre skrzydełka są poodginane. Jakoś ja wyprostowałem kombinerkami i wbiłem do środka za pomocą starej śruby i młotka. Potem znowu dokręciłem śrubę regulacyjna i luz prawie zniknął, z tym że przy obracaniu kierownica czuć prace kulek łożysk. Więc z jednej strony dokręcenie za słabe, a z drugiej za mocne. I co z tym dalej zrobić? jeździć tak czy kupić nową gwiazdkę za kilka zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona ma być dokręcona tak aby skasować luzy. Skoro więc przy obecnym dokręceniu luzy nadal występują to jaki sens ma jej luzowanie?

 

Łożyska powinny wchodzić w ramę w pozycji 2 a na bieżniach w poz 1.

 

image_zps20e6e680.jpg

zdjęcie z forum.retromtb.pl jest własnością jego autora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Potem znowu dokręciłem śrubę regulacyjna i luz prawie zniknął, z tym że przy obracaniu kierownica czuć prace kulek łożysk.

 

Proste to jest to, że jak jest luz to się nie luzuje, prawda? Bo jak zniknął prawie to znaczy, że jeszcze jest. A jak jest luz to się nie luzuje bo luzowanie nie ma sensu. Chyba, że luz nie jest na sterach ale na amortyzatorze i wtedy stery są skręcone za mocno i trzeba luzować.

@Thomlodz, sprawdziłeś czy na amortyzatorze nie masz luzu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@Thomlodz, sprawdziłeś czy na amortyzatorze nie masz luzu?

teraz mi sie wydaje, że to uginanie się amorka sprawia wrażenie luzu

Ale chyba niestety źle złożyłem stery, bo 2 plastykowe pierścienie uszczelniające( dystansowe?) pękły. Nie da się dokupić, trzeba kupić. całe nowe stery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tam jest wszystko w oryginale ? Nie brakuje czasem górnego docisku łożyska zachodzącego poza miskę. To taka forma uszczelnienia ...

No właśnie brakuje tego pierścienia (gdzieś mi zginał). I drugiego mniejszego.

Da się z tym jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Da się z tym jeździć?

Chyba tak. Luzu nie ma, natomiast ze starej dętki wyciąłem 2 pierścienie i nasunąłem w miejsce, gdzie był górny pierścień uszczelniający. Powinno zdać egzamin :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę się do tematu...

Mam "odwieczny" problem ze sterami. Jak za słabo dokręcę to jest luz, jak go skasuję to z kolei kierownica ciut za ciężko chodzi... W miejscowym serwisie powiedzieli, że stery już sa zmęczone. W sumie to możliwe...

Doradźcie proszę jakie kupić aby nie było to najtańsze badziewie ale pr0 też nie potrzebuję. Coś rozsądnego na przebiegi rzędu 1500-2000km w sezonie.

Rama: Kellys Yellow 2012

Amor: Reba 2013, SA, NIE taperowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...