Skocz do zawartości

[Opona] pomoc w wyborze opon, doradzcie, opiszcie doswiadczenia


turborzeznik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje waszej porady (w sumie tylko na waszym zdaniu będę się opierał) przy wyborze opon + dętki.

Styl jazdy przeważnie agresywny, miejski (asfalt szuter), ale nie odmawiam sobie też jazdy po tzw. hopkach i trasach do tego przeznaczonych.

obecnie mam założone oponki 26''/2.25 i przy takiej grubości też chciałbym zostać. Szerokość felgi 17mm. Jeżdżone były na wysokim ciśnieniu ale dozwolonym dla opony.

Cena? raczej drugorzędne znaczenie, byleby nie kosztowały tyle co dwie dobre samochodowe :D ciężar? mogą być cięższe nie będzie mi to akurat przeszkadzało. Preferowałbym coś z agresywnym bieżnikiem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do felgi 17 mm opony 2,25...? mogą się trochę "kłaść" na zakrętach... Nie polecam do takich wąskich felg zakładania szerokich opon, przynosi to skutek odwrotny do zamierzonego - rower jest mniej stabilny. 2,1 to max co bym tam próbował wcisnąć. Styl jazdy masz podobny do mnie, sprawdź sobie laczek Maxxis Larsen TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do continentali, to z mojej strony ja podziękuję już tej firmie. Nie wiem jak w innych modelach, ale w X-kingach i Race Kingach ścianki boczne to jest jakaś masakra. W Race Kingach pod koniec ich żywota miałem kilka dosyć pokaźnych (około 2cm) przecięć w poprzek opony, na ściankach bocznych. Dętka wyłaziła już masakrycznie. W X-kingach zaczęło się robić to samo, to od razu wymieniłem. Zakupiłem geaxa saguaro 2.0 kevlar, i na razie po pierwszej mokrej jeździe wrażenia mega pozytywne. Nie miałem chyba jeszcze lepszej opony.  Zobaczymy jak będzie z wytrzymałością, w niedziele maraton ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj w lokalnym rowerowym zapytać o opony i polecono mi sprawdzić Maxxis`y wiec skoro nie moje wcześniejsze propozycje to czy mógłby ktoś coś powiedzieć na temat tych opon?

 

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-maxxis-cross-mark-26x2-25-60tpi-kevlar.html

 

czy oplaca sie wziac drozsza wersje?

 

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-maxxis-cross-mark-26x2-25-120tpi-aramid-lust.html

 

czy nie będzie problemu z stosowaniem ich na przednim i tylnym kole? (z tego co widziałem to są opony które są przeznaczone wyłącznie na przód lub tył)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oplaca sie wziac drozsza wersje?

 

czy nie będzie problemu z stosowaniem ich na przednim i tylnym kole? (z tego co widziałem to są opony które są przeznaczone wyłącznie na przód lub tył)

 

Mam podstawową, drutową (60 TPI) wersję Crossmarka na przedzie. Szybka, raczej na suche warunki. Miękka, przez co nawet mocno napompowana zachowuje dobre właściwości. Ale na niższym ciśnieniu to tylko na przód się nadaje, z tyłu bywały snejki. 120 TPI na pewno rozwiązuje ten problem, myślę że warto byłoby ją mieć, aczkolwiek trochę za drogo. 60 TPI z kevlarem to generalnie niewielki upgrade z drutówki, głównie waga i zwijalność :icon_cool:

Na przód generalnie możesz założyć mniej odporną oponę, chyba że nie masz amortyzatora. Na początku poleciłem Maxxis Larsen, bo pomimo że ma bieżnik z tym samym patentem (ścięte klocki), to nieco lepiej trzyma kosztem oporów. Maxxis Ikon będzie z tych trzech najszybsza, ale najsłabiej trzymająca się gruntu. Generalnie próbowałem już różnych firm oponiarskich, ale tylko na Maxxisach jeżdżę do tej pory :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, jeżeli chodzi o opory toczenia nie muszą być najniższe, ale żeby też nie były za wysokie, powiedzmy że to można wypośrodkować, priorytetem dla mnie byłaby przyczepność przy agresywnej jeździe miejskiej i terenowej, warunki raczej suche, staram się unikać deszczu, aczkolwiek może się zdarzyć tak że coś mi się przestawi i wskoczę w największe błotsko :D Dużo osób chwali Maxxis`y więc przy tej firmie raczej zostanę, preferuję jazdę na wysokim ciśnieniu. Amortyzator z przodu jest, na tylne koło uważam przy zjazdach i podjazdach pod krawężniki czy inne przeszkody. Chyba kupie te crossmarki i wtedy się przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do continentali, to z mojej strony ja podziękuję już tej firmie. Nie wiem jak w innych modelach, ale w X-kingach i Race Kingach ścianki boczne to jest jakaś masakra. W Race Kingach pod koniec ich żywota miałem kilka dosyć pokaźnych (około 2cm) przecięć w poprzek opony, na ściankach bocznych. Dętka wyłaziła już masakrycznie. W X-kingach zaczęło się robić to samo, to od razu wymieniłem.

To chyba jakieś wadliwe miałeś te opony, ostatnio jechałem 7kg na Xkingu bez powietrza i ścianki są nie ruszone, także podczas zwykłej jazdy nie zauważyłem niczego takiego w wersji drutowej jak i w wersji zwijanej a jeździły cały rok ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musiał mieć wadliwe. Wystarczy odpowiedni styl jazdy i specyfika terenu aby stękać na RK czy inne podobne konstrukcyjnie. Przeraża tylko fakt nie wiedzy i nie wiem z czego to wynika dlaczego ta opona jest taka jaka jest. Bynajmniej nie jest to złośliwość ze strony producenta a raczej w drugą stronę czyli spełnienie pewnych oczekiwań co do wagi. Jak nie wiesz co kupiłeś i do czego to nie stękaj. A porównywanie lekkich opon o takich ściankach do polityki Geax'a, która generalnie nie skupia się na liczeniu gramów (stąd ich pancerność) jest już grubym nieporozumieniem.

 

Ta Conti Gravity ma identyczny bieżnik jak mniejsza wersja pod XC Vapor. Tę drugą mam i jestem z niej bardzo zadowolony. Generalnie genialna opona w góry w każde warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o ściankach continentala to nie tylko moje stękanie, polecam poczytać forum, jest wiele postów jak i zdjęcia (chociażby: http://www.forumrowerowe.org/topic/134190-ostrzezenie-opony-continental/ ) . 

Możecie mnie oświecić do jakiej jazdy została stworzona? Bo raczej nie do jazdy po bułki do sklepu? A i lekka ta opona na pewno nie jest, przynajmniej wersja drutowa. Obie te opony są przeznaczone do maratońskiego ścigania, jedna bardziej na suche warunki, druga na trochę "mokrzejsze". Więc jakieś tam normy wytrzymałościowe powinny spełniać, tym bardziej, że nie są to jakieś wylajtowane ultradrogie opony.  

Zawiodłem się na conti i tyle, znajomy też ma xkingi tubelessy i też ostatnio problemy.  U was jest wszystko ok- dobra, i winszuję żeby tak pozostało, ja mam już uraz do tej firmy. 

I do geaxów ich w żaden sposób na razie nie porównałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...