Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

ja tam on-onem się nie podniecam choć to taki nasz accent ;) MA swoich wad sporo, ale też jest tani i dostępny czego nie można powiedzieć o wielu firmach. 
Zauważ - ludzie nie podniecają się (wiedzieć czemu) chromagiem :D Genesisem, pipedreamem - który jest mocno chwalony w UKejowie i wieloma innymi.
A co do Somy -sam wiesz- jak dwa lata temu chciałem kupić to mi ino kierę z UKeja mogli przysłać. To czym się podniecać? Cłem i 4 tygodniowym czekaniem na ramę?
Jeśli się pozmieniało ( i wiesz to z jakiegoś dobrego źródła) to .. sam bym rozważał pod Antkę ich B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No znowu język nienawiści :)

 

Cena Panie, cena. Wiadomo, że ciężki, brak tego i owego - ale mieć tą ramkę za 600 PLNów z wysyłką - no to jest coś (onegdaj - dziś nieco drożej). Nie chcę bronić on-one'a, ale jak się poskładało bajka to nawet bardzo fajnie to to jeździ.

 

Soma fajna, tak jak i wiele innych (jest tego trochę, prawda?). Ale jak spojrzysz na ceny - wszystko w okolicach 500 funciaków (nie mówię o wyprzedażach). Ceny Juice'a w UK podobne do chocby Cotica, Sabra, i innych tego typu fajnych ramiaków. W tej cenie można spokojnie wziąć się za kastoma np. od Czechów albo i od Rodaków (jak kto woli).

 

W kategorii ramiaka poniżej tysiaka - Inbred króluje więc nadal....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fiu, fiu... :whistling:  Na razie nie ma co krytykować - piękna bestyja się szykuje kolego gabriel86!

 

Napisz tylko jak wysoko suport wyszedł i pokaż ile masz miejsca na tylnych widłach.

Nie wiem jaki długi mostek potrzebujesz i ile chcesz wydać, ale ja bym dał coś w czerwonego od Straitline (np. AMP). ;)

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

...a co tu pisać jak zapowiada się porządnie, jeden powie, że nie taka sztyca, inny że tarcza za duża/mała. O mostku ciężko coś mówić bo to Twój rower i Ty będziesz widział/czuł czy Ci leży.
Ja powiem coś innego co być może zaraz wyprostujesz (bo nie znam historii tej ramy) ale ze zdjęcia wynika że to NIE JEST SECTOR Authora. I bynajmniej nie chodzi mi o brak piwotów i mocowanie tarcz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Jest to sector author'a ( wybite SECTOR na mufie suportu ).

Do ramy Pan Orłowski dołączył mocowanie is pod dsc przelotki i w delikatny sposób usuną piwoty i ich mocowania.

Z mojej strony tylko spolerowanie i chromowanie. Waga ramy 2,24kg - waga widła 1,12kg ( - to co wystaje ponad mostek ).

 

Waga tego co na zdjęciu... 7,3kg :)

 

Koła 27,5"

Tarcze 203mm

Crossmark 27,5x2,1 miejsca po 9mm na stronę (dół i góra)

Widelec Salsa Cromoto 29er miejsca dużo za dużo ;)

Odległość oś suportu podłoże - magiczne 350mm

 

Na zdjęciu widać kierę dartmoor'a nitro 780 polerowane alu, ale chyba będzie cięta po 3cm ze strony :)

Edytowane przez gabriel86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hej, skoro masz wybite sector to musi być sector ;)  Pomimo, że mając dwa w domu a trzeciego u kumpla sectora (każdy z innej "serii") żaden nie ma wybitego "sector" w tym miejscu (posidałay wlutowaną blaszkęw górnej rurze z tłoczonym sector)
Druga rzecz a właściwie pierwsza to kwestia prowadzenia linek w górnej rurze - wszystkie serie  od samego początku - od czerwonej poprzez żółtą, niebieską/śliwkową aż po szarą na owalnych rurach ZAWSZE miały przelotki nad górną rurą a nie pod nią
Trzecia - szarak to nie jest na 100% bo był owalny, żółta ani niebieska też nie bo te miały pogrubienie sterówki na końcach a u Ciebie rura ma stałą średnicę zewnętrzną (a przynajmniej na tym zdjęciu kompletnie ich nie widać)
No i ten detal wklęsłości w piórze łańcuchowym - owszem sectory tak miały ale nie tak głęboko tłoczone.
Reasumując - można przypuszczać, że albo to nie sector authora albo masz prawdziwy rodzynek z serii która nie istniała :D

ps: sectory jakie ja miałem okazję zważyć ważyły od 1,80 po 2,15kg (17 i 19")

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Ostro.

Miałem też sektor'a, nie kojarzę już jakie było prowadzenie linek, ale rzeczą którą zapamiętałem były haki ritchey'a.

 

Ta rama ma identyczne haki z symbolem "R" i te jakby fabryczne wybicie nazwy na mufie suportowej... i ten element do zaczepienia łańcucha kiedy zdejmuje się koło ( ale to występuje też w innych ramach ).

 

No nie wiem... Może przelotki zostały przelutowane?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wiem, mnie też kilka cech wskazuje na sectora - charakterystyczne górne widełki poniżej górnej rury, zacisk sztycy, nawet sposób cięcia rury podsiodłowej. Jeszcze jak piszesz - haczyk do podwieszania łańcucha. No i te sławetne haki. Podejrzewałbym najpierwszą serię (czerwoną) -głownie dlatego, że jej nie znam p-rawie wcale, plus przeróbki przelotek - ino po co? Przecież to tylko utrudnia życie (noszenie roweru) a w niczym nie pomaga.
Bo rozumiem górne pióra masz w "s" a poprzeczka nad kołem jest w łuk? 
No ciekawe to Kolego wszystko, ciekawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..w sumie jak pisałem - to MOGŁA BY BYĆ wersja pierwsza - czerwona (oraz równolegle w klasycznym kolorze alu w zależności czy z amorem czy bez) bo tak wyglądała sterówka jak u Ciebie (brak pogrubień)
http://static.pokazywarka.pl/bigImages/1150498/3926548.jpg?1396699988

nie było też blaszki na górnej rurze z wytłoczonym "sector" (co tłumaczyło by napis na mufie)
http://static.pokazywarka.pl/bigImages/1150498/3926548.jpg?1396699988
Czyli Twój rower będzie jakoś obchodził.. dwudziestolecie! Brawo!
Pytanie tylko co z tymi przelotkami? ciekawe...

 

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam on-onem się nie podniecam choć to taki nasz accent ;) MA swoich wad sporo, ale też jest tani i dostępny czego nie można powiedzieć o wielu firmach. 

Zauważ - ludzie nie podniecają się (wiedzieć czemu) chromagiem :D Genesisem, pipedreamem - który jest mocno chwalony w UKejowie i wieloma innymi.

A co do Somy -sam wiesz- jak dwa lata temu chciałem kupić to mi ino kierę z UKeja mogli przysłać. To czym się podniecać? Cłem i 4 tygodniowym czekaniem na ramę?

Jeśli się pozmieniało ( i wiesz to z jakiegoś dobrego źródła) to .. sam bym rozważał pod Antkę ich B.

 

Chromagiem trudno się podniecać, bo w Europie ceny mają zbójeckie. Nawet w Niemczech się nie mnożą, bo ponad 2 tys. ojro

za takiego sobie Surface'a to jednak przypał. W Polsce jeździ dosłownie kilka 26ek i dużo więcej nie będzie, bo Beastie odstąpiło od importu.

Pipek malował 29tki na żółtko, to może dlatego nie chodził :icon_question:

Ale małe pożądanie Somy Juice w istocie zastanawia. Przecież to "nektar nieśmiertelności" :thumbsup: ,

linia zgrabna, wykonanie też, pod wideł stalowy też od Somy lub na miękko do 120mm, sterówki proste i zwężane,

waga w normie. Mogliby oferować więcej niż 1-2 kolory na sezon, ale inne manufaktury też nie rozpieszczają.

Może chodzi o to, że mało jest odważnych, żeby spróbować pierwszemu, a OnOne wielu już próbowało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rzecz w tym, że zanim 650b wypłynęło na wierzch SOMA przedstawicielstwo było ale liche i nietęgie, rowerów sprawdzać na Eu nie chcieli. Ot i cała zagadka.
Tak - SOMA to taki przejaw klasyki jak na dzień dzisiejszy. Żadnych płaskawych kątów, żadnych  wyszukanych 142+, 68mm sterówek, wciskanych na masło suportów itp..

A tak zupełnie na boku - raz na rok mogę sobie pozwolić przypomnieć (raz już ten pomysł padł), że może warto przenieść ten wątek z "29" do ogólnego "ramy itd" bo ułatwiło by to nam rozmowy o rowerach mniejszych niż 29" (a jest tego już w tym wątku sporo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pogadaj z Kajakiem jak mu się żyje po powrocie z UK lutując ramy :) 
Co to znaczy dobre ceny?
Wideł około 350-400zł max (Kajak robi za 600 - zgadnij co o tym myślimy)
Mostek około 400zł max (Rychta zrobi za 600 -zgadnij ilu ma chętnych)
Ramy -zmieścisz się z 1500zł?  Wątpię. Podliczysz koszty wyjściowe, i wyjdzie Ci ponad 2000 zł za ramiaka na podtsawowym, cr-morze Columbiego. A tu ludzie (nie bez powodu) rozmawiają o on-onie
I pamiętaj, stal znów się zrobiła modna ale ta moda minie jak każda. A potem będzie jak jeszcze 5 lat temu gdzie znajomi i Ci mniej pukali się w łeb jak mówiłem o stali albo pokazywałem swoje rowery.

ps: po za tym co znaczy high end? Bo wg mnie to coś na poziomie np englisha albo speedvagona. 
No i jak chcesz pogodzić high end i dobre ceny? Bo wiesz.. jakoś nie znam manufaktury której się to jak na razie udało (mówimy o "dobrych cenach" z perspektywy Polski a nie np Szwajcarii albo Norwegii)

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby połączyć jakość i niskie ceny trzeba pójść a mechanizację (np nie pilnikowanie tylko wycinanie koronkami itp), żeby opłacało se iść w mechanizację trzeba robić dużo. żeby robić dużo trzeba mieć zbyt. Nisza to jednak nisza więc szans na ekonomiczny hi-tech nie widzę :(

Sam myślałem nad udoskonaleniem umiejętności lutownichych i zajęciu się delikatną kosmetyką ram stalowych, ale dostęp do części jest ograniczony a i żeby wyjść na swoje trzeba wziąć a jak się krzyknie cenę nawet po kosztach to klient obróci się na pięcie i tyle go widzieli.

Nie zmienia to faktu, że będę dążył do tego aby zbudować własną ramę. Choćby po to, żeby obedrzeć sobie ryło o asfalt jak pęknie. od czegoś trzeba zacząć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakby ktoś pytał jak wypada Hans Dampf w Inbredzie, to wypada on tak:

- u góry: odległość od monostaya: ~21 mm 

- u góry: odległość od widełek: ~17 mm

- na dole: na styk ~3 mm

 

HD siedzi na ZTR Arch (bez EX).

 

DSC_6691__20140419.1.jpg

 

Edytowane przez maciejas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś pytał jak wypada Hans Dampf w Inbredzie, to wypada on tak:

- u góry: odległość od monostaya: ~21 mm 

- u góry: odległość od widełek: ~17 mm

- na dole: na styk ~3 mm

 

HD siedzi na ZTR Arch (bez EX).

 

DSC_6691__20140419.1.jpg

A do tyłu do inbreda wejdzie obręcz Velocity Blunt (P35) z oponką np racing ralph 2.25?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...