Skocz do zawartości

a4ry

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Radom/Lublin

Ostatnie wizyty

313 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika a4ry

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

24

Reputacja

  1. wroblewski, tylko, że nowe kółka nie mają opisu ale działają. Rower skończony, prawie, bo zostało tylko bagażnik dokręcić ale czekam na adaptery. Reszta wyczyszczona, nasmarowana, co trzeba wymienione (linki, pancerze, wieszaki do hamulców, zębatka przód, kierownica, chwyty, niestety klamkomanetki - oryginały miały złamane klamki, opony z dętkami). Piastę udało się uszczelnić, sztycę poanodować, więc radość z nie wymieniania jest. Wszystko kręci się zaskakująco pięknie i chodzi bardzo bardzo cicho (głównie mam na myśli napęd, który spodziewałem się, że będzie głośny w tej wersji). Pełen uznania jestem dla przerzutki, która zmienia biegi wyjątkowo sprawnie. Kierownica też nie wiem czy finalna bo dojdzie jeszcze jedna z mniejszym gięciem ku kierowcy, chociaż ta siadła mi bardzo. Chodziło mi po głowie zostawienie oryginalnej ale jakoś do wizji nie pasowała jak zacząłem przymierzać. Na rowerze jeździ się bardzo wygodnie. Tak trochę dziadkowo ale chyba tak powinno być w przypadku roweru po piwo. Sam w sobie rower jest fajnie sztywny, a balonowate opony chyba robią robotę bo nierówności nie czuć. Na pewno nie będzie to ostatnia stalówka, którą się zająłem. Zdjęcia dodam później bo jakiś problem jest z zapodaj ale jakoś nie chcą one oddać tego jak rower wygląda w realu, mam wrażenie, że na zdjęciach ma inna geometrię, taka trochę koza chyba ruszyło
  2. Powoli do przodu. Najbardziej cieszy, że opcja jak najmniej dokupić sprawdza się i udaje się wykorzystać na razie większość oryginalnych części. Suport dostał nowe uszczelnienia: Zielone ale to ze względu na "elastyczność" materiału. Korba dostała nową zębatkę (tą oczywiście trzeba było dokupić), wjechała jednak 42 zęby, ze względu na średnicę, dziwne kryterium wyboru ale jednak. I udało się dostać taśmę izolacyjną z 3m w kolorze nadwozia, która uchroni ramę przed łańcuchem. Wyczyściłem tylną przerzutkę ale kółka są w średnim stanie, mam nowe ale pytanie, czy te które widać na zdjęciach będą ok do tej przerzutki? Wydają się pasować ale dwa nowe są identyczne, a jedno ze starych ma opis centeron g-pulley. Tak to wygląda: Zadziała???
  3. Wrzuciłem ale chyba nie do końca potrafię zinterpretować . Wyszło mi, dla trzech tarcz obliczałem 40, 42 i 44, dla kadencji 90 obr/min: Max 30,7; 32,3; 33,8 km/h Min 13,4; 14,1; 14,8 km/h rozumiem, że im większa zębatka z przodu tym trudniej będzie mi pod górkę wjechać ale nie wiem jak te prędkości przełożyć na życie , jaka góra mnie położy przy różnicy 1,4 km/h. Rower ma być do uniwersalnego poruszania się wokół komina, taki trzeci samochód w rodzinie.
  4. Edytować już tego wyżej nie mogę. Mam plan na korbę, udało się ja rozkręcić i wleci zębatka nw. Rozstaw 110 powinno się wpasować idealnie. Szybkie pytanie, kaseta 14-32, na przód dać 42 czy 44 zęby???
  5. Dzień dobry Wszystkim!!! Od dłuższego czasu miałem zajawkę na jakieś fajne retro MTB dostosowane do miejskiej, wiejskiej dżungli. Miałem odnowić swojego starego Wheelera ale coś innego chodziło mi po głowie... Miał byś stalowy, miał mieć malowanie nie pozostawiające złudzeń, że to lata 90te, miał być na sztywnym widelcu. Nabyłem takie coś: https://naforum.zapodaj.net/7d27fc6bb6f9.jpg.html Nie chcę, żeby to byłą renowacja 1 do 1 i oryginał, a raczej taki rower po piwo do sklepu. Mam wizję jak chcę, żeby to wyglądało i myślę, że wstawię jak skończę, a nie będę opowiadał. Rozebrałem, ramę umyłem, lekko przepolerowałem, stery nakarmione świeżutkim, najwyższej klasy smarem i taki podrapaniec ma zostać, bez zaprawek itp. https://naforum.zapodaj.net/b82e17619657.jpg.html Tyle przynudzania bo pojawiły mi się pytania. 1. Suport i korba Ma być z przodu jeden blat 38-40 zębów, może być więcej. Myślałem żeby kupić jakąś używaną rozkręcaną korbę i włożyć zębatkę narrow. Niestety ta która jest teraz jest średnio rozbieralna, a i zębatek na pięć śrub jest jak na lekarstwo. Chyba, że ktoś ma pomysł jak tą, którą mam przerobić? Jest to GS200. Nie ukrywam, że stylówką pasuje mi strasznie. Myślałem też o zakupie zwykłej korby z jednym blatem (one wyglądają tak retro) ale jak wtedy zabezpieczyć łańcuch przed spadaniem? Może coś jak Decathlon stosuje? Macie może inny pomysł jak to ogarnąć? Suport wygląda obecnie tak: https://naforum.zapodaj.net/2616fa56494e.jpg.html Można by było go założyć ale uszczelka po jednej stronie jest zniszczona. Czy można kupić taką uszczelkę? Czy jednak wymienić na coś bardziej współczesnego? 2. Sztyca Chcę żeby była czarna i chyba nic prostszego ale nie wiem jaką średnicę kupić. Ta która jest jest trochę zmasakrowana a pomiar jej daje od 26,0 do 26,4 mm. Pomiar otworu to 26,2. Jaką średnicę powinienem kupić? 3. Kierownica Ma być ze wzniosem i czarna. Myślałem o stalówce/aluminiowej 600 mm wznios 50/60, pospolicie dostępna na allegro Zoom albo Prox. Inspiracją są kierownice ze wzmocnieniem ale nie mogę takiej znaleźć. Tu rozważam pozostawienie oryginalnego mostka lub kupienie nowego bo ten obecny jest podrapany. I nie byłoby tematu ale chodzi mi po głowie zastosowanie przejściówki z 22,2 na 28,6, zastosowanie osobnego mostka i wtedy można z kierownicą poszaleć. A nawet po zastosowaniu takiej przejściówki można zastosować fajny retro mostek i może to dać fajny efekt. Poniżej kilka moich inspiracji żeby było wiadomo w jakim kierunku chciałbym iść (koszyk też rozważam) (źródło Internet) https://naforum.zapodaj.net/ecaba3236463.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/926d1f1b2950.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/b098b4824570.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/dc18c677f739.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/ba2c13e0f0d2.jpg.html I jeszcze jeden temat, czy możecie polecić jakiś hosting zdjęć? Oczywiście zastosowanie pod forum żeby zdjęcia się od razu wyświetlały.
  6. Mocno mnie to ciekawi i chętnie bym kiedyś to sprawdził organoleptycznie. Nie mam pomysłu dlaczego ramy pękają Wam za spawem. W aluminium większym problemem powinno być pękanie spawu.
  7. Ja bardziej traktuje to jako aluminium do pospawania na odpowiedzialnym elemencie. Założyłem, że ktoś tą ramę chcę koniecznie uratować bo ma dobry powód ku temu. Dlatego zapytałem skąd jest kolega bo wtedy byłoby może łatwiej pomóc. Jeżeli napisałby tak jak Ty Mielec to tu wskazałbym w ciemno 2-3 firmy, które wiedzą jak spawać bo w tej branży są wg mnie (i nie tylko) mistrzami świata. Jeżeli te firmy wydałyby wyrok, że będzie pękać (a wątpię) nie podjąłbym dalszej dyskusji bo wiem, że wiedzą co robią. Na razie zakładam, że jest to do zrobienia. Jeżeli ktoś obawia się o bezpieczeństwo to dorobiłbym ładny stalowy pierścionek i na ciepło wcisnął na dół główki. Tu nie chodzi o cenienie się firm, tu bardziej chodzi, że normalny śmiertelnik odbije się jak od ściany bo firmy, które są w "dużym" przemyśle z reguły nie mają czasu zajmować się takimi pierdołami. Godzina spawania to 100-120 PLN/ netto, przy tej ramie samego spawania z przygotowaniem, jakimś w miarę zaczyszczeniem po spawaniu będzie z pół godziny. Sam jak odnawiałem stary rower, najpierw oczytałem się jak stalowe rurki jest ciężko spawać bo są bardzo cienki potem puknąłem się w głowę i dałem ramę do pospawania komuś kto się zna. Efekt pokazywałem w wątku jarzębina w dziale o renowacji.
  8. Nic nie pęknie, dlaczego ma pękać? Jest to aluminium nadające się do spawania, o czym świadczą fabryczne spawy i przy nich przecież nie pęka. Jak pęknie to znaczy, że spawacz nie był rozgarnięty.
  9. Ło to nikogo zaprzyjaźnionego nie polecę bo nie znam z tych okolic firm mogących się tym zająć. Pospawanie Twojej ramy nie jest skomplikowane, uczciwa cena za samo spawanie to góra 50 pln. Jak ktoś prowadzi poważną firmę to powinien to zrobić za „niech się dobrze jeździ”. Co do lakierowania, jeżeli ma być cała to już będzie pewnie drożej. Chyba najrozsądniej byłoby samemu pobawić się, dobrać lakier i „ zaprawkować” to. Oczywiście wcześniej trochę zabawy z papierem.
  10. I wchodzi, pasuje, jeździ się super. Kupiłem 700x35c 35-622 i wszystko zmontowało się bez naciągania, upychania, itp.
  11. Hej! Mam obręcze 622x15c wg tabeli wychodzi mi opona 32, chciałbym jednak oponę 35c. Myślę, że te milimetry upchnę tylko pytanie jak będzie się to sprawowało. Nie za szeroko do takiej wąskiej obręczy? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam a4ry
  12. a4ry

    [kask] Giro Chrinicle Mips m

    Dla forumowiczów wysyłka gratis!!!
  13. Sprzedam Giro Chronicla w rozmiarze M. Kasku chyba nie muszę przedstawiać. Kolor czarny mat. Używany w idealnym stanie. Dokładniejszy opis co i jak w aukcji. Cena- aukcja. Zobacz ofertę: Kask Giro Chronicle MIPS M jak nowy https://allegro.pl/oferta/kask-giro-chronicle-mips-m-jak-nowy-8005621326
×
×
  • Dodaj nową pozycję...