Skocz do zawartości

[nowy rower] - co polecacie, na co zwrocić uwagę. Budżet 3000zł


teoost

Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując. Co jeżeli kupię 21' + sztyca pod siodełko żeby wyżej siedzieć + jakiś (nie wiem jak to się nazywa) wspornik/sztyca do kierownicy żeby ją też podnieść. Czy wtedy będzie to dobra pozycja czy rama roweru mimo wszystko będzie za krótka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy Ci coś to da dłuższa sztyca i mostek :icon_question: jakoś nie widzę tego :icon_confused:  ale niech się inni wypowiedzą ja jeżdzę na crosie 21" z mostkiem 105 mm a mam 180 cm wzrostu i mam takie odczucie że rama jest trochę przykrótka a długość efektywna ramy wynosi 585 mm, w planach zmiana ramy na dłuższą :bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 absolutnie za mała dla człowieka o wzroście 190 cm! Pamiętaj, że to cross a nie MTB, gdzie lepiej gdy rama powinna być trochę za mała. Ja mam 180 cm i mam crossa 54 cm, co mniej więcej odpowiada 21 calom i rower jest dla mnie idealny. Najważniejsza cecha przy wyborze rozmiaru to długość nogi, a skoro u Ciebie wynosi ona 90 cm, to jesli masz wybór polecałbym 23. Jazda na mnieszym, przynajmniej na asfalcie będzie bardzo muląca i męcząca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jestem przeciwnikiem kupna roweru bez uprzedniego nawet nie przejechania się na nim (to byłoby najlepsze) ale choć przymierzenia się do niego. Bo co Ci po tych wszystkich naszych radach, skoro jak już rower przyjdzie i wydasz kupę kasy, to okaże się, że rura jest tak wysoko, że nie możesz z niego zeskoczyć spokojnie, albo tak nisko, że jeździsz jak na kozie. Mocno ryzykujesz, szczególnie jeśli nie masz doświadczenia z rowerami i wyczucia własnych preferencji. Według wszelkich wyliczeń rower crossowy dla Ciebie to 23 cale, ale wyliczenia mają to do siebie, że... czasami są niedokładne. Co za problem wskoczyć w sobotę do auta czy pociągu i przejechać się do większego miasta, tam obskoczyć ze dwa sklepy, przymierzyć się i będziesz miał jasność. Na Syberii chyba nie mieszkasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. I czy po zdjęciu światła, błotników, bagażnika ew. wymianie opon ten trekking nie stanie się takim samym crossem jak evado ? Bo jesli tak to chyba lepiej kupic trekinga (nawet kosztuje mniej) i mieć dodatkowy osprzet ktory mozna zdjac. Tym bardziej ze treking ma oslone lancucha - przydatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te różnice są na tyle niewielkie, że w spokojnej jeździe nie zrobią Ci w praktyce różnicy. Szczególnie, że celujesz w 23 cale. Zastanów się jednak czy faktycznie na co dzień potrzebujesz stałych błotników, stałego oświetlenia i bagażnika. Jeśli tak to Trans Solar jest OK. Natomiast jeśli masz kupić trekkinga i zdjąć z niego to całe oprzyrządowanie, tracąc jednocześnie powietrzny amortyzator i fajne manetki z Evado, to jest to zły wybór. Pamiętaj też, że ten trekking w pełnym rynsztunku to kolejne 2,5 kg wagi więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to najbardziej zależy mi na drobiazgu który zawsze mnie męczył w każdym goralu. Na osłonie łańcucha a zauważyłem ze ten treking ja ma. Sprawa niby blacha bo można wziąć spinacz opaskę ... ale ja tego nie chce robić tylko chciałbym mieć osłonę. No chyba ze do Evado da się taka osłonę dokupić i założyć. Jak tak to sprawa załatwiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...